Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
401/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hoitoala tajua sitä että jos he nyt vaativat vaikka 10% korotusta palkkoihin niin sitten muut alat vaativat myös sitä 10% korotusta? Ei mikään ala voi korottaa palkkoja noin paljon. 

Miksi hoitoalan pitäisi tässä olla jossain erityisasemassa ja he saisivat noin isot korotukset?

Koska ovat palkkakuopassa. Ovat jo niin monta kertaa jääneet väliin, kun korotuksia on jaettu. Hoitoalalle on jatkuvasti annettu joko muita pienemmät korotukset tai jätetty korottamatta. 

Joskus pitää tulla sekin aika, että hoitajat saavat enemmän. Sitä on nyt vuosikausia lupailtu. 

Toinen asia on, että tällä pelillä meiltä oikeasti loppuu hoitajat. 

Vierailija
402/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.

Mutta palkkahan on niin minimaalinen, että ansiosidonnaisen täytyy olla tosi pieni.

Jännä tämä miten palkka on tosi tosi pieni, mutta silti on varaa jäädä moneksi kuukaudeksi kotiin lomailemaan tai ihmettelemään, mitä tekisi. Ei mulla vaan olisi ja saan 2100e nettona. Hoitsut ilmeisesti tienaa enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hoitoala tajua sitä että jos he nyt vaativat vaikka 10% korotusta palkkoihin niin sitten muut alat vaativat myös sitä 10% korotusta? Ei mikään ala voi korottaa palkkoja noin paljon. 

Miksi hoitoalan pitäisi tässä olla jossain erityisasemassa ja he saisivat noin isot korotukset?

Koska ovat palkkakuopassa. Ovat jo niin monta kertaa jääneet väliin, kun korotuksia on jaettu. Hoitoalalle on jatkuvasti annettu joko muita pienemmät korotukset tai jätetty korottamatta. 

Joskus pitää tulla sekin aika, että hoitajat saavat enemmän. Sitä on nyt vuosikausia lupailtu. 

Älä valehtele. Ammattiryhmä joka tienaa keskimääräistä suomalaista enemmän ei ole palkkakuopassa, vaan jopa päinvastoin.

Nyt nuo ahneet yrittävät saada järjettömän suuret korotukset, uhkailemalla potilasturvallisuutta.

Vierailija
404/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoitoala voi olla palkkakuopassa kun sairaanhoitajien keskipalkka on suomessa noin 3200e/kk?

Tajuatko sä että suomessa on valtavasti työntekijöitä jotka tekee töitä 2000e/kk palkalla?

Miten sä perustelet siis sen että hoitajat ovat palkkakuopassa kun heillä on noin hyvä palkka keskimäärin?

No voivoi sitten meiltä loppuu hoitajat, onneksi jokainen meistä on korvattavissa ja hoitolalle saamme myös uutta työvoimaa ulkomailta.

Vierailija
405/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö heidän palkkaus ole keskitasoa?

Vierailija
406/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, joka halusit lopettaa verojen maksamisen, jos hoitajat eivät tyydy osaansa ja hoida sinuakin samalla palkalla vuodesta toiseen huolimatta elinkustannusten noususta. Sinä ja minä ja monet muut maksamme niitä veroja juuri siksi, että ne hoitajat hoitavat meitä, kun emme itse siihen pysty. Siis, maksamme verojen muodossa omasta hoidostamme ja jos et halua itsellesi hoitoa tulevaisuudessa, jätä verosi maksamatta. Tekisitkö sinä työtä työnantajallesi, jos hän kerta toisensa perään kertoisi sinulle, ettet ole ansainnut palkkaasi. Ja , että sinun tulee noudattaa kutsumustasi ja tehdä työsi mukisematta. Jos et tee, niin itket ja teet... vaikka pakkolailla orjatyönä.

Niin sitähän tuo edellinen kommentoikin. Että jos ei saa hoitoa, niin saako jättää verot maksamatta...mikä käy järkeen, koska mistä maksan, jos en saa vastinetta.

- eri ja ohis

Vierailija
407/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.

Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.

Höpöhöpö. Keikkailla hoitajan hommissa, saa valita parhaimmat paikat.

Miksei nää keikkaile jo nyt?

Vierailija
408/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippelinkaivaja, nyt ylös sieltä sohvalta ja hoitotöihin, mars mars. Helppoa rahaa ja vähän vastuuta. Mikä on selityksesi ettet ole hoitotyössä?

Olisiko siinä kutsumus-ammatissa siltikin jotakin perää, minkä hoitajat jyrkästi kieltävät?

Ei kaikista ole hoitotyöhön ja fiksut ymmärtävät olla hakematta alalle, vaikka palkka olisi mitä.

Hoitoalalla lienee nykyään suuri osa näitä, joilla sitä ns. kutsumusta ei ole ollutkaan ja sen kyllä huomaa. Hoitajat itse sanovat, että se on kuin mikä tahansa työ, mitä tehdään vain toimeentulon vuoksi. Ei se ole, toimeentulon saa muiltakin aloilta.

Ei kukaan esim. poliisiksi tai pelastajaksikaan kouluttaudu pelkän toimeentulon perässä, kyllä siinä pitää olla tietty halu alalle.

Ylipäänsä, kuka kouluttautuu alalle minne ei tunne mitään vetoa pelkän palkan perässä?

Vai onko sittenkin niin, että on mukavampi huudella kisakatsomosta kuin olla itse myrskyn silmässä haukuttavana ja yrität siinä samalla tehdä työsi?

Vierailija
409/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Ei se kyllä salli. Kohta on monella ylläri edessä.

Koulutetun hoitajan on turha luulla että saa köllötellä ansiosidonnaisella. Te tsto vaatii suunnitelman tekoa kaikilta ja aika vaikea sanoa ettei muka hoitoalan töitä saa. Itse yritin tuota kun halusin opiskella samalla, ei onnistunut.

Jaa, no minäpä olen onnistunut loisimaan Helsingissä jo kuusi vuotta! On muita tulonlähteitä, mutta niin kauan kuin tämä maa elättää muualta tulleita, niin elättäköön minuakin.

Toki töitä on haettava. Mutta siellä haastattelussa pitää sitten tietää, mistä naruista vedellä. Yhtään karenssia ei ole tullut sen ensimmäisen jälkeen, joka tuli siis irtisanoutuessa.

Tuskin sinun pitää paljoa naruja vedellä haastattelussa. Ei kukaan palkkaa hoitajaa, joka on kuusi vuotta loisinut sohvalla. Tietotaito täysin vanhentunutta, olet riski työnantajalle ja potilaille.

Vierailija
410/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippelinkaivaja, nyt ylös sieltä sohvalta ja hoitotöihin, mars mars. Helppoa rahaa ja vähän vastuuta. Mikä on selityksesi ettet ole hoitotyössä?

Olisiko siinä kutsumus-ammatissa siltikin jotakin perää, minkä hoitajat jyrkästi kieltävät?

Ei kaikista ole hoitotyöhön ja fiksut ymmärtävät olla hakematta alalle, vaikka palkka olisi mitä.

Hoitoalalla lienee nykyään suuri osa näitä, joilla sitä ns. kutsumusta ei ole ollutkaan ja sen kyllä huomaa. Hoitajat itse sanovat, että se on kuin mikä tahansa työ, mitä tehdään vain toimeentulon vuoksi. Ei se ole, toimeentulon saa muiltakin aloilta.

Ei kukaan esim. poliisiksi tai pelastajaksikaan kouluttaudu pelkän toimeentulon perässä, kyllä siinä pitää olla tietty halu alalle.

Ylipäänsä, kuka kouluttautuu alalle minne ei tunne mitään vetoa pelkän palkan perässä?

En usko että pelkän palkan vuoksi kouluttaudutaan hoitoalalle, koska ei se palkka niin hyvä ole, mutta hyvä työllistyminen pikemminkin vaikuttaa.

