Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää alle 45-vuotias mies parisuhteeseen ja perheen isäksi?

Vierailija
15.09.2022 |

Tuntuu että kaikki vastaan tulevat vapaat 35-45v miehet etsivät vain pikkukivaa ja satunnaista tapailua uuvuttavan ja kiireisen työarjen vastapainoksi.

Eikö oikeasti muu kuin kevyt tapailu ja seksi kiinnosta? Eikö nykymiehet enää tahdo parisuhdetta, elämänkumppania ja/tai lapsia?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö oikeasti muu kuin kevyt tapailu ja seksi kiinnosta? Eikö nykymiehet enää tahdo parisuhdetta, elämänkumppania ja/tai lapsia?"

Itse olen tälläinen mies ja etsin seuraa deittiapeissa. Koulutettu, sivistynyt ja työssäkäyvä, mutta monesti naiset jättää mut likettämättä ja jos matchi tulee, niin keskustelu on avaukseni jälkeen yleensä yhden sanan vastauksia ilman mielenkiintoa panostaa keskusteluun ja useimmat keskustelut kuolevat.

Naiset myös ghostaavat paljon ja jättävät tulematta sovituille treffeille.

Ei näytä monia naisia kiinnostavan tavallinen mies joka tahtoo lapsia ja elämänkumppania, ne haluaa sen saman komean miehen minkä muutkin naiset. No sitä saa mitä tilaa. 

Tavis ei ole koulutettu ja sivistynyt. Tavis ei ainakaan ole korkeasti koulutettu.

Mitä sä selität? Suomi on täynnä koulutettuja tavisnaamoja. Koulutus ei lisää kasvojen kauneutta ja kropan viehättävyyttä mitenkään

Vierailija
82/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenet on ollut miehen tehtävä etsiä, opetella ja sopeutua naiseen. Samalla naiset ovat voineet käyttäytyä oikeastaan miten tahansa, aina on löytynyt halukkaita miehiä, jopa useita. Kun mies on alkanut kyllästyttää, niin avioero on ratkaisu naiselle, yli 70% avioeroista on naisten hakemia. Uutta miestä etsimään. Ja vanha maksamaan.

Mutta nyt on huonoja uutisia suomalaiselle naiselle, nykymiehet eivät enää suostu tähän ruljanssiin vaan elävät mieluummin ansaitsemaansa, vapaata elämää ja nauttivat sen maitolasillisen ostamatta lehmää. Osat on vaihtuneet ja hyvä niin.

Sitten suomalaiset miehet korvataan ulkomaalaisilla. Sekö on se, mitä haluat?

Tannerta tömisyttävä Sirpako on optimaalinen vaihtoehto Itä-Euroopasta ja Aasiasta tulevalle naiselle? Bonarina veemäinen luonne.

Ostamalla siis saa palvelijan ja pan0nuken, jos oma luonne ja käytös ovat turvepaakun tasoa.

Eri

Mitä ulkomaalainen mies nettoaa Sirpasta?

Rakastavan ja luotettavan kumppanin. Tannerta ei tarvitse tömisyttää, jos mies kohtelee Sirpaa reilusti, kunnioittavasti ja asiallisesti, kuten ihmistä, ei esinettä. Kaikki ulkomaalaisetkaan eivät tietty näin toimi.

Tienaaja-alfa tuppaa olemaan dom. Subeja ei juurikaan tapaa Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin on jättimäinen velka niin en minä ainakaan uskalla vakavaan suhteeseen (avioliitto+lapset). Asuntovellaa n. 70k€ jäljellä, siihen asti ainoa vaihtoehto kevyemmöt suhteet...

M31v

Olipas erikoinen kommentti. Millä logiikalla 70keur asuntovelka on paljon? Ja miksi ei voisi pariutua ja tehdä lapsia, jos on asuntovelkaa? Monethan vastaa ottaa asuntolainan siitä lapsiperheasunnosta/talosta sitten kun lapset on syntyneet tai syntymässä.

Minäkin ihmettelen tätä. Ymmärrän, että lapset tulevat kalliiksi ja häihinkin voi saada muutaman tontun uppoamaan, jos sellaista haluaa. Mutta miksi ei vakaata, pitkäaikaista parisuhdetta kenenkään kanssa? Miten raha siihen vaikuttaa? Ja älkää miehet nyt vastatko, että seurustelukumppania pitää elättää, naiset käyvät töissä ja elättävät itsensä.

