Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 120 000 sairaanhoitajan kuukausipalkkaa nostetaan se 1500 euroa, se maksaa vain 2,3 miljardia vuodessa eli 38 euroa kuussa per suomalainen. MINÄ olen valmis maksamaan tuon verran lisäveroa. Terveys ja elämä on rahaa tärkeämpää.

Laskelma
16.09.2022 |

Miettikääs: 38 eurolla kuussa saataisiin Suomen julkinen terveydenhuoltojärjestelmä kuntoon. Pieni hinta siitä, että saa esim. syöpään ajoissa hoitoa.

Tietysti ne ovat erimieltä, joille raha on terveyttä ja elämää tärkeämpää. Mutta väitän, että normaalit ihmiset maksaisivat mielellään noin euron päivässä.

Todellinen lisävero olisi pienempi, koska hoitajilta saatava ansiotulovero kasvaisin merkittävästi.

Kommentit (386)

Vierailija
381/386 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoidontuki pitää nostaa myös. 1800 netto kuukaudessa pitää saada niin voin auttaa anoppia, muuten en. Ei ole minun vika, että teki vain yhden lapsen.

Ei kai se sun ongelma ole anoppia hoitaa, vaan lapsensa.

Vierailija
382/386 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus mitä paskaa! Ensin pitää leikata kuluja niin, että valtio ei velkaannu. Sitten voi harktia julkiselle korotuksia.

Ainahan niitä kuluja on leikattu, viimeiset 50 vuotta on pitänyt leikata ja ollut ihan mahdotonta nostaa niitä palkkoja kunnolla. Ei sellaista hyvää hetkeä tule koskaan, että olisi hyvä nostaa hoitajien palkkoja.

Joten sitten pitää kestää se, ettei ole enää varmaa että saako hoitoa jos sitä tarvitsee, rikkaillehan tämä ei ole ongelma, eikä köyhimmille kun sossu maksaa, mutta keskituloiset, voivoi heitä raukkoja, eikä tyypillinen keskituloinen edes tajua miten altavastaajana on tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/386 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, voi myös jättää maksamatta ylimääräisiä lapsilisiä tai nostamasta eläkkeitä ja työttömyysmaksuja ja tarjoamatta kaikenmaailman ilmaisia palveluja heille, jotka eivät tikkua ristiin laita sen asian eteen.

Vierailija
384/386 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun edellisvuoden 35000€ tuloista (josta hiukan  yli 6000€ oli vuoro- haitta ja ylityölisiä) en saa kyllä mitenkään väännetyksi 1500€ palkankorotusta kuukaudessa 

Vierailija
385/386 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi syytä pitää hoitajat töissä, nimittäin uutisissa sanottiin, että ydinsodan todennäköisyys kasvaa päivä päivältä ja Saksan lähellä on jo räjäytetty kaasuputket rikki.

Vierailija
386/386 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ylös niin ei tarvi kohta päättäjien ihmetellä, että lama iski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä