Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva aamu herätys, kun kaks poliisia pimputti ovikelloa klo 8.00 :/

Vierailija
29.10.2006 |

Heräsin siis tänä aamuna vähän yli klo 8.00, kun joku hakkasi ovea täysillä ja rimputti ovikelloa kuin suuremmassakin hengenhädässä. Ensin en noteerannut siihen mitään, koska luulin ovella olevan kusipää seinänaapurin, joka on kotiutunut kännissä kotiin. Mutta oven hakkaaminen vaan koveni ja sitten ovelta kuului täysillä huuto; täällä on poliisi.

Menin sitten avaamaan ja he lätkäisivät käteeni haasteen: maksamattomasta rikesakosta, jonka olen mukamas saanut vuonna keväällä 2005 ja joka olisi mennyt ulosottoon.

Mitään sakkoa en ole koskaan saanut, en ylinopeus sakkoa enkä parkkisakkoa tai tuosta parkkisakosta en kyllä ole varma, ainakaan tuulilasiin ei ole laitettu mitään sakkolappua.

No anyway, mun pitää mennä kuultavaksi joulukuun puolivälissä ja maksettavaa kertyi 44 euroa. Mistä vitusta mä tollaset rahat pierasen? Muutenkin on tiukkaa. Olen yksinhuoltaja ja ensi kuussa on tasan tarkkaan 70 euroa rahaa ruokaan ja vaippoihin. Lapsi on vähän yli vuoden. Ensi kuussa pitää maksaa mm. kolmen kuukauden sähkölasku, pari vakuutusta jne.

Ja ihan kiva, kun se äijä kailotti olevansa poliisi niin kovaa, että varmasti rapun kyylät kuulivat. Helvetti.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he tuskin sunnuntai-aamuna käyvät ovikelloja soittelemassa. Aika kalliit tunnit.

Vierailija
22/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullu huomattua. Ap, mä nyt jokatapauksessa tiedän että ne poliisit tekee noin, jos joku ei usko niin mitä sitten, eihän tällasta jaksa lukea mitä täällä kirjotetaan...

t:16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata uskoa

BUAHHAHAHAHAHHA!

Vierailija
24/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oheisia sakkoja ei ole saatu perityksi. Tämän vuoksi sakotettu haastetaan alla mainittuun tuomioistuimeen vastaamaan syyttäjän vaatimukseen muuntorangaistuksen määräämisestä.

Sakotetun on saavuttava oikeudenkäyntiin, jos hän haluaa tulla asiassa kuulluksi. Jos sakotettu laillista estettä ilmoittamatta jää saapumatta tuomioistuimeen, asia voidaan rankaista hänen poissaollessaan.

Eli tuosta saa sen käsityksen, että tuo on ollut jo ulosotossa, jossa sitä on yritetty periä. Mutta eipä ole ulosotostakaan kuulunut yhtikäs mitään.

ap

Vierailija
25/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei poliisit tule tuollaisen takia sunnuntai-aamuna ovikelloa soittelemaan. Voit toki laittaa tänne kuvan haastelapusta, mutta olethan sä voinut sellaisen joskus aikaisemminkin saada, et tänä aamuna....

Itse olen myös yhden lapsen yh, opiskeleva sellainen, ja meillä kyllä jää enemmän rahaa kuussa käteen. Ei me rahoissa kylvetä, mutta ei meidän talous rikesakkoon kaatuisi, jos sattuisin sellaisen jostain syystä mukamas saamaan.

Ja miten et muka tiedä saaneesi sakkoa? Parkkisakko tulee kotiin korotettuna jos sitä ei maksa, jos joku olis sattunut sen sun tuulilasistasi pöllimään, ja kai sinä postisi luet? Ja kuten joku jo kirjoittikin, Suomessa pelataan henkilötunnuksilla, eli ei mee läpi tämä sun stoorisi, ei....

Vierailija
26/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa haasteessa on kuules tämä päivämäärä.

Ja mitään muistus ym. maksuja ei ole tullut.

Ja toisekseen, mähän sanoin, että tuossa laskussa, minkä poliisi lykkäsi käteeni on sotuni jne.

ap

Vierailija
27/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on 480 euroa kuussa.

Sähkölasku on 70 euroa (kolmelta kuukaudelta).

Vakuutus laskut ovat toisessa huoneessa enkä viitsi mennä niitä kaivelemaan esiin. Mutta nekin ovat suuret.

Näitä tiukkoja kuukausi tulee pari kertaa vuodessa, muuten mulla menee hyvin.

Mutta mitä helvettiä mä teille selitän, ettehän te perslävet mitään usko.

ap

Vierailija
28/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
29/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole saanut kyseistä sakkolappua ennen ja jos olisitkin saanut et olisi jättänyt sitä maksamatta.

Vierailija
30/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakon summaan vaikuttaa myös elatettavien määrä, eli jos sulla kerran on lapsiakin, niin ei täsmää... Ja kyllä sieltä oikeusrekisterikeskukselta tulee ensin karhukirje..

Poliisit tulevat siinä tapauksessa, että ovat ensin yrittäneet tavoittaa sua, ja oletko todella niin hölmä,. ettet huomannut kysyä, mistä sakot tulivat???

Vierailija
31/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen, että tuo oletettu sakko on annettu keväällä kaksi vuotta sitten, jolloin mulla ei ollut vielä lasta.

Ja helvettiäs mä nyt aloin kysymään noilta mitään, koska olin vielä ihan uninen.

ap

Vierailija
32/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkisakko ei ole rikesakko, joten siitä ei voi olla kysymys. Myöskään ei voi olla mahdollista, että sitä olisi voitu periä sinun tietämättäsi. Eli kyseessä täytyy olla jonkun toisen sakko, jota on yritty periä häneltä ja ennen haastetta on syystä tai toisesta sinun nimesi vaihtunut virheellisesti papereihin.

Vastaava juttu kävi yhdelle tutulle, joka haastettiin erään toisen tekemästä ja tunnustamasta jutusta oikeuteen.

Mutta tietty tuosta tulee sinulle vaivaa, kun joudut selvittämään asian ja vaatimaan, että korjaavat sen.

Vierailija
33/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asut kerrostalossa(?), kun kerrot ekassa viestissä, että kuului äänet rapun muille asukkaille.

Kauppaan on kuitenkin yli 10 kilsaa...Onko todellista? Missä korvessa?

Vierailija
34/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo olisi sitten tullut muusta kuin parkkisakosta? Jaha, kiva juttu, koska en ole koskaan saanut edes ylinopeussakkoa :( Täytyy huomenna soittaa tuonne ja yrittää selvittää asia.

ap

Vierailija
35/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni paikkakunta (maaseutua). Kerrostalossa asutaan.

ap

Vierailija
36/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vuokran, sähkölaskun ja vakuutusmaksujen jälkeen jää tilille tuo 70 euroa. Ja myös lääkkeitä pitää ostaa ensi kuussa, niihin menee ihan kivasti 40 euroa.

Olen opiskelija, tällä hetkellä opinnot ovat tauolla.

ap

Vierailija
37/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lähikauppa,mutta vastaa kooltaan kioskia ja on aivan helvatan kallis... eikä sieltä saa paljon mitään,maidon ja leivän satan siitä hakaista...

MUTTA sakosta tässä ei ainakaan voi olla kyse,siis parkki tmv sakosta. Mun mies sai sekä parkkisakon,et ylinopeus sakon vuonna 1999. Ne oli maksamatta vielä vuonna 2003. Perintään ne oli menneet,muttei sitä kukaan oo ikinä tullut kotoa hakemaan noiden takia :)

Laitoin sitten maksamaan ne pois,kun mentiin yhteen,ei sillä ollut ees järjellistä selitystä miks ne oli jäänyt maksamatta..." oli vaan..." .

JA tänä aikana kun ne oli maksamatta,mies asui Porvoossa,Helsingissä,Espoossa,taas Helsingissä,Varkaudessa ja kun me muutettiin yhteen niin asuttiin Vantaalla. Yhdessäkään paikassa ei poliisit pimputellut.

Vierailija
38/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOTEN joku muu sakko se on...?? Varkaudesta,pahoinpitelystä tmv??

51

Vierailija
39/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi teidän kaaliin ei mene, että tämä on totta?????? Ne äijät olivat oven takana?

ap

Vierailija
40/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOTEN joku muu sakko se on...?? Varkaudesta,pahoinpitelystä tmv??

51

Joten mikä ihme se sitten voi olla?

ap