Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?

Kommentit (10522)

Vierailija
9621/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän "seksuaalisesta suuntautumisestaan" olen tehnyt päätelmät, joista pidän kiinni.

Uskon, että pidät. Sairaudentunnottomana voit kuvitella ihan mitä tahansa ja kenestä tahansa, mutta vain anonyymisti.

Olitko pedofiili jo ennen kuin aloit käyttää kannabista? Minua kiinnostaa, mikä on syy ja mikä seuraus.

Vierailija
9622/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun ajattelusi on siis sellaista, että koska muutama rikollinen on käyttänyt kannabista lasten houkutteluun, kannabista ei voida laillistaa, ja jokainen joka kannattaa kannabiksen laillistamista, on myös rikollinen joka käyttää kannabista lasten houkutteluun?

Kyse on siitä, että uutisia lukiessani silmiini tuli tämän viikon aikana toistuvasti se, lasten kanssa seksiä harrastaneet ihmiset olivat sekä antaneet lapselle kannabista että polttaneet sitä itse. Aika vaikeaa olla yleistämättä yhtään.

Eli parin tapauksen perusteella yleistät kuitenkin?

Aika vaikea minun on kuvitella, että maailmanhistorian ainoat 2 tapausta olisivat pompanneet silmiini 2 päivän sisään. Olisi mielestäni epärationaalista olla yleistämättä ollenkaan. Kysymys on nähdäkseni se, kuinka laaja yleistys tulee tehdä. Onko uutisoimatta jääviä tapauksia Suomessa esimerkiksi kymmeniä, satoja vai tuhansia vuodessa? Ja miten paljon niitä onkaan, niin todennäköisesti kai niitä on vielä enemmän, jos kannabis laillistetaan...

Eli sinulla on siis kaksi tapausta, ja niiden pohjalta kuvittelet, että niitä on paljon enemmänkin? Eli mitään faktaa sinulla ei siis ole esitellä asiasta, vain omia kuvitelmiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9623/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän "seksuaalisesta suuntautumisestaan" olen tehnyt päätelmät, joista pidän kiinni.

Uskon, että pidät. Sairaudentunnottomana voit kuvitella ihan mitä tahansa ja kenestä tahansa, mutta vain anonyymisti.

Olitko pedofiili jo ennen kuin aloit käyttää kannabista? Minua kiinnostaa, mikä on syy ja mikä seuraus.

En tiedä kenelle oikein kuvittelet kirjoittavasi, mutta en ole pedofiili. Olen tavallinen töissäkäyvä perheenisä ja ollut naimisissa yli 25 vuotta, ja minulla on kolme lasta joista jokainen on jo aikuinen.

Vierailija
9624/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irti Huumeista ry:n perustaja levitti keksimäänsä rasvateoriaa vero- ja lahjoitusvaroin kuitenkin muutaman vuosikymmenen Suomessa, ja edelleenkin usein törmää väitteeseen, että kannabis on haitallista koska se on rasvaliukoinen. Eli juuri kyseisen herran ikiomaan rasvateoriaan viitataan. Rasvaliukoisia on alkoholi ja kahvikin.

Kiitos tiedoista. Ainakin minä olen kuitenkin valmis uskomaan, että myös alkoholi ja kahvi ovat hyvin haitallisia. Onko asiainhaaroja, joiden vuoksi kaltaiseni tulee epäillä rasvateoriaa tässä päihteisiin liittyvässä muodossaan?

Alkoholi ainakin on kaikkein eniten aivoja tuhoava huumausaine, koska se on syöpääkin aiheuttava solumyrkkyhuume. Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä pahasti. Kofeiini aiheuttaa suureen osaan kokeilijoistaan voimakkaan riippuvuuden joka yleensä kestää loppuelämän, ja kahvi aiheuttaa myös hoitoa vaativia psykooseja. Kuten myös tupakka.

Jos Irti Huumeista ry:n perustajan 30 vuotta sitten kehittämä kannabisrasvateoria pitää paikkansa, varmaan asiasta löytyy jo joku tieteellinen tutkimuskin jota todistaa itsekeksityn rasvateorian oikeellisuuden?

Äsken vaikutti siltä, että vastustat tätä rasvateoriaa sen vuoksi, että se soveltuisi myös alkoholiin ja kahviin. Vasta nyt nostit esiin sen, että ongelmasi olisikin evidenssin puute. Sinun kannattaa kehittää kommunikointitaitojasi, niin voit vastata saarnaamatta joutavia tai kyselemättä tyhjiä.

Vierailija
9625/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irti Huumeista ry:n perustaja levitti keksimäänsä rasvateoriaa vero- ja lahjoitusvaroin kuitenkin muutaman vuosikymmenen Suomessa, ja edelleenkin usein törmää väitteeseen, että kannabis on haitallista koska se on rasvaliukoinen. Eli juuri kyseisen herran ikiomaan rasvateoriaan viitataan. Rasvaliukoisia on alkoholi ja kahvikin.

Kiitos tiedoista. Ainakin minä olen kuitenkin valmis uskomaan, että myös alkoholi ja kahvi ovat hyvin haitallisia. Onko asiainhaaroja, joiden vuoksi kaltaiseni tulee epäillä rasvateoriaa tässä päihteisiin liittyvässä muodossaan?