Moni kouluttautuu lähihoitajaksi, koska se on peruskoulun jälkeen vähän helpompi vaihtoehto, jos vertaa lukioon, jos on käytäntöön suuntautuneempi ihminen eikä niin teoreettinen lukutyyppi. Lähihoitajilla on myös hyvä työtilanne, niin moni varsinkin vähän köyhästä perheestä oleva kouluttautuu ensin lähihoitajaksi, vaikka ei niin olisi tarkoitus siihen työhön jäädä, mutta sillä tutkinnolla voi jatkaa eteenpäin ja lähihoitajan työllä voi rahoittaa myöhemmät opinnot. Ja se on sellainen back-uppi tai plan B elämässä, jos muulta alalta ei saa töitä, niin lähihoitajana saa aina. Köyhän on pakko laskelmoida ja tehdä varasuunnitelmia. Ei ole kutsumusta. 

Vierailija
411/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.

Osa tekee niin. Mutta samaa voisi kysyä muiltakin, esim ravintolatyöntekijöiltä.

Ei keikkailijoilla ole isompi palkka. Krikkailijalle maksetaan lomarahat, kun ns vskityössä olevalle ne maksetaan kerran vuodessa.

Vierailija
412/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän haukutte hoitajia, saatte itse hoitaa itsenne jos ei mihinkään apua ja hoitajia tarvita. Siitä vain.

Tähänkin saakka olen hoitanut itseni pääasiassa itse.

Ikää oli kuinka paljon, 30? Ja entä perussairaudet?

60 v. Pyrin elämään terveellisesti ettei joutus hoitolaan vastaisuudessakaan.

Syövät ja muistisairaus ei paljon huutele tullessaan, sairauksilta et voi suojautua kokonaan vain elämällä terveellisesti. Ikääntyessä niitä tuppaa yhdelle ja toiselle tulemaan. 85-vuotiaana suurin osa meistä tarvitsee hoitajan apua ainakin viikottain.

Vierailija
413/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Ei se kyllä salli. Kohta on monella ylläri edessä.

Koulutetun hoitajan on turha luulla että saa köllötellä ansiosidonnaisella. Te tsto vaatii suunnitelman tekoa kaikilta ja aika vaikea sanoa ettei muka hoitoalan töitä saa. Itse yritin tuota kun halusin opiskella samalla, ei onnistunut.

Jaa, no minäpä olen onnistunut loisimaan Helsingissä jo kuusi vuotta! On muita tulonlähteitä, mutta niin kauan kuin tämä maa elättää muualta tulleita, niin elättäköön minuakin.

Toki töitä on haettava. Mutta siellä haastattelussa pitää sitten tietää, mistä naruista vedellä. Yhtään karenssia ei ole tullut sen ensimmäisen jälkeen, joka tuli siis irtisanoutuessa.

Tuskin sinun pitää paljoa naruja vedellä haastattelussa. Ei kukaan palkkaa hoitajaa, joka on kuusi vuotta loisinut sohvalla. Tietotaito täysin vanhentunutta, olet riski työnantajalle ja potilaille.

Kyllä palkkaa. 848

Vierailija
414/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi kun minä olen kateellinen hoitoalan työntekijöille koska heillä on niin hyvä palkka ja heidän työ on aika siistiä sekä rentoa työtä.

Olen nyt itse tehtaalla töissä, teen kolmivuorotyötä, palkkaa saan 2800e/kk lisineen kun painan tosi paljon töitä, hoitajat saa keskimäärin 3200e/kk lisineen.

Peruspalkka mulla on sitten 2300e/kk mutta lisillä tätä palkkaa nostetaan. 

Vierailija
415/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keikkaillut HUSissa kohta vuoden ajan ja töitä on niin paljon kuin ikinä viitsii tehdä. Palkka on parempi kuin vakityössä. CV:ssä tämä näkyy täytetä työvuotena ja samaan aikaan olen opiskellut yliopistossa. Ei olisi onnistunut vakityössä, nyt saan itse päättää vuoroni.

Vierailija
416/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tekee niin. Mutta samaa voisi kysyä muiltakin, esim ravintolatyöntekijöiltä.

Ei keikkailijoilla ole isompi palkka. Krikkailijalle maksetaan lomarahat, kun ns vskityössä olevalle ne maksetaan kerran vuodessa.

