Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyisin asioista on oltava yhtä mieltä..

Vierailija
15.09.2022 |

...ja esim. monilla lehtien palstoilla ei voi olla jotain mieltä jostain asiasta siten, että ei kuitenkaan halvenna tai uhkaa tms. ketään ihmistä suoranaisesti.

Eikös tuo erimielisyys kuulu demokratiaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja miten yleensä voidaan päätyä johonkin näkemykseen, ellei sitä erimielisyyden eli väittelyn ja keskustelun avulla.

Nykyisin tää on poistettu, ja tilalle on tullut "valeuutiset /valheet poistetaan" , kun oikeampi nimitys olis " demokratiaan kuuluva keskustelu poistetaan".

Vierailija
2/5 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä eri mieltä. Näin se käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide ja fakta eivät ole sama asia.

Voit olla sitä mieltä, että koirat on mukavampia lemmikkejä kuin kissat. Kaverisi on ehkä kissafani, ja tästä voitte sitten väitellä hyvässä hengessä.

Koirien paremmuus ei ole kuitenkaan fakta, vaan pelkkä sinun mielipiteesi. Ongelmia tulee, jos väität kivenkovaan omaa totuuttasi ainoana oikeana.

Mielipiteen ja faktan sekoittuminen on mielestäni nykykeskusteluissa merkittävin ongelma.

Vierailija
4/5 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs lehtien palstoilla näin tapahtuu, ap?

Itse olen nähnyt erimielisiä keskusteluja joka lehden palstalla missä olen käynyt.

Vierailija
5/5 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipide ja fakta eivät ole sama asia.

Voit olla sitä mieltä, että koirat on mukavampia lemmikkejä kuin kissat. Kaverisi on ehkä kissafani, ja tästä voitte sitten väitellä hyvässä hengessä.

Koirien paremmuus ei ole kuitenkaan fakta, vaan pelkkä sinun mielipiteesi. Ongelmia tulee, jos väität kivenkovaan omaa totuuttasi ainoana oikeana.

Mielipiteen ja faktan sekoittuminen on mielestäni nykykeskusteluissa merkittävin ongelma.

Entäs jos paremmuus onkin mukavuutta, ja näin paremmuutta ei enää tarvitse käsitellä vain faktoja esittämällä?