Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 60v mies. Olen hakenut(pakosta) töitä 127 paikasta! Tulos on pyöreä NOLLA!

Vierailija
13.09.2022 |

Yhteen puhelin haastatteluun pääsin!
Haastattelu kesti noin 3 minuuttia!
Hyvin kävi selväksi,että tämä ikäni on suuri este päästä mihinkään!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän loppu vuodesta 59V ja olen tällä hetkellä työlistämistuki töissä. Vähän aikaa sitten tuli kirje, että 500 kassan aamua on sitten tulossa kun nämä tukityöt loppuvat. Tarkoittaa sitä, että nykyinen tukityöpaikka on minulla viimeinen työpaikka. Muutama kk vielä ja "eläkkeelle" lähtö kahvit voin tarjota työyhteisölle.

Vierailija
42/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän loppu vuodesta 59V ja olen tällä hetkellä työlistämistuki töissä. Vähän aikaa sitten tuli kirje, että 500 kassan aamua on sitten tulossa kun nämä tukityöt loppuvat. Tarkoittaa sitä, että nykyinen tukityöpaikka on minulla viimeinen työpaikka. Muutama kk vielä ja "eläkkeelle" lähtö kahvit voin tarjota työyhteisölle.

Miten pääset eläkkeelle 59-vuotiaana? Olen myös 59-v, Kelan laskurin mukaan pääsen eläkkeelle vuonna 2028...

Jos olisi eläkekertymää edes sen verran että sillä tulisi jotenkuten toimeen, jäisin eläkkeelle vaikka huomenna ja jättäisin työpaikkani jollekin nuorelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on hitaita ja aika jättäny jo pahasti. Eivät ymmärrä nykymaailmasta tai digimaailmasta paljoakaan, mikä on nykyään melkein tärkeintä jokasen bisneksen onnistumisessa.

Jaa... Itse opettelin tänään (!) täysin uuden, itselleni oudon digitaalisen työkalun. Olen myös opetellut koodaamaan, käynyt tekoäly-kursseja ja opetellut useita erilaisia työkaluja digimaailmasta. Olen tehnyt kaksi opetus e-kirjaa, käännän 50 luvun tv-sarjoja (englannin kieli on hallussa) ja perustin vielä netti-kaupan. 

Olen 55v, ja voisin väittää ymmärtäväni nyky- ja digimaailmaa huomattavan hyvin. Mutta en todellakaan ole mikään erikoistapaus - ikäryhmässäni ja vanhemmissa on paljon minua osaavampia henkilöitä.

Vierailija
44/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääset eläkkeelle 59-vuotiaana? Olen myös 59-v, Kelan laskurin mukaan pääsen eläkkeelle vuonna 2028...

Jos olisi eläkekertymää edes sen verran että sillä tulisi jotenkuten toimeen, jäisin eläkkeelle vaikka huomenna ja jättäisin työpaikkani jollekin nuorelle.

Siis täytän vielä tänä vuona 59V, kun työt loppuvat niin sen jälkeen on 500 kassan aamua jonossa, silloin olen noin 61,5V kun kassan aamut loppuvat. Jos silloin vielä laittavat tukitöihin niin ihme on. Siksi minun eläkkeelle lähtö oli lainausmerkeissä (").

Vierailija
45/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on hitaita ja aika jättäny jo pahasti. Eivät ymmärrä nykymaailmasta tai digimaailmasta paljoakaan, mikä on nykyään melkein tärkeintä jokasen bisneksen onnistumisessa.

Jaa... Itse opettelin tänään (!) täysin uuden, itselleni oudon digitaalisen työkalun. Olen myös opetellut koodaamaan, käynyt tekoäly-kursseja ja opetellut useita erilaisia työkaluja digimaailmasta. Olen tehnyt kaksi opetus e-kirjaa, käännän 50 luvun tv-sarjoja (englannin kieli on hallussa) ja perustin vielä netti-kaupan. 

Olen 55v, ja voisin väittää ymmärtäväni nyky- ja digimaailmaa huomattavan hyvin. Mutta en todellakaan ole mikään erikoistapaus - ikäryhmässäni ja vanhemmissa on paljon minua osaavampia henkilöitä.

Hieno juttu sinulle, jatka samaan malliin eteenpäin, zemppiä!

Vierailija
46/66 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täytän vielä tänä vuona 59V, kun työt loppuvat niin sen jälkeen on 500 kassan aamua jonossa, silloin olen noin 61,5V kun kassan aamut loppuvat. Jos silloin vielä laittavat tukitöihin niin ihme on. Siksi minun eläkkeelle lähtö oli lainausmerkeissä (").

Joo, sorry, en tajunnut/huommaanut lainausmerkkejä. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
47/66 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mollaaminen ei ollut aihe tässä. Ulkonäöllä ei ole vielä töitä tehty jne. Jne.

Katsokaa peiliin Kele

Vierailija
48/66 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin hassua, kun koskaan ei ole oikeanikäinen työmarkkinoille. Nyt 45-vuotiaana on kokemusta ja lapsikin kasvanut isoksi. Töitä vaan en saa. Kymmenen vuotta sitten ongelmana oli se, että saattaisin vielä saada lapsen.

Vierailija
49/66 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ajokorttia? Hakeudu vartijaksi. Kouluttavat sinut ja voit ajella kohteesta toiseen. Niin ei tarvitse toimia esim myymälävartijana.

60-vuotias vartija. Olisiko muita älyvapaita ideoita? Joo, ÄLÄ KERRO!

Miksi ei? Kerro, mitä etsit äläkä hauku älyvapaaksi. (Eri)

Vierailija
50/66 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakosta hakenut? Ehkäpä se pakko on näkynyt surkeina hakemuksia. Oletko minnekään hakenut oikeasta halusta? Milloin olet ollut viimeksi töissä ja onko sinulla koulutusta? 

Vierailija
51/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi kesällä 1987 ja kun töitä ei löytynyt , niin lähdin pitkälle alani täydennyskoulutukseen parantamaa ja monipuolistamaan osaamistani. Töitä ei löytynyt , joten opiskelin vielä lisää ja olin työharjoitteluissa kahdessa muussa maassa. 90-luvun lama paheni ja töitä en saanut ja jatkoin koulutuksia hankkimalla uutta osaamista. Koko ajan hain töitä eri puolilta Suomea, mutta ei tärpännyt. Lopulta väsyin koulutuksiin, koska niitä alkoi olla jo järjettömän paljon. Lähetin vain yhä uusia työhakemuksia vailla että kukaan olisi innostunut minusta enää. Viimeiset työpaikkahakemukset lähetin vuonna 2013, jolloin arvelin työhakemuksia lähteneen noin 500 ! Samana vuonna TE-toimisto poisti minut palveluistaan ja ainoaksi velvollisuudeksi jäi ilmoittautua kerran vuodessa TE-toimistoon. Mitään muuta apua TE-toimisto ei antanut. Eli viisivuotta meni, jona aikana kävin viisi kertaan ilmoittautumassa, että hengissä olen. Sen jälkeen pääsin Lex Lindströmin tuelle pariksi vuodeksi, kunnes tuli täyteen 65 ja sain takuueläkkeen, joka noin 950 euroa kuussa. Ihan hyvin nyt menee. Perusruokaan rahat riittää ja rahaakin jää säästöön, kun muita menoja ei ole.

Vierailija
52/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minä olen vasta 52v, niin sama homma. Ikä on este. Haastatteluihin olen päässyt pari kertaa, kun olin jättänyt hakemuksissa/cv:ssä syntymävuoteni kokonaan pois. Ansioluetteloni puhui puolestaan. Molemmilla kerroilla kuitenkin sanottiin suoraan, että etsivät 30-40 vuotiasta, mutta sitä ei saa ilmoitukseen laittaa. 

Valitettavasti en usko, että kukaan palkkaa kuusikymppistä muuta kuin satunnaisiin tuurauksiin. Viisikymppisetkin on liian vanhoja työnantajille, pääosin. 

Vain satunnaisiin tuurauksiin? Lopulta aika moni työllistyy juuri sitä kautta, iästä riippumatta. 

Vierailija
53/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-v ja töitä on ihan joka päivälle ja osa töistä on jo sovittuna vuoden päähän asti. Osasta pitää kieltäytyä, koska ei vaan ehdi joka paikkaan. Olen rakennustöissä. 

Vierailija
54/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 54v nainen, enkä pääse mihinkään töihin ahkerasta hakemisesta huolimatta. Mutta ei mua ole kyllä edes pakotettu hakemaan. Kun tuli tämä uusi työnhakumalli, ei muhun ole otettu mistään yhteyttä eikä kerrottu mistään työnhakupakotteista tms. 

Useammasta työpaikasta ei edes tule sitä "valintamme ei kohdistunut sinuun" mantraa enää.

Työttömyysetuuden maksamisen edellytys on voimassaoleva työnhaku, johon kyllä velvoitteet kuuluvat.  Saatko siis päivärahaa tai työmarkkinatukea?

Vierailija
55/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten pääset eläkkeelle ennen 65. ikävuotta?  Kassan 500 päivää on vajaat kaksi vuotta, niin jäähän siihen vielä monta vuotta väliin.

Vierailija
56/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kirjeellä ennakkoon ilmoiteta, vaan työttömäksi jäätyäsi anot päivärahaa ja jos/kun se myönnetään, niin näet ensimmäisen maksun jälkeen jäljellä olevat päivät.

Vierailija
57/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu

m53

Vierailija
58/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuitenkin pitävät tämän maan pystyssä.Kun katselee työnhakuilmoituksia ovat juuri he niitä jotka useimman homman niistä osaa ja pitkää uraa aloilla siellä arvostetaan.Ei kukaan rupea opettamaan nykyään.Digimaailma on vain pieniosa.Todellista työtä tekevää tarvitaan ei koneenräplääjää.

Koneilla räplätään suurin osa Suomen tuloista. On räplätty jo kauan :D Vai mitä diilejä sun mielestä tehään ilman tietotekniikkaa? Boomerit ainakin toimistoilla ovat nykyään riesa. Valittavat, ovat laiskoja ja vastustavat kaikkea uutta, jota eivät meinaa oppia. Mutta kun ovat olleet jo vuosikymmenet talossa, niin ha

Meillä ne on nuoret kolmekymppiset korkeakoulutetut, jotka ei halau kehittyä tai kehittää omaa työtään. Järkevämmmin ja tuottavammin saisi tehtyä asioita, mutta kun muutos ei onnistu. Kolmekymppiset saivat burnoutin kun itsellä ei mitään ongelmia töiden kanssa kun niitä järjesteli toisin. Itse siis yli 50v ja nytkin olen yrityksessä se joka tutkii ja kirjoittaa tekoälyyn liittyviä juttuja jopa vapaa-ajalla.

Vierailija
59/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 56-vuotias ja hakenut nyt puoli vuotta osa-aikatöitä omien hommieni ohelle. Kukaan ei siis pakota mua hakemaan eivätkä tukileikkauksetkaan koske mua, kun en saa tukia. Ihan vapaaehtoisesti haen. Useimmiten mulle ei edes vastata, tai tulee automaattivastaus (valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun). Kahteen haastatteluun olen päässyt, ja niistäkään ei ole sen koommin kuulunut mitään. Ei siis edes ei-kiitosta.

Vierailija
60/66 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän päälle 40v, vuodessa hakenut n.40 paikkaa, tulos nolla...

Tänäänkin tuli vastaus että haettavaan paikkaan tuli 100 hakemusta. "Helppoa" on työllistyä vaikka täydennyskouluttaduinkin viime vuonna...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi