Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Hoitajille annettiin mahdollisuus tulostaa itselleen A4:lle kiitoskortit!
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden loma näin aluksi ja sitten alan miettimään mitä sitä tekisi.
millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millä rahalla?
Kyseisellä vastaajalla on varmaan sitten se puolen vuoden raha otettavissa. Sehän on hyvä juttu hänelle.
Kukin tekee päätöksensä itse. En jaksa uskoa, että kovinkaan moni hoitaja ei tajuaisi realiteetteja. Jokainen miettii asiansa itselleen parhain päin.
Joku ei irtisanoudu jos ei ole löytynyt hyviä muita vaihtoehtoja. Niille, joille vaihtoehtoja löytyy irtisanoutumiskynnys on matalampi.
Ei kenenkään vastauksista voida tehdä mitään absoluuttisia päätelmiä. Kukin tekee itselle sopivat ratkaisut.
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajailla niin hyvät tulot, että voi pitää puolen vuoden loman ja sitten vielä miettiä mitäs alkas tekemään, vai onko kaikilla rikas lekuri elättäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus iskee lujaa, kun huomaa, miten hyväpalkkaisessa duunissa on hoitsuna oikeasti ollut.
Kokemus on mullekin iskenyt lujaa, 3631,00e/kk päivätyö. Entinen ammatti lähihoitaja. Mitäpä luulet kaduttaako?
Juu ekaks työkköri iskee 3kk karensin ja pitää osallistua aktiivisesti etiin muitatyömahdollisuuksia jos ei tee nii pv rahaa pienennetään ja saattaa katketa kokonaan karenssin jälkeen.
Kuka viisas hoitaja sanoi että vaihtaa ammattia ja menee kaupan alalle?? taitaa hoitsulle tulla itku ku näkee ekan tilinauhan.
moniko hoitsuista luulee pääsevänsä takas josirtisanoutuu??epäilempä että työnantajat valikoivat ketä otataan ja pääseekö samoihin hommiin enään??
Kiitos kysymästä.
Itse lähdin isoon yritykseen assarihommiin ja palkka nousi 900€/kk.
Työ on paperinpyörittelyä toimistoaikaan enkä ole kenenkään hengestä vastuussa.
Ei harmita!
Vierailija kirjoitti:
Juu ekaks työkköri iskee 3kk karensin ja pitää osallistua aktiivisesti etiin muitatyömahdollisuuksia jos ei tee nii pv rahaa pienennetään ja saattaa katketa kokonaan karenssin jälkeen.
Kuka viisas hoitaja sanoi että vaihtaa ammattia ja menee kaupan alalle?? taitaa hoitsulle tulla itku ku näkee ekan tilinauhan.
moniko hoitsuista luulee pääsevänsä takas josirtisanoutuu??epäilempä että työnantajat valikoivat ketä otataan ja pääseekö samoihin hommiin enään??
Valikoivat :D :D :D Tällä hetkellä erikoissairaanhoidon puolella on osastoja johon on auki yli 10 työpaikkaa sairaanhoitajille eikä yhtään paikkaa olla saatu täytettyä. Hoitajan markkinat on tällä hetkellä niin vahvat että sairaanhoitopiirit ottaa mitä saa kun ei ole mistä valikoida.
Yllättäen täältä luetun perusteella hoitajalle kuin hoitajalle on tuosta vain tarjolla 4000 e/kk duunit. Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen täältä luetun perusteella hoitajalle kuin hoitajalle on tuosta vain tarjolla 4000 e/kk duunit. Uskoo ken tahtoo.
Kuka sanoi että hoitajalle kuin hoitajalle? Kysyttiin mitä kukin hoitaja aikoo tehdä alalta lähdettyään ja itse ainakin vastasin rehellisesti, omasta puolestani
Olen sairaanhoitaja. Työskentelen terveysasemalla pääkaupunkiseudulla eli päivätyö arkisin. Pidän työstäni, olen ollut alalla jo 20 vuotta. Toki palkankorotus olisi hyvä mutta en kannata ihmishenkien vaarantamista. Miehellä paremmat tulot kuin mulla eikä lapsia ole joten toimeen tullaan hyvin.
Toki tilanne on monilla muilla erilainen, yksihuoltajuutta, puoliso työtön ym. Mulle on oltu tosi vihaisia kun olen todennut että kyllä mä alalle lähtiessä tiesin että ansiotaso ei ole niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus iskee lujaa, kun huomaa, miten hyväpalkkaisessa duunissa on hoitsuna oikeasti ollut.
Ehkä johonkin muuhun matalapalkkaan verraten, mutta vastuuseen ja työmäärään verraten ei lähelläkään sitä mitä pitäis. Norjassa ja Ruotsissa maksetaan vastuusta. Ihmishengestä kun ollaan vastuussa. Mutta päättäjille ja työantajille se ei merkitse mitään. Kuolemat tulee heidän vastuulleen, koska ovat vastuussa terveydenhoidon toiminnasta ylipäätään. Huonolla palkalla ei saa tekijöitä. Haluan auttaa sairaita ihmisiä, mutta pitääkö mun uhrata oma terveys muiden vuoksi? Ei se mielestäni niin kuulu mennä. Valtio on tiennyt tästä jo vuosia sitten, mutta mitään ei ole halunnut tehdä muuta kuin lisätä halpatyövoimaa, jota hyväksikäyttää. Rahaa riittää muihin kissanristiäisiin, joten taloudellisesta asiasta ei ole kyse. Hoitajia ei vaan arvosteta ollenkaan. Saa nähä kauanko tätä jatkuvaa kiirettä edes jaksaa, kun haluaisi tehdä asiat tosi hyvin, mutta työmäärä on kasvanut liiallisuuksiin.
Täällä ei ole nyt kokonaiskuva hanskassa. Monessa viestissä paistaa ajatus, että hoitaja ei tajuaisi riittävästi asioita irtisanoutuessaan. Siitä tunnutaan kantavan kovasti huolta. Isossa kuvassa sillä ei ole mitään merkitystä kuka milläkin järjellä tai järjettömyydellä on varustettu -lopputulosta katsotaan nimenomaan terveydenhuoltojärjestelmän näkövinkkelistä. Se on lopulta aivan sama missä ne hoitajat ovat ja millä järjellä tai rahalla -jos ne hoitajat eivät ole käytettävissä niin se on ainoa fakta millä on väliä.
Pelottavaa. Suomen terveydenhoitojärjestelmä on vaarassa kaatua kun hoitajat eivät jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä johonkin muuhun matalapalkkaan verraten, mutta vastuuseen ja työmäärään verraten ei lähelläkään sitä mitä pitäis. Norjassa ja Ruotsissa maksetaan vastuusta. Ihmishengestä kun ollaan vastuussa. Mutta päättäjille ja työantajille se ei merkitse mitään. Kuolemat tulee heidän vastuulleen, koska ovat vastuussa terveydenhoidon toiminnasta ylipäätään. Huonolla palkalla ei saa tekijöitä. Haluan auttaa sairaita ihmisiä, mutta pitääkö mun uhrata oma terveys muiden vuoksi? Ei se mielestäni niin kuulu mennä. Valtio on tiennyt tästä jo vuosia sitten, mutta mitään ei ole halunnut tehdä muuta kuin lisätä halpatyövoimaa, jota hyväksikäyttää. Rahaa riittää muihin kissanristiäisiin, joten taloudellisesta asiasta ei ole kyse. Hoitajia ei vaan arvosteta ollenkaan. Saa nähä kauanko tätä jatkuvaa kiirettä edes jaksaa, kun haluaisi tehdä asiat tosi hyvin, mutta työmäärä on kasvanut liiallisuuksiin.
Hölynpölyä. Norjassa ja Ruotsissa maksetaan kaikille ammattiryhmille enemmän. Huomio, nyt ollaan Suomessa. Todellista vastuuta on ehkä tehohoitajilla. Muuten pitäisi katsoa, että on varmasti se Burana eikä joku muu, mutta onhan se toki joillekin jo aivan liian suuri vastuu. Paljon vastuullisemmissa ja korkeasti koulutetuissa tehtävissä kuntapuolella ammattiryhmiä, jolla vastuuseen nähden heikompi palkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Monilla oli suunnitelmana olla ansiosidonnaisella tai opiskella muutaman vuoden. Oletetaan, että ansionmenetyksiä tulee 3 vuoden ajalta ja siis noin 120'000 euroa (vaikka otettaisi työttömyyskorvaus /opintoraha huomioon). Työuraa jäljellä 20 vuotta. Uuden ammatin ka kuukausiansion tulisi olla enemmän kuin 500 € suurempi kuin sairaanhoitajana saatu ansio, jotta suorat tulonmenetykset tulisi korvatuksi 20 vuodessa. Ja HUOM: uuden työuran katkeamaton, kuten todennäköisesti olisi ollut ura hoitajana.
Jos sama laskelma tehdään nettoansioista, tulee eron olla käytännössä vielä suurempi. Jos laskelmaan lisätään vielä lomaoikeuden arvon erotus, niin uuden kk-ansion tulisi olla koko ajan jopa 1000 € korkeampi kuin hoitajan ansioiden, jotta vaihtaminen kannattaisi. Kuinka helppoa tällaista uutta alaa on löytää? Mulla on AMK koulutus ja kesti 16 vuotta päästä yli 4000 €/kk ansiotasoon.
Tämä ei ole se pointti. Joo yksi näkökulma, jonka voi halutessaan laittaan omaan vaakakuppiinsa, mutta henkilökohtaisesti ainakin mulla se ei ole se raha yksistään vaan se millä jokin määrä rahaa X tulee.
Itse aloin opiskella ja tolla kaavalla laskettuna totta, tilille tuleva raha on vähän aikaa pienempi, ja jonka olen laskenut riittävän saavuttamaan joskus sen etten hoitoalalla enää ole. On kyse jaksamisesta, kokonaisuudesta, ajasta perheelle jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajailla niin hyvät tulot, että voi pitää puolen vuoden loman ja sitten vielä miettiä mitäs alkas tekemään, vai onko kaikilla rikas lekuri elättäjänä.
Hoitajat eivät ole yhtä, samaa elintasoluokkaa. Lue vaikka kommenttini 760 edelliseltä sivulta. Siellä kerron, miten lomailu onnistuu. Ja kyllä esimerkiksi minulla on varsin hyvätuloinen puoliso. Samalta tililtä maksetaan arjen kuluja. Meillä ei ajatella niin, että toinen syö sisäfilettä ja toinen hernekeittoa, koska tuloerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölynpölyä. Norjassa ja Ruotsissa maksetaan kaikille ammattiryhmille enemmän. Huomio, nyt ollaan Suomessa. Todellista vastuuta on ehkä tehohoitajilla. Muuten pitäisi katsoa, että on varmasti se Burana eikä joku muu, mutta onhan se toki joillekin jo aivan liian suuri vastuu. Paljon vastuullisemmissa ja korkeasti koulutetuissa tehtävissä kuntapuolella ammattiryhmiä, jolla vastuuseen nähden heikompi palkkaus.
Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun, koska teen kyseistä työtä. Kommentistasi paistuu, ettet ole päivääkään tehnyt hoitoalan työtä, joten et tiedä asiasta mitään. Se mitä kirjoitit, meni täysin päin mäntyä. Tuo Burana vertaus on jo naurettava ja hoitajia loukkaava. En viitsi tähän edes kirjoittaa mistä kaikesta joudutaan vastaamaan, mutta vastuussa ollaan vaarallisemmista asioista kuin yksi tabletti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.
Höpöhöpö. Keikkailla hoitajan hommissa, saa valita parhaimmat paikat.
Jos joka hommaan on monta sataa halukasta, sä et valitse yhtään mitään.
Huono provo. Keikkailla saa just niin paljon kuin haluaa missä haluaa.
Eikö silloin pitäisi olla niin, että keikkafirmoilla on tarjota hoitajia vaikka pilvin pimein töihin? Voisi pohtia, että kumpi on taloudellisesti kunnille halvempaa käyttää keikkafirmojen hoitajia, vaiko palkata vakituista henkilökuntaa, jolloin kunta joutuu kustantamaan sairaslomat, kunta-alan pirun pitkät vuosilomat yms?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.
Jep kolme vuotta amk: ta....
Sinulta puuttuu mielestäni realiteettien taju. Mikään ei ole kyennyt nostamaan hoitajien palkkaa ja lääkäriliitto on etunenässä ollut painostamassa hoitajia matalaan ruotuun. Saanut tähän asti myös jeukuttua lääkäreille isot korotukset! Mainehaitta on jätetty hoitajille. Lääkärin lapsena kasvaneena sinulla on ollut taloudellisesti turvattu lapsuus. Sovinistisia lääkäreitä on kahvihuone tälläkin hetkellä pullollaan! Juovat ilmaiseksi nöyrien vanhanpolven hoitajien ostamaa kahvia! Toivottavasti isäsi toi edes kahvipaketin omalla vuorollaan!