Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista on kerrostalossa on kissaverkon asennus kielletty eikä parveke lasitustakaan saa laitattaa? Pitääkö minun antaa kissan hyppiä kuudennen kerroksen kaiteella?

Vierailija
15.09.2022 |

Jotain viritän siihen kyllä, itkekööt naapurit sitten isännöitsijälle! Sääntö-Suomi saa""na..

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

H..a..i..s..t..a...t..a p tuollaiselle "säännölle" ja laita verkko. Minä olen erittäin kuuliainen kansalainen, mutta en minäkään i..d..i..o..o..TT..isääntöjä noudata.

Vierailija
22/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossuli81 kirjoitti:

Meillä oli myös vanhassa taloyhtiössä myös tuo kielto,kissaparka naukui kauniit kesäpäivät oven takana kun me istuimme parvekkeella :( Nyt asumme rivarissa ja vaikka tämäkin on vuokratalo,saimme rakentaa takapihalle kissalle häkin <3

No eikö se olisi voinut olla valjaissa ja narussa mukana parvekkeella teidän kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten miettinyt asiaa ennen muuttoa/kissan ottamista? Kielletty on kielletty. Ei taloyhtiöissä voi kaikki ruveta sooloilemaan.

Vierailija
24/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja parasta olisi, ettei parveketta saa muutenkaan kalustaa mitenkään, ettei vaan ole siellä mitään sitten tiellä jos sattuu tulemaan tulipalo. Oikeastaan ei pitäisi kenenkään edes mennä sinne, eikä viettää aikaa siellä, vaan parveke tulisi varata pelkästään pelastustarkoitkuksiin.

Kai siellä sammutin voisi olla ja muita pelastautumisvälineitä kuten sammutuspeitto?!

Vierailija
25/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, asun Prahassa ja täällä on todella yleistä että ensimmäisen kerroksen asuntojen ikkunoissa on kalterit. Siis oikein semmoiset seinään pultatut jotka eivät aukea ulkoa eivätkä sisältä.

Tämän lisäksi oma ovi aukeaa sisältä vain avaimella, alaovi aukeaa sisältä vain avaimella ja bonuksena voi olla vielä porttikongin rautaovi joka aukeaa vain avaimella. Ja kaikki nämä ovet aukeavat sisäänpäin - koska herranjestas ulospäin aukeava ovihan on vaarallinen kun sen voi nostaa saranoiltaan pois!

Olen näistä maininnut taloyhtiön kokouksissa, että mites tuo paloturvallisuus, ja minua katsotaan kuin hullua...

Tässä ei yksi kissaverkko paljoa mietityttäisi 😅.

Vierailija
26/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään asuntoa ei pitäisi kalustaa. Tulipalon tullessa ja sakean savun sokaistessa ihminen kompuroi huonekaluihin ja voi menettää tajuntansa ja k..u..o..l..l...a häkämyrkytykseen. Ainoastaan yksi sänky ja pöytä pitäisi olla sallittu asunnossa.

Vierailija
27/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siis ap on kertonut laittavansa kissaverkon parvekkeelle ja nyt joku kyttääjä on sanonut; "Ei saa"? Sellaisia ihmisiä on. Siksi ei kannata naapureille puhella, mitä aikoo laittaa.

Laittaa vaan verkon ja sillä siisti.

Minulle tuli kerran äkisemään yksi luhtitalonaapuri, että minun "olisi pitänyt kysyä isännöitsijältä lupa tuollaisiin rakennelmiin", kun olin laittanut sellaisista isoista harkkokivistä ikäänkuin muurin terassille sekä matalan verkkoaidan estämään koiran karkaaminen pyörätielle tai naapurin puolelle. Sanoin sille vaan, että "Nämä ei ole mitään rakennelmia vaan piha- ja parvekekalusteita ja minun ei tarvitse niihin mitään lupaa kysyä sen enempää kuin sinunkaan siihen muovituoliisi". Ei tullut isännöitsijältä eikä muilta naapureilta mitään yhteydenottoa aiheesta. Kyllähän se on kaikkien etu, että lemmikit pysyy omilla pihoilla ja parvekkeilla.

Kansalaistottelemattomuus kunniaan!

Vierailija
28/147 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkissa on sisäkissa

Pihakissa on pihakissa

Eli pidä se kisusi vaan sisällä tai sitten lasket sen parvekkeelle valjaissa

Vierailija
29/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen osoitus suomalaisten erityisesti luontosuhteesta eli eläin- ja varsinkin kissavihasta. Ehdottomasti tässä asiassa kuuluisa maalaisjärki käyttöön ja verkko parvekkeella ihan jo vastaiskuna tämän maan sääntökeskeiselle politiikalle. Kissan turvallisuus on tärkeämpää kuin joku parvekkeen ulkonäkö tai mielivaltainen sääntely.

Vierailija
30/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa asentaa parvekelaseja? Missä tuollainen surkea talo oikein sijaitsee? Ihan järjetöntä pitää lasittamattomia parvekkeita: menee pinnat vaan pilalle.

Vierailija
31/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskaa se kissa sieltä parvekkkeelta ihan suoraan vaan

🖕

Vierailija
32/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asukkaat määrää taloyhtiön säännöistä ja niitä on noudatettava joka asiassa. Sääntöjä ei kenenkään kissan takkia muuteta. Muuta itse.. Miks et ennen muuttoa ottanut taloyhtiön säännöistä selvää.  

Vierailija
33/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen noi verkkoviritykset vaan on sysirumia ja epäsiistin näköisiä.

Samaa sarjaa, jos ihmiset kuivattais pyykkejään parvekkeiden reunoilla.

Vierailija
34/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön parvekkeille ei saa viritellä verkkoja. Ne revittäisiin välittömästi pois ja seuraavasta kerrasta varoitus. 🤣

Vierailija
35/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskaa se kissa sieltä parvekkkeelta ihan suoraan vaan

Tee palvelus muille ja hyppää katolta.

Vierailija
36/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tai rakenna kissalle erillinen iso häkki/ ulkoilutarha sinne parvekkeelle, niin ei tarvitse parvekkeen rakenteisiin mitään kiinnitellä - eikä siis kysyä lupiakaan. 

Vierailija
37/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko pitää kerrotaloasunnossa kissaa? Kissa kärsii.

Vierailija
38/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä kissaverkkovirityksiä. En nyt oikein ymmärrä, millä perusteella sellaisen asentaminen voidaan kieltää.

Kuulin joskus selityksen että jos tulee tulipalo niin ei pääse parvekkeen kautta pakoon mutta kuka nyt  hyppää jostain ylimmästä kerroksesta?

Samalla perusteella pitäisi kieltää sisäänpäin aukeava väliovi. Ihmisiä on kuollut tulipaloihin kun eivät ole ilmanpaineen takia pystyneet avaamaan väliovea. Jos siinä ovessa olisi reikä tai reikiä, niin avaaminen olisi helpompaa, mutta tiivistä ovea ei saa auki, sillä tulipalon aiheuttama paine työntää sitä ulospäin niin suurella voimalla. 

Tällainen asia on huomattu, kun on tutkittu, miksi tulipaloissa ihmisiä on usein kuollut eteiseen, oven viereen.

Tämä on paljon yleisempi ongelma kuin kissaverkko parvekkeella. 

Vierailija
39/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tai rakenna kissalle erillinen iso häkki/ ulkoilutarha sinne parvekkeelle, niin ei tarvitse parvekkeen rakenteisiin mitään kiinnitellä - eikä siis kysyä lupiakaan. 

Just näin!

Itse ehkä ensin saattaisin laittaa sen verkon, mutta jos tulisi sanomista, niin sitten voisi kyhätä osaan parvekkeesta kissalle oman verkotetun häkin. 

Vierailija
40/147 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää grillaavat ja röökäävät naapurit kuin joku kissaverkko.