Olen 60v mies. Olen hakenut(pakosta) töitä 127 paikasta! Tulos on pyöreä NOLLA!
Yhteen puhelin haastatteluun pääsin!
Haastattelu kesti noin 3 minuuttia!
Hyvin kävi selväksi,että tämä ikäni on suuri este päästä mihinkään!
Kommentit (66)
Palkkaatte vaan vääriä ihmisiä. Minulta luonnistuu perus toimisto-ohjelmat ja on relevanttia työkokemusta. Mutta mä olen vissiin myös jo liian vanha työelämään. T. Työtön tradenomi 35v
Ainakin minulle kerrottiin 35-vuotiaana, että olen liian vanha.
Onko nämä työnantajat perustelleet sitä jotenkin, kun ovat suoraan sanoneet, että olet liian vanha?
Koita vuokrafirman kautta, niille se ikä ei ole niin pelottava asia, vakityöt saa unohtaa kun työnantajat harrastaa ikärasismia.
Pääsin juuri viralliselle eläkkeelle joten kerron vinkin. Tee LinkedIn -profiili ja laita sinne myös cv. LinkedIn lähettää sinulle työpaikkailmoitimuksia joista useimpiin voit hakea yhtä nappia painamalla. Hylsy tulee yhtä monta kertaa mutta ainakin olet tehnyt 4 hakemusta neljässä minuutissa. Helppoo.
Minä olen vasta 24v ja sama homma, mihinkään ei pääse.
Onhan se mahdollista. Uusia paikkoja avautuu jatkuvasti, joten on hyvin mahdollista, että täydellinen paikka tuleekin eteen vasta pitkän työnhaun jälkeen. Mutta on totta, että liikaa pitäisi nykyään vetää typerää roolia, jossa jokainen rupuinen työ on unelmaduuni.
Tämä pohjautuu lähinnä työvoiman ylitarjontaan, jossa työnantajilla on mahdollisuus keskittyä pyöriskelemään omassa narsistisessa ylhäisyydessään, jossa työnhakijoiden nuoleskelu ratkaisee tekijän ja sitä edesauttaa myös rekrybisneksen kasvaminen, mikä ohjaa työnhakua vääristyneeseen suuntaan. Keskitytään hyvän työntekijän sijaan itseään parhaiten markkinoivaan työnhaun ammattilaiseen, joka ei välttämättä ole todellakaan paras työntekijä.