Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatetietoinen 3-vuotias!

29.10.2006 |

Joskus oikein naurattaa meidän " muotitietoinen" neitimme, sillä hänellä on hyvin vahvat mielipiteet mitä tulee vaatteisiin. Sinisiä vaatteita on aivan turha ostaa, " En laita poikienvärisiä vaatteita" . Samaa paitaa ei voi laittaa peräkkäisinä päivinä hoitoon, kolmantena päivänä taas menee jo se ekana päivänä ollut :) Vaatteet ovat muutenkin mieleen, haluaa tutkia ja viikata omia vaatteitaan vaatekaapista ja joskus meidän vanhempienkin vaatteita. Hän haluaa myös katsella omia vauva-aikaisia vaatteitaan ja on hyvin utelias tietämään, mistä vaate on ostettu ja kuka sen on ostanut ja missä hän on sitä käyttänyt jne. Onko muilla samanlaisia " rättiriinoja" ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 2-vuotias osaa sanoa, että tänään laitetaan mekko eikä juuri sitä mekkoa mitä äiti näyttää vaan hakee itse ihan toisen ;-)).5-vuotias valitsee itse vaatteensa ja osaa valita hyvin sävy sävyyn sopivia. Meillä onneksi sininenkin kelpaa hyvin, tosin punainen ja lila ovat mieluisamia värejä. Ja meillä puolestaan on vanhemmalle aina ollut tärkeää se, kenen vanha jokin vaate on - se tekee siitä rakkaan! Eli meillä on paljon perittyjä vaatteita serkuilta tai kummien lapsilta, vähemmän niitä ostettuja. Ja perityt vie aina voiton ostetuista!

Vierailija
2/6 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää katsella omia vaatteitaan, järjestelee niitä ja jo viime talvena sovitteli eri pipoja ym. ja peilaili ahkerasti. 1½-vuotiaana selaili H&M:n kuvastoa ja kertoi et mitkä vaatteet sieltä haluaa :) yrittää myös kovasti viikata vaatteita, ja nyt kun meille on vauva tulossa, niin vauvan vaatteet on laatikoista otettu esille ainakin sata kertaa. Joka kerta kun tulee vieraita niin tyttö esittelee naispuolisille vauvan potkuhousuja ym. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin puhalsin vielä pelin poikki, mutta nyt vain neuvon lämpötilan ja sopivanlaisen vaatetuksen suhteen ja huolehdin, että on tarpeeksi lämmintä/viileää päällä. Neiti tietää *tismalleen*, mitä tahtoo. Makumme ovat erilaiset, mutta tytöllä todellakin on varma ote hyvään makuun. Väriyhdistelmät esimerkiksi ovat joskus yllättäviä, mutta aina olen niistä lopuksi tykännyt. Hm... no, yleensä. Se oranssi Dumbo-paita yhdessä punaisten vakosamettihousujen kanssa oli kyllä mielestäni Toukalta vikatikki ;)

Vierailija
4/6 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v täyttää marraskuussa, ja on vuoden ollut sellainen ainakin ja puoli vuotta niin että vaatteet vaihtaa ja valitsee itse... pientä ohjausta toki sallii tai pakotan sään mukaan mutta värisävytkin on hallinnassa ja tyttö on tosi varma on siitä mikä sävy sopii minkäkin kanssa... Lempivärit? No vaaleanpunainen ja keltainen...

Ja meilläkään ei sovi ostaa poikien värisiä... paitsi jos tyttö ne itse valitsee, äidin ostamana eivät kelpaa. Saappaatkin pitää ostaa uudet, kun isi osti siniset (että menisivät pikkuveljellekin vielä, mutta tais tulla vikaostos, ku tyttö ei suostu pukemaan päälleen tai ainakaan kävelemään niissä metriäkään...)

Vierailija
5/6 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään jos ne ovat tietyn laiset ja väriset. Muutenkin jo usean vuoden on saanut itse valita vaatteensa kun on ihan turha ostaa mitään ilman että tyttö hankinnan hyväksyy kun ei sitä sitten suostu pitämään jos tuli vääränlainen. Tosi tarkka on vaatteistaa ja erittäin kiinnostunut myös noista vauva aikaisista vaatteistaan. Ja itku tulee aina kun jokin vaate menee pieneksi ja laitan siskoni tytölle kiertoon. Meillä hommaa hankaloittaa vielä tämän muotitietouden lisäksi se että tytöllä on tuntoyliherkkyyttä joten pukeminen on aika moista taistelua välillä kun ei voi käyttää mitään missä on paksut saumat tai paksuja kuvioita.

Vierailija
6/6 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poika alkoi 1 1/2 vuoden iässä osoittaa kiinostusta asiaan. Tosin sukupuolirooleja ei ole ihan ymmärtänyt: haluaa esim. jalkaan punaiset kengät tai farkut, koska äidilläkin on. :)