Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
641/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki hoitoalalla työskentelevien palkat pitäisi olla nyt julkisia niin me nähtäisiin heidän todellinen palkkaustaso koska sairaanhoitajien 3300e/kk saama keskiansio ei muka pidä paikkaansa.

Minä en enää luota hoitoalan ihmisiin ja pidän heitä valehtelijoina joten paljastakaa palkkanne.

Vaikea kuvitella että joku sairaanhoitaja tienaa oikeasti tuon 2200e/kk tekemällä vuorotyötä.

Hoitoalan työntekijät perustakaa joku nettisivivu minne laitatte tilinauhanne sekä sen mitä työtä teette?

Ei ole tarpeen perustaa nettisivuja. Julkisen alan palkat ovat julkisia.

2200 euroa/kk ei sisällä vuorotyölisiä, jos on täysiaikaisen sairaanhoitajan palkka. Mutta onhan se aika pieni peruspalkka, eikä joka paikassa voi edes tehdä vuorotyötä. Olen ollut jonkin aikaa yksityissektorilla hoivakodissa ja silloin itsellänikin oli juuri tuo noin 2200 euron palkkaluokka, eikä voinut tehdä ilta- tai yövuoroja. Moni menee noihin paikkoihin vastavalmistuneena, koska niitä paikkoja on tarjolla paljon eikä tarvi olla työkokemusta. Sieltä voi saada ensimmäisen vakituisen työpaikan, tosin pienellä palkalla. Mutta ei sinne yleensä jäädä pitkäksi aikaa. Julkisella puolella peruspalkka vaihtelee eri tehtävissä 2400 - 2700 välillä. Nuo korkeammat (2600 e-2700 e)  palkat on aika vaativissa tehtävissä, eikä niihin välttämättä pääse uran alussa, eikä niistä sitten yleensä saa mitään vuorolisiä. Mutta noihin 2400 e-2500 e paikkoihin pääsee, jos on vähän kokemusta, ja jos pystyy tekemään kolmivuorotyötä, niissä voi yö- ja pyhälisien kanssa päästä yli 3000 euron kk-palkoille. 

Ihan normaalit peruspalkat noi on niissä töissä missä tehdään vuorotöitä koska ne vuorolisät nostattaa sitä palkkaa.

Hoitoalalla pitäisi siis nostaa vain heidän palkkoja ketkä ei vuorolisiä saa niin tämäkin ongelma ratkeaisi mutta tehy on niin pihalla asiasta ettei se tee mitään.

Vierailija
642/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLM ja onlyfans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumiseni jälkeen kävin ihan normaalisti vielä kaksi viikkoa töissä, irtisanomisajan loppuun.

Viimeisenä työpäivänä tarjosin työkavereille kahvihuoneessa kakkua. Sain läksiäislahjaksi muumimukin ja kortin. Seuravana päivänä menin toiseen työpaikkaan. 

Vierailija
644/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki hoitoalalla työskentelevien palkat pitäisi olla nyt julkisia niin me nähtäisiin heidän todellinen palkkaustaso koska sairaanhoitajien 3300e/kk saama keskiansio ei muka pidä paikkaansa.

Minä en enää luota hoitoalan ihmisiin ja pidän heitä valehtelijoina joten paljastakaa palkkanne.

Vaikea kuvitella että joku sairaanhoitaja tienaa oikeasti tuon 2200e/kk tekemällä vuorotyötä.

Hoitoalan työntekijät perustakaa joku nettisivivu minne laitatte tilinauhanne sekä sen mitä työtä teette?

2200 euroa/kk ei sisällä vuorotyölisiä, jos on täysiaikaisen sairaanhoitajan palkka. Mutta onhan se aika pieni peruspalkka, eikä joka paikassa voi edes tehdä vuorotyötä. Olen ollut jonkin aikaa yksityissektorilla hoivakodissa ja silloin itsellänikin oli juuri tuo noin 2200 euron palkkaluokka, eikä voinut tehdä ilta- tai yövuoroja. Moni menee noihin paikkoihin vastavalmistuneena, koska niitä paikkoja on tarjolla paljon eikä tarvi olla työkokemusta. Sieltä voi saada ensimmäisen vakituisen työpaikan, tosin pienellä palkalla. Mutta ei sinne yleensä jäädä pitkäksi aikaa. Julkisella puolella peruspalkka vaihtelee eri tehtävissä 2400 - 2700 välillä. Nuo korkeammat (2600 e-2700 e)  palkat on aika vaativissa tehtävissä, eikä niihin välttämättä pääse uran alussa, eikä niistä sitten yleensä saa mitään vuorolisiä. Mutta noihin 2400 e-2500 e paikkoihin pääsee, jos on vähän kokemusta, ja jos pystyy tekemään kolmivuorotyötä, niissä voi yö- ja pyhälisien kanssa päästä yli 3000 euron kk-palkoille. 

