Olen 60v mies. Olen hakenut(pakosta) töitä 127 paikasta! Tulos on pyöreä NOLLA!
Yhteen puhelin haastatteluun pääsin!
Haastattelu kesti noin 3 minuuttia!
Hyvin kävi selväksi,että tämä ikäni on suuri este päästä mihinkään!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 54v nainen, enkä pääse mihinkään töihin ahkerasta hakemisesta huolimatta. Mutta ei mua ole kyllä edes pakotettu hakemaan. Kun tuli tämä uusi työnhakumalli, ei muhun ole otettu mistään yhteyttä eikä kerrottu mistään työnhakupakotteista tms.
Useammasta työpaikasta ei edes tule sitä "valintamme ei kohdistunut sinuun" mantraa enää.
No minuun on pidetty yhteyttä koko ajan vaikka ei olisi ollut tarpeenkaan .Nyt laittoivat töihinkin vaikka olin eläkeputkessa.Olen sua 10 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on hitaita ja aika jättäny jo pahasti. Eivät ymmärrä nykymaailmasta tai digimaailmasta paljoakaan, mikä on nykyään melkein tärkeintä jokasen bisneksen onnistumisessa.
Olenkin jo muutaman vuoden ihmetellyt mitä amiksessa ja amk:ssa nykyään opetetaan. Uudet nuoret työntekijät eivät osaa edes toimistosovelluksia käyttää. Se, ettei heti osata juuri meidän käytössä olevaa kirjanpito-ohjelmaa tai matkalaskuohjelmaa käyttää, on ihan ymmärrettävää, mutta kyllä on niiden oppiminen vaikeaa. Juuri integroitiin järjestelmää uusi pikkuruinen lisäsovellus, jonka opetteluun meni n. puoli tuntia. Piti sitten nuorehkolle tradenomille sen salaisuuksia avata useampaan kertaan parin viikon ajan 🙄 Nyt jo osaa tätä sovellusta käyttää, hyvä niin. Lukemisen ymmärtämisessä sekä tekstin tuottamisessa tuntuu nuorilla myös olevan turhan usein vaikeuksia.
T. Boomeri mallia nainen 59-vuotta.
Aivan! Niinkuin ohjelmien käyttö! Jo 90-luvulta alkaen olen vaan ruvennut käyttämään ohjelmia! Tsiisus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 54v nainen, enkä pääse mihinkään töihin ahkerasta hakemisesta huolimatta. Mutta ei mua ole kyllä edes pakotettu hakemaan. Kun tuli tämä uusi työnhakumalli, ei muhun ole otettu mistään yhteyttä eikä kerrottu mistään työnhakupakotteista tms.
Useammasta työpaikasta ei edes tule sitä "valintamme ei kohdistunut sinuun" mantraa enää.
No minuun on pidetty yhteyttä koko ajan vaikka ei olisi ollut tarpeenkaan .Nyt laittoivat töihinkin vaikka olin eläkeputkessa.Olen sua 10 vuotta vanhempi.
Ai sen ikäinen sinä Hönö oletkin!
Vierailija kirjoitti:
Onko ajokorttia? Hakeudu vartijaksi. Kouluttavat sinut ja voit ajella kohteesta toiseen. Niin ei tarvitse toimia esim myymälävartijana.
60-vuotias vartija. Olisiko muita älyvapaita ideoita? Joo, ÄLÄ KERRO!
Moni 60 täyttänyt mies näyttää eläkevaarilta, muutama urheilullinen poikamainen veijari joukossa,
60 naiset järjestään nuorekkaampia. Ripsa Koskinen on esim. Nuorekas 55, Pirjo Nuotio jo 70 mutta tuskin huolii papparaista.
Anna-Maja Henriksson lähestyy kuuttakymppiä myös .
Komppaa ap mutta onko EK yms järjestöt koskaan ottaneet tätä ikäsyrjintää esille? Eivät ole, aina vaan puhutaan, että työn tekemisen pitää olla kannattavampaa kuin kuin tuilla eläminen. Ja miten se saadaan EK:n haluamaan tilaan, se saadaan heidän mielestä kepillä eli tuet pois tai hyvin pieneksi niin johan työ kelpaa mutta kun sekään ei lisää työantantajien kiinnostusta palkata +50V. Muutamat sote alan paikat ja työnanatajat ovat kiinnostuneita jopa +60V mutta se on sitten sitä julkista sektoria ja se on toinen tarina.
Joten mitään työvoimapulaa ei tule koskaan Suomeen ja siitä kertoo se, että +50V ei pääse edes haastatteluun. Pitäkää työnantajat tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Ikärasismi kukoistaa entistä enemmän!
Oikea sana on ikäsyrjintä, jännä, että joissain lehdissäkin käytetään tuota rasismi-sanaa joka liittyy aivan muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea sana on ikäsyrjintä, jännä, että joissain lehdissäkin käytetään tuota rasismi-sanaa joka liittyy aivan muihin asioihin.
Kuule! Jos ihmiset käyttää puheessaan jotain, niin se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Moni 60 täyttänyt mies näyttää eläkevaarilta, muutama urheilullinen poikamainen veijari joukossa,
60 naiset järjestään nuorekkaampia. Ripsa Koskinen on esim. Nuorekas 55, Pirjo Nuotio jo 70 mutta tuskin huolii papparaista.
Kyllä noittenkin naisten naamasta näkyy kilometrit, onko kukaan nähnyt heitä ilman meikkejä.
En ihmettele, töissä melkein kaikki 50 + vuotiaat on milloin minkäkin krempan takia pitkillä sairauslomilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ikärasismiin hallituksen pitäisi tarttua, mutta se ei tee yhtään mitään, koska suurin osa ministereistä on nuoria tai nuorehkoja ihmisiä, joita asia ei kiinnosta. Muutenkin on helpompaa kaikin tavoin syyllistää työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun otetaan työttömiltä tuet pois, pääset heti töihin. Sanoi pikkupoika Petteri Orpo.
Todennäköisesti pääset vankilaan, kun nälkä kurnii vatsassa ja ulkonakin on aika kylmä asustella.
Siinä saattaa epätoivoisessa mielessä tulla kaikenlaisia ajatuksia mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, töissä melkein kaikki 50 + vuotiaat on milloin minkäkin krempan takia pitkillä sairauslomilla.
Riippuu varmaan alasta ja ehkä myös työpaikan ilmapiiristä. Itse olen kohta 53 vuotta enkä ole ollut päivääkään sairauslomalla.
60-vuotias on syntynyt 1962, eli Suomessa ei suurta ikäluokkaa, eli ei ole boomeri. Nuorimmat boomerit on 54-syntyneitä, eli 68-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Sama, ei 54v nainen kelpaa töihin.
Olisin sitä mieltä että yli 55-vuotiaat voisi ihan vapaasti päästää jo eläkkeelle, kun kukaan työnantaja ei heitä näytä palkkaavan. Ilmeisesti vain puhelinmyyntityöhön pääsee kuka vain....
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä on 60- vuotias ja juuri sellainen urheilullinen ja poikamainen, mutta eipä sekään ole häntä työnhaussa auttanut, kun ammatissaan tarvitaan fysiikkaa. Hän tosiaan liikkuu paljon ja on paremmassa kunnossa kuin moni nuorempi, mutta työnantajalle se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Käy parturissa ja mene töihin.
Menen mieluummin baariin.
Boomerit on jo melkein eläkkeellä. Tsiisus!