Alkoholi ainakin on kaikkein eniten aivoja tuhoava huumausaine, koska se on syöpääkin aiheuttava solumyrkkyhuume. Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä pahasti. Kofeiini aiheuttaa suureen osaan kokeilijoistaan voimakkaan riippuvuuden joka yleensä kestää loppuelämän, ja kahvi aiheuttaa myös hoitoa vaativia psykooseja. Kuten myös tupakka.

Jos Irti Huumeista ry:n perustajan 30 vuotta sitten kehittämä kannabisrasvateoria pitää paikkansa, varmaan asiasta löytyy jo joku tieteellinen tutkimuskin jota todistaa itsekeksityn rasvateorian oikeellisuuden?

Äsken vaikutti siltä, että vastustat tätä rasvateoriaa sen vuoksi, että se soveltuisi myös alkoholiin ja kahviin.

Laitatko vielä esille sen tieteellisen tutkimuksen, joka vahvistaa Irti Huumeista ry:n perustajan itsekeksimän kannabisrasvateorian oikeellisuuden? 

Vierailija
9626/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenelle oikein kuvittelet kirjoittavasi, mutta en ole pedofiili. Olen tavallinen töissäkäyvä perheenisä ja ollut naimisissa yli 25 vuotta, ja minulla on kolme lasta joista jokainen on jo aikuinen.

Minun tekisi mieli kysyä, kohdistitko lapsiisi pedofiliaa. Annan nyt kuitenkin sinulle mahdollisuuden perääntyä, kun kerran olet isä. Varoitan silti, että älä lähde solvaamaan ihmisiä sairaudentunnottomiksi mielisairaiksi ynnä muiksi sellaisiksi, jos haluat tulla kohdelluksi asiallisesti.

Vierailija
9627/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt nostit esiin sen, että ongelmasi olisikin evidenssin puute.

eihän sinua yhtään haittaa se, että irti huumeista ry:n perustajalla ei ole koskaan ollut mitään evidenssiä, joka olisi todistanut kyseisen herran keksimän kannabisrasvateorian paikkansapitävyyden.

Vierailija
9628/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tekisi mieli kysyä, kohdistitko lapsiisi pedofiliaa.

En, koska en ole pedofiili.

Vierailija
9629/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitan silti, että älä lähde solvaamaan ihmisiä sairaudentunnottomiksi mielisairaiksi ynnä muiksi sellaisiksi, jos haluat tulla kohdelluksi asiallisesti.

Kyllähän sinä aika häiriintynyt olet, vaikka et sitä itse ehkä tajuakaan koska olet tosiaan täysin sairaudentunnoton hulluudellesi.

Vierailija
9630/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tupakointi voi lisätä skitsofreniaan sairastumisen riskiä."

Tupakointi pahentaa monia psyykkisiä ongelmia, erityisesti univaikeuksia, ahdistushäiriöitä, paniikkihäiriöitä, impulssikontrollin häiriöitä, masennusta ja psykooseja. Ongelmien pahetessa tupakan kulutus kasvaa ja saattaa muuttua ketjupoltoksi. Intensiivinen tupakointi johtaa voimakkaaseen nikotiiniriippuvuuteen ja pahentaa tilannetta entisestään.

Tupakointi moninkertaistaa nuorten todennäköisyyden sairastua mielenterveyshäiriöihin jo muutaman vuoden kuluessa tupakoinnin aloittamisesta.

Tupakoinnin on todettu aiheuttavan depressiota. Erityisesti nuorten masennus ja tupakointi näyttävät kulkevan käsikädessä. Tupakoinnin ja depression välinen yhteys on kaksisuuntainen: tupakointi lisää depressiota ja depressio lisää tupakointia. Depressio myös vaikeuttaa tupakoinnin lopettamista.

Tupakointi vaikuttaa useiden lääkkeiden imeytymiseen ja heikentää mm. eräiden psyykenlääkkeiden ja kipulääkkeiden tehoa.

Monet psyyken ongelmista kärsivät pitävät tupakkaa ongelmiensa lievittäjänä vaikka tupakka itse asiassa on osa heidän ongelmaansa. He eivät jaksa yrittää tupakoinnin lopettamista silloinkaan, kun ovat tiedostaneet tupakoinnin haitallisuuden. Tupakoinnin lopettaminen on kuitenkin tärkeä osa psyyken hoitoa ja oman elämän hallinnan saavuttamista. Ongelmien purku olisi syytä aloittaa lopettamalla tupakointi.

Vierailija
9631/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitan silti, että älä lähde solvaamaan ihmisiä sairaudentunnottomiksi mielisairaiksi ynnä muiksi sellaisiksi, jos haluat tulla kohdelluksi asiallisesti.

Kyllähän sinä aika häiriintynyt olet, vaikka et sitä itse ehkä tajuakaan koska olet tosiaan täysin sairaudentunnoton hulluudellesi.

Tuo ei merkitse kovin paljon insesti-isän sanomana. Arvostelukykysi on kovin heikko, kun et ymmärrä niitä vaurioita, joita aiheutit lapsillesi taltutettuasi heidät kannabiksella.

Vierailija
9632/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt nostit esiin sen, että ongelmasi olisikin evidenssin puute.

eihän sinua yhtään haittaa se, että irti huumeista ry:n perustajalla ei ole koskaan ollut mitään evidenssiä, joka olisi todistanut kyseisen herran keksimän kannabisrasvateorian paikkansapitävyyden.

Ymmärrän asian niin, että mielestäsi kannabis ja jotkin muut päihteet liukenevat rasvaan, mutta et tiedä osoitetun, että sillä olisi seurauksia. Lisään tämän hyödyttömien tietojeni varastoon.

Vierailija
9633/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei merkitse kovin paljon insesti-isän sanomana. Arvostelukykysi on kovin heikko, kun et ymmärrä niitä vaurioita, joita aiheutit lapsillesi taltutettuasi heidät kannabiksella.

etkö tosiaan itse ymmärrä olevasi vakavasti häiriintynyt ja täysin sairaudentunnoton?

oikeutat tällä kertaa sekoilusi siis "pedofilialla" ja näet pedofiilejä joka puolella.

koetko itse olevasi psyykkisesti terve?

kyllä vai ei?

Vierailija
9634/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän asian niin, että mielestäsi kannabis ja jotkin muut päihteet liukenevat rasvaan, mutta et tiedä osoitetun, että sillä olisi seurauksia.

Mitään tieteellistä tutkimusta asiasta ei ole tehty, ja koko "kannabisrasvateoriakin" tunnetaan vain Suomessa, ja sen kehitti siis "suoraan jumalan kanssa enkelten välityksellä jutteleva korkein olento maailmassa", jonka poika on skitsofreeninen.

Vierailija
9635/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö tosiaan itse ymmärrä olevasi vakavasti häiriintynyt ja täysin sairaudentunnoton?

oikeutat tällä kertaa sekoilusi siis "pedofilialla" ja näet pedofiilejä joka puolella.

kyllä vai ei?

Uutisista olen saanut tiedon, että kannabiksella ja pedofilialla on yhteys. Täältä palstalta taas löysin sinut, kannabiksen käyttäjän, joka raivostuu pedofiliaan kohdistuvasta arvostelusta. Voin siis kysyä suoraan: minkä ikäisiä lapsesi olivat kun aloit raiskata heitä?

Vierailija
9636/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tieteellistä tutkimusta asiasta ei ole tehty, ja koko "kannabisrasvateoriakin" tunnetaan vain Suomessa, ja sen kehitti siis "suoraan jumalan kanssa enkelten välityksellä jutteleva korkein olento maailmassa", jonka poika on skitsofreeninen.

"Kannabisrasvateoriasta" on ehkä sanottu nyt tarpeeksi. Enkelijutuista tarpeeksi on sanottu jo ajat sitten.

Vierailija
9637/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä vai ei?

Uutisista olen saanut tiedon, että kannabiksella ja pedofilialla on yhteys.

Niinhän on karkeilla ja alkoholillakin. Ja erilaisilla pillereillä. Varmaan monilla muillakin huumeilla.

Vierailija
9638/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannabisrasvateoriasta" on ehkä sanottu nyt tarpeeksi. Enkelijutuista tarpeeksi on sanottu jo ajat sitten.

"Kannabisrasvateoria" on siis Irti Huumeista ry:n perustajan keksimä kotikutoinen rasvateoria, jota yksikään tieteellinen tutkimus ei ole 30 vuoden aikana todistanut oikeaksi. Eikä sitä tunnetakaan missään muualla kuin Suomessa.

Vierailija
9639/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä vai ei?

Uutisista olen saanut tiedon, että kannabiksella ja pedofilialla on yhteys. Täältä palstalta taas löysin sinut, kannabiksen käyttäjän, joka raivostuu pedofiliaan kohdistuvasta arvostelusta. Voin siis kysyä suoraan: minkä ikäisiä lapsesi olivat kun aloit raiskata heitä?

kukaan ei ole raivostunut siitä, että arvostelet pedofiliaa, eikä edes siitä, että mustamaalaat suurta joukkoa ihmisiä joita kutsut pedofiileiksi koska he käyttävät kannabista.

täysin sairaudentunnottomana avohoitopotilaana et ole edes syyntakeinen.

mutta koetko siis itse olevasi psyykkisesti terve?

kyllä vai ei?

Vierailija
9640/10522 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole raivostunut siitä, että arvostelet pedofiliaa, eikä edes siitä, että mustamaalaat suurta joukkoa ihmisiä joita kutsut pedofiileiksi koska he käyttävät kannabista.

täysin sairaudentunnottomana avohoitopotilaana et ole edes syyntakeinen.

mutta koetko siis itse olevasi psyykkisesti terve?

kyllä vai ei?

Et sinä mikään suuri joukko ole. Ja se, että vihaat avohoitopotilaita, kertoo siitä, että et saa itse hoitoa pedofiliaasi. Anelen sinua muuttamaan sen tilanteen, ettei yksikään viaton lapsi enää kärsisi!