Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?

Kommentit (10522)

Vierailija
3301/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinua ei siis millään tavalla häiritse se, että mainostat vuodesta toiseen kovia huumeita Vauva-palstalla? Voisitko vastata jos "älyä" kerran sinulla on?

Kannabista ei missään maailman maassa tai luokittelussa luokitella "kovaksi huumeeksi". Se on vain sinun väitettäsi.

On sinun kuvitelmaasi, että minä mainostan vuodesta toiseen huumeita.

Sitähän sinä olet tehnyt tässäkin ketjussa. Vuosia olet täällä jo mainostanut kuinka Subutex ja amfetamiini ovat vähähaittaisia, vaikka sinäkään et niistä ole päässyt eroon vaan käytät kertomasi mukaan niitä päivittäin.

Miten tämä liittyy kannabikseen?

Vierailija
3302/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne sinun Vauva-palstalla vuodesta toiseen mainostamasi "miedot" huumeet ovat siis Suomessa nuorten yleisin kuolinsyy, ja itsekin olet siis kovista huumeista riippuvainen narkomaani.

Miksi puhut miedoista huumeista, kun aiheena on kannabis?

Kannabista ei missään maailman maassa tai luokittelussa luokitella "kovaksi huumeeksi". Se on edelleenkin vain sinun omaa väitettäsi. Sen sijaan ns. kovat huumeet ovat Suomessa nuorten yleisin kuolinsyy. Voidaan siis sanoa, että maamme päihdepolitiikka ei kovin hyvin ole onnistunut.

Paljon enemmän voitaisiin tehdä. Nato voisi kohdistaa operaatiota tuottajamaihin, rajoja voitaisiin valvoa tiukemmin, poliisin voimavaroja voitaisiin kohdistaa päihdetyöhön, rangaistuksia voitaisiin koventaa ja niin edelleen.

Kaikkea tuota mainitsemaasi on yritetty jo useita vuosikymmeniä. Ei näytä toimivan.

Vero- ja lahjoitusvaroin toimiva Irti Huumeista ry voisi lisätä sivuilleen myös kovien huumeidenkin aiheuttamia haittoja ja ongelmia, kun nyt eniten nuoria tappavista aineista ei mainita yhtäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinua ei siis millään tavalla häiritse se, että mainostat vuodesta toiseen kovia huumeita Vauva-palstalla? Voisitko vastata jos "älyä" kerran sinulla on?

Kannabista ei missään maailman maassa tai luokittelussa luokitella "kovaksi huumeeksi". Se on vain sinun väitettäsi.

Sitähän sinä olet tehnyt tässäkin ketjussa. Vuosia olet täällä jo mainostanut kuinka Subutex ja amfetamiini ovat vähähaittaisia, vaikka sinäkään et niistä ole päässyt eroon vaan käytät kertomasi mukaan niitä päivittäin.

Kirjoittelet täällä siis kannabiksen haitoista päivästä toiseen, ja itse käytät samaan aikaan päivittäin kovia huumeita ja lisäksi mainostat niitä Vauva-palstalla vuodesta toiseen.

Vierailija
3304/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tuota mainitsemaasi on yritetty jo useita vuosikymmeniä. Ei näytä toimivan.

Vero- ja lahjoitusvaroin toimiva Irti Huumeista ry voisi lisätä sivuilleen myös kovien huumeidenkin aiheuttamia haittoja ja ongelmia, kun nyt eniten nuoria tappavista aineista ei mainita yhtäkään.

Ei tässä nyt kovin kovasti ole yritetty, kun huumeiden käytöstä voi päästä sakoilla. Ja jännä juttu tuo fiksaatio Irti Huumeista ry:hyn... sehän on aivan merkityksetön pikkutekijä tässä kuviossa.

Vierailija
3305/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelet täällä siis kannabiksen haitoista päivästä toiseen, ja itse käytät samaan aikaan päivittäin kovia huumeita ja lisäksi mainostat niitä Vauva-palstalla vuodesta toiseen.

Ai jaa.

Vierailija
3306/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt kovin kovasti ole yritetty, kun huumeiden käytöstä voi päästä sakoilla. Ja jännä juttu tuo fiksaatio Irti Huumeista ry:hyn... sehän on aivan merkityksetön pikkutekijä tässä kuviossa.

Ei Suomen suhteen. Tässä maassa kyseinen jehovantodistajan aikoinaan perustama kannabislahko on ollut merkittävä tekijä "huumevalistuksen" saralla.

Vierailija
3307/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.

Niinhän kerroit ihan itse. Mihin pyrit sillä, että olet Vauva-palstalla mainostanut kovia huumeita useiden vuosien ajan, vaikka itse olet niistä siis riippuvainen? Osaatko kertoa?

Vierailija
3308/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

https://www.stara.fi/2021/09/10/italia-sallii-kannabiksen-kotikasvatuks…

"Italia sallii kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön."

.

Luxemburg laillisti kannabiksen

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008353453.html

.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008416273.html

"Saksan hallitus­koalitio tukee kannabiksen laillistamista viihde­käyttöä varten."

.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c934ee02-ca8a-470e-89bc-76389cf6563d

"Antaa kaikkien kukkien kukkia – kannabiksen laillistus etenee maailmalla."'

.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008475744.html

Malta laillistaa kannabiksen käytön ja kasvatuksen omaan käyttöön.

Maltan parlamentti hyväksyi tiistaina lain, joka sallii kannabiksen käytön ja kasvattamisen henkilökohtaiseen käyttöön.

.

https://www.hs.fi/talous/art-2000007594512.html

”Neljä osavaltiota (lisää) hyväksyi kannabiksen viihdekäytön Yhdysvalloissa.”

.

Kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio on itse jo suurelta osin kieltolaista luopunut, koska se ei ole toiminut. Ainoa hyötyjä on ollut ammattirikollisuus.

.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3ded61ec-c0e4-49eb-affc-809aa8c44778

Thaimaa dekriminalisoi kannabiksen ensimmäisenä maana Aasiassa

Kotikasvatus tulee lailliseksi, kunhan asiasta ensin ilmoittaa viranomaisille.

.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995).

Vierailija
3309/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.

No siinäpä taas "älysi" säkenöi.

Vierailija
3310/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päihde lisää psykoosiriskiä. Kannabispsykoosienkin määrä olisi jo tarkkaan selvillä, koska jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään Suomessa huumeseula. Ja ne luvut olisi esitelty jo aikaa sitten jossain huumevalistussivustollakin. Ilman sinun "laskelmiasi". Jos jotain esiteltävää siis aiheeseen liittyen olisi.

Maailmankuvasi nojaa siis vastakkaisen todistelun puutteeseen? Vielä senkin jälkeen, kun olet saanut kinuamasi laskelman? Tuollainen argumentum ad ignorantiam on vähän heikko Arkhimedeen piste.

Paljonko sinulla menee päivässä rahaa koviin huumeisiin?

Vierailija
3311/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

.

Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa

https://stumppi.fi/viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-sama…

.

https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html

Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.

.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725

Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.

Vierailija
3312/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kahlata koko keskustelua läpi (onko tästä ollut jo puhetta), mutta Hesarin Kuukausiliitteessä 10/2022 oli mielenkiintoinen artikkeli, kuinka tietyillä huumeiksi luokitelluilla psykedeelisillä aineilla voisi saada melkoisesti hyvää aikaan, jos niitä vain käytettäisiin oikein, lääkkeen tavoin. Lähinnä kannabiksesta oli kyse, mutta myös muista aineista.

Artikkelissa haastateltiin veljeksiä, toinen on lääkäri ja toinen tutkija. Suomessa lainsäädäntö ja asenteet vain aika tehokkaasti torppaavat nämä sinänsä tärkeät tutkimukset. Muualla Euroopassa ja Yhdysvalloissa tilanne on toinen, ja todennäköisesti muutoksen tuulet jossain vaiheessa saavuttavat myös Suomen.

Vierailija
3313/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän kerroit ihan itse. Mihin pyrit sillä, että olet Vauva-palstalla mainostanut kovia huumeita useiden vuosien ajan, vaikka itse olet niistä siis riippuvainen? Osaatko kertoa?

Naton agentit maksavat minulle somettamisesta. En ole riippuvainen mistään.

Vierailija
3314/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kahlata koko keskustelua läpi (onko tästä ollut jo puhetta), mutta Hesarin Kuukausiliitteessä 10/2022 oli mielenkiintoinen artikkeli, kuinka tietyillä huumeiksi luokitelluilla psykedeelisillä aineilla voisi saada melkoisesti hyvää aikaan, jos niitä vain käytettäisiin oikein, lääkkeen tavoin. Lähinnä kannabiksesta oli kyse, mutta myös muista aineista.

Artikkelissa haastateltiin veljeksiä, toinen on lääkäri ja toinen tutkija. Suomessa lainsäädäntö ja asenteet vain aika tehokkaasti torppaavat nämä sinänsä tärkeät tutkimukset. Muualla Euroopassa ja Yhdysvalloissa tilanne on toinen, ja todennäköisesti muutoksen tuulet jossain vaiheessa saavuttavat myös Suomen.

Näinhän se menee, mutta minkäs teet kun kyseessä katajainen kansa, joka vielä valitsee aina päättäjänsäkin väärin.

Vierailija
3315/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sokaistu. Huumeet laajentavat pupilleja.

Vierailija
3316/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naton agentit maksavat minulle somettamisesta. En ole riippuvainen mistään.

Olet täällä siis mainostanut kovia huumeita useiden vuosien ajan? Mihin pyrit?

Kerroit itse aiemmin, että olet riippuvainen kovista huumeista joita käytät päivittäin. Onko tarkoituksesi lainkaan keskustella vaiko vain valehdella ja trollata?

Se pitää kuitenkin paikkansa, että olet tässäkin ketjussa mainostanut kovien huumeiden vähähaittaisuutta, ja sitä olet tehnyt aiemmin useissakin keskusteluissa tällä palstalla. Syitä en ymmärrä, joten kerrotko ne minulle?

Vierailija
3317/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko nautintoaineita mahdollista rajata käytettäväksi vain lääkkeen tavoin? Kipulääkkeidenkin kanssa tekee tiukkaa.

Vierailija
3318/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täällä siis mainostanut kovia huumeita useiden vuosien ajan? Mihin pyrit?

Kerroit itse aiemmin, että olet riippuvainen kovista huumeista joita käytät päivittäin. Onko tarkoituksesi lainkaan keskustella vaiko vain valehdella ja trollata?

Se pitää kuitenkin paikkansa, että olet tässäkin ketjussa mainostanut kovien huumeiden vähähaittaisuutta, ja sitä olet tehnyt aiemmin useissakin keskusteluissa tällä palstalla. Syitä en ymmärrä, joten kerrotko ne minulle?

Sinua vain trollaan, koska olet ärsyttävä.

Vierailija
3319/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni sitten taas tuokin.

Jos olisit niin älykäs kuin luulet olevasi, sinulla olisi ollut elämässäsi edes yksi työpaikka sen sijaan, että olet vain pienellä mielenterveyssyistä saamalla sairaseläkkeelläsi jankuttamassa vauva-palstalla aamusta iltaan milloin mistäkin. Ja mainostamassa kovien huumeiden vähähaittaisuutta.

Vierailija
3320/10522 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni sitten taas tuokin.

Jos olisit niin älykäs kuin luulet olevasi, sinulla olisi ollut elämässäsi edes yksi työpaikka sen sijaan, että olet vain pienellä mielenterveyssyistä saamalla sairaseläkkeelläsi jankuttamassa vauva-palstalla aamusta iltaan milloin mistäkin. Ja mainostamassa kovien huumeiden vähähaittaisuutta.

Kiitos tiedosta. Onko kannabiksesta sinulla mitään ajatuksia, kun se olisi tässä aiheena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi