Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen Pete on. Hullu siis.
Miksi olet niin kiinnostunut hänestä? Onko poikarakkautta ilmassa?
erilaiset mielenterveysongelmat kiinnostavat, ja pete on ihan sekaisin ollut jo vuosikausia.
tutkimusmateriaalia lähinnä siis.
Ehkä vain kiellät itseltäsikin homoseksuaaliset tunteesi?
pete ei kiinnosta minua seksuaalisesti, koska on liian tyhmä ja liian sekaisin - jos siis olisin homo.
hulluudesta hän on hyvä esimerkkitapaus.
asiat eivät liity siihen, että pete on hullu ja leikkii erilaisia roolileikkejään netissä pienen sairaseläkkeensä turvin.
Minun on kyllä helppo kuvitella syy, jonka vuoksi sekaisin olevat typerykset saattaisivat kiinnostaa sinua romanttisessa mielessä.
hienoa, että sinulla on mielikuvitusta homoeroottisiinkin mielikuviin kun ajattelet minua, mutta mielenterveysalan ammattilaisena asia ei kiinnosta minua seksuaalisesti, vaan vain tutkimuskohteena.
olen ollut naimisissa jo yli 30 vuotta, naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte tutustua alkoholistin elämään, niin tuossa hyvä Youtube-sivusto.
Kovaa vauhtia on menossa hautaan alkoholin takia.
Surullista miten nuori kaveri on täysin alkoholisoitunut.
Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista eli rappeutumista. Humalahakuinen juominen (binge drinking) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi, ja runsaasti alkoholia käyttävä nuori voi jäädä pysyvästi vähäjärkiseksi.
.
Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset ”pakolliset” alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.
.
Runsaaseen ja pitkäaikaiseen alkoholinkäyttöön liittyy usein esimerkiksi keskittymiskyvyttömyyttä, ärtyneisyyttä, unettomuutta ja ruokahaluttomuutta.
Alkoholi estää uusien neuroneiden ja niiden välisten yhteyksien syntymisen, mikä johtaa alkuvaiheessa muisti- ja oppimisongelmiin ja myöhemmin jopa aivojen surkastumiseen. Aivojen kudoskato on alkoholisteilla jopa maksakirroosia yleisempi sairaus ja suurkuluttajilla todetaan usein muistin ja päättelykyvyn heikentymistä, aloitteellisuuden vähenemistä ja motorisia ongelmia. Juomisen lopettaminen parantaa suorituskykyä, mutta jos muutokset ovat suuria, täydellistä palautumista entiselle tasolle ei välttämättä enää tapahdu.
.
Runsaaseen alkoholinkäyttöön liittyvä hermoston vahingoittuminen on mittava terveysongelma ja esimerkiksi valkean aivoaineen kato on alkoholisteilla maksakirroosiakin yleisempää. Valkean aivoaineen kadon oireena on dementiaa, joka voidaan todeta neuropsykologisin testein keskimäärin joka toisella alkoholin suurkuluttajalla. Lievän dementian on toisinaan havaittu korjaantuvan pitkän raittiin kauden aikana. Sen sijaan pikkuaivojen etuosa näyttää tuhoutuvan usein pysyvästi, ja tyypillinen oire alkoholin aiheuttamassa pikkuaivoatrofiassa on kävelyn epävarmuus. Vakavimpia aivovaurioita ovat kuitenkin tapaturmien kautta syntyneet aivovammat, joista yli puolet on saatu juovuksissa. Tapaturmien aiheuttamat aivovammat ovat alkoholisteilla kolme kertaa yleisempiä kuin väestössä keskimäärin. Alkoholi lisää myös aivovaltimotukoksen ja lukinkalvon alaisen vuodon riskiä. Alkoholin pitkäaikaiskäyttö voi aiheuttaa lähes minkä tahansa neurologisen oireen tai löydöksen.
.
Alkoholi saattaa aiheuttaa runsaasti nautittuna aivovaltimoiden tukoksia ja repeämiä, mikä voi johtaa aivoja vioittavaan hapen puutteeseen. Vahva humalatila voi johtaa aivovaurioon etenkin nuorilla, koska heillä verensokeri laskee liian alas ja aivojen energian saanti estyy. Alkoholisteilla on tavallista suurempi riski kuolla aivohalvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Palsta muuttui törkypalstaksi.
Vähän nyt olisin käyttäjiltä odottanut enemmän tsemppiä kuin lähteä yhden provosoivan kirjoittelijan mukaan vastailemaan samalla ala-arvoisella tyylillä. Vaikka vastakkaista mielipidettä edustankin. Asiat voi riidellä, ei ihmiset.
Ihmiset niistä asioista keskustelee. Kun joku on aivan idiootti ja jankuttaa täyttä paashaa niin meneehän siinä jo hermot rauhalliseltakin ihmiseltä. Yhtään pelkän kannabiksen psykoosia ei jutuistaan löydy. Silti vänkää että niitä kannabispsykooseja on valtavasti. Kovien huumeiden sekakäyttön aiheuttamat psykoosit ei jankuttajaa haittaa. Tulee mieleen irtihuumeista järjestön perustaja. Silläkin oli missio kannabista vastaan.
No jo on jutut! Eivätkö kannabiksen lukuisat haitat yhtään huoleta? On paljon muita tapoja pitää hauskaa kuin panna nuppia sekaisin kemikaaleilla.
Ihmettelen tätä samaa. Miksi sitä kannabista pitää käyttää, vaikka se laitonta ja lukuisilla tavoilla haitallista? Ja vielä itsekin myönnetään, että se edes kummoiselta tunnu! Vaikeaa ymmärtää.
Kannabishörhöt haluavat tietenkin, että heidän on mahdollisimman helppo saada raiskaushuumettaan, kun heillä alkaa tehdä mieli panna jotakin lasta. Mutta minun mielestäni ei ole yhteiskunnan tehtävä toimittaa heille sitä.
Vierailija kirjoitti:
No jo on jutut! Eivätkö kannabiksen lukuisat haitat yhtään huoleta? On paljon muita tapoja pitää hauskaa kuin panna nuppia sekaisin kemikaaleilla.
Ihmettelen tätä samaa. Miksi sitä kannabista pitää käyttää, vaikka se laitonta ja lukuisilla tavoilla haitallista? Ja vielä itsekin myönnetään, että se edes kummoiselta tunnu! Vaikeaa ymmärtää.
Yksinkertaisilla on varmasti vaikeuksi ymmärtää monia asioita. Kieltolain aikana oli laitonta juoda viinaa ja sitä juotiin enemmän kuin ennen kieltolakia. Tuoreempi kielto joka meni pieleen on nuuskan myyntikielto. Sai käytön kasvuun ja nuuskasta tuli miljoonien eurojen laiton bisnes.
Kannabiksen suosio on juuri siinä miedossa vaikutuksessa. Ei haluta päätä niin sekaisin kuin alkoholilla menee. Eikä ole niin suuria haittoja kuten alkoholilla. Kannabiksen voi laillistaa niin siitä poistuu se suurin haitallisuus mikä on laittomuus.
Oikeasti se on todella omituista kun vähiten haitallinen päihdettävä aine on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Kannabishörhöt haluavat tietenkin, että heidän on mahdollisimman helppo saada raiskaushuumettaan, kun heillä alkaa tehdä mieli panna jotakin lasta. Mutta minun mielestäni ei ole yhteiskunnan tehtävä toimittaa heille sitä.
Jokainen kova laki sarjaa katsonut on huomannut että yleisimpiä raiskaushuumeita ovat pillerit ja tyrmäystipat joita laitetaan salaa alkoholin sekaan. Kannabiksen hankintaan on kolme tapaa. Laillinen myynti, laiton myynti ja kasvatus omaan käyttöön. Mitä itse pidät niistä vähiten haittoja tuottavana? Sellaista utopiaa kun ei ole ettei jotain nuista tavoista käytetä.
Yksinkertaisilla on varmasti vaikeuksi ymmärtää monia asioita. Kieltolain aikana oli laitonta juoda viinaa ja sitä juotiin enemmän kuin ennen kieltolakia. Tuoreempi kielto joka meni pieleen on nuuskan myyntikielto. Sai käytön kasvuun ja nuuskasta tuli miljoonien eurojen laiton bisnes.
Kannabiksen suosio on juuri siinä miedossa vaikutuksessa. Ei haluta päätä niin sekaisin kuin alkoholilla menee. Eikä ole niin suuria haittoja kuten alkoholilla. Kannabiksen voi laillistaa niin siitä poistuu se suurin haitallisuus mikä on laittomuus.
Oikeasti se on todella omituista kun vähiten haitallinen päihdettävä aine on laitonta.
Et keksi elämässäsi muita vaihtoehtoja kuin käyttää kannabista tai käyttää alkoholia? Yksinkertaisen pääsi vuoksi koko ruumiisi kärsii.
Jokainen kova laki sarjaa katsonut on huomannut että yleisimpiä raiskaushuumeita ovat pillerit ja tyrmäystipat joita laitetaan salaa alkoholin sekaan. Kannabiksen hankintaan on kolme tapaa. Laillinen myynti, laiton myynti ja kasvatus omaan käyttöön. Mitä itse pidät niistä vähiten haittoja tuottavana? Sellaista utopiaa kun ei ole ettei jotain nuista tavoista käytetä.
Kannatan tapaa, joka tekee raiskaajapedofiileille mahdollisimman epämukavaksi sen kannabiksen hankkimisen.
On täysin oikein, että umpihullut sekopäät saavat tulta munilleen ja heitä kutsutaan umpihulluiksi sekopäiksi kun sitä kerran selkeästi ovat.
Sinulla meni selvästi tunteisiin, kun joku tohti vastustaa kannabishörhöjen harjoittamaa pedofiliaa.
Vierailija kirjoitti:
Et keksi elämässäsi muita vaihtoehtoja kuin käyttää kannabista tai käyttää alkoholia? Yksinkertaisen pääsi vuoksi koko ruumiisi kärsii.
Enimmäkseen olen selvinpäin eikä sinulla ole mitään oikeutta sanella miten minun pitäisi elää. Suurin osa ihmisistä käyttää satunnaisesti päihteitä. Raittiushenkilöt ovat muka huolissaan vaikka todellinen motiivi on muiden määräilyn halu.
Vierailija kirjoitti:
On täysin oikein, että umpihullut sekopäät saavat tulta munilleen ja heitä kutsutaan umpihulluiksi sekopäiksi kun sitä kerran selkeästi ovat.
Sinulla meni selvästi tunteisiin, kun joku tohti vastustaa kannabishörhöjen harjoittamaa pedofiliaa.
Pedofiilit sekaantuu lapsiin niin jos viittaa niihin kahteen murrosikäiseen niin pedofiileille ne ovat jo liian vanhoja. Etkä sinä oikeasti välitä niistäkään. Käytät vain niitä keppihevosena joilla ratsastaa kannabista vastaan. Mahtaa olla kova paikka sinulle kun kannabista sallitaan ja laillistetaan pitkin maailmaa.
Enimmäkseen olen selvinpäin eikä sinulla ole mitään oikeutta sanella miten minun pitäisi elää. Suurin osa ihmisistä käyttää satunnaisesti päihteitä. Raittiushenkilöt ovat muka huolissaan vaikka todellinen motiivi on muiden määräilyn halu.
Mistä luit jonkin määräyksen? Ihmettelen vain, miksi jotkut ihmiset eivät kestä elämää selvin päin.
Pedofiilit sekaantuu lapsiin niin jos viittaa niihin kahteen murrosikäiseen niin pedofiileille ne ovat jo liian vanhoja. Etkä sinä oikeasti välitä niistäkään. Käytät vain niitä keppihevosena joilla ratsastaa kannabista vastaan. Mahtaa olla kova paikka sinulle kun kannabista sallitaan ja laillistetaan pitkin maailmaa.
Murrosikäiset ovat myös lapsia. Pidä näppisi erossa heistä!
Minun mielestäni se on ihan siedettävä tilanne, että kannabis on maailmassa laitonta yli yhdeksässätoista maassa kahdestakymmenestä. Mutta ei toki ole helppoa ajatella, miten kaltaisesi pääsevät käyttämään lapsia hyväkseen yhä helpommin joissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tapaa, joka tekee raiskaajapedofiileille mahdollisimman epämukavaksi sen kannabiksen hankkimisen.
Niitähän on 0,001 % kannabiksen käyttäjistä. Etkä muuten osannut sanoa mikä vaihtoehdoista on epämukavin. Nykyinen tapa ei ainakaan suojaa kun diilerit ei kysy ikää ostajilta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä luit jonkin määräyksen? Ihmettelen vain, miksi jotkut ihmiset eivät kestä elämää selvin päin.
Jotkut? Suurin osa ihmisistä käyttää joskus päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on 0,001 % kannabiksen käyttäjistä. Etkä muuten osannut sanoa mikä vaihtoehdoista on epämukavin. Nykyinen tapa ei ainakaan suojaa kun diilerit ei kysy ikää ostajilta.
Mukavin tapa kannabispedpfiileille on varmaan se, että he saavat kannabiksensa laillisesti, mieluiten lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut? Suurin osa ihmisistä käyttää joskus päihteitä.
Ihmisistä 57 % näyttää juoneen humalan vuoden aikana. Monet siis selviävät ilman. Mikä elämässäsi ajaa sinut päihteiden käyttöön jopa viikottain?
Olen samaa mieltä.