Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ruokasieni

Vierailija
16.09.2022 |

Mikäs on mielestänne paras ruokasieni?

Itse pidän korvasienistä ja olen ihan heikkona suolasieni-salaattiin. Kangasrousku mielestäni herkullisempi kuin karvarousku. Lampaankääpä myös yksi suosikkini. Kanttarellit jokseenkin yliarvostettuja mielestäni kun monet haperotkin parempia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarelli on ihana mutta en jostain syystä löydä sitä. Suppilovahveroita kerään vaikkeivat niin hyvä olekaan. Eri ruokiin eri sienet. Metsäsienisalaattiin haaparouskua ja karvarouskua kerään lähinnä. Korvasienipiirakka olisi upea mutta niitäkään en löydä :(

Vierailija
2/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarelli, ehdottomasti 😋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasieni ja mustatorvisieni

Vierailija
4/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rouskut on hyviä, niitä löytyy paljon ja ovat herkullisia.

Vierailija
5/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaankääpä pannulla pihviksi paistettuna.

Vierailija
6/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä mitä olen maistanut, niin kanttarelli on kyllä paras. Omasta mielestäni korvasieni taas ei ole kovin erikoinen.

Vierailija
7/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasieni

Männynleppärousku

Kantarelli

Mustatorvisieni

Kuusiherkkusieni

Mustavahakas

Voitatti

Isohapero

Herkkutatti

Limanuljaska

Tässä tulikin samantien top ten. Limanuljaska ei ole vitsi, ne ovat oikeasti maukkaita.

Vierailija
8/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapero on hyvä perussieni ruokaan kuin ruokaan. Herkkutatti sitten herkutteluun.

Vierailija
9/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä rouskut on kyllä niin aliarvostettuja sieniä että ihan harmittaa.. aina kaikissa sienijuttuissa hehkutetaan just kantarellia ja suppiksia jne mut miks rouskut aina unohdetaan!

Vierailija
10/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienisalaatin teen suolatuista haaparouskuista. Mikään ei vedä vertaa korvasienimuhennokselle, lampaankääpäpihvit ovat herkullisia, sienikeittoon ehdottomasti mustia torvisieniä, herkkutatti suoraan öljyssä paistettuna on niiiin hyvää, tattirisotto ihan parasta.

Kanttarellejä oli tänä kesänä metsät täynnä ja nyt alkaa suppilovahveroaika. Molemmat ovat satoisia, helppo käsitellä ja siksi paljon käytettyjä.

Vierailija
11/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkutatti ehdottomasti, se pähkinäinen aromi on niin ihana, risotot ja pastat <3

Vierailija
12/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma top 6 -lista

Herkkutatti

kantarelli

vaaleaorakas

suppilovahvero

lampaankääpä

rusko-orakas

Vierailija
13/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rouskut on kyllä niin aliarvostettuja sieniä että ihan harmittaa.. aina kaikissa sienijuttuissa hehkutetaan just kantarellia ja suppiksia jne mut miks rouskut aina unohdetaan!

mä en aliarvosta. Viime vuonna oli hyvä rouskuvuosi. Saa nähdä tuleeko tänä vuonna. 

Vierailija
14/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa valita ehdotonta ykköstä.

Tykkään tosi paljon korvasienistä, tateista, mustatorvisienestä, rouskuista suolasieninä, kehnäsieni on myös todella maukas.

Kerään kyllä myös kanttarelleja ja suppiksia.

Vierailija
15/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten yleensä valmistatte nää metsän antimet ? Ite tykkään pilkkoa haperoita ja tatteja murekkeeseen ja tietysti kermakastikkeeseen. 

Voi kun löytäis jotain noita vähän harvinaisempiakin lajeja ihan täältä ruuhkasuomestakin ...

ap

Vierailija
16/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja korvasienissä tykkään eritoten sen rakenteesta, se suutuntuma!

ap

Vierailija
17/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin !

Mutta toisaalta jää meille rouskun ystäville sitten enemmän ku muut jättää mettään!

ap

Vierailija
18/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten yleensä valmistatte nää metsän antimet ? Ite tykkään pilkkoa haperoita ja tatteja murekkeeseen ja tietysti kermakastikkeeseen. 

Voi kun löytäis jotain noita vähän harvinaisempiakin lajeja ihan täältä ruuhkasuomestakin ...

ap

Eniten teen kermaista sienipastaa. Risotto erityisesti tateista on myös hyvää, ja piirakat, keitot. Joskus heitän sieniä esim. makaronilaatikon sekaan.

Vierailija
19/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaorakas, herkkutatti ja kantarelli.

Vierailija
20/29 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä suolaan rouskut ja teen sienisalaattia sitten niistä. Haperoita en kerää. Kantarellista soosia. Suppiksista kastiketta tai piirakkaa. Saatan lisätä suppilovahveroita vaikka lihapullataikinan joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan