Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen pariskunnasta jolla kaksi alaikäistä lasta ja molemmat käyttäneet/käyttävät yhä huumeita?

Vierailija
13.09.2022 |

Mies jäänyt huumeista kiinni ja joutunut oikeuteen asti. Vaimo taas ei.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä ole jo lastensuojelun tuttuja.

Vierailija
2/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee. Jos todetaan aiheettomaksi niin sehän on ainoastaan hyvä asia.

Vierailija
4/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on oikeudessa asti ollut, niin kyllähän lastensuojelu jo tietää asiasta.

Jos sinulla on tietoja jostain konkreettisista lasten laiminlyönneistä (huumeista johtuen tai miksei muutenkin), niin niistä voit tehdä tietysti lisäksi ilmoituksen, antaa lastensuojelulle kättä pidempää toimia lasten turvaksi.

Vierailija
5/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekisin. Lapsia on suojeltava riippuvaisten sekoilulta.

Vierailija
6/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu ei tee mitään, jollei ilmoituksia tehdä. Jos ilmoitukset loppuvat katsotaan tilanne korjaantuneeksi.

Vierailija
7/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan tolvana! Lastensuojeluilmoitus tehdään AINA LAPSISTA, ei aikuisista. Kuinka tyhmä ihmisen täytyy olla?

Vierailija
8/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tietää jo kun kerran oikeudessa asti on perheen isä ollut.

Vierailija
9/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. En haluaisi omalletunnolleni sitä, jos lapsille kävisi sama kuin Ruotsissa Esmeralda-tytölle. Siellähän perhe oli sossun asiakkaita, mutta sossu ei tiennyt, että vanhemmat nark kaa edelleen.

Vierailija
10/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein naapureista koska joivat viikonloppuna alkoholia ja lapset olivat kotona. Päihde kuin päihde. Itse olen myös kokeillut jokaikistä päihdettä ja alkoholi on ainut joka vie muistin ja on vienyt minut vatsahuuhteluun. Siksi toimin herkästi ilmoituksen suhteen kun nään henkilöiden juovan kun lapsia on lähistöllä.

Vierailija
11/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteista tekisin, muista en tiedä mitään muuta kuin sen, että ne ovat heroiinia lukuunottamatta alkoholia vaarattomampia. Väkivaltaisen alkoholistin lapsena tiedän, mitä pelko on.

Vierailija
12/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun lapsi sijoitetaan tämän seurauksena, syytetään sossua ja järjestelmää, että taas on tehty vääryyttä... Mutta vastauksena, tee vain. Ovat luultavasti tietoisia, mutta hyvä saada ajantasaista tietoa.

Vierailija
13/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja olen tehnytkin. Oli kyllä kamalaa katseltavaa. Lapset vietiin aina välillä turvaan , sitten taas palautettiin kotiin, missä huumeiden käyttö oli jatkuvaa ja lapset elivät todella epäkelpoisissa olosuhteissa, kodissa jossa narkattiin kaiken aikaa, milloin milläkin porukalla . Meni vuosia, että heidät huostaanotettiin viimein. 

Vierailija
14/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lastensuojelu on monelta osalta pelkkä vitsi. Erään perheen vanhemmat hukuttautuivat jatkuvasti viinapulloon ja identtiset kaksospojat olivat täysin heitteillä. Esiteini-iässä toinen pojista haki lohtua ensin miedommista ja sitten vahvemmista huumeista. Lastensuojelu puuttui peliin vasta, kun poika oli jo pahasti koukussa vahvoihin huumeisiin. Hänet otettiin huostaan, mutta hetkeä myöhemmin hän kuoli vain 15-vuotiaana vahvan huumeen yliannostukseen. Hänen kaksoisveli kärsi veljensä menetyksestä silmin nähden. Hän taisteli parikymppiseksi asti, mutta lopulta ei enää jaksanut. Myös hän kuoli lopulta yliannostukseen. Jos lastensuojelu ilmoitukset kyseisestä perheestä olisi tehty jo kun lapset oli aivan pieniä ja lapset olisi otettu heti huostaan, niin tarinalla voisi olla paljon onnellisempi loppu. Tämän tarinan pojat tunsin henkilökohtaisesti ja olin heidän koulukaveri.

Vierailija
15/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vanhemmat käyttää vain satunnaisesti ns bilehuumeita?

Vierailija
16/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein naapureista koska joivat viikonloppuna alkoholia ja lapset olivat kotona. Päihde kuin päihde. Itse olen myös kokeillut jokaikistä päihdettä ja alkoholi on ainut joka vie muistin ja on vienyt minut vatsahuuhteluun. Siksi toimin herkästi ilmoituksen suhteen kun nään henkilöiden juovan kun lapsia on lähistöllä.

Naapurin lapsista siis.

Vierailija
17/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lastensuojelu on monelta osalta pelkkä vitsi. Erään perheen vanhemmat hukuttautuivat jatkuvasti viinapulloon ja identtiset kaksospojat olivat täysin heitteillä. Esiteini-iässä toinen pojista haki lohtua ensin miedommista ja sitten vahvemmista huumeista. Lastensuojelu puuttui peliin vasta, kun poika oli jo pahasti koukussa vahvoihin huumeisiin. Hänet otettiin huostaan, mutta hetkeä myöhemmin hän kuoli vain 15-vuotiaana vahvan huumeen yliannostukseen. Hänen kaksoisveli kärsi veljensä menetyksestä silmin nähden. Hän taisteli parikymppiseksi