Palkka ei ole paljoa isompi, 30 e/h ei paljoa poikkea siitä normista yli 17 e/h:sta.

Vierailija
417/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat ahneita p*skoja, en arvosta yhtään hoitoalan(sairaanhoitajia) ihmisiä tämän lakkoilun takia. Sairaanhoitajat valittavat huonoa palkkaa vaikka heidän keskipalkkansa on 3200e/kk, se on suunnilleen saman verran kuin keskipalkka suomessa. 

Tiktokissakin videoita missä kuvataa että rahat hoitajalla loppu ja surkutetaan tilannetta, miksi ne 2000e kuukausipalkalla elävät ei surkuttele ja valita mutta hoitajat valittaa?

Lähihoitajille soisin palkankorotuksen mutta sairaanhoitajille en.

Se keskipalkkahan tulee kolmivuorotyössä lisistä, ylitöistä, hälytysrahoista ja mm. siitä, että osa sairaanhoitajista, joilla on siihen mahdollisuus, tekee jatkuvasti töitä niin pyhät, joulut kuin juhannuksetkin.  Silloin, kun muut juhlivat ja lisäävät töitä siellä "juhlamielisten luu- ja silmävammakorjaamoilla" esimerkiksi. Se nostaa koko alan keskipalkkoja.  Nykyään, kun sairaanhoitajia ei ole tarpeeksi vuoroihin tekevät kaikki mahdolliset ylimääräisiä vuoroja, kun ei potilaita voi jättää hoitajatta, jos vaikka vuoroon tulossa ollut  sairastuukin.

Keskipalkka Suomessa? Liekö se laskettu vain päivätyön perusteella, jolloin sairaanhoitaja saa tehdä lisäksi parin päiväpalkkaisen verran yötyötä päästäkseen samaan määrään tilinauhassa. Kiva, ja kiitos, että arvostuksesi kohdistuu edes lähihoitajiin. Sairaanhoitajavihaasi en ymmärrä. Eikö tosiaankaan muut pienipalkkaiset valita? Esimerkiksi opettajat, päiväkotien henkilöstö jne? Käsittääkseni sielläkin on kaaos kehittymässä. Ei ehkä viellä yhtä huono tilanne kuin terveydenhoidon puolella.

Vierailija
418/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän haukutte hoitajia, saatte itse hoitaa itsenne jos ei mihinkään apua ja hoitajia tarvita. Siitä vain.

Tähänkin saakka olen hoitanut itseni pääasiassa itse.

Ikää oli kuinka paljon, 30? Ja entä perussairaudet?

60 v. Pyrin elämään terveellisesti ettei joutus hoitolaan vastaisuudessakaan.

Syövät ja muistisairaus ei paljon huutele tullessaan, sairauksilta et voi suojautua kokonaan vain elämällä terveellisesti. Ikääntyessä niitä tuppaa yhdelle ja toiselle tulemaan. 85-vuotiaana suurin osa meistä tarvitsee hoitajan apua ainakin viikottain.

Outoa, että tilastojen mukaan suurin osa meistä tarvitsee hoitajan apua vain noin 3 kk ajan elämänsä loppupuolella. Joku lääkkeiden jako dosettiin onnistuu maallikoltakin, ei siihen sairaanhoitajaa tarvita.

Vierailija
419/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja jo odottaa vuoden vaihtuessa.

Vierailija
420/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö heidän palkkaus ole keskitasoa?

No ei ole. Katso tarkkaan ne tilastot. Äläkä usko noita palstahöpöttäjiä. Sairaanhoitajan tai lähihoitajan palkka tarkoittaa suurelle osalle ihan sitä peruspalkkaa.

Äläkä haksahda tuohon hokemaan, että lisät, lisät. Jotkut saavat lisiä, koska tekevät töitä yöllä. On kuitenkin väärin verrata palkkoja niin, että otetaan mukaan yötyötä tekevien lisät. Suurimmassa osassa hoitoalan työpaikoista ei edes teoriassa pysty tekemään mitään yötöitä.

Eihän ne hoitajat muuten valittaisi, jos saisivatkin keskipalkkaa. Mutta eivät saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi