Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Thaipoimijat grillasivat koiran nuotiolla ja söivät sen - poliisi: ei rikosta

Vierailija
14.09.2022 |

Kenenköhän rekku se oli? Suomessa kun ei ole kulkukoiria.

Kommentit (770)

Vierailija
501/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkkyä on ruoan hinta Suomessa. Jo sillä halvimman sika-nauta jauhelihapaketin (2,5e?) hinnalla elää Thaimaassa jo useita päiviä varmaankin. Säästöä se on tuokin. Samahan se on kun suomalaiset lähtee Norjaan jonnekin kalatehtaille töihin ison palkan perässä. Jos haluaa, että raha riittää elämiseen Suomessa myöhemmin, niin siellä Norjassa ei voi törsätä ihan samalla tavalla, koska siellä hinnat on myös suhteessa palkkoihin. Jo oluesta ravintolassa pulitat varmaan sen 10-15 euroa.

Aika kallista on koirankin syöminen. Naapurin rotukoira chihu maksoi pari tonnia. Painaakohan piski edes kiloakaan. Olis siinä lihalla kilohinta kohdillaan kun pistelis poskeensa.

Vierailija
502/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten heidän palkkaus menee, mutta jos heille maksetaan x määrä rahaa tunnilta tai kerätyltä litralta jne. niin se raha on heille todella iso määrä. Joku 1500 euroa on Thaimaassa omaisuus. Mutta kun joutuvat sillä rahalla kustantaa myös elämisen Suomessa, niin varmasti päättävät elää jollain riisilinjalla, jotta rahaa riittäisi paluuseen takaisin. Silloin tekee tuollaista helposti. Ilmaista lihaa ja proteiinia että jaksaa ja ei mene omasta pussista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeitä sadisteja. Ihmiset, jotka haluavat vahingoittaa koiria tai kissoja pitäisi päästää hengestään ja lähettää Helvettiin käristymään pikimmiten.

Mutta sikoja ja suloisia vasikoita saa vahingoittaa, tyhmistä broilereista puhumattakaan?

En minä niitä elävänäkään syö?

Kuten ei koiraakaan ollut syöty. Joten mikä oli pointtisi?

Koska koira on paras ystävä, perheenjäsen. Sika ja broileri on ruuaksi kasvatettu eläin. Minä osaan tehdä tämän eron. Sinä et osaa. Tämä moraalinen ongelma on yksinään sinun.

Eli kyse on siis kasvatuksesta. Jos koira kasvatetaan ruuaksi, niin ongelma poistuu sinunkin mielestäsi?

No periaatteessa, mutta se että oltaisiin tuotannossa tässä pisteessä kuin ollaan lehmien, kanojen ja sikojen kanssa niin veisi paljon aikaa, ja sitä tuskin enää kutsuttaisiin koiraksi, se olisi joku tuotantopuppe.

Vierailija
504/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koiran syöminen ei varsinaisesti ole se ongelma, vaan se että kyseinen raato on 99 prosentin varmuudella jonkun lemmikki. En usko että eläimiinsä kiintyneet ihmiset haluaisivat lemmikkiään kenenkään ruuaksi, oli se sitten elävä, kuollut, kana tai koira.

Kun minä kuolen, niin minut saa ainakin heittää Korkeasaaren hyeenille iltapalaksi. Tai vaikka täyttää olohuoneen nurkkaan karhun hyökkäysasentoon. Ei enää siinä vaiheessa hirveästi kiinnosta. xD

Vierailija
505/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En söisi ikinä itse koiraa, marsua tai muita suomalaisten pitämiä lemmikkejä, mutta yleisesti te koirien syönnin kauhistelijat, tutustukaapa lehmien ja kanojen tehotuotantoon ja maitotalouteen. Eivät esimerkiksi intialaisetkaan söisi kuuna päivänä lehmiä. Sekin on aika raakaa se tehotuotantotodellisuus. Syön kyllä lihaa itsekin, mutta ymmärrän sen, että meidän naudansyöntimme ei ole yhtään parempaa kuin itämainen koirien syönti. Ovathan pikkuiset possutkin söpöjä, mutta silti ne vaan ihmisille maistuvat.

Olet myöhässä pohdintojesi kanssa, sama asia ollut esillä jo monta kertaa tässä ketjussa. Ei enää jaksa vastata samoihin asioihin uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Lue ketjua takaisin päin.

Olen eri, ja olen lukenut ketjun huolellisesti kokonaan läpi. Samaa pohdintaa on tosiaan ollut esillä monta kertaa, mutta yhtäkään järjellistä vasta-argumenttia ei ole esitetty. Ei siis ole ihme, että sama kysymys nousee aina uudelleen esiin, jos kukaan ei pysty siihen vastaamaan vakuuttavasti

Mistä kiistellään?  Jos koiran syömistä puolustat, ei sulla ole siihen yhtään parempia perusteluja kuin vastustajillakaan.  Et sinä päätä muiden mielipiteistä. 

En varsinaisesti kiistele mistään. Totean vain, että koiran syömineen ei eroa millään lailla kanan tai sian syömisestä. Olen yllättynyt aloituksen herättämistä voimakkaista tunnereaktioista joillain postaajilla.

No eroaa se oikeastaan, kun kana ja sika on ruuaksi jalostettuja eläimiä. Ei Suomen laki ihmissyöntiäkään kiellä, mutta ymmärrät eron varmaan kuitenkin siinä.

Ihmisen syömisestä rapsahtais kyllä rapsut hautarauhan rikkomisesta. 

Vierailija
506/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Nehän on ihan sairaita! Se oli jonkun rakas lemmikki. Hipoo jo kannibalismia tuollainen.

Vierailija
507/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeitä sadisteja. Ihmiset, jotka haluavat vahingoittaa koiria tai kissoja pitäisi päästää hengestään ja lähettää Helvettiin käristymään pikimmiten.

Mutta sikoja ja suloisia vasikoita saa vahingoittaa, tyhmistä broilereista puhumattakaan?

Koska koira on paras ystävä, perheenjäsen. Sika ja broileri on ruuaksi kasvatettu eläin. Minä osaan tehdä tämän eron. Sinä et osaa. Tämä moraalinen ongelma on yksinään sinun.

Eli kyse on siis kasvatuksesta. Jos koira kasvatetaan ruuaksi, niin ongelma poistuu sinunkin mielestäsi?

No periaatteessa, mutta se että oltaisiin tuotannossa tässä pisteessä kuin ollaan lehmien, kanojen ja sikojen kanssa niin veisi paljon aikaa, ja sitä tuskin enää kutsuttaisiin koiraksi, se olisi joku tuotantopuppe.

Koira se silti olisi, vaikka sitä kutsuttaisiin tuotantopupeksi.

Vierailija
508/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En söisi ikinä itse koiraa, marsua tai muita suomalaisten pitämiä lemmikkejä, mutta yleisesti te koirien syönnin kauhistelijat, tutustukaapa lehmien ja kanojen tehotuotantoon ja maitotalouteen. Eivät esimerkiksi intialaisetkaan söisi kuuna päivänä lehmiä. Sekin on aika raakaa se tehotuotantotodellisuus. Syön kyllä lihaa itsekin, mutta ymmärrän sen, että meidän naudansyöntimme ei ole yhtään parempaa kuin itämainen koirien syönti. Ovathan pikkuiset possutkin söpöjä, mutta silti ne vaan ihmisille maistuvat.

Olet myöhässä pohdintojesi kanssa, sama asia ollut esillä jo monta kertaa tässä ketjussa. Ei enää jaksa vastata samoihin asioihin uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Lue ketjua takaisin päin.

Olen eri, ja olen lukenut ketjun huolellisesti kokonaan läpi. Samaa pohdintaa on tosiaan ollut esillä monta kertaa, mutta yhtäkään järjellistä vasta-argumenttia ei ole esitetty. Ei siis ole ihme, että sama kysymys nousee aina uudelleen esiin, jos kukaan ei pysty siihen vastaamaan vakuuttavasti

Mistä kiistellään?  Jos koiran syömistä puolustat, ei sulla ole siihen yhtään parempia perusteluja kuin vastustajillakaan.  Et sinä päätä muiden mielipiteistä. 

En varsinaisesti kiistele mistään. Totean vain, että koiran syömineen ei eroa millään lailla kanan tai sian syömisestä. Olen yllättynyt aloituksen herättämistä voimakkaista tunnereaktioista joillain postaajilla.

Kyllä se eroaa.  Jo keskustelun avaus sen sanoo.  Ja kasvissyöjille kanan tai sian syöminen on yhtä paha. 

Vierailija
509/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luuraa koiran omistaja? Mikä lehti ehtii  ensin julkaista koiran omistajan mietteet, itse ainakin haluan kuulla ne.

Vierailija
510/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien kognitio on vähän toisella tasolla kuin lehmän. Eläimellä tulee olla mahdollisuus lajinmukaiseen elämään. Koira on syntynyt metsästämään yhdessä ihmisen kanssa, sitä pitää kunnioittaa toverina.

Höpsistä, pataan vaan, ja turkista rukkaset.

Suomen pystykorvasta saa ainakin mainiot rukkaset ja se on esimerkki hyvästä kiertotaloudesta luonnossa. Tätä asiaa esitteli historian tutkija koululaisille jo ollessani peruskoulussa kymmeniä vuosia sitten. Entiseen aikaan koira oli käyttöeläin eikä mikään paijattava lelu.

Kun olin vielä lapsi, oli niillä seuduilla tyyppi, jolla oli kuolleesta koirastaan tehdyt rukkaset. Tietysti oli mahdollista, että oli syrjäkylän höpötarinoita lapsille, mutta näin väitettiin

Vierailija
511/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, ettei omistajaa ole löytynyt. Kai joku olisi ilmoittanut uutisen myötä poliisille, että hänen koiransa on kadonnut lähialueella.

Mutta ilmeisesti omistajaa ei kiinnosta tai on jättänyt sessen oman onnensa nojaan.

Kannattaa muistaa, että esim. Lapissa huskyajeluihin sopimattomat nuoret koirat viedään metsään ja väännetään niskat nurin. Ja joka pentueessa on näitä koiria, jotka ei hommaan sovellu.

Suomessa saa lopettaa oman lemmikin, jos sen vain osaa tehdä.

Metsästäjät saattavat ampua koiran, jos kiinnostaa eväsmakkarat enemmän kuin saaliin ajaminen.

Vierailija
512/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sieltä kotoisin?  Pitääkö tässä alkaa olla huolissaan  koiristaankin.  Jos se ei olekaan susi joka niitä vie.

Vierailija
513/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin musti lähtee huomenna grilliin.

Tai sitten saat hanuriisi kivat hampaan jäljet

Veikkaan ne hampaan jäljet ansaitusti

Vierailija
514/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta alkaa hoitajatkin syömään ja ties mitä lihaa, kun palkkoihin ei tule korotuksia!

kaffepullan sijaan olis tervettä..

Vierailija
515/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, ettei omistajaa ole löytynyt. Kai joku olisi ilmoittanut uutisen myötä poliisille, että hänen koiransa on kadonnut lähialueella.

Mutta ilmeisesti omistajaa ei kiinnosta tai on jättänyt sessen oman onnensa nojaan.

Kannattaa muistaa, että esim. Lapissa huskyajeluihin sopimattomat nuoret koirat viedään metsään ja väännetään niskat nurin. Ja joka pentueessa on näitä koiria, jotka ei hommaan sovellu.

Suomessa saa lopettaa oman lemmikin, jos sen vain osaa tehdä.

Metsästäjät saattavat ampua koiran, jos kiinnostaa eväsmakkarat enemmän kuin saaliin ajaminen.

Ja syyttävät susia.

Vierailija
516/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistettu kissa ei olisi varmaan haitannut ketään.

Koiran saa ilmeisesti paistaa nuotiolla, ehkä kukaan ei ole vielä paistanut kissaa.

Vierailija
517/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supikoiran söivät, koska oli tienvarrelta löytynyt! Case solved, joten RAUHOITTUKAA!!!

Vierailija
518/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien kognitio on vähän toisella tasolla kuin lehmän. Eläimellä tulee olla mahdollisuus lajinmukaiseen elämään. Koira on syntynyt metsästämään yhdessä ihmisen kanssa, sitä pitää kunnioittaa toverina.

Höpsistä, pataan vaan, ja turkista rukkaset.

Suomen pystykorvasta saa ainakin mainiot rukkaset ja se on esimerkki hyvästä kiertotaloudesta luonnossa. Tätä asiaa esitteli historian tutkija koululaisille jo ollessani peruskoulussa kymmeniä vuosia sitten. Entiseen aikaan koira oli käyttöeläin eikä mikään paijattava lelu.

Kun olin vielä lapsi, oli niillä seuduilla tyyppi, jolla oli kuolleesta koirastaan tehdyt rukkaset. Tietysti oli mahdollista, että oli syrjäkylän höpötarinoita lapsille, mutta näin väitettiin

Häh? Koirarukkasethan on maailman tavallisin asia. Justiin olin Lapissa, jossa torimyyjällä oli korillinen koirarukkasia. 

Vierailija
519/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi haastaa oikeuteen omistajan traumatisoimisesta ja omaisuuden luvattomasta haltuunotosta.

Tämä. Kerta lemmikit ovat Suomen lain mukaan esineitä niin tuo koiran syöminenhän on jonkun henkilön omaisuuden turmelemista.

Silloin sen voisi rinnastaa siihen, että löydät ojasta jonkun lippalakin ja tuikkaat sen tuleen. Tuleeko sakkoja?

Mitä jos se lippis on nimmarilla varustettu ja rahallinenarvo 10t e?

Vierailija
520/770 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira voi olla myös tuotantoeläin jos näin sovitaan. Miten se muka eroaisi lehmästä, kanasta tai hevosesta.

Ihmeinttäjä.  Koira on Suomessa perheenjäsen.  Oli muualla ja muut mitä tahansa.  Grillaatko perheenjäsenesi?