Kuka teillä tekee metatyöt?
https://yle.fi/uutiset/74-20000144
Meillä ei ole lapsia, joten en voi tehdä testiä, mutta voin vastailla joihinkin kohtiin:
- molemmat huolehdimme tietysti omista tärkeistä papereistamme
- ostoslistat tehdään yhdessä (valmis pohja, johon merkitään, mitä milloinkin tarvitaan)
- molemmat ostavat lahjansa eli minä silloin, kun lahja menee jollekin minun läheiselleni ja mies omille läheisilleen
- kumpikin pitää yhteyttä omiin sukulaisiinsa ja ystäviinsä, tietysti
- kumpikin tekee ehdotuksia vapaa-ajanviettoon
- kumpikin huolehtii omat raha-asiansa, suurin osa yhteisistä laskuista menee automaattisesti tililtä (jos ei mene, minä maksan ne sieltä)
- kumpikin maksaa oman autonsa verot ja vakuutukset, liike vaihtaa renkaat ja ammattilainen hoitaa huollot
- isoista hankinnoista riippuu, kumpi niitä tutkii, ei ole vielä näiden vuosien aikana ollut isoja yhteisiä hankintoja mutta esimerkiksi putkien sukitus ja ilmalämpöpumppu ovat sellaisia, että puolisoa kiinnostaa luultavasti enemmän tekninen puoli, minua parhaan palveluntarjoajan löytäminen ja esim. yrityksen saamat palautteet, maine jne
- minä suunnittelen ateriat koska myös kokkaan ne
- riippuu rikki menneestä tavarasta, kumpi korjaa, mutta kyllä se useammin varmaan on puoliso
- ei ole tarvinnut hoitaa asioita viranomaisten kanssa, mutta kumpikin tietysti hoitaa omansa
- lakanat vaihdetaan yhdessä
- ei ole yhteistä isoa omaisuutta
Kommentit (46)
Minä hoidan kaikki perinteiset naisten töihin kuuluvan pohdiskelun ja mies perinteisiin miesten töihin kuuluvan pohdinnan ja kumpikin on hyvin tyytyväinen tähän järjestelyyn.
Meillä mies lähtee aamulla ja tulee illalla/yöllä joten minä teen kaiken.
Minun vastuulla on varmaan 97% kaikista metatöistä. Mies yrittää nakittaa minulle myös omiin harrastuksiin liittyviä juttuja eli minun pitäisi vertailla sen ja tämän hilpakkeen hintoja ja arvosteluja. Juuei.
Meille meta tekee rahaa.
Ollaan omistavaa luokkaa.
Äiti teki aina kaiken; metatyöt, kotityöt, harrastuksiin kuljetuksen, renkaiden vaihdon sun muut "miesten hommat" jne. Isä lojui sohvalla ja valitti kaikesta.
Minä; kemistinä osaan väsätä pseudoefedriinistä happiatomin pois.
Muuten samat paitsi
- mä teen ostoslistan, koska jos se olisi miehestä kiinni, syötäis pelkkää nouotoruokaa
- mä ostan yleensä lahjat, mutta on mieskin joskus jotain ihan oma-aloitteisesti hankkinut
- vain miehellä on auto, hoitaa siihen liittyvät asiat itse
Minä
Vaimo jakaa lähinnä pillustaan kuvia kaikille halukkaille
Sanoisin, että menee aika puoliksi. Hoidetaan ns. omat asiamme itse ja kodin asiat tehdään usein yhdessä. Meillä on esimerkiksi kokkausvuorot, ruokakaupassa käydään yhdessä kerran viikossa, auton renkaat vaihdetaan yhteistyönä jne.
Metatöissä tärkeää on hyvä tuuletus. Kipinää tai avotulta ei saa olla vahingossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Metatöissä tärkeää on hyvä tuuletus. Kipinää tai avotulta ei saa olla vahingossakaan.
Kyllä. Muuten käy kuin LATL:n biisissä: "kesken keittelyn, lautasten heittelyn, keittiössä räjähtää"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Muuten käy kuin LATL:n biisissä: "kesken keittelyn, lautasten heittelyn, keittiössä räjähtää"
Metatyöt voi tuhota kodin sekunneissa.
Minä teen ihan kaiken, mies makaa sohvalla ja joskus käy kaupassa ostamassa maitoa, leipää ja leikkeleitä.
Minä. Mieheni ei viitsinyt edes tehdä testiä. Hän tekee paljon töitä kyllä ja palkka on hyvä (niinkuin mullakin mutta oma työni jää työpaikalle).
Vierailija kirjoitti:
Minä teen ihan kaiken, mies makaa sohvalla ja joskus käy kaupassa ostamassa maitoa, leipää ja leikkeleitä.
Sohva on miehen luonnollinen habitaatti.
Minä. Minä teen metatyöt ja kaikki muutkin työt.
Ja maksan itse kaiken.
T: sinkku
Meillä kissa hoitaa metatyö sillä välin kun olen töissä.
Miten joku sukulaisiin yhteydenpito luokitellaan metatyöksi?
up