Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarvitaan työperäistä maahanmuuttoa? Eikö olisi nopeampaa

Vierailija
15.09.2022 |

kouluttaa 200 000 työttömästä osaajia. Osaavat kielenkin jo valmiiksi niin ei tarvitse siihen uhrata viittä vuotta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille työttömille tarjotaan koko ajan koulutusta. Jostain syystä eivät vain halua aloittaa.

Ja paskat! Olen hakenut useampaan kymmeneen alani työvoimakoulutukseen, mutta en ole päässyt.

Koulutukseen tarvitaan myös työkkärin lupa. Eivät ole antaneet lupaa alanvaihtoon. Työtön ei saa omin nokkineen ruveta opiskelemaan.

Kerro mikä on se koulutus, johon työttömät ovat olleet liian haluttomia hakeutumaan?

Työnantajat käyttävät jo nyt työttömiä härskisti hyväkseen erilaisten harjoittelujen ja työkokeilujen varjolla. Työtön siellä tekee samaa työtä kuin kaikki muutkin, mutta ei saa siitä palkkaa vaan paljon pienemmän työttömyyskorvauksen. Niin kauan kuin systeemi on tuo, ei firmoilla ole pienintäkään intressiä vähentää työttömyyttä, sillä nehän hyötyvät siitä.

Vierailija
22/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, kuka tahansa työtön pääsee koulutukseen heti.

Olen yrittänyt löytää oppisopimuspaikkaa vaikka kuinka pitkään, mutta hakijoita on aina yhteen paikkaan kymmeniä.

Minä tein niin että aloitin työvoimakoulutuksena, sen kautta harjoittelijaksi ja siitä oppisopimukselle harjoittelupaikkaan. Tämä on varmaan se yleisin reitti.

Oppisopimuspaikkoja on todella vaikea saada

-ex-talorakentaja, ex-kultaseppä, ex-autokorimekaanikko nykyinen peltiseppä tuleva putkimies.

no minä kyllä löysin sellaisen ja tarjottiin itseasiassa kahdesta muustakin paikasta sitä mahdollisuutta. Opiskelin sähkäriksi Turussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä se koulutus, johon heti pääsen.

Oletko sinä se työkkärin virkailija, joka juuri minulle luvan antaa?

Vierailija
24/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työvoimapulaa ei ole olemassakaan, halutaan töihin kehitysmaiden orjia jotka suostuvat 7e tuntipalkalla rikkomaan selkänsä.

Eli kaikki tämänkin alapeukkuttajat on oikeasti sitä mieltä, ettei varhaiskasvastuksessa tai sairaanhoidossa ole täyttämättömiä vakansseja. Muita aloja en nyt ala edes luetella. 

Vierailija
25/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille työttömille tarjotaan koko ajan koulutusta. Jostain syystä eivät vain halua aloittaa.

Ja paskat! Olen hakenut useampaan kymmeneen alani työvoimakoulutukseen, mutta en ole päässyt.

Koulutukseen tarvitaan myös työkkärin lupa. Eivät ole antaneet lupaa alanvaihtoon. Työtön ei saa omin nokkineen ruveta opiskelemaan.

Kerro mikä on se koulutus, johon työttömät ovat olleet liian haluttomia hakeutumaan?

Työnantajat käyttävät jo nyt työttömiä härskisti hyväkseen erilaisten harjoittelujen ja työkokeilujen varjolla. Työtön siellä tekee samaa työtä kuin kaikki muutkin, mutta ei saa siitä palkkaa vaan paljon pienemmän työttömyyskorvauksen. Niin kauan kuin systeemi on tuo, ei firmoilla ole pienintäkään intressiä vähentää työttömyyttä, sillä nehän hyötyvät siitä.

Tuo kiukku on vain nieltävä. Ensimmäinen harjoittelu on usein palkatonta (ei kyllä monella edes se) toisesta saa jo palkkaa, kun osaa jotain. Ystäväni aloitti lähäri opinnot ja myös häntä revitään koulun penkiltä jo moneen palkalliseen paikkaan.

Vierailija
26/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt löytää oppisopimuspaikkaa vaikka kuinka pitkään, mutta hakijoita on aina yhteen paikkaan kymmeniä.

Minä tein niin että aloitin työvoimakoulutuksena, sen kautta harjoittelijaksi ja siitä oppisopimukselle harjoittelupaikkaan. Tämä on varmaan se yleisin reitti.

Oppisopimuspaikkoja on todella vaikea saada

-ex-talorakentaja, ex-kultaseppä, ex-autokorimekaanikko nykyinen peltiseppä tuleva putkimies.

no minä kyllä löysin sellaisen ja tarjottiin itseasiassa kahdesta muustakin paikasta sitä mahdollisuutta. Opiskelin sähkäriksi Turussa.

Sähkäri onkin harvoja ammatteja joihin on vielä imua ja kuulema palkallakin suomessa elää.

Vierailija
27/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos koulutukseen onnistuukin pääsemään, tulee ikäsyrjintä vastaan jos valmistuessaan on vaikkapa nelissäkymmenissä. Kukaan ei Suomessa palkkaa sen ikäistä jolla ei ole edes kokemusta alataan vaan tuore koulutus.

Vierailija
28/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva jos länsimaista pääsee inhimillisiä ja hyvisihmisiä asumaan Suomeen. Voihan suomalainenkin haluta asumaan ulkomaille eri maisemaan joskus. Jos byrokratia on mahdoton ja kielimuuri, ei sieltä ketään edes tule. Onneksi suomalaiset opettelevat englantia. Rikollisia tai epäinhimillistä porukkaa tuskin voisi ottaa mihinkään maahan tai meno pahenee. Pitää olla sivistystä tullut. Suomalaisten alkoholikulttuuri on rappioittava.

Vierailija
29/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pääsee harjoitteluun täytyy vaan nähdä siten että se hyödyttää itseäkin. Joo, ilkeä työnantajakin saattaa siitä hyötyä, mutta silti, se on itsellekkin mahdollisuus saada jalka oven väliin. Se on joka tapauksessa lyhyt aika. Se kotona katkerana kökkiminen ei ainakaan vie mihinkään.

Vierailija
30/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos koulutukseen onnistuukin pääsemään, tulee ikäsyrjintä vastaan jos valmistuessaan on vaikkapa nelissäkymmenissä. Kukaan ei Suomessa palkkaa sen ikäistä jolla ei ole edes kokemusta alataan vaan tuore koulutus.

Minä olen 42 v. se sähkäri. Oma kokemukseni on että työnantajat ottaa mielellään aikuisia.

Vierailija
31/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halutaan aiheuttaa jakaannusta kansalaisissa.

Vierailija
32/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄHÄN VIHER PUNIKKIEN ÄÄNESTÄJÄ RESERVIÄ PITÄÄ VOI SITTEN ENNEN VAALEJA LUVATA KATTEETTOMIA VAPPU SATASIA.

Vierailija
33/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se halvempaa, mutta ei niitä töihin saa. Helpompi tuoda ahkerat tekijät ulkomailta.

Hah. Mikä vitsi.

Vierailija
34/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä, että hoitajista on pula, mutta samalla koulutukseen otetaan noin 10% hakijoista. Pitäisikö ehkä siihen satsata?

Vierailija
35/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyteen tottuneelle yksikin 8 tunnin työpäivä on pitkä.

Vierailija
36/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maatalouden kausityöntekijät jos työperäinen maahanmuutto kielletään? Ei kiinnosta mansikanpoiminta suomalaisia työttömiä

Vierailija
37/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täll palstalla "tiedetään" että ilkeilemällä se suomi nousee.

Vierailija
38/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä maatalouden kausityöntekijät jos työperäinen maahanmuutto kielletään? Ei kiinnosta mansikanpoiminta suomalaisia työttömiä

Kiinnostaa.

-matkakulut.

-7,5 tunnin työpäivät 5pv/vko

-18€/ tunti 

-huonon sään korvaus 5€/ tunti

-ruoka raha 7€/tunti

Meitä on jonoksi asti.

Vierailija
39/39 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nämä aiemmin tulleet osaajat ensin töihin niin tarvetta ei uusille ole ihan heti.