Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Vierailija kirjoitti:
Tuo menee samaan kategoriaan rasvateoriasi kanssa. Itse keksittyjä haittoja ei lasketa.
Minkä rasvateorian?
Muisti näköjään huononee kun vanhenee. Valestajan ihan oma rasvateoria kannabiksen kertymisestä. Keksitti juttu sekin kuten moni muukin kannabiksen vaarallisuuksista. Vähiten haitallinen päihde niin oikeita haittoja ei ole edes sen vertaa että niillä vosi perustella kiellon käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo menee samaan kategoriaan rasvateoriasi kanssa. Itse keksittyjä haittoja ei lasketa.
Minkä rasvateorian?
Muisti näköjään huononee kun vanhenee. Valestajan ihan oma rasvateoria kannabiksen kertymisestä. Keksitti juttu sekin kuten moni muukin kannabiksen vaarallisuuksista. Vähiten haitallinen päihde niin oikeita haittoja ei ole edes sen vertaa että niillä vosi perustella kiellon käyttää.
Keksit ihmeellisiä juttuja. Erehdyin kohtelemaan sinua kuin ihmistä, mutta sinähän oletkin se Narsistiseksi olkiukoksi kutsuttu pedofiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rasvateorian?
Keksit ihmeellisiä juttuja. Erehdyin kohtelemaan sinua kuin ihmistä, mutta sinähän oletkin se Narsistiseksi olkiukoksi kutsuttu pedofiili.
En keksi vaan muistutin vuosien takaisesta valehtelusta. Rasvateoria jota ei tunneta missään muualla. Haukkumisesi ei yllätä ketään. Sehän on sinulta sitä tavallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan ymmärrä olevasi vakavasti häiriintynyt kun haukut ihmisiä netissä pedofiileiksi ilman mitään todisteita?
Kuvitteletko ihan itse ja oikeasti olevasi ns. psyykkisesti tasapainossa oleva normaali ihminen? Kyllä vai ei? Vastaatko kiitos!
Onko liian vaikea kyllä/ei-kysymys sinulle?
Minulla on todisteita siitä, että kannabista käytetään lapsia raiskattaessa. Loput on todistanut sinun käytöksesi.
Oletko koskaan ajatellut lopettaa lasten panemista? Vastaa kyllä tai ei.
Eli sinun ajattelusi on siis sellaista, että koska muutama rikollinen on käyttänyt kannabista lasten houkutteluun, kannabista ei voida laillistaa, ja jokainen joka kannattaa kannabiksen laillistamista, on myös rikollinen joka käyttää kannabista lasten houkutteluun?
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
.
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
https://stumppi.fi/viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-sama…
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä rasvateorian?
Varmaan asiassa tarkoitetaan Irti Huumeista ry:n perustajan keksimää rasvateoriaa, jota Suomessa on vuosikymmeniä levitetty ikäänkuin tieteellisenä teoriana joka pitäisi paikkansa. Missään muualla maailmassa sitä ei tunneta.
"Tšekki aikoo laillistaa kannabiksen."
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tepposyvril/kokoomusnuoret-kannabis-la…
"Kokoomusnuoret: Kannabis lailliseksi, rekisterimerkinnät pois."
Vierailija kirjoitti:
"Tšekki aikoo laillistaa kannabiksen."
Sielläkin laillistetaan vähiten haitallinen päihde. Suomessa kuvitellaan että kielto toimii paremmin.
https://www.apu.fi/artikkelit/avun-paakirjoitus-huumeiden-tayskielto-ei…
"Huumeiden täyskielto ei toimi − Voisiko rahan ohjata rikollisten taskusta yhteiseen hyvään?"
Vierailija kirjoitti:
https://www.apu.fi/artikkelit/avun-paakirjoitus-huumeiden-tayskielto-ei…
"Huumeiden täyskielto ei toimi − Voisiko rahan ohjata rikollisten taskusta yhteiseen hyvään?"
Tuollaisia lehtijuttuja saisi olla enemmän. Se on tosiaan nähty ettei täysikielto toimi. Silti poliitikot haluaa jatkaa sitä. Ne on kyllä tukevasti irti todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rasvateorian?
Varmaan asiassa tarkoitetaan Irti Huumeista ry:n perustajan keksimää rasvateoriaa, jota Suomessa on vuosikymmeniä levitetty ikäänkuin tieteellisenä teoriana joka pitäisi paikkansa. Missään muualla maailmassa sitä ei tunneta.
Ei taida olla kovin tunnettu teoria. Kun kysyin Googlelta, rasvateorian yhteydessä puhuttiin siitä, ettei rasva aiheuttaisi sepelvaltimotautia. Ei siis mitään huumejuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rasvateorian?
Ei taida olla kovin tunnettu teoria.
Irti Huumeista ry:n perustaja levitti keksimäänsä rasvateoriaa vero- ja lahjoitusvaroin kuitenkin muutaman vuosikymmenen Suomessa, ja edelleenkin usein törmää väitteeseen, että kannabis on haitallista koska se on rasvaliukoinen. Eli juuri kyseisen herran ikiomaan rasvateoriaan viitataan. Rasvaliukoisia on alkoholi ja kahvikin.
Eli sinun ajattelusi on siis sellaista, että koska muutama rikollinen on käyttänyt kannabista lasten houkutteluun, kannabista ei voida laillistaa, ja jokainen joka kannattaa kannabiksen laillistamista, on myös rikollinen joka käyttää kannabista lasten houkutteluun?
Kyse on siitä, että uutisia lukiessani silmiini tuli tämän viikon aikana toistuvasti se, lasten kanssa seksiä harrastaneet ihmiset olivat sekä antaneet lapselle kannabista että polttaneet sitä itse. Aika vaikeaa olla yleistämättä yhtään.
Kuten olen toistuvasti sanonut, en kuitenkaan tiedä, ovatko kaikki kannabiksen laillistajat lasten hyväksikäytttäjiä. Kannabikseen liittyvän hyväksikäytön lisääntymistä kannabiksen laillistaminen varmasti tarkoittaisi, mutta on periaatteessa mahdollista, että sen olisivat valmiita hyväksymään myös jotkut sellaiset ihmiset, joita ohjaa pikemminkin esimerkiksi kannabisriippuvuus kuin halu kajota lapsiin. Tällä palstalla tosin liikkuu ihmisiä, jotka ovat valmiita solvaamaan toisia iltakaudet vain sen vuoksi, että nämä toiset suhtautuvat kriittisesti kannabikseen liittyvään lasten hyväksikäyttöön. Heidän "seksuaalisesta suuntautumisestaan" olen tehnyt päätelmät, joista pidän kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että uutisia lukiessani silmiini tuli tämän viikon aikana toistuvasti se, lasten kanssa seksiä harrastaneet ihmiset olivat sekä antaneet lapselle kannabista että polttaneet sitä itse. Aika vaikeaa olla yleistämättä yhtään.
Eli parin tapauksen perusteella yleistät kuitenkin?
Irti Huumeista ry:n perustaja levitti keksimäänsä rasvateoriaa vero- ja lahjoitusvaroin kuitenkin muutaman vuosikymmenen Suomessa, ja edelleenkin usein törmää väitteeseen, että kannabis on haitallista koska se on rasvaliukoinen. Eli juuri kyseisen herran ikiomaan rasvateoriaan viitataan. Rasvaliukoisia on alkoholi ja kahvikin.
Kiitos tiedoista. Ainakin minä olen kuitenkin valmis uskomaan, että myös alkoholi ja kahvi ovat hyvin haitallisia. Onko asiainhaaroja, joiden vuoksi kaltaiseni tulee epäillä rasvateoriaa tässä päihteisiin liittyvässä muodossaan?
Vierailija kirjoitti:
Heidän "seksuaalisesta suuntautumisestaan" olen tehnyt päätelmät, joista pidän kiinni.
Uskon, että pidät. Sairaudentunnottomana voit kuvitella ihan mitä tahansa ja kenestä tahansa, mutta vain anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli parin tapauksen perusteella yleistät kuitenkin?
Aika vaikea minun on kuvitella, että maailmanhistorian ainoat 2 tapausta olisivat pompanneet silmiini 2 päivän sisään. Olisi mielestäni epärationaalista olla yleistämättä ollenkaan. Kysymys on nähdäkseni se, kuinka laaja yleistys tulee tehdä. Onko uutisoimatta jääviä tapauksia Suomessa esimerkiksi kymmeniä, satoja vai tuhansia vuodessa? Ja miten paljon niitä onkaan, niin todennäköisesti kai niitä on vielä enemmän, jos kannabis laillistetaan...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Ainakin minä olen kuitenkin valmis uskomaan, että myös alkoholi ja kahvi ovat hyvin haitallisia. Onko asiainhaaroja, joiden vuoksi kaltaiseni tulee epäillä rasvateoriaa tässä päihteisiin liittyvässä muodossaan?
Alkoholi ainakin on kaikkein eniten aivoja tuhoava huumausaine, koska se on syöpääkin aiheuttava solumyrkkyhuume. Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä pahasti. Kofeiini aiheuttaa suureen osaan kokeilijoistaan voimakkaan riippuvuuden joka yleensä kestää loppuelämän, ja kahvi aiheuttaa myös hoitoa vaativia psykooseja. Kuten myös tupakka.
Jos Irti Huumeista ry:n perustajan 30 vuotta sitten kehittämä kannabisrasvateoria pitää paikkansa, varmaan asiasta löytyy jo joku tieteellinen tutkimuskin jota todistaa itsekeksityn rasvateorian oikeellisuuden?
Minkä rasvateorian?