Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 -vuotias poika asuu kotona eristäytyneenä ja syyttää vanhempia hylkäämisestä ja pettämisestä.
-Ei kyllä kuulosta ihan normaalilta perhedynamiikalta. Saattaisin itsekin alkaa vetämään jotain tuossa tilanteessa.
.
"Joel myös suuttui herkästi ja eristäytyi.
Ensimmäisen kerran poliisit ja ambulanssi jouduttiin soittamaan Joelin ollessa 25-vuotias.
– Vain sen kokenut voi ymmärtää, miten hirveää on nähdä oma lapsi käsiraudoissa ja kuulla hänen syyttävän hylkäämisestä ja pettämisestä."
Voi kuule. Ihan tavallisissa perheissä päihderiippuvainen nuori voi alkaa riehumaan kotona, jonka vuoksi poliisi pitää kutsua. Aikuinen mies vs. tavallinen äiti-ihminen, joka ei halua satuttaa lastaan. Kumpi voittaa painin?
Lyödään, potkitaan ja huudetaan, syljetään ja kirotaan.En liity mitenkään kyseiseen tapaukseen, mutta olen nähnyt vastaavan tapauksen lähipiirissä ja kyseinen mies ei ole tehnyt päivääkään enää kolmekyppisenä töitä tai kyennyt normaaliin arkeen. Hänellä todettiin skitsofrenia. Poika sairastutti oman perheensä ja erotti vanhempansa.
Ja Irti Huumeista ry:n perustajan poika asui useita vuosia teltassa ulkomailla, minne pakeni riehuvaa isäänsä.
Miten tämä Irti huumeista perhe ja teltassa asuva nistipoika liittyy tuohon kommentoimaasi perheeseen? Eihän se poista sitä kokemusta, että riippuvaiset ihmiset puolustaa omaa käyttöään ja hankaloittaa perheensä elämää.
Eikä se poista sitäkään kokemusta, jossa juoppo pahoinpitelee poikansa ensin mielisairaaksi ja lopuksi syyttää huumeita kaikesta.
Se taas ei liity tuohon perheeseen mitenkään.
Päihteidenkäyttäjiä tulee ihan tavallisista perheistä, joiden vanhemmilla ei ole riippuvuutta.Tämän maan huumevalistuksessa suuri osa liittyy juuri tuohon perheeseen, ja kyseinen "huumevalistaja" on ollut huumeiden näkyvin mainostaja vuosikymmeniä. Vienyt tiedon kannabiksestakin jokaiseen pikkukylään jossa vain on ollut koulu jossa "valistaa". Itsekin kiinnostuin aiheesta saatuani huumevalistusta 80-luvulla.
Varmaan sama joka kävi meidänkin koulussa. Kasarilla ja kiinostus tuli huumevalistuksesta. Meni kolme vuotta ja ehdin täyttä 18 kun pikkukaupungista löytyi. Muut aineet ei kiinosta vieläkään. Vauhtia on tarjottu useita kertoja vuosien aikana kun olen ostanut lätkää ja kukkaa. En ole kuitenkaan kokeillut.
Itse en käytä enkä käytä vaikka tulis kioskeihin myyntiin, alkolla saa paremmat. Vitut sillä mitään psykooseja tule. Olen kyllä muutaman kerran testaillut. Ei ikinä tule rangaistamattomaksi Suomessa koska täällä on suurimmaksi osaksi ihan helvetin tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0af44667-a9f9-429c-9235-094a2…
”Toisilla kodeiini metabloituu erittäin tehokkaasti ja kihahtaa hattuun kuin metrinen halko. Tällainen ihminen voi jäädä lääkekoukkuun jo muutamasta tabletista”, lääkäri Hannu Kokki arvioi.
Subutex voi myös aiheuttaa elämänmittaisen riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä enkä käytä vaikka tulis kioskeihin myyntiin, alkolla saa paremmat.
Näin se on. Jos on alkoholin voimakkaaseen huumaantumiseen tykästynyt, niin kannabis on kyllä tosi mieto aine.
https://www.terve.fi/artikkelit/alkoholin-kohtuullinenkin-kaytto-vaurio…
"Alkoholin kohtuullinenkin käyttö vaurioittaa aivoja,."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaminen ja myynti tulee olla ehdottoman rangaistavaa. Maksoi mitä maksoi. .
Eli sinusta olisi parempi, että ostaisin edelleenkin ammattirikollisilta käyttämäni kannabiksen kuin että kasvattaisin sen itse? Silloin kun vielä ostin, sain useitakin näytteitä muista aineista.
Terveydenhuollon ammattilaisena en voi suositella sinulle sen käyttämistä ollenkaan, ellei lääkäri ole sitä sinulle määrännyt. Se että kasvatat sen itse ja käytät, ei ole mitään "turvallista" käyttöä. Se on huumeidenkäyttöä. Yksiselitteisesti.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, mutta rehellisesti sanottuna ei sitä edes ajatellut sinun tekevän. Vastasit juuri niin kuten ajattelin sinun vastaavankin.
Haluaisit, että vastaan kyllä, on turvallisempaa käyttää kannabista jonka on itse kasvattanut, kuin ostaa kannabista, johon on lisätty vaikka klooria ja arsenikkia? Kyllä, on.
Kiitos vastauksesta. Eli jos käyttää kannabista, se kannattaa kasvattaa itse niin tietää mitä saa.
No se on sun mielipide. Kannabista ei kannata käyttää, ei itse kasvatettuna tai muualta ostettuna. Ei se yhtään vähennä haittavaikutuksia esim. sun aivoille, vaikka se olisi itse kasvatettua ja siten puhdasta.
Kannabis ei aiheuta mitään tuhoja aivoille edes lääkekäytössä jossa käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna. MS-taudissa kannabista käytetään lääkkeenä, koska se suojelee aivoja.
Alkoholi taas tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde. Myös tupakka aiheuttaa aivoissa tuhoja.
Dr dre räppäsi jo kasarina että ei polta pilveä koska se aiheuttaa aivovaurioita. Tän takia hän juo ja siksi menestyi.
Kyllä paljon suurempi määrä artisteja on tuhonnut uransa alkoholilla kuin on menestynyt juopottelun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaminen ja myynti tulee olla ehdottoman rangaistavaa. Maksoi mitä maksoi. .
Eli sinusta olisi parempi, että ostaisin edelleenkin ammattirikollisilta käyttämäni kannabiksen kuin että kasvattaisin sen itse? Silloin kun vielä ostin, sain useitakin näytteitä muista aineista.
Terveydenhuollon ammattilaisena en voi suositella sinulle sen käyttämistä ollenkaan, ellei lääkäri ole sitä sinulle määrännyt. Se että kasvatat sen itse ja käytät, ei ole mitään "turvallista" käyttöä. Se on huumeidenkäyttöä. Yksiselitteisesti.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, mutta rehellisesti sanottuna ei sitä edes ajatellut sinun tekevän. Vastasit juuri niin kuten ajattelin sinun vastaavankin.
Haluaisit, että vastaan kyllä, on turvallisempaa käyttää kannabista jonka on itse kasvattanut, kuin ostaa kannabista, johon on lisätty vaikka klooria ja arsenikkia? Kyllä, on.
Kiitos vastauksesta. Eli jos käyttää kannabista, se kannattaa kasvattaa itse niin tietää mitä saa.
No se on sun mielipide. Kannabista ei kannata käyttää, ei itse kasvatettuna tai muualta ostettuna. Ei se yhtään vähennä haittavaikutuksia esim. sun aivoille, vaikka se olisi itse kasvatettua ja siten puhdasta.
Kannabis ei aiheuta mitään tuhoja aivoille edes lääkekäytössä jossa käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna. MS-taudissa kannabista käytetään lääkkeenä, koska se suojelee aivoja.
Alkoholi taas tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde. Myös tupakka aiheuttaa aivoissa tuhoja.
Dr dre räppäsi jo kasarina että ei polta pilveä koska se aiheuttaa aivovaurioita. Tän takia hän juo ja siksi menestyi.
Kyllä paljon suurempi määrä artisteja on tuhonnut uransa alkoholilla kuin on menestynyt juopottelun ansiosta.
Ja eikös se Dr drekin ole nykyään vaihtanut mielipidettään kannabiksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kahta kannabispohjaista lääkeainetta myynnissä ja nämä tiedot on lääkevalmisteista suoraan:
Sativex, jonka vaikuttavat aineet ovat "kannabisuutteet (Cannabis sativa L-kasvista) delta-9-tetra-hydrokannabinoli (THC) ja kannabidioli (CBD). Yksi 100 mikrolitran suihke sisältää 2,7 mg THC:tä ja 2,5 mg CBD:tä. Muut aineet ovat etanoli, propyleeniglykoli ja piparminttuöljy".
Epidyolex, jonka vaikuttavat aineet: "Kannabidioli. Yksi millilitra oraaliliuosta sisältää 100 mg kannabidiolia. - Muut aineet ovat puhdistettu seesamiöljy, vedetön etanoli, sukraloosi ja mansikka-aromi (sisältää bentsyylialkoholia)."
Ja kumpikaan noista ei ole siis oikeaa kannabista, vaan ne ovat laboratoriossa tehtyjä koosteita joissa on vain muutamaa kannabinoidia useista kymmenistä. Erityisluvalla taas saa niitä kannabislääkeitä jotka Wikipediakin mainitsee ja jotka ovat ns. oikeaa kannabista.
Ja kuinka moni niitä saa? Taitaa olla aniharva, ja niiden määräämisestä on tainnut lekureilta ihan lupiakin lähteä.
Se ei kuitenkaan johdu muusta kuin asenteista. Yleensä lääkekannabista saa sitten jos muut lääkkeet eivät ole toimineet kunnolla, ja yllättävän usein se sitten toimiikin.
Niin, mihin sinä sitä kannabista niin kovin halusitkaan käyttää? Kipuihin?
Ei ole kysymys minusta. Itse käytän kannabista satunnaisesti ihan vaan päihteenä. Aiemmin käytin samaan touhuun alkoholia.
Eli haluaisit vaan että sun päihteidenkäyttö laillistettaisiin. Aivan.
Haluatko sinä että sinun päihteidenkäyttö kiellettäisiin? Pitäisikö kokeilla alkoholin kieltämistä ettei ihmiset käyttäisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.terve.fi/artikkelit/alkoholin-kohtuullinenkin-kaytto-vaurio…
"Alkoholin kohtuullinenkin käyttö vaurioittaa aivoja,."
Jännä ajatella miten voimakas solumyrkky ja sen juominen ei ole hyväksi ihmisen aivoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikös se Dr drekin ole nykyään vaihtanut mielipidettään kannabiksesta?
Snoop Dogg aiemmin Snoop Doggy Dogg on yhdysvaltalainen rap- ja reggae-artisti, näyttelijä ja musiikkituottaja. Hän on ollut yksi menestyneimmistä rap-artisteista 1990-luvun alusta lähtien. Seitsemän Snoop Doggin albumia on myynyt Yhdysvalloissa platinaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä enkä käytä vaikka tulis kioskeihin myyntiin, alkolla saa paremmat. Vitut sillä mitään psykooseja tule. Olen kyllä muutaman kerran testaillut. Ei ikinä tule rangaistamattomaksi Suomessa koska täällä on suurimmaksi osaksi ihan helvetin tyhmiä ihmisiä.
Siinä on esimerkki tyhmästä kirjoituksesta. Juu se ongelma päihteissä on että niihin ei voi laittaa älykkyysrajaa vaan ainoastaan ikärajan. Fakta kuitenkin on että kannabis on kaikin tavoin vähemmän haitallista kuin alkoholi. Yksinkertaiset huutavat tuostakin faktasta vastaan. Esimerkkinä alkoholi on laillista. Sitä tasoa se on huonoimmillaan keskustelu alkoholin ja kannabiksen haitoista.
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit täällä taas äänessä.
Tai pyörävarkauden kohteeksi joutuneet jotka seuraavat miten poliisi juoksee ratsaamassa kämppiä joden ikkunassa naapurin ilmoittama "epäilyttävä valo" mutta ei ole resursseja pyörävarkauksiin.
Ihan feissarimokistakin löytyy tapaus kun naapuri ilmoittanut valoista, poliisi tuli katsomaan liskojen terraariota.
Kannabis on ainakin ollut syy tuomita ihminen psykoottiseksi. Se että tekeekö se psykoottiseksi niin siitä en tiedä, eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on esimerkki tyhmästä kirjoituksesta. Juu se ongelma päihteissä on että niihin ei voi laittaa älykkyysrajaa vaan ainoastaan ikärajan. Fakta kuitenkin on että kannabis on kaikin tavoin vähemmän haitallista kuin alkoholi. Yksinkertaiset huutavat tuostakin faktasta vastaan. Esimerkkinä alkoholi on laillista. Sitä tasoa se on huonoimmillaan keskustelu alkoholin ja kannabiksen haitoista.
Fiksuna missasit pointin. En tarkoittanut tyhmillä käyttäjiä vaan niitä jotka päättää onko rangaistavaa vai ei. Menee tietysti myös äänestäjienkin piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit täällä taas äänessä.
Tai pyörävarkauden kohteeksi joutuneet jotka seuraavat miten poliisi juoksee ratsaamassa kämppiä joden ikkunassa naapurin ilmoittama "epäilyttävä valo" mutta ei ole resursseja pyörävarkauksiin.
Ihan feissarimokistakin löytyy tapaus kun naapuri ilmoittanut valoista, poliisi tuli katsomaan liskojen terraariota.
Tää on hyvä!!!! Ja totta puhuen itsekkin mietin joskus rivarissa asuessa että mikä kumman valo on aina naapurissa yötä päivää kunnes kerran hain karannutta kissaani naapurin luota ja naapuri esitteli ylpeänä chilikasvatuksiaan:)
Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi ja rööki kokonaan pois. Terveytenne kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, lääkekannabiksesta on poistettu riippuvuutta aiheuttavia ainesosia/ valitaan kantoja joissa on vähän riippuvuutta aiheuttavia ainesosia.
Ja vahvimmassa lääkekannabiksessahan sitä "riippuvuutta aiheuttavaa ainesosaa" on jopa 22 prosenttia eli on aika vahvaa kannabista, mutta se ei aiheuta riippuvuutta kunhan vain lääkäri määrää sitä monta grammaa päivässä.
Lähteet? Ja mitä tarkoitat "vahvimmalla lääkekannabiksella"? Sativexia? Epidyolexia?
Tarkoitan THC-pitoisuutta, eli juuri sen aineen määrää joka on merkittävin päihtymyksen kokemisenkin suhteen.
.
Goolge: "lääkekannabis"
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis
.
Lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla kyseisen lajikkeen siemeniä. Sen vaikeampaa se ei ole.
.
Kasvimateriaalivalmisteista on ainakin viittä erilaista ja niitä käytetään höyrystimellä hengittämällä tai kuumavesiuutteena. Nämä valmisteet on tarkoitettu käytettäväksi krooniseen kipuun, anoreksiaan ja painon alenemiseen, multippeliin skleroosiin, touretten oireyhtymään sekä palliatiivisena lisälääkkeenä syövän ja AIDSin hoidossa. Lisäksi lääkekäyttöä on muidenkin sairauksien hoidossa, ja lääkekäytön tutkimus on pääsemässä vasta alkuun vuosikymmenien kieltolain jälkeen, mutta jo nyt on täysin selvää, että kannabis on maailman monipuolisin lääkekasvi.
Bedrocan sisältää 22% THC:ia ja alle 1% CBD:ia
Bedrobinol sisältää 13,5% THC:ia ja alle 1% CBD:ia
Bediol sisältää 6,3% THC:ia ja 8% CBD:ia
Bedica sisältää 14% THC:ia ja alle 1% CBD:ia sekä korkeita pitoisuuksia myrseeni-terpeeniä
Bedrolite sisältää alle 1% THC:ia ja 9% CBD:ia
Lisäksi on olemassa suun kautta otettavia kapseleita, jotka eivät ole kasviperäisiä, vaan sisältävät jotain yksittäistä synteettistä kannabinoidia, kuten dronabilonia tai nabilonia.
Vahvimmassa lääkekannabiksessa on siis paljon THC:tä.
Wikipedia ei kyllä ole millään muotoa luotettava lähde, sen nyt tietää jo alakoululaisetkin... Minäkin voin mennä vaikka nyt kirjoittelemaan wikipediaan, mitä ikinä tahdon. Vaikka että hevoset polveutuu yksisarvisista.
OK. Voit vapaasti valita mitä uskot, mutta lääkekannabis on silti hyvin vähähaittaista jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Niin sen kuuluu ollakin, koska se on lääke. Kannabispohjainen lääke nyt vaan ei ole sama asia, kuin sinun huumekannabikset. Vaikka kuinka laittelisit tänne iltiksen tai wikipedian linkkejä.
Ihan samaa lääkekannabista voi kasvattaa itsekin kun hankkii saman lajikkeen siemeniä.
No siis jos nyt sulla sattuis olemaan sellaiset lääkevalmistukseen tarvittavat välineet ja reseptit, niin joo. Mutta kun ei varmasti ole. Lääkekannabista ei valmisteta niin että otetaan vaan jotain lajiketta ja tehdään siitä uutetta humpsis.
Lääkekannabis valmistuu täsmälleen samalla tavalla kuin viihdekäyttö kannabis. Lajikkeissa on eroa ja muutama on valikoitu lääkekäyttöön. Niiden kasvattaminen on helppoa kuin heinän teko. Ms potilaille ja muille paljon tarvitseville pitäisi olla lupa kasvattaa itselleen. Aivan hirveän kallista se apteekkikukka eikä kela suostu korvaamaan sitä. Itseasiassa kela ilmoittaa valviraan jokaisen tt-tuki asiakkaan saaman kannabisreseptin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, lääkekannabiksesta on poistettu riippuvuutta aiheuttavia ainesosia/ valitaan kantoja joissa on vähän riippuvuutta aiheuttavia ainesosia.
Ja vahvimmassa lääkekannabiksessahan sitä "riippuvuutta aiheuttavaa ainesosaa" on jopa 22 prosenttia eli on aika vahvaa kannabista, mutta se ei aiheuta riippuvuutta kunhan vain lääkäri määrää sitä monta grammaa päivässä.
Lähteet? Ja mitä tarkoitat "vahvimmalla lääkekannabiksella"? Sativexia? Epidyolexia?
Tarkoitan THC-pitoisuutta, eli juuri sen aineen määrää joka on merkittävin päihtymyksen kokemisenkin suhteen.
.
.
Lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla kyseisen lajikkeen siemeniä. Sen vaikeampaa se ei ole.
.
Kasvimateriaalivalmisteista on ainakin viittä erilaista ja niitä käytetään höyrystimellä hengittämällä tai kuumavesiuutteena. Nämä valmisteet on tarkoitettu käytettäväksi krooniseen kipuun, anoreksiaan ja painon alenemiseen, multippeliin skleroosiin, touretten oireyhtymään sekä palliatiivisena lisälääkkeenä syövän ja AIDSin hoidossa. Lisäksi lääkekäyttöä on muidenkin sairauksien hoidossa, ja lääkekäytön tutkimus on pääsemässä vasta alkuun vuosikymmenien kieltolain jälkeen, mutta jo nyt on täysin selvää, että kannabis on maailman monipuolisin lääkekasvi.
Bedica sisältää 14% THC:ia ja alle 1% CBD:ia sekä korkeita pitoisuuksia myrseeni-terpeeniä
Lisäksi on olemassa suun kautta otettavia kapseleita, jotka eivät ole kasviperäisiä, vaan sisältävät jotain yksittäistä synteettistä kannabinoidia, kuten dronabilonia tai nabilonia.
Wikipedia ei kyllä ole millään muotoa luotettava lähde, sen nyt tietää jo alakoululaisetkin... Minäkin voin mennä vaikka nyt kirjoittelemaan wikipediaan, mitä ikinä tahdon. Vaikka että hevoset polveutuu yksisarvisista.
OK. Voit vapaasti valita mitä uskot, mutta lääkekannabis on silti hyvin vähähaittaista jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Niin sen kuuluu ollakin, koska se on lääke. Kannabispohjainen lääke nyt vaan ei ole sama asia, kuin sinun huumekannabikset. Vaikka kuinka laittelisit tänne iltiksen tai wikipedian linkkejä.
Ihan samaa lääkekannabista voi kasvattaa itsekin kun hankkii saman lajikkeen siemeniä.
No siis jos nyt sulla sattuis olemaan sellaiset lääkevalmistukseen tarvittavat välineet ja reseptit, niin joo. Mutta kun ei varmasti ole. Lääkekannabista ei valmisteta niin että otetaan vaan jotain lajiketta ja tehdään siitä uutetta humpsis.
Lääkekannabis valmistuu täsmälleen samalla tavalla kuin viihdekäyttö kannabis. Lajikkeissa on eroa ja muutama on valikoitu lääkekäyttöön. Niiden kasvattaminen on helppoa kuin heinän teko. Ms potilaille ja muille paljon tarvitseville pitäisi olla lupa kasvattaa itselleen. Aivan hirveän kallista se apteekkikukka eikä kela suostu korvaamaan sitä. Itseasiassa kela ilmoittaa valviraan jokaisen tt-tuki asiakkaan saaman kannabisreseptin.
Höpö höpö. Ei viihdekäyttöön tarkoitettua kannabista sumuteta suuhun kuten lääkettä. Se on ihan eri juttu. Ja lääkekannabiksen tarkoitus ei ole päihdyttää minkään vertaa. Täysin vastuutonta kannustaa potilaita sitä itse kasvattamaan. Potilailla voi olla MS-tauti tai esim. epilepsia ja jos potilas joutuu sairaalahoitoon täytyy hoitavan lääkärin olla tasan tarkkaan tietoinen mitä lääkkeitä potilas on käyttänyt, annosmäärät ym. Sillä on tärkeä merkitys potilaan jatkohoidon esim. lääkehoidon kannalta. Kaikilla lääkkeillä on yhteisvaikutuksensa ja kannabiksen käyttö tulee olla tiedossa samoin kuin muiden potilaan käyttämien lääkkeiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
.
Höpö höpö. Ei viihdekäyttöön tarkoitettua kannabista sumuteta suuhun kuten lääkettä..
Lääkekannabis on ihan tavallista kannabista jota jokainen voi kasvattaa itsekin. Sumutteet eivät ole oikeaa lääkekannabista, vaan ne ovat laboratoriossa tehtyjä uutteita, joissa on vain kaksi kannabinoidia, kun taas oikeassa kannabiksessa niitä on useita kymmeniä.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0af44667-a9f9-429c-9235-094a2…
”Toisilla kodeiini metabloituu erittäin tehokkaasti ja kihahtaa hattuun kuin metrinen halko. Tällainen ihminen voi jäädä lääkekoukkuun jo muutamasta tabletista”, lääkäri Hannu Kokki arvioi.