Teettekö vielä uuniruokia näillä sähkön hinnoilla?
Kommentit (30)
Sunnuntaina voi tehdä vaikka 4 päivän ruuat kerralla. Edullisempaa se on kuin joka päivä kokkailla ruuat erikseen. No, näin olen tehnyt aina tähän ei vaikuta sähkön hinnat
Eilen viimeksi tein. Sähkö nyt 14s/kWh, lokakuun alusta 23s/kWh. Aion tehdä myös talvella. Asun kerrostalossa.
Öisin ja viikonloppuisin. Myös leivinuunin jälkilämpö kannattaa hyödyntää.
Tottakai. Jos sähkön hinta 30 senttiä kwh niin esim makaronilaatikon tekeminen maksaa sähköltään tuon saman 30 senttiä. On silti paljon halvempaa kun valmisruuat.
Maa kutsuu, kalleimallakaan sähkön hinnalla ei ole käytännön merkitystä ruuan hintaan.
Siis kun paistos maksaa esim. 10 eur niin kotona teet sen kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Teen tottakai. Maksan sähköstä 10c/kwh
ky-sy-mys teil-le, joil-la on ka-llis säh-kö-so-pi-mus.
Itsekin olen alkanut suunnitella enemmän ja teen kaikki viikon uuniruoat samalla kerralla. Itse asiassa siinäkin mielessä hyvä että yhtenä päivänä tekee paljon, muina päivinä pääsee tosi vähällä.
Totta kai! Ruoka on terveellisempää ja edelleen halvempaa kuin einekset.
Tietysti. Käytän vaan entistä enemmän leivinuunia sähköuunin sijaan.
Teen uuniruokia, mutta yritän tehdä kerralla isomman määrän tai kaksi ruokaa samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Käytän vaan entistä enemmän leivinuunia sähköuunin sijaan.
Sama täällä. Leivinuuni lämmittää taloakin mukavasti.
Teen. Valmisruuat on niin kalliita että todellakin teen ruokaa itse. En näe muita vaihtoehtoja.
Meillä pörssisähkö (ja kaukolämpö). Katson josko olisi valveillaoloaikana suht halpoja tunteja ja sitten samalla uuninlämmityksellä ruoka ja vaikka sämpylät ja pullat.
Teen mutta en joka päivä tietenkään, laitan ruokaa kerralla sen verran että sitä voi syödä muutaman päivän.
Teen ihan samalla tavalla kuin ennenkin, en edes jaksa seurata milloin pörssisähkö on halvimmillaan. Yleensä kun tehdään uuniruokaa niin siinä on minulle ja miehelle molemmille omat vuualliset eli 4-6 päivän ruuat, tuskin tulee kauhean kalliiksi.
Teen, mutta teen ne puulämmitteisessä leivinuunissa. Sen kun lämmittää niin seuraavanakin päivänä, pystyy ruokia vielä lämmittämään siinä. Huomasin heti eron sähkön kulutuksessa.
Ps: puita on omasta takaa valmiiksi pilkottuna ja kuivana liiterissä. Ei vaan ole tullut lämmiteltyä kovin usein kun sähkö on ollut 5.5c/kwh ja on kyllä edelleenkin 30.7.2023 saakka, ellei sähköyhtiö mene konkkaan.
Teen tottakai. Maksan sähköstä 10c/kwh