Ihan normaalit peruspalkat noi on niissä töissä missä tehdään vuorotöitä koska ne vuorolisät nostattaa sitä palkkaa.

Hoitoalalla pitäisi siis nostaa vain heidän palkkoja ketkä ei vuorolisiä saa niin tämäkin ongelma ratkeaisi mutta tehy on niin pihalla asiasta ettei se tee mitään.

Paljonko sitten nostaisit tällaisen sh:n peruspalkkaa? Kerro meille, mikä se ongelman ratkaisu olisi? Ihan konkreettinen esimerkki, kiitos.

Vierailija
645/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutumiseni jälkeen kävin ihan normaalisti vielä kaksi viikkoa töissä, irtisanomisajan loppuun.

Viimeisenä työpäivänä tarjosin työkavereille kahvihuoneessa kakkua. Sain läksiäislahjaksi muumimukin ja kortin. Seuravana päivänä menin toiseen työpaikkaan. 

Mitä töitä nyt teet?

Vierailija
646/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin niin kuin edelliselläkin viikolla. Olin vielä opintovapaalla hoitoalan työpaikastani ja aloittanut jo uudella alalla ennen irtisanomisajan päättymistä.

Kyllä ihmiset osaavat etsiä muita töitä ja hakea opiskelupaikkoja jo ennen sitä irtisanomista, eikä aloita vasta sen jälkeen. Mutta pelkkä trollihan sinä olet. Varmaan se sama, joka aina täällä jankkaa tätä samaa. Menisit sinäkin töihin, niin ei tarviis jankata.

Vierailija
647/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sitten nostaisit tällaisen sh:n peruspalkkaa? Kerro meille, mikä se ongelman ratkaisu olisi? Ihan konkreettinen esimerkki, kiitos.

Sairaanhoitaja joka ei tee vuorotöitä niin hänelle pitäisi maksaa noin 3000e/kk palkkaa ja vuorotöitä tekeville sairaanhoitajille peruspalkaksi sama kuin mikä nyt on eli heidän palkka lisineen on keskimäärin sen 3300e/kk.

Vuorotöitä tekevien sairaanhoitajien palkkaa en juurikaan nostaisi koska niillä on jo hyvä palkka mutta niiden sairaanhoitajien palkkaa nostaisin ketkä tekevät pelkkää päivävuoroa.

Vierailija
648/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin kasvihuoneelle töihin. Kasvit eivät valita, on mukava joka päivä mennä töihin. Ei tarvitse miettiä töitä päivän jälkeen. Mukavaa tehdä töitä kukkien seassa, kaunista ja hyvä työilmapiiri.

Miten tulet palkallasi toimeen kun näyttäis noissa hommissa palkka olevan noin 1600e/kk? Tieto on vuodelta 2013 eli on se muutaman kympin noussut tuosta, nyt varmaan joku 1800e/kk keskipalkka tuolla alalla.

Pärjään ihan hyvin. Olen jo 57v, yksiö maksettu. Elän yksin. En tarvitse enempää. Tärkeintä tässä iässä on itselleni mielenrauha. En ole ollut koskaan materian perään. On mukavaa mennä illalla nukkumaan, kun ei tarvitse stressata seuraavasta päivästä.

Vierailija
649/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt miksi helkkarissa kukaan hakeutuu töihin hoitoalalle?

Vierailija
650/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kenellekään ulkopuoliselle ei kuulu miten kukin hoitaja jatkossa asiansa järjestää. Se on ihan jokaisen yksityisasia.

Vierailija
651/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin hoitoalalta onneksi jo pari vuotta sitten, yliopistoon opiskelemaan. Nykyisin IT-alalla töissä ja ohessa vähän edistelen opintoja kun siltä tuntuu. IT-alalla muuten arvostetaan kovasti hoitoalataustaa!

Vierailija
652/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua se kiinnostaa?

Vierailija
653/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja joka ei tee vuorotöitä niin hänelle pitäisi maksaa noin 3000e/kk palkkaa ja vuorotöitä tekeville sairaanhoitajille peruspalkaksi sama kuin mikä nyt on eli heidän palkka lisineen on keskimäärin sen 3300e/kk.

Vuorotöitä tekevien sairaanhoitajien palkkaa en juurikaan nostaisi koska niillä on jo hyvä palkka mutta niiden sairaanhoitajien palkkaa nostaisin ketkä tekevät pelkkää päivävuoroa.

Miten tyhmä sä oikeasti olet?! Kuka tekisi vuorotöitä, jos saa käytännössä saman tekemällä säännöllistä päivätyötä? Voin kertoa. Ei juuri kukaan. Varsinkaan tuollaisen epätasa-arvoisen ja täysin epäreilun korotuksen jälkeen. Ne vuorolisät on haittakorvausta. HAITTAKORVAUSTA. Etkö tajua mitä se tarkoittaa?

Oli kyllä idioottimaisin ratkaisu mitä olen koskaan kuullut tähän ongelmaan. Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
654/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hoitoala on muuttunut niin, että entistä enemmän tehdään päivätyötä. Tulevaisuudessa varmasti vielä enemmän muuttuu päivätyöpainotteiseksi. Myös sairaanhoitajien työtehtävät ovat muuttuneet vaativammiksi ja muuttuvat varmasti jatkossakin. Mutta sopimukset on jäänteitä siltä ajalta kun sairaaloissa makuutettiin ihmisiä pitkillä vuodeosastojaksoilla ja tarvittiin paljon sisätauti-kirurgisia sairaanhoitajia petaamaan sänkyjä ja tekemään vuodepesuja. Sairaanhoitajan työ oli silloin suorittavampaa, eikä lähihoitajakoulutusta oltu edes vielä keksitty. Huonosti nuo lisiin perustuvat sopimukset istuvat esimerkiksi nykyisiin poliklinikka- tai vastaanottotehtäviin, joissa tehdään erittäin vaativaa itsenäistä päivätyötä, lääkkeenmääräämistä ja sairauslomien kirjoittamisia ym., mitä ennen teki vain lääkärit. 

Myös kunta-alan sopimukset yleensäkin voisi ottaa suurennuslasin alle, ei vain sairaanhoitajien kohdalla, vaan ihan muidenkin kohdalla voisi miettiä, onko ne lomakertymät ihan asiallisia ja tarpeellisia, vai pitäisikö lomia lyhentää ja rahapalkkaa nostaa. Ainakin sairaanhoitajilla tuntuu tilanne olevan, ettei kaikkia lomia ehdi kuitenkaan pitää, eikä niitä myöskään voida työsuhteen aikana maksaa ulos rahana, vaan pitää irtisanoutua, jotta voi saada lomakorvaukset. 

Vierailija
655/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.

No kerro nyt mitä töitä? Ja ootko perillä Suomen työllisyystilanteesta?

Niin ja miksi ihmeessä ovat olleet sairaanhoitajan työssä, jos aikaisemmassa ammatissa asiat olivat paremmin. Noinko tyhmää porukkaa sairaanhoitajissa on?

Et ole kuullut että vaihtelu virkistää? Mulla on 3 tutkintoa.

Mitkä tutkinnot? Varmaankin jotain tosi fantsuja, niin että kävelet sisälle ihan minkä tahansa duunipaikan ovesta sisään. Joo, niinhän meillä kaikilla on.

Vierailija
656/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.

Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.

Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä

tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni

t. Eri

Oikeesti? Et halua palkata alanvaihtajia, mikäs siinä kiikastaa?

Vierailija
657/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä nyt teet?

Tuon Suomeen lisää työvoimaa. 

Vierailija
658/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt miksi helkkarissa kukaan hakeutuu töihin hoitoalalle?

Jos vaikka työt loppuvat aiemmalla alalla. Sairaanhoitajana tienaisin paremmin.

Vierailija
659/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, kenellekään ulkopuoliselle ei kuulu miten kukin hoitaja jatkossa asiansa järjestää. Se on ihan jokaisen yksityisasia.

Aika paljon täällä ihmiset muutenkin jakavat yksityisasioitaan, anonyymisti. Minuakin kiinnostaa. Itse olen ollut nyt kuukausia jo ilman töitä tai tuloja kun uuvuin pahasti enkä ole saanut asioihin selkeyttä. Kaikki varmasti järjestyy jokaisen kohdalla jotenkin, mutta ideointia varten mukava on kuulla muidenkin suunnitelmista.

Vierailija
660/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only fansia. Oon mieshoitaja 43-vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan