Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli turrutetaan riippuvuuksilla, kutenaineilla, työllä tai seksi llä. Suurinosa ihmisistä ei edes osaa kyseenalaistaa toimintatapojaan joilla pakenevat vapautta.
- EriJa sinä et tee niistä mitään?
Riippuvuus, se on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaminen ja myynti tulee olla ehdottoman rangaistavaa. Maksoi mitä maksoi. .
Eli sinusta olisi parempi, että ostaisin edelleenkin ammattirikollisilta käyttämäni kannabiksen kuin että kasvattaisin sen itse? Silloin kun vielä ostin, sain useitakin näytteitä muista aineista.
Ei, vaan parempi olisi, ettet käyttäisi päihteitä lainkaan. Mielen köyhyyttä.
- EriSe on vain sinun mielipiteesi. Absolutismisi ei tee sinusta parempaa ihmistä.
Emme puhuneet minusta. Pysypäs asiassa.
Joka tapauksessa absolutismisi ei tee sinusta millään tavalla parempaa ihmistä.
Lue edellinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli turrutetaan riippuvuuksilla, kutenaineilla, työllä tai seksi llä. Suurinosa ihmisistä ei edes osaa kyseenalaistaa toimintatapojaan joilla pakenevat vapautta.
Varmaankin, mutta on kuitenkin paljon merkitystä sillä mistä on riippuvainen. Toiset riippuvuudet jopa tappavat, toiset taas eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaminen ja myynti tulee olla ehdottoman rangaistavaa. Maksoi mitä maksoi. .
Eli sinusta olisi parempi, että ostaisin edelleenkin ammattirikollisilta käyttämäni kannabiksen kuin että kasvattaisin sen itse? Silloin kun vielä ostin, sain useitakin näytteitä muista aineista.
- EriSe on vain sinun mielipiteesi. Absolutismisi ei tee sinusta parempaa ihmistä.
Tekee ainakin fiksumman. Mielummin itse olen tekemisissä selvinpäin olevan ihmisen kanssa kuin alkolla tai kannabiksella tai muilla päihteillä aivonsa sumentaneen ihmisen kanssa joka ei ole kiinni tässä hetkessä ja realiteeteissa.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on MS-tautikin sairaus, mutta tarvitaan melkoinen idiootti pilkkaamaan potilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee ainakin fiksumman.
T. Eri
Sääli, että se näy kuitenkaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosin sijaan pitäisi puhua syrjäytymiskulttuurista. Mikä tahansa päihde mahdollistaa todellisuuden pakenemisen ja todellisuuden pakenemisesta alkaa syrjäytyminen.
Joillakin käyttö pysyy hallinnassa, mutta kaikilla ei. Ja mitä enemmän on käyttäjiä, sitä enemmän on syrjäytyneitä.
Kannabis liittyy psykoosiin ihan yhtä vahvasti mitä esim alkoholiin liittyy häiriökäytös. Turha yrittää lakasta tätä maton alle että kannabis aiheuttaa psykooseja osalla käyttäjistä, etenkin niillä joilla on siihen jo valmiiksi alttiutta. Uutisen jutussa puhuttiin riskin olevan noin 5-10% luokkaa ja siinä vasta jäävuoren huippu eli ne jotka tulevat terveydenhoidon piiriin.
Kuinka monta sellaista psykoosia Suomessa siis on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Sekakäyttäjien päihdepsykoosit ei siis nyt kiinnosta.
Juuh, teidän kannabishörhöjen kanssa on ihan turhaa yrittää edes keskustella.
Väität siis kannabiksen aiheuttavan psykooseja, mutta et osaa kertoa montako niitä edes on?
5-10% käyttäjistä luki uutisessa. opettele lukemaan saatanan idiootti
Ja kukaan heistä ei käyttänyt mitään muuta kuin vain kannabista? Ei tupakkaa, eikä alkoholiakaan?
Samalla tavalla voit kumota melkeen kaikki perkeleen tutkimukset idiootti. Just tolla tavalla on vuoskaudet selitelty mm. tupakointia vaarattomaks, sanottu että se johtuu jostain muusta.
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
Mutta miksi laillistaa Kannabis, koska meil on kodit ja kadut täynnä todisteita ihmisistä, jotka eivät osaa laillisia päihteitä kayttää?
Siksi, että ne lailliset päihteet ovat kuitenkin ns. kovia huumeita kannabikseen verrattuna. Siksi niitä on vaikea monen ihmisen käyttää hallitusti. Lisäksi kannabis on maamme perinteisin lääkekasvi, jolla on myös mietoja päihdyttäviä vaikutuksia jos sitä ei käytä runsaasti ja joka päivä.
En tiedä ketään, joka olisi jäänyt mietoihin huumeisiin tai pelkästään kannabiksen vaan aina se on päätynyt sekakäyttöön.
Miksi siis laillistaa siis lisää aineita, kun aiempiakaan laillistettuja ei ole osattu käyttää?Mitkä muut huumeet mielestäsi ovat mietoja huumeita kannabiksen lisäksi?
Vasta sinä ensin ;)
Vastasin jo. Nyt on sinun vuorosi. Eli mitkä muut huumeet mielestäsi ovat mietoja huumeita kannabiksen lisäksi?
En uskaltaisi edes kokeilla. 80l pahat pojat kaverin kaverit, majorkka, piru kaapissa.
Se siitä niistä pojista tai muuta. Täällä ollaan vielä,olut riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee ainakin fiksumman. Mielummin itse olen tekemisissä selvinpäin olevan ihmisen kanssa kuin alkolla tai kannabiksella tai muilla päihteillä aivonsa sumentaneen ihmisen kanssa joka ei ole kiinni tässä hetkessä ja realiteeteissa.
T. Eri
Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista. Ihan hyvin pysyy kiinni hetkessä ja realiteeteissa. Paljon enemmän irti realiteeteista ovat kannabiksen vastustajat.
Pohjoismaissa on konservatiivisesti juhlittu juhlaa juoden. Joulua on juotu. Joulua ei vietetty vaan juotiin tuhansia vuosia. Nyt nää itämaan fanit kertoo että joulu pitää polttaa. Ei ei ei.
Etelän juttuja kirjoitti:
Kannabis ei sovi suomalaisuuteen. Kannabis on tuhannen ja Yhden Yön alueen kasvi ja huumausaine.
Kannabista on kyllä kasvatettu Suomessa tuhansia vuosia ja se on ollut maamme yleisimpiä maatalouskasveja. Monipuolinen lääkekasvi myös ja mieto päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Oletko varma että muut haluavat olla tekemisissä kanssasi olit sitten selvinpäin tai et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon ammattilaisena en voi suositella sinulle sen käyttämistä ollenkaan, ellei lääkäri ole sitä sinulle määrännyt. Se että kasvatat sen itse ja käytät, ei ole mitään "turvallista" käyttöä. Se on huumeidenkäyttöä. Yksiselitteisesti.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, mutta rehellisesti sanottuna ei sitä edes ajatellut sinun tekevän. Vastasit juuri niin kuten ajattelin sinun vastaavankin.
Haluaisit, että vastaan kyllä, on turvallisempaa käyttää kannabista jonka on itse kasvattanut, kuin ostaa kannabista, johon on lisätty vaikka klooria ja arsenikkia? Kyllä, on.
Kiitos vastauksesta. Eli jos käyttää kannabista, se kannattaa kasvattaa itse niin tietää mitä saa.
No se on sun mielipide. Kannabista ei kannata käyttää, ei itse kasvatettuna tai muualta ostettuna. Ei se yhtään vähennä haittavaikutuksia esim. sun aivoille, vaikka se olisi itse kasvatettua ja siten puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa on konservatiivisesti juhlittu juhlaa juoden. Joulua on juotu. Joulua ei vietetty vaan juotiin tuhansia vuosia. Nyt nää itämaan fanit kertoo että joulu pitää polttaa. Ei ei ei.
Muistan tosiaan lapsuudesta muutamankin joulun kun isä joi päänsä täyteen ja ilta päättyi perheväkivaltaan ja paikkojen rikkomiseen. Monella muullakin on samanlaisia lapsuusmuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis ei sovi suomalaisuuteen. Kannabis on tuhannen ja Yhden Yön alueen kasvi ja huumausaine.
Kannabista on kyllä kasvatettu Suomessa tuhansia vuosia ja se on ollut maamme yleisimpiä maatalouskasveja. Monipuolinen lääkekasvi myös ja mieto päihde.
Älä jauha paskaa. Oot vissiin poltellut aivosi pihalle
Narkkarit täällä taas äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon ammattilaisena en voi suositella sinulle sen käyttämistä ollenkaan, ellei lääkäri ole sitä sinulle määrännyt. Se että kasvatat sen itse ja käytät, ei ole mitään "turvallista" käyttöä. Se on huumeidenkäyttöä. Yksiselitteisesti.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, mutta rehellisesti sanottuna ei sitä edes ajatellut sinun tekevän. Vastasit juuri niin kuten ajattelin sinun vastaavankin.
Haluaisit, että vastaan kyllä, on turvallisempaa käyttää kannabista jonka on itse kasvattanut, kuin ostaa kannabista, johon on lisätty vaikka klooria ja arsenikkia? Kyllä, on.
Kiitos vastauksesta. Eli jos käyttää kannabista, se kannattaa kasvattaa itse niin tietää mitä saa.
No se on sun mielipide. Kannabista ei kannata käyttää, ei itse kasvatettuna tai muualta ostettuna. Ei se yhtään vähennä haittavaikutuksia esim. sun aivoille, vaikka se olisi itse kasvatettua ja siten puhdasta.
Kannabis ei aiheuta mitään tuhoja aivoille edes lääkekäytössä jossa käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna. MS-taudissa kannabista käytetään lääkkeenä, koska se suojelee aivoja.
Alkoholi taas tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde. Myös tupakka aiheuttaa aivoissa tuhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Oot vissiin poltellut aivosi pihalle
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hamppu
Hampun saapuminen Pohjois- ja Keski-Eurooppaan on tapahtunut eri aikoina. Pohjoinen hampunviljelys on osoittautunut keski- ja eteläeurooppalaista jonkin verran vanhemmaksi. Suomessa hamppu on kuulunut ensimmäisiin viljelykasveihin. Ensimmäiset merkit hampunviljelystä ovat varhaiselta neoliittiselta kivikaudelta, n. 4800 eaa. Hampunviljely levisi Suomeen todennäköisesti Kiinasta yhdessä tattarin ja saviastioiden valmistustaidon kanssa. Aluksi viljely on ollut pienmuotoista toimintaa metsästäjä-keräilijäkulttuurin rinnalla.[2] Monin paikoin maanviljelyn vakiintuminen alkaa hampunviljelyksestä, kuten Lappeenrannan Kauskilassa, jossa hampunviljely alkaa 400-luvulla eaa. ja laajenee viljan viljelyksi ajanlaskun tienoilla.
Kysymys huumevalistajille. Miksi ette koskaan kirjoita kovien huumeiden haitoista, vaikka kovien huumeiden käyttö on Suomessa kolminkertaistunut vuoden 2012 jälkeen, eikä moni enää edes kokeile kannabista ennen kovien huumeiden käyttöä?
Joka tapauksessa absolutismisi ei tee sinusta millään tavalla parempaa ihmistä.