Naiset jäävät äitiyslomalle, vanhempainvapaalle, eivätkä silloin käy töissä (ainakin jos haluavat imettää ja hyvän alun lapselle). Tulot putoavat, jos esimerkiksi pahoinvoinnin takia jää aikaisemmin äitiyslomalle, on yrittäjä tai ammatissa, jossa äitiyslomalle on jäätävä aikaisemmin. Perhe ei pärjää taloudellisesti, jos mies ei tienaa hyvin. Hoitovapaat viimeistään romahduttavat perheen talouden.

Vierailija
84/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt ole hyvä asia se että miehet eivät nykyään halua parisuhdetta? Jos nyt av palstan paria "Allua" ei lasketa.

Vierailija
85/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rankasti myöhässä, jos perhettä perustamassa tuossa iässä. Ne miehet jotka lapsia haluavat ovat jo niitä tehneet. Eli pääsääntöisesti perheenisiä, jotka ei lähde sekoilemaan. Ja ihan sama homma naisten kohdalla. Kannattaisi ymmärtää, että jos lapsia haluaa, niin kannattaa alottaa kakskymppisenä. Moni nainen ei ole enää edes hedelmällinen yli 30 v ja lisäksi esim. down-syndrooman riskit kasvaa merkittävästi.

Ja mitä ne miehet ajattelee jos sä olet painellut pitkin maailmaa random alfojen kanssa ja nyt yhtäkkiä hissukkamies kiinnostais, että saa rojut putkeen ja ydinperheen alulle. Eli nekin miehet, jotka periaatteessa samaa haluais, tietää hyvin, että AP:n kaltainen nainen ei ole heistä kiinnostunut muuta kun hetkellisenä spermalinkona. Ihan sama jos joku ukko ilmottais, että nyt tarvittais emäntää kantamaan hänelle lapsi kohdussa. Eikä semmonen suhde kestä, mikä perustuu vaan vanhemmuudelle. Täytyy siinä olla seurustelua ja rakastuminen taustalla. Kun mun lapset oli pieniä, niin siinä eros suurin osa tarhakaverien vanhemmista. Miten ihmeessä tuommoinen suhde kestäisi? Tässä on vaan taustalla tää länsimainen I want it all ajattelu. Sä valitsit nuoruuden seikkailut elä sen kanssa.

Vierailija
86/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö oikeasti muu kuin kevyt tapailu ja seksi kiinnosta? Eikö nykymiehet enää tahdo parisuhdetta, elämänkumppania ja/tai lapsia?"

Itse olen tälläinen mies ja etsin seuraa deittiapeissa. Koulutettu, sivistynyt ja työssäkäyvä, mutta monesti naiset jättää mut likettämättä ja jos matchi tulee, niin keskustelu on avaukseni jälkeen yleensä yhden sanan vastauksia ilman mielenkiintoa panostaa keskusteluun ja useimmat keskustelut kuolevat.

Ei näytä monia naisia kiinnostavan tavallinen mies joka tahtoo lapsia ja elämänkumppania, ne haluaa sen saman komean miehen minkä muutkin naiset. No sitä saa mitä tilaa. 

Jälleen kerran miehet ja naiset voivat kerääntyä katkeruuden kokoontumisajoihin.

Tarkoitukseni ei ole pilkata tämän kirjoittajan kokemuksia, uskon että tuota tapahtuu ja onhan se turhauttavaa. Liian moni ihminen sukupuoleen katsomatta on mulggu.

Se on surullista, että erilaisia suhteita etsivät eivät kohtaa. Lyhyitä segsisuhteita etsivät valehtelevat tarkoitusperistään. Elämänkumppania etsivät todennäköisesti kertovat toiveistaan aika alkuun. Tarpeeksi monta kertaa kun pettyy, sitä katkeroituu ja kyynistyy. Se alkaa näkyä parin etsinnässä ja suhtautumisessa vastakkaiseen sukupuoleen.

Vierailija
87/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö kuvailemaan hiukan ulkonäköäsi ja/tai tyyliäsi? Esim. urheiletko vai oletko lihava tai vaihtoehtoisesti todella hoikka (lihakseton)? Onko partasi ja hiuksesi siistit? Miten pukeudut?

Vaikket nyt haluaisi kuvailla, niin muista, että nämä kyselemäni asiat ovat sellaisia, joihin voit vaikuttaa. Tekstisi perusteella aidosti ihmettelen, jos vientiä ei ole. Toki siinäkin on eroa, että onko se koulutus antropologiasta vai lääkiksestä, mutta jos olet kuitenkin työssäkäyvä, niin ehkä se tasoittaa tuotakin eroa.

Vierailija
88/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenet on ollut miehen tehtävä etsiä, opetella ja sopeutua naiseen. Samalla naiset ovat voineet käyttäytyä oikeastaan miten tahansa, aina on löytynyt halukkaita miehiä, jopa useita. Kun mies on alkanut kyllästyttää, niin avioero on ratkaisu naiselle, yli 70% avioeroista on naisten hakemia. Uutta miestä etsimään. Ja vanha maksamaan.

Mutta nyt on huonoja uutisia suomalaiselle naiselle, nykymiehet eivät enää suostu tähän ruljanssiin vaan elävät mieluummin ansaitsemaansa, vapaata elämää ja nauttivat sen maitolasillisen ostamatta lehmää. Osat on vaihtuneet ja hyvä niin.

Ihanko kuvittelet, ettää suomalaisen naisen unelma on ollut se "hoidan yksin kodin ja lapset sekä käyn täyspäiväisesti töissä ja sohvalla makaava kaljaa juova ukko märisee olevansa pelkkä lompakko, jos ei siinä rumbassa jaksa jalkoja levittää sillä sekunnin siunaamalla, kun miestä panettaa".

Vierailija
89/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te parisuhdetta ja perhe-elämää toivovat, ihanat ja sitoutumiskykyiset miehet luurailette piilossa? :) Antakaa vinkkiä! :)

Nyt olen kotona. Tein ruuan ja söin. Koti-iltaa viettäen kuten yleensä. Baarit ei enää kiinnosta, eikä satunnaisia vastaan tulevia voi alkaa jututtamaan

Olen joskus ihmetellyt samaa että missä ne vastaavat naiset luuraa. Deitti sovellukset oli nopeasti nähty ja todettu niiden tarjoama sisältö. Pinnallista teatteria jossa ikideittailijat hakee sitä kadonneen itsetunnon kohotusta? Kohtaamis ongelma, molemmilla sukupuolilla?

Vierailija
90/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin on jättimäinen velka niin en minä ainakaan uskalla vakavaan suhteeseen (avioliitto+lapset). Asuntovellaa n. 70k€ jäljellä, siihen asti ainoa vaihtoehto kevyemmöt suhteet...

M31v

Olipas erikoinen kommentti. Millä logiikalla 70keur asuntovelka on paljon? Ja miksi ei voisi pariutua ja tehdä lapsia, jos on asuntovelkaa? Monethan vastaa ottaa asuntolainan siitä lapsiperheasunnosta/talosta sitten kun lapset on syntyneet tai syntymässä.

Minäkin ihmettelen tätä. Ymmärrän, että lapset tulevat kalliiksi ja häihinkin voi saada muutaman tontun uppoamaan, jos sellaista haluaa. Mutta miksi ei vakaata, pitkäaikaista parisuhdetta kenenkään kanssa? Miten raha siihen vaikuttaa? Ja älkää miehet nyt vastatko, että seurustelukumppania pitää elättää, naiset käyvät töissä ja elättävät itsensä.

Naiset jäävät äitiyslomalle, vanhempainvapaalle, eivätkä silloin käy töissä (ainakin jos haluavat imettää ja hyvän alun lapselle). Tulot putoavat, jos esimerkiksi pahoinvoinnin takia jää aikaisemmin äitiyslomalle, on yrittäjä tai ammatissa, jossa äitiyslomalle on jäätävä aikaisemmin. Perhe ei pärjää taloudellisesti, jos mies ei tienaa hyvin. Hoitovapaat viimeistään romahduttavat perheen talouden.

Totta mitä kirjoitat, lapset ovat iso taloudellinen rasite.

Ystäväpiirissäni on naisia, jotka ovat olleet äitiyslomalla ja menneet aika nopeasti töihin. Tulojen putoamiseen he ovat varautuneet ja eläneet säästöillään. Alkuajatus on siis ollut, ettei lasta tule, jos ei yksin rahallisesti selviä ilman miehen apua. Tällöin miehen paine elättäjänä on pienempi.

Kaikki eivät tietenkään pysty tekemään noin.

Enemmän kiinnosti tietää, miksi mies ei uskalla vakavaan parisuhteeseen ilman lapsia ja perustelee sitä rahalla. Vastasi tuolla joku, että pelkää joutuvansa maksamaan kylpylälomia.

Vierailija
91/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä miten tahansa käyttäytyminen on? Onko se sitä, että on vaadittu muutakin kuin munaskuitaan raapiva möllöttäjä? Kyllähän sellaiseen mieheen kyllästyy, joka ei ole henkisesti läsnä eikä auta arjessa. Pöllöjä ovat miehet, jotka eivät avioehtoa ole tehneet.

Vierailija
92/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te parisuhdetta ja perhe-elämää toivovat, ihanat ja sitoutumiskykyiset miehet luurailette piilossa? :) Antakaa vinkkiä! :)

Nyt olen kotona. Tein ruuan ja söin. Koti-iltaa viettäen kuten yleensä. Baarit ei enää kiinnosta, eikä satunnaisia vastaan tulevia voi alkaa jututtamaan

Olen joskus ihmetellyt samaa että missä ne vastaavat naiset luuraa. Deitti sovellukset oli nopeasti nähty ja todettu niiden tarjoama sisältö. Pinnallista teatteria jossa ikideittailijat hakee sitä kadonneen itsetunnon kohotusta? Kohtaamis ongelma, molemmilla sukupuolilla?

Mennäänkö naimisiin?

M54

Vierailija
93/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään ole nyt tinderissä (vedän puoleeni selvästi playereitä). Mulla on lapset jo tehtynä, mutta eron jälkeen vakava parisuhde loppuelämäksi kuitenkin kiinnostaisi. En siis tietenkään ole hyvä valinta niille, ketkä vielä haluaa lapsia, mutta ihan vaan pointtina ajattelin kuitenkin sanoa, että ehkä sinne tinderiin kuitenkin kannattaisi mennä. Siinä on hirveä homma, kun pitää filtteröidä ne sopimattomat sieltä, mutta jos ei omassa arjessa juurikaan tapaa uusia ihmisiä, niin se on varmaan se ainoa tapa. Yritän siis vakuuttaa itseäni, että ehkä pitäisi koittaa. Kaikki yli 30-vuotiaana pariutuneet kaverini ovat löytäneet puolisonsa tinderistä tai jostain vastaavasta sovelluksesta.

N37

Vierailija
94/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy jos etsii oikein. Itse elin aika rälläkäästi kunnes tuli ikää 38v. sitten rupesin ensinmäisen kerran tuumimaan että olisihan se ihan mukavaa saada oma perhe. Olin 41v kun 5 vuottta nuorempi  nainen nappasi minut kiinni ja sano että sinä tulet minun kanssa. Vuosi sen jälkeen sain esikoiseni ja kyllä se ihan mahtavaa olla isä. Ei sitä tajua ennekuin itse kokee. 

Kyllä useammat miehet jossain välissä perhettä haluavat mutta nykyään se miehen vastuu lapsesta on paljon isompi ja pelottaa enemmän kuin sukupolvi tai pari sitten jolloin miehet tekivät lapsia mutta eivät kasvattaneet.

Vierailija
95/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään ole nyt tinderissä (vedän puoleeni selvästi playereitä). Mulla on lapset jo tehtynä, mutta eron jälkeen vakava parisuhde loppuelämäksi kuitenkin kiinnostaisi. En siis tietenkään ole hyvä valinta niille, ketkä vielä haluaa lapsia, mutta ihan vaan pointtina ajattelin kuitenkin sanoa, että ehkä sinne tinderiin kuitenkin kannattaisi mennä. Siinä on hirveä homma, kun pitää filtteröidä ne sopimattomat sieltä, mutta jos ei omassa arjessa juurikaan tapaa uusia ihmisiä, niin se on varmaan se ainoa tapa. Yritän siis vakuuttaa itseäni, että ehkä pitäisi koittaa. Kaikki yli 30-vuotiaana pariutuneet kaverini ovat löytäneet puolisonsa tinderistä tai jostain vastaavasta sovelluksesta.

N37

Itse kyllästyin hyvin nopeasti kahteen deitti sovellukseen. Siellä ei vaan ollut minun mielenkiintoa herättänyttä naista, ja luultavasti siellä olleet naiset ajattelivat samoin minusta? Totta sekin että ei arjessa tapaa ihmisiä siinä mielessä että olisi treffit tms mielessä. Ja tavallaan tähän par vuotta kestäneeseen sinkkuuteen on alkanut jo tottumaan, 22 vuoden avioliiton jälkeen. Tavallaan olen muuttunut jollain tavalla "laatutietoiseksi", eli pitää olla juuri ne oikeat kemiat, elämän arvot yms kohdillaan, ennenkuin voisin sitoutua uuteen ja vakavaan parisuhteeseen. Muutaman viikon pikaromassit ja täysin väärän ihmisen kanssa ei jaksa enää sytyttää.

M46

Vierailija
96/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikasta! :D :D :D

Vierailija
97/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, en mä ainakaan ole halukas elättämää toisten käenpoikasia, liekö edes normi värisiä suomensukuisia. No thanks.

Vierailija
98/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31v

Yleensä odottava äiti haluaa käydä akupunktiossa, hieronnassa ja raskauden jälkeen kylpylässä. Inhimillisiä joskin hulppeita haluja.

Vierailija
99/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liian taviksen näkönen, joten joudun pysyttelemään sinkkuna. Ei pääse pidemmälle, jollei naisella ole alkuihastusta..

Sosiaalinen ja huumorintajunen olen, mutta sillä pääsee vain friendzoneen.

Sillä pääsee oikeasti paljon pidemmälle. Et vain osaa viedä asioita eteenpäin oikealla tavalla, siinä se vika.

Vähän ujojen ja kilttien miesten ongelma on se että he vain katselevat kaihoten niitä naisia ikäänkuin etäältä ja toivovat mielessään että joku ihme veisi asioita eteenpäin. Sitten ollaankin jo kohta siellä kaverisektorilla. Mutta onko se ihme kun se nainen on tehnyt jo aikaa sitten sen johtopäätöksen että et halua muuta kuin olla ystävä.

Naisille kannattaa tehdä aika nopeasti selväksi että haluaa jotain muutakin kuin ystävyyttä tai sitten saa juuri sitä. Mutta kun se kunnon aloite on niin pelottava (ja ymmärrän sen kyllä hyvin) niin se jätetään tekemättä ja toivotaan ihmettä.

Varmaan se torjutuksi tuleminen askarruttaa, jopa pelottaa. Monet ovat niin täällä kuin treffipalstoillakin tehneet selväksi, että miesten pitäisi olla aloitteellisia.

Lähde siinä sitten miehenä etenemään näillä lähtökohdilla. Tiedän että pitäisi vaan rohkeasti edetä, mutta mistä sitä rohkeutta saisi?

Muistan kun aikoinaan pelotti niin hemmetisti kysyä naiselta edes että "lähtisitkö joskus vaikka kahville tai elokuviin". Nyt on jo hankala samaistua siihen että mikä siinä olikin niin pelottavaa.

Jos olisin aikoinaan tajunnut että kuinka moni vastaakaan myöntävästi niin olisin kysynyt paljon useammin.

Olen kyllä aikanaan kysellyt ja pakkeja on aina tullut jos on yrittänyt hiukankin jotain muuta kuin kaveruutta, tai myös vaikka jos joku sivullinen oli kysynyt tai luullut että seurustellaan.

Jossain viidenkympin tienoilla muutama tuttavapiirin varattu nainen sitten alkoi jopa osoittaa kiinnostusta, en kyllä tiennyt miten aina miehensä seurassa liikkuvan naisen kanssa olisi voinut päästä mihinkään eteenpäin.

Viime syksynä yksi noista kiinnostuneen oloisista erosi ja nyt olen nyt seurustelut tosi kivan ja todella hyvän näköisen 28-vuotiaan naisen kanssa; sellaisiin ei olisi ollut mitään mahiksia vielä kolmekymppisenäkään.

Harmi vaan että aina haaveilemani lasten hankinta taitaa olla liian myöhäistä.

Eli veikkaan että olet vain muuttunut iän myötä kiinnostavammaksi.

M54

Vierailija
100/126 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat siis ne ns. oikeat vedet mistä näitä normaalia parisuhdetta ja perhe-elämää haluavia miehiä löytää?

Deittiappit tuntuu ainakin olevan täynnä ikisinkkuja, pikkukivaa ja seksiä etsiviä, varattuja, sitoutumiskammoisia, keskustelutaidottomia, aloitekyvyttömiä, mt-ongelmaisia, elämäänsä ja/tai työhönsä kyllästyneitä...Väsyneitä tai liian kiireisiä burn out-miehiä joiden elämä on jo kaikkea niin täynnä ettei siinä edes olisi tilaa tapailla ketään - saati perustaa perhettä - mutta silti vaan seuraa etsitään...

Tässäpä taas tämä naisten ikuinen itkuvirsi hiukan eri sanoilla kerrottuna. Olet tapaillut alfoja, joille kelpaat seksiin ja kevyeen huvitteluun, mutta et parisuhteeseen. Jos haluat vakavampaa suhdetta niin joudut swipettämään oikealle niitä vähän juntimpejakin yksilöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä