Minkä selvittämättömät murhan tai katoamismysteerin toivoisit selviävän?
Tietenkin sitä toivoisi kaikkien selviävän, mutta jos vain yhden saisi valita?
Itse ehkä kallistuisin toivomaan eniten Raisa Räisäsen tapauksen selviämistä.
Kommentit (150)
Niku Patronen , Markus Leväniemi ja Niko Arkke. En usko että näissä kaikissa olisi itsemurha/vahinko kyseessä
Susan Cox Powell ja Jennifer Kesse.
Vierailija kirjoitti:
Niku Patronen , Markus Leväniemi ja Niko Arkke. En usko että näissä kaikissa olisi itsemurha/vahinko kyseessä
En usko minäkään. Uskon kuitenkin, että kaikki ovat meressä jonkun töytäisemänä. Nikulla ja Markuksella oli ainakin kärhämää ja sählinkiä muiden ihmisten kanssa. Arkken tapsuksesta en ole varma? Sitten vielä esim. Timo Suikkanen, vaikka ei nuorimies ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kris Kremers ja Lisanne Froon, nuoret jotka katosivat Panaman viidakkoon ja löytyivät sieltä palasina. Kaikkia ruumiin osia ei ole edes löydetty.
Kaikki vaikuttaa vaan surulliselta onnettomuudelta esim. putoaminen jokeen tai rotkoon, mutta sitten oli se reppuhomma, joka saa uskomaan johonkin ulkopuoliseen tekijään...
Raisan katoaminen.
Siinä kun on monia tutkintalinjoja, niin toivoisi, että jotain voitaisi poissulkea, jos esim taksikuskin kyyditsemään nainen olikin joku muu, niin jos tämä nainen ilmoittautuisi, et hei se olin muuten varmaan minä jota kuski tarkoitti.
Kyllä se Raisan mysteeri on aina päällimmäisenä mielessä.
Kadonneen kampaaja Birgitta Silanderinkin tapaus on tosi outo, sitä ketjua minfosta aina toisinaan lueskelen. Myös kadonnut Riina Mäkinen kaivelee mieltä.
Bodom.
Minulle on tästä jäänyt mieleen päällimmäisenä krp:n tutkijan väite, jonka mukaan Nisse olisi sanonut hänelle kahden kesken "tehty mitä tehty, 15 vuotta tuli". Myöhemminhän Nisse sanoi, ettei muista tuollaista ja kyse on ehkä ollut huulenheitosta.
En sano, että Nisse välttämättä on syyllinen, mutta minusta joka tapauksessa olisi tosi erikoista, että a) kolmesta murhasta epäilty menisi sanomaan mitään tuollaista läpällä ja b) että poliisin tutkija ottaisi riskin tulla syytetyksi virkavirheestä ja tietoisesti menisi valehtelemaan tuollaisesta.
Birgitta Silander. Miten voi kadota keskellä päivää keskellä vilkkainta Helsinkiä?
Veikkaan omaehtoista katoamista, myös siinä kampaajaneidissä on jotain hämärää.
Mua kiinnostais eniten Djatlovin solan tapaus, se on niin epämääräinen kaikkiaan. Kotimaan caseista Bodomin surmat.
Vierailija kirjoitti:
Birgitta Silander. Miten voi kadota keskellä päivää keskellä vilkkainta Helsinkiä?
Veikkaan omaehtoista katoamista, myös siinä kampaajaneidissä on jotain hämärää.
Oliko hän tarkentunut mihinkään kameroihin? Vai oliko ainoa johtolanka kännykän todentuminen kampin tukiasemaan? Voihan kuka tahansa käyttää toisen matkakorttia ja kantaa kännykkää mukanaan.
Itse toivoisin kaikkien kadoksiin jääneiden, todennäköisesti kuolleiden löytymistä, saisivat omaiset edes jonkunnäköisen rauhan.
On hirveää, että läheinen tapetaan, mutta täytyy olla vielä hirveämpää, että hän jää ikuisesti kadoksiin.
On niin hirveä katsoa omaisten surua, esim. Raisan äiti, Maarit Haantien tytär, Piian isä jne.
Jos voisin, niin lähettäisin omasta jaksamisestani osan heille. Tappajille haluaisin sanoa, että kaiva itsestäsi se inhimillisyyden murunen ja jätä poliisille tai lehdistölle nimetön vihje, mistä ruumis löytyy, ole hetken ihminen ja tee hyvä teko.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää tekikö Nisse sen. Olen aika varma että teki.
Jep.
Toinen on se brittityttö joka katosi Portugalissa. Soisi jo selviävän ja kai viitteitä että oli joku saksalainen mutta ei kai vielä vahvistettu.
Joko löytyi se nuori nainen joka Porvoon lähellä katosi? Nimeä en muista, kaunis tummahiuksinen. Olisko pari kolme vuotta sitten.
Antti Hanhivaaran ampuja saisi jo jäädä kiinni teostaan ja oikeudenmukaisen rangaistuksen. Samoin nämä kaverit avunannosta tappoon.
Vierailija kirjoitti:
Joko löytyi se nuori nainen joka Porvoon lähellä katosi? Nimeä en muista, kaunis tummahiuksinen. Olisko pari kolme vuotta sitten.
Riina Mäkinen. Ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riina Mäkinen. Ei ole löytynyt.
Sehän se. Voi suru. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vaikea valita. Kaikki vastauksettomat tragediat ovat tuskaisia omaisille. Mutta mitä tulee subjektiivisesti mieleen, vaikka kaikki vastauksettomat tapaukset ovat mahdollisesti yhtälailla tuskaa tai miten ovatkaan, niin Raisa Räisänen, Brittany Murphy ja Simon Monjack!, JonBenet Ramsey (velihomma luultavaa), Madeleine McCann (anestesiahommat od ehkä), Disneyn risteilyllä kadonnut nainen jota miehistö tiiraili ja tanssitti ja jonka epäillään joutuneen ihmiskauppaan myyntiin ja joka täten voisi olla elossa jssk päin maailmaa, Bob Saget (oliko tapaturma vai taustalla suunniteltu rikos/hitti).
Mitä mysteeriä Brittanyssa ja Simonissa on? Molemmat pyöri kamoissa aikansa kunnes kroppa petti. Muistan hyvin, koska seurasin Perez Hiltonia 2009-2010 ja hän kirjoitti kuvien kanssa näistä usein. (Kuten myös Amy Winehousesta ja Brineystä, joilla meni yhtä lujaa tuolloin.)
Bodom olis kiva jos selviäis. En usko et oli Nisse, niin hänen kannalta olis hyvä et selviäis, ennen kuin aika hänestä jättää. Mutta valitettavasti epäilen, että tätä ei pystytä enää selvittämään.