Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä masennuksen kanssa, kun päättänyt ettei enää halua lääkkeitä syödä?

15.09.2022 |

Miten ylipäänsä pärjätä täällä? Minulla on masennus ja lääkkeistä johtuva PSSD, joka siis laimentaa tunteet entisestään. En näe iloa enkä syytä täällä ololle. Mikään kun ei tuota hyvää oloa. Ei mikään. Ei helpotusta tai iloa. En ole itsetuhoinen, mutta koen että aikani on pian lähteä. Ei minkäänlaista itsekunnioitusta enää edes, tai haluakaan muuttaa sitä. Ei voimia tai kiinnostusta. Missä se nuoruus on kun ei näy.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujona suosittelen myös liittymään mielenterveys yhdistyksen jäseneksi. Itse käyn Klubitalolla töitä tekemässä ja kohtaamassa muita ihmisiä. Tsemppiä! 😺

Vierailija
22/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö AP terapiassa? Sieltä suurin osa saa sen oikeasti pysyvän avun. Lääkkeet on vain kainalosauva, jolla moni pärjäilee sen aikaa, että terapia saa omat jalat kantamaan. Jos koet, että et sitä kainalosauvaa tarvitse tai se jopa haittaa sun toipumista, niin voithan kokeilla terapiaa ilman lääkkeiden tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kuinka pärjätä katkenneen jalan kanssa, jos ei anna kipsata sitä. Miten pärjätä hammassäryn kanssa, jos ei halua lääkärin paikkaavan sitä hammasta.

Mielialalääkkeet eivät ole hyvä asia pidemmän päälle. Laittaa aivokemiat sekaisin.

Älä viitsi. Näitä ominpäin lopettaneita löytyy oman käden kautta menehtyneenä.

Parempi etsiä uusi lääke jos nykyinen ei sovi, ja lisätä terapiaa.

Vierailija
24/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku ulkona joka päivä, edes 10 minuuttia. Valitse puu tai pensas jonka luonnonkiertoa seuraat. Tee muistiinpanot havainnoistasi, kirjoita niistä vaikka runo. Jos sinulle tulee tunne että haluat tallentaa ja jakaa sen muille, perusta instagram-tili. Sinne kuva muistiinpanoineen.

Auta muita ja ole ystävällinen. Jos et näe olemassaolollasi itsellesi tarkoitusta, voit silti auttaa muita. Jo muutama ystävällinen sana, pyyteetön teko, voi muuttaa toisen ihmisen tai eläimen päivää parempaan. Sinä merkitset.

Kuuntele musiikkia, laula tai soita. Anna itsellesi hetken tauko masennuksesta heittäytymällä musiikkiin. Oli se millaista vaan, antaudu musiikin lepoon.

Mieti ihmistä, joka ilahtuisi että et luovuta etkä anna periksi. Elämässäsi on varmasti joskus ollut tai on vieläkin ihminen, jolle on tärkeää että jatkat, että jaksat. Koska olet sinä; ainutkertainen ja arvokas sellaisena kuin olet.

Voimia!

Vierailija
25/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näitä uusia masennuslääkkeitä saataisiin ja ne olisivat turvallisempia.

Vierailija
26/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ulkomailla ketamiinihoitoa muutaman kerran suonensisäisesti klinikalla hoitajien ja terapeutin läsnäollessa. Ketamiini lisää uusia yhteyksiä aivoissa. Oivalsin itse uusia asioita ja yhteyksiä elämässä ja maailmassa ja masennuksen ja ahdistuksen oireet helpottivat heti.

Suomessa sitä annetaan ilmeisesti potilaille masennukseen vain jos lääkehoitoa on jo kokeiltu ja hoito on aika harvinaista. Mutta suosittelen mainitsemaan asiasta lääkärillesi, jos vaikka pääsisit hoitoon. Se voi auttaa masennuksen kokonaan yli pääsemisessä ja on tehokas apu itsetuhoisista ajatuksista pääsemiseen.

Mielesi tarvitsee uusia näkökulmia, uusia neuroyhteyksiä, jotta pääset junnaavista masentuneen ajatuksistasi yli ja eteenpäin.

Vierailija
27/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moklobemidi voi parantaa muuten seksuaalitoimintoja, mutten tiedä hoitaako se PSSD:tä.

Vierailija
28/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijayksi kirjoitti:

Itse sain ulkomailla ketamiinihoitoa muutaman kerran suonensisäisesti klinikalla hoitajien ja terapeutin läsnäollessa. Ketamiini lisää uusia yhteyksiä aivoissa. Oivalsin itse uusia asioita ja yhteyksiä elämässä ja maailmassa ja masennuksen ja ahdistuksen oireet helpottivat heti.

Suomessa sitä annetaan ilmeisesti potilaille masennukseen vain jos lääkehoitoa on jo kokeiltu ja hoito on aika harvinaista. Mutta suosittelen mainitsemaan asiasta lääkärillesi, jos vaikka pääsisit hoitoon. Se voi auttaa masennuksen kokonaan yli pääsemisessä ja on tehokas apu itsetuhoisista ajatuksista pääsemiseen.

Mielesi tarvitsee uusia näkökulmia, uusia neuroyhteyksiä, jotta pääset junnaavista masentuneen ajatuksistasi yli ja eteenpäin.

Mä olen käyttänyt ketamiinia kivun hoitoon jonkun aika, eikä se ole mitään sen kummempaa tehnyt kuin lievittänyt syöpäkipua. En kokeilisi turhaan.

Vierailija
29/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo kaljaa

Vierailija
30/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailijayksi kirjoitti:

Mä olen käyttänyt ketamiinia kivun hoitoon jonkun aika, eikä se ole mitään sen kummempaa tehnyt kuin lievittänyt syöpäkipua. En kokeilisi turhaan.

Minulle se ei todellakaan ollut turha kokeilu vaan parannuin. Siitä on tehty runsaasti tutkimuksia ja on monelle toimiva apu vaikka ei 100% ihmisistä olisikaan. https://www.cnn.com/2022/09/12/health/ketamine-infusions-help-depressio…

Vierailija
31/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mä uskon että sä oot empaattinen tyyppi 🥰

Vierailija
32/32 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti.

Kaikki omat tunteet vain surua ja kaikki on yhtä samaa mustaa kamaluutta.

En lopeta omaa lääkitystä kyllä ikinä (nyt useampi päivä taukoa syistä x & x).

Muuten makaan jossakin meren pohjassa ennenaikaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi