Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Kannattaa jäädä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle :D
Kerkeää saamaan jo maksettuja eläkemaksuja takaisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti en suosittele toimistotyötä. Siinä ei näe samalla tavalla konkreettisesti työn merkitystä kuin hoitotyössä ja työpäivät aivan järjettömän pitkiä ja kuluvat hitaasti. Vaikka ois paljon töitäkin niin istut vaan koneen ääressä paikallasi. Avokonttorissa hirveä meteli. Saatat saada enemmän palkkaa mutta leipiinnyt nopeammin kun ei pidemmän päälle pelkkä raha motivoi. Työkaverit koettaa pimittää tietoa, kilpaillaan asiakkaista ja aina on joku saikulla tai samaan aikaan tauolla vaikkei saisi.
Vaihdoin toimistotyöt hoitotyöhön enkä ole katunut vaikka palkka laski, mut työ tärkeää ja koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee.
Minä suosittelen. Vaihdoin hoitotyöstä tähän. Työn merkityksellistä ja päivät menee usein nopeasti. Välillä voi tehdä lyhyemmän päivän ja välillä pidempiä. Välillä voit käydä hoitamassa omia asioita tai salilla ja jatkaa sitten. Ei ole pakko vain istua. Töitä voi tehdä kotonakin tai toimistolla, jossa tapaa työkavereita. Suurin osa on etätöissä, niin toimistolla on usein rauhallista. Meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa, että joku jättäisi työnsäbtekemättä. Päinvastoin ollaan tunnollisia ja ahkeria. Välillä voi ottaa kyllä vähän rennommin. Jatkuvasti tulee uutta opittavaa, koskaan ei ole valmis. En ole katunut enkä takaisin hoitotyöhön palaa.
Saitko työn noin vain ilman koulutusta? Olen itse lh ja vakaope enkä ole päässyt mihinkään haastatteluihin edes Helsingissä.
Jäin opintovapaalle ja olin tuolla harjoittelussa. Sieltä tarjottiin töitä ja aloitin palkkatyötä heti harkan päätteeksi. Sitten irtisanoin itseni.
Olisin saanut töitä myös toisesta toimistohommasta, jossa tein kesällä tarvittaessa hommia, mutta siinä ei se työnkuva/sisältö niin miellyttänyt.En usko, kun tradenomeillakin vaikeuksia saada, moni tekee palkkatukitöitä.
Eli provo.
Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että toimistotöihin palkattaisiin ensisijaisesti vain tradenomeja ja vasta sitten, kun he ovat työllistyneet, niin muita esim merkonomeja? Selitäppä tämä. Osaatko? Etkö sinä ja muut kaltaisesi todellakaan tajua tuota ajatusvinoumaa?
Meidän toimistolla reilusti alle puolella on tradenomin paperit. Ja meidänkin opintoryhmästä melkein kaikille tarjottiin töitä harjoittelun jälkeen. Mitäs sä näihin sanot? Haukut varmaan kyynisyyttäsi ja katkeruuttasi trolliksi, kun et totuutta kestä...Ehkä sinunkin pitäisi itse katsoa peiliin ja miettiä miksi sinä ja te muut ette työllisty. Mitä SINUN tulisi tehdä toisin? Olisiko asenteessasi parantamisen varaa?
Työtodistukset on kaikki parhaimmasta päästä. Nyt olen määräaikaisissa hommissa.
En saa terveyden puolesta tehdä muuta työtä kuin toimistotyötä, joten saa aina työttömyysaikana hakea vain toimistotöitä.
Saan tehdä myös avoimia työhakemuksia eli katsoa vaikka metallifirman nimen ja hakea sinne sihteeriksi.
Suomessa ei tule riittämään siivousalalle jne. työntekijöitä, koska fyysisesti terveet ovat toimistotöissä ja osa ei voi hakea muualle.
Lehdessä olikin, että viranomaiset odottavat, että omaiset hoitavat itse eläkkeellä olevat vanhempansa seuraavan 10 vuoden sisällä, kun palveluita ei riitä kaikille ja myös vaikka omaisilla olisi pieniä lapsia.
Osa siis tulee käymään töissä 8 H päivässä ja lisäksi hoitaa omat pienet lapsensa ja eläkkeellä olevat vanhempansa.
Itse saan tehdä korkeintaan toimistotöitä, omat lapset aikuisia ja omat vanhemmat kuolleet.
Tasan ei mene nallekarkit, no, ainakin minulla on aikaa lepäämiseen.
No kaikkihan sen tietää, miten tässä käy. Kaikkien jaksaminen on rajallista (ellei satu olemaan Huawein tieturvajohtaja, joka ei pidä koskaan lomia ja sen on näköinenkin). Tuottavuus tulee laskemaan työpaikoilla kun jengi on niin lopenuupunutta ettei meinaa kynä pysyä kädessä. Mitäs sitten seuraavaksi? Amfetamiinia kansalle ja hauta-arkut tilaukseen? Hautausurakoitsijoille riittää tulevaisuudessa töitä, vink vink.
Jos ei hoida töitä kunnolla niin saa potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti en suosittele toimistotyötä. Siinä ei näe samalla tavalla konkreettisesti työn merkitystä kuin hoitotyössä ja työpäivät aivan järjettömän pitkiä ja kuluvat hitaasti. Vaikka ois paljon töitäkin niin istut vaan koneen ääressä paikallasi. Avokonttorissa hirveä meteli. Saatat saada enemmän palkkaa mutta leipiinnyt nopeammin kun ei pidemmän päälle pelkkä raha motivoi. Työkaverit koettaa pimittää tietoa, kilpaillaan asiakkaista ja aina on joku saikulla tai samaan aikaan tauolla vaikkei saisi.
Vaihdoin toimistotyöt hoitotyöhön enkä ole katunut vaikka palkka laski, mut työ tärkeää ja koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee.
Minä suosittelen. Vaihdoin hoitotyöstä tähän. Työn merkityksellistä ja päivät menee usein nopeasti. Välillä voi tehdä lyhyemmän päivän ja välillä pidempiä. Välillä voit käydä hoitamassa omia asioita tai salilla ja jatkaa sitten. Ei ole pakko vain istua. Töitä voi tehdä kotonakin tai toimistolla, jossa tapaa työkavereita. Suurin osa on etätöissä, niin toimistolla on usein rauhallista. Meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa, että joku jättäisi työnsäbtekemättä. Päinvastoin ollaan tunnollisia ja ahkeria. Välillä voi ottaa kyllä vähän rennommin. Jatkuvasti tulee uutta opittavaa, koskaan ei ole valmis. En ole katunut enkä takaisin hoitotyöhön palaa.
Saitko työn noin vain ilman koulutusta? Olen itse lh ja vakaope enkä ole päässyt mihinkään haastatteluihin edes Helsingissä.
Jäin opintovapaalle ja olin tuolla harjoittelussa. Sieltä tarjottiin töitä ja aloitin palkkatyötä heti harkan päätteeksi. Sitten irtisanoin itseni.
Olisin saanut töitä myös toisesta toimistohommasta, jossa tein kesällä tarvittaessa hommia, mutta siinä ei se työnkuva/sisältö niin miellyttänyt.En usko, kun tradenomeillakin vaikeuksia saada, moni tekee palkkatukitöitä.
Eli provo.
Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että toimistotöihin palkattaisiin ensisijaisesti vain tradenomeja ja vasta sitten, kun he ovat työllistyneet, niin muita esim merkonomeja? Selitäppä tämä. Osaatko? Etkö sinä ja muut kaltaisesi todellakaan tajua tuota ajatusvinoumaa?
Meidän toimistolla reilusti alle puolella on tradenomin paperit. Ja meidänkin opintoryhmästä melkein kaikille tarjottiin töitä harjoittelun jälkeen. Mitäs sä näihin sanot? Haukut varmaan kyynisyyttäsi ja katkeruuttasi trolliksi, kun et totuutta kestä...Ehkä sinunkin pitäisi itse katsoa peiliin ja miettiä miksi sinä ja te muut ette työllisty. Mitä SINUN tulisi tehdä toisin? Olisiko asenteessasi parantamisen varaa?
Työtodistukset on kaikki parhaimmasta päästä. Nyt olen määräaikaisissa hommissa.
En saa terveyden puolesta tehdä muuta työtä kuin toimistotyötä, joten saa aina työttömyysaikana hakea vain toimistotöitä.
Saan tehdä myös avoimia työhakemuksia eli katsoa vaikka metallifirman nimen ja hakea sinne sihteeriksi.
Suomessa ei tule riittämään siivousalalle jne. työntekijöitä, koska fyysisesti terveet ovat toimistotöissä ja osa ei voi hakea muualle.
Lehdessä olikin, että viranomaiset odottavat, että omaiset hoitavat itse eläkkeellä olevat vanhempansa seuraavan 10 vuoden sisällä, kun palveluita ei riitä kaikille ja myös vaikka omaisilla olisi pieniä lapsia.
Osa siis tulee käymään töissä 8 H päivässä ja lisäksi hoitaa omat pienet lapsensa ja eläkkeellä olevat vanhempansa.
Itse saan tehdä korkeintaan toimistotöitä, omat lapset aikuisia ja omat vanhemmat kuolleet.
No kaikkihan sen tietää, miten tässä käy. Kaikkien jaksaminen on rajallista (ellei satu olemaan Huawein tieturvajohtaja, joka ei pidä koskaan lomia ja sen on näköinenkin). Tuottavuus tulee laskemaan työpaikoilla kun jengi on niin lopenuupunutta ettei meinaa kynä pysyä kädessä. Mitäs sitten seuraavaksi? Amfetamiinia kansalle ja hauta-arkut tilaukseen? Hautausurakoitsijoille riittää tulevaisuudessa töitä, vink vink.
Ja jos ei hoida omia lapsia kunnolla niin ne huostaanotetaan ja jos ei hoida omia vanhempiaan niin niitä ei hoida kukaan muukaan.
Niin siinä käy.
Ja toiset saa levätä, kun ei niitä toimistotöitä riitä kaikille.
alkaa taas hurjan akan yksinpuhelu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli provo.
Ja jos ei hoida omia lapsia kunnolla niin ne huostaanotetaan ja jos ei hoida omia vanhempiaan niin niitä ei hoida kukaan muukaan.
Niin siinä käy.
Ja toiset saa levätä, kun ei niitä toimistotöitä riitä kaikille.
Omia lapsia ei ole ja omat vanhemmat saavat kuolla niin nopeasti kuin pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli provo.
Ja se kysymys, johon et vastannut:
"Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että toimistotöihin palkattaisiin ensisijaisesti vain tradenomeja ja vasta sitten, kun he ovat työllistyneet, niin muita esim merkonomeja?"
Jotain vikaa on, kun kokematon merkonomi palkataan vakkariksi ennen sinua... tradenomia.
Nostan lopputilin lomarahojen ja pankkituntien rahakertymän kera. Niillä porskuttaa jo pitkään, totuttu penniä venyttämään. Sitten katselen mitä tarjolla, keikkaa voin heittää jos hinnasta sovitaan. Määräaikaisuutta puhumattakaan vakituista paikkaa en ota. Teen töitä, kun sopii omaan aikatauluun ja lomat pidän itse valitsemana aikana. Voinhan pakostakin mennä töihin välillä, kunnes noro tms mahatauti iskee.
Miksi kukaan ei puhu siitä miten paljon verorahoja on palanut tämän hälyraha systeemin pyörittämiseen. Ei siinä mitään, onhan ne rahat kelvannut, mutta niilläkin olisi muutama henkilö palkattu listoille. Loputtomasti ei jaksa tuota työtä jos normi on, että teet 2-3 ihmisen työt yhden henkilön palkalla.
Baronalle pääsee varmaan operaattorien asiakaspalvelijaksi tai tilauskäsittelijäksi.
Palkka 10 euroa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.
Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä.
Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.
Siis mitä sä selität nyt?Luuletko ihan oikeasti että sua ei laiteta töihin koska ansiosidonnainen?Sun on haettava 4 paikkaa jatkuvasti ja jos tulee työtarjous sun on haettava.Minut laitettiin eläkeputkestakin töihin vaikka muutama kuukausi on jäljellä vielä.,hiillostivat ja soittelivat koko ajan ja piti selvittää mihin olen hakenut.Ei sua ansiosidonnaisella anneta kauan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.
Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä.
Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.
Siis mitä sä selität nyt?Luuletko ihan oikeasti että sua ei laiteta töihin koska ansiosidonnainen?Sun on haettava 4 paikkaa jatkuvasti ja jos tulee työtarjous sun on haettava.Minut laitettiin eläkeputkestakin töihin vaikka muutama kuukausi on jäljellä vielä.,hiillostivat ja soittelivat koko ajan ja piti selvittää mihin olen hakenut.Ei sua ansiosidonnaisella anneta kauan olla.
Juurikin näin. Täytyy hakea töitä ja karenssi napsahtaa heti jos kieltäydy työstä tai edesautat ettet työtä saa. Ei taida hoitajat päästä ansiosidonnaista nauttimaan vaan ovat karenssilla koko ajan. Itse olin hetken työttömänä ja jo karenssin aikana oli pakko hakea töitä. Muuten olisi karenssi tullut taas lisää. En ehtinyt saada päivääkään ansiosidonnaista kun sain töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tehyn oikeuspalvelujen päällikkö : "Esimerkiksi tehohoitajat tekevät 2 600 euron peruspalkalla niin vaativaa työtä, etteivät edes lääkärit siihen pysty."
Uskomatonta mut näin se pitkälti on, lääkärit ovat pudonneet käytännön toimien ulkopuolelle jne xxx.
Eikö sinulle ole kukaan kertonut, että ne käytännön työt ovat juuri niitä sinun töitäsi!!
Ja taas alennuttiin puhumaan peruspalkasta, jolla yksikään hoitaja ei töitä tee, ne lisät ovat myös palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.
Luokanopettajalla on huonompi palkka kuin hoitajalla. Opettajalla ei myös ole lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.
Luokanopettajalla on huonompi palkka kuin hoitajalla. Opettajalla ei myös ole lisiä.
Höpöhöpö. Tässä kerrotaan luokanopettajan palkka:
"Palkka olikuntasektorilla 3 666 € (19097 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 807 € (40 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 569 €(1036 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.
Miltä näyttää cv:ssä haha, niin kuin tuolla olis mitään väliä.
t johtaja ihan eri alalta, rekrytointeja vuosittain useita
Siirryin siivoustyöhön. Palkka on sama, viikonloput vp, päivätyö.
Schrödingerin työllisyystilanne on semmoinen, että työpaikkoja joko on tai ei ole riippuen siitä, kohdistetaanko oma keskiluokkainen paheksunta sosiaalituilla elävään vai irtisanoutumista suunnittelevaan hoitajaan.
Jos kohde on tuilla elävä pitkäaikaistyötön, niin tekevälle töitä riittää ja mahdollisia hommia ja kouluttautumismahdollisuuksia on lähes rajattomasti - vain omaa laiskuutta ja työvierastamista, jos ei muka mitään pysty tekemään. Itsekin olit jo teininä ilman mitään koulutusta vaikka missä, ja pärjäsit kun olit niin reipas ja fiksu ja kiva ja sulla oli realistiset odotukset. Jos kohde on irtisanoutumista suunnitteleva hoitaja, niin työllisyystilanne on jo valmiiksi todella vaikea eikä kaikille millään riitä töitä, vaikka olisi miten motivoitunut.
Sitten taputetaan itseä selkään kun ollaan niin hyviä ammattilaisia ja nettoveronmaksajia. Just sun kyvyillähän päästiin 30 vuotta sitten siihen vähän kilpaillumpaan opiskelupaikkaan ja saatiin esimiehiltäkin kehuja, ja sen jälkeen ollaan tehty ihan omalla työllä se menestynyt - kokonaisvertailussa kuitenkin tappavan keskiverrosti edennyt - ura kitkaiseen keskijohtoon.
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden loma näin aluksi ja sitten alan miettimään mitä sitä tekisi.
Niin, eli eipä ole ollut ainakaan huono palkka hoitajalla, kun on varaa tehdä noin.
Päivi Räsänen puhuu viisaita:
"Terveydenhoito on kriisissä, tilanteen kärjistymisestä hallitus ei voi väistää vastuutaan. Hoitajapulaa ei ratkaista sillä potilasturvallisuuslailla, jota eduskunta nyt käsittelee. Tarvitaan lisää resursseja, jotta työn kuormittavuutta voidaan keventää. Valitettavasti eduskunnan enemmistö on äänestänyt kumoon esityksemme mm puolen miljardin euron lisäyksestä terveydenhoitoon ja vanhuspalveluihin. Lakon uhka on hoitoalan hätähuuto, joka päättäjien tulee nyt kuulla. Hoitajat ovat huolessaan ja vaatimuksissaan oikeassa. Mutta yhtä selvää on se, että missään oloissa potilaiden henki tai terveys ei saa työtaistelun vuoksi vaarantua. Kaikkein heikoimpien potilaiden suojaksi, niin tehohoidossa kuin kotihoidossa tarvitaan siksi jokaisen lakon oloissa suojelutyötä. Suojelutyöstä tulee maksaa niin korkea korvaus, että sitä työnantaja ei käytä turhaan. Siitä äänestetään tänään, tuemme suojelutyön ajalta kolminkertaista korvausta. Jokaisen ihmisen oikeus elämään on kaikkein perustavin ja tärkein arvo. Mieleeni on jäänyt lääkärilakon tunnuslause vuodelta 1984: ”Lääkäri on lääkäri lakossakin”. Samoin hoitaja on hoitaja lakossakin – potilaita ei jätetä heitteille!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.
Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.
Ja niistä töistäkö maksetaan paremmin? Eikö tässä palkoista kuitenkin ole kyse?
Palkoista kyse sikäli, että ilman kunnon korvausta alalle ei saada työntekijöitä, ja kaikki kuormittuvat kunnes eivät enää jaksa :(
Palkasta suhteessa työhön. Olen eri, mutta kai nyt jokainen sen ymmärtää että jonkun tietyn homman voi tehdä halvemmalla kuin jonkun toisen. Siitä tässä on kyse. Itse olen valmis tekemään raskasta ja vaativaakin työtä JOS siitä maksetaan riittävästi. Pienemmälläkin palkalla voin tehdä jotain, mutta en sairaanhoitajan työtä.