Mies ei halua naimisiin
Aloitin keskustelun asiasta ja avomieheni, sekä lastemme isä sanoi, ettei ole toistaiseksi valmis asiaan. Kysyin syytä ja mies sanoi, että pelkää vähäisenkin seksielämämme loppuvan papin aameneen.
Muuten meillä menee kuulemma hänenkin mielestään hyvin, mutta ei halua lopullisesti sitoutua seksinpuutteeseen. Olen todella loukkaantunut tästä. Todellako seksi menee lasten, omaisuuden ja sukulaissuhteiden edelle? Pitäisikö minun nyt antaa miehelle aina kun hän haluaa vastoin omaa tahtoani? Vai erotako tässä pitäisi?
Kommentit (52)
Ihan fiksun päätelmän on mies tehnyt, kerran seksi on sinulle nyt jo vastenmielistä
Keskity ennemminkin ajattelemaan mitä itse ihan tarkkaan haluat. Miksi sulle olisi tärkeää olla naimisissa?
Avioliitto on poistumassa muodista ja monet ihmiset asuvat erillään enemmän vaikka ovatkin yhdessä. Mielestäni hyvä vaan. Jotenkin sellanen yhteiskunnan sanelema perinneperheily on mielestäni ärsyttävää.
Nyt on varmaan hyvä aika keskustella miehen kanssa mitä haluatte molemmat parisuhteelta ja elämältä. On paljon vaihtoehtoja, joko kompromissi mikä saattaa syödä jompaakumpaa liikaa, avoin suhde tai ero.
En minäkään ikipäivänä vapaaehtoisesti sitoisi itseäni seksittömään parisuhteeseen jossa toinen osapuoli on päättänyt, että koska hän ei tarvitse seksiä toinenkaan ei sitä voi tarvita. Eli ei seksiä suhteessa tai sen ulkopuolella, koska toinen on päättänyt niin. Jos toinen pettäisi tai lähtisi kävelemään tuon takia, aika kauhean maineen saisi. Kun eiriittänytkään pelkkä lapsiperheily vaan kehtasi haluta seksielämää, kamala ihminen.
Halukas. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies on totaalinen itsekäs ääliö. Roikkuu suhteessa, jossa ei halua olla ja lähtee heti, kun mielestään parempaa löytyy. Pettää varmaankin jo. Mies ei ole sitoutunut suhteeseen. Miksi muuten kieltäytyisi avioliitosta, jos yhdessä on oltu jo niinkin kauan, että useampia lapsia on. Avioehdon voi tehdä, jos rahallinen puoli avioliitossa huolettaa. Tuo seksiasia on typerä tekosyy ja mies tietää itsekin, ettei se mistään aamenista muutu. Miehellä vaan on jo toinen jalka ovesta ulkona.
Miksi mennä naimisiin, jos avopuoliso on muuttunut haluttomaksi?
Miksi sitten olla ylipäätään suhteessa haluttoman kanssa, jos se niin syö miestä? Lähtisi vaan. Valtava epäluottamuslausehan tuo kieltäytyminen on. Haluttomuus voi johtua myös haastavasta lapsiarjesta. Jos mies todella on läsnä ja auttaa arjessa, eikä istu sohvannurkassa naama norsunvehkeellä tuijottamassa puhelintaan, niin sitten häntä voi jotenkin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei halunnut naimisiin, vaikka seurustelun alussa niin puhuikin. Kyllästyin odottamaan ja kosin itse kun kymmenes yhteinen vuosi oli menossa. En toipunut järkytyksestä kun sain rukkaset. Yritimme vielä suhteellemme tekohengitystä, mutta pohja oli romahtanut. Erosimme. Vajaan vuoden sisällä mies meni toisen kanssa naimisiin. Siitä on nyt jo yli kymmenen vuotta, vanhenen sinkkuna. Hän oli elämäni rakkaus, mutta minä en ollut sitä hänelle
Surku. Olen pahoillani puolestasi.
Oikeestihan avioliitto on viimeinen sitova keino naisen sitoa mies lopullisesti tahtoonsa ja miehen menettää se oma tahtonsa. Näin on. Puhutaan asioiden oikeilla sanoilla. Ei avioliitto tee elämästä sen kummempaa joten parempi olla avoliitossa, siinäkin asiat hoituu jos on hoituakseen.
Mies parka näen että hirttosilmukka kaulallasi kiristyy kohta jos et pidä puoliasi. Anna naisen lähteä menemään jos avoliitto ei riitä. Kun mikään ei riitä muutenkaan.
No eikö olis helpointa vaan lisätä seksin määrää?
Tekosyy. Se ei vaan halua juuri sun kanssa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoisi noin, niin lopettaisin seksin heti.
Kenen kanssa sitten omat tarpeesi tyydyttäisit?
Vierailija kirjoitti:
No eikö olis helpointa vaan lisätä seksin määrää?
Ei vissiin, koska tämä vaihtoehto ei ole yhdellekään tullut ennen sinua mieleen.
Minun ex-poikaystäväni "ei halunnut lapsia tai mennä naimisiin". Nyt hän on toisen naisen kanssa naimisissa ja lapsikin löytyy. Minun nykyinen miehenikään ei mukamas halunnut naimisiin, kun tavattiin, mutta muutti pian mieltänsä. :) He's not the one for you.
Järkevä mies. Koska ensinnäkin, mihin sitä avioliittoa tarvitaan? Ei mihinkään. Ja jos on nyt jo tyytymätön, niin on erittäin järkevää olla menemättä naimisiin. Olisinpa minäkin ollut noin järkevä aikoinaan!
Vierailija kirjoitti:
Oikeestihan avioliitto on viimeinen sitova keino naisen sitoa mies lopullisesti tahtoonsa ja miehen menettää se oma tahtonsa. Näin on. Puhutaan asioiden oikeilla sanoilla. Ei avioliitto tee elämästä sen kummempaa joten parempi olla avoliitossa, siinäkin asiat hoituu jos on hoituakseen.
Kertoisitko, miten tarkalleen ottaen tuo tapahtuu? Eli mikä muuttuu, jos avoliitto vaihtuu avioliittoo?
Fiksu mies. Terveisin nainen joka ei koskaan ole halunnut avioliittoa tai avoliittoa.Silti elänyt hyvässä suhteessa.
Onhan tuo miehen antama syy tavallaan tökerösti ilmaistu ja kuulostaa tyhmältä - ikään kuin papin aamen olisi jokin maaginen taikasana, joka karkottaa seksin tuosta vain. 😁 Mutta mielestäni hän on oikeassa siinä mielessä ettei halua avioliittoa/lopullista sitoutumista, koska hän ei ole suhteeseenne tyytyväinen. Eikö se ole täysin ymmärrettävää? Monikaan ei ottaisi noin isoa askelta, jos suhde ei ole kunnossa. Ehkä voisitte kaikessa rauhassa yrittää korjata asioita makuuhuoneen puolella ja laittaa naimisiinmenon piippuhyllylle joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoisi noin, niin lopettaisin seksin heti.
älä sitten ihmette, jos hän hakee sitä naapurin nuorikolta ja silloin se perheen rikkoja olet kyllä sinä itse, joka seksistä pidättäydyit, eikä se naapuri vaikka kohta sitä perheenrikkojaksi väität
Siis onko pihtaaminen tärkeämpää kuin lapset ja perheen kasassa pitäminen, todella outoa?
Jos et vielä ole lihonut,niin kyllä se tapahtuu viimeistään naimisiinmenon jälkeen.
Miksi mennä naimisiin, jos avopuoliso on muuttunut haluttomaksi?