Miksi tarvitaan työperäistä maahanmuuttoa? Eikö olisi nopeampaa
kouluttaa 200 000 työttömästä osaajia. Osaavat kielenkin jo valmiiksi niin ei tarvitse siihen uhrata viittä vuotta.
Kommentit (39)
Tarvitsemme heti 100 000 raketti-insinööritohtoria, syväkurkut rajalla odottelee.
Koska työvoimapulaa ei ole olemassakaan, halutaan töihin kehitysmaiden orjia jotka suostuvat 7e tuntipalkalla rikkomaan selkänsä.
Vierailija kirjoitti:
Koska työvoimapulaa ei ole olemassakaan, halutaan töihin kehitysmaiden orjia jotka suostuvat 7e tuntipalkalla rikkomaan selkänsä.
Sellaiset vasemmistoharhat siellä.
Koska palkkaa ei haluta maksaa. Toivotaan että kolmannen maailman työntekijät tekee mukisematta lähes palkatta ja tunteja liian tarkkaan laskematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että marjatilalliset ulisivat kun ei saanut ukrainalaisia tänne töihin sodan vuoksi? Juuri siksi kun he ovat ainoita jotka suostuvat tekemään 6-7€ tuntipalkalla töitä surkealla majoituksella ja ruokailut omaan piikkiin.
Suuri osa työttömistä on työkyvyttömiä ja/tai työhaluttomia, vaikka tätä ei saa Suomessa ääneen sanoa. On mukavampaa laiskotella kotona "liiton rahoilla".
Olisihan se halvempaa, mutta ei niitä töihin saa. Helpompi tuoda ahkerat tekijät ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus haet töihin voit huomata että totta tuo turisee.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuka tahansa työtön pääsee koulutukseen heti.
Olen yrittänyt löytää oppisopimuspaikkaa vaikka kuinka pitkään, mutta hakijoita on aina yhteen paikkaan kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa työttömistä on työkyvyttömiä ja/tai työhaluttomia, vaikka tätä ei saa Suomessa ääneen sanoa. On mukavampaa laiskotella kotona "liiton rahoilla".
Arvion että koko suomessa on heitä noin 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska palkkaa ei haluta maksaa. Toivotaan että kolmannen maailman työntekijät tekee mukisematta lähes palkatta ja tunteja liian tarkkaan laskematta.
Uskomatonta soopaa. Hoitajan keskipalkka on yli 3000 euroa kuussa. Kyllä siinä on keskiasteen koulutuksen saaneelle ihan riittävästi palkkaa.
Kaikki nämä ketjut täyttyvät huutavista punapuolueaktiiveista. Tekisitte tekin joskus jotain hyödyllistä, perustakaa itse niitä yrityksiä ja luokaa työpaikkoja niin ei aina tarvitsisi vain valittaa.
Kyllä pistää vihaksi tämä suomalainen duunarivasemmisto!
Etkö saa ketään paskafirmaas 7e tunti? Kannattaa ottaa 9e päivä tekijöitä. Useampi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää oppisopimuspaikkaa vaikka kuinka pitkään, mutta hakijoita on aina yhteen paikkaan kymmeniä.
Minä tein niin että aloitin työvoimakoulutuksena, sen kautta harjoittelijaksi ja siitä oppisopimukselle harjoittelupaikkaan. Tämä on varmaan se yleisin reitti.
Vierailija kirjoitti:
Entä sen jälkeen? Kuka palkkaa kun palkan pitäisi olla vähintään 2000€ nettoa eli tämä kerrotaan 1,7 niin kuka palkkaa työntekijän kun kulut hänestä on vähintään 3400 ja tuottavuus ties mitä?
Sitten joku uzkebanialainen tekee hommat 1700€ ilman alan liittoa ja muita höpöhöpö maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein niin että aloitin työvoimakoulutuksena, sen kautta harjoittelijaksi ja siitä oppisopimukselle harjoittelupaikkaan. Tämä on varmaan se yleisin reitti.
Oppisopimuspaikkoja on todella vaikea saada
-ex-talorakentaja, ex-kultaseppä, ex-autokorimekaanikko nykyinen peltiseppä tuleva putkimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sen jälkeen? Kuka palkkaa kun palkan pitäisi olla vähintään 2000€ nettoa eli tämä kerrotaan 1,7 niin kuka palkkaa työntekijän kun kulut hänestä on vähintään 3400 ja tuottavuus ties mitä?
Sitten joku uzkebanialainen tekee hommat 1700€ ilman alan liittoa ja muita höpöhöpö maksuja.
Monella alalla on työvoimapula. Esim. sähkäreiksi ei voi ottaa ulkomaalaisia.
Niille työttömille tarjotaan koko ajan koulutusta. Jostain syystä eivät vain halua aloittaa.