Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva aamu herätys, kun kaks poliisia pimputti ovikelloa klo 8.00 :/

Vierailija
29.10.2006 |

Heräsin siis tänä aamuna vähän yli klo 8.00, kun joku hakkasi ovea täysillä ja rimputti ovikelloa kuin suuremmassakin hengenhädässä. Ensin en noteerannut siihen mitään, koska luulin ovella olevan kusipää seinänaapurin, joka on kotiutunut kännissä kotiin. Mutta oven hakkaaminen vaan koveni ja sitten ovelta kuului täysillä huuto; täällä on poliisi.

Menin sitten avaamaan ja he lätkäisivät käteeni haasteen: maksamattomasta rikesakosta, jonka olen mukamas saanut vuonna keväällä 2005 ja joka olisi mennyt ulosottoon.

Mitään sakkoa en ole koskaan saanut, en ylinopeus sakkoa enkä parkkisakkoa tai tuosta parkkisakosta en kyllä ole varma, ainakaan tuulilasiin ei ole laitettu mitään sakkolappua.

No anyway, mun pitää mennä kuultavaksi joulukuun puolivälissä ja maksettavaa kertyi 44 euroa. Mistä vitusta mä tollaset rahat pierasen? Muutenkin on tiukkaa. Olen yksinhuoltaja ja ensi kuussa on tasan tarkkaan 70 euroa rahaa ruokaan ja vaippoihin. Lapsi on vähän yli vuoden. Ensi kuussa pitää maksaa mm. kolmen kuukauden sähkölasku, pari vakuutusta jne.

Ja ihan kiva, kun se äijä kailotti olevansa poliisi niin kovaa, että varmasti rapun kyylät kuulivat. Helvetti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku tulee kolmen kuukauden välein, vakutuusmaksut tulee neljä kertaa vuodessa. Tuloinani on toimeentulotuki, asumistuki jne. Yleensä mulla riittää rahat hyvin, loppu kuusta on vielä parikymppiä tilillä. Ja kyllä tuolla 70 eurolla pärjää hiton hyvin.

ap

Vierailija
2/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität selvästi jallittaa. Täällä on kuule muitakin työttöminä olleita. Minä esimerkiksi, monta vuotta, ja tiedän kyllä, että työttömät saavat käteen hieman enemmän kuin 70 euroa...

Mutta hyvä yritys, Ehkä joku täällä uskoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa pelataan henkilötunnuksilla, joten sekaannuksia ei tule... poliisit eivät tuo haasteita vaan haastemiehet. että PORVOOSTA KAJAHTAA AP, PA!

Vierailija
4/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran, sähkölaskun ja vakuutusmaksujen jälkeen jää tilille tuo 70 euroa. Ja myös lääkkeitä pitää ostaa ensi kuussa, niihin menee ihan kivasti 40 euroa.

Olen opiskelija, tällä hetkellä opinnot ovat tauolla.

ap

Vierailija
5/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oli kuuleppas KAKSI POLIISIA, JOTKA TOIVAT SEN HAASTEEN. JA SIINÄ OLI MUN SOTU JNE. MUTTA KOSKAAN EN OLE MITÄÄN SAKKOA SAANUT.

ap

Vierailija
6/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä olisi pitänyt tulla maksukehotus sinulle ja mahdollisesti ulosmittaus. Eli siinä vaiheessa olisit tiennyt jo.

Ja miten poliisilla olisi resursseja tuommoisia kirjeitä tuoda? Yleensä ne ovat haastemiehiä tai ulosottomiehiä.

Vierailija
7/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haaste lapun + laskun ne lätkäisi kouraan.

ap

Vierailija
8/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskussa on saajana XXX Ulosottovirasto.

Ja siinä haasteessa puolestaan:

Sakotettu XXXX

Haastaminen ja tuomioistuinkäsittely (paikka ja aika)

Sakotettu voi antaa oman vastineensa tai toimittaa sen omalla vastuullaan postitse tuomioistuimen kansliaan jo ennen asian käsittelyä. Maksamatta jäänyt sakko voidaan suorittaa ennen oikeudenkäynti päivää tilillepanokortissa mainitulle maksun vastaanottajalle (ulosottomies tai oikeusrekisterikeskus. Maksun vastaanottaja ilmoittaa viipymättä maksusta syyttäjälle, jotta maksu voidaan ottaa huomioon muuntorangaistusasiaa käsitellessä.

Tiedot maksaneista sakoista (tässä ei sanota, että mikä sakko on kyseessä, ainoastaan sen saanti päivä).

Haasteen tiedonanto: Vanhempi konstaapeli XXXXX

ap

Vierailija
9/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitte tekin kerrankin nenille, kun joku voikin olla totta.

ap

Vierailija
10/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä hakkasivat kanssa ovea ja huutelivat postiluukusta että täällä on poliisi, yhden saatanan sakon takia. sakko ei ollu mulle vaan äijälle joka oli töissä. tulivat silti väkisin sisään ja kattelivat kaappienki sisälle. näin espoon paska-poliisissa ainaki.

Vierailija
11/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo sun viestit jo riitä.

ap

Vierailija
12/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne poliisit tulee ton asian takia, ihan oikeesti, myös viikonloppuna.

Vierailija
13/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät niin ronskia kieltä, että arvelen heidän olleen usein poliisin kanssa tekemisissä.

Vierailija
14/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuyöllä, tosi kivaa. Helsingissä.

Vierailija
15/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROOOOOOOOVOOOOOOOOOOO!!!!!!!

POOOOOOOORVOOOOOOOOOOO!!!!!!POOOOOROOOOOOOVOOOOOO!!

=DDDD

JA IKÄÄ NEIDILLÄ OLI????? 15V??

Vierailija
16/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on se nyt kumma, kun av-mammoilla on niin suppea elämä ja jos joku asia ei ole tapahtunut heille tai heidän tutuilleen, niin EIHÄN se asia VOI olla totta. Olkoon se asia sitten mikä tahansa. Antakaapas, kun mä kerron teille pikku salaisuuden, kannattaisi avata ne silmät. Maailmassa tapahtuu niin ihmeellisiä asioita, joista ette ole edes koskaan kuulleetkaan.

ap

Vierailija
17/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kts. vaikka rikoslaki.

Jos taas kyse ei ole rikesakosta, niin vetoa muuntorangaistuksen kohtuuttomuuteen ja henkilökohtaisiin olosuhteisiisi (jos olet esim. pienten lasten yh.).

Vierailija
18/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö vielä edennyt sinne saakka?

Vierailija
19/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun on melkein 20 kilsaa matkaa, lähin kauppa on 10 kilsan päässä. Itse en viitsi ajaa pyörällä tuollaisia matkoja astman takia.

ap

Vierailija
20/54 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä pila, joita tehdään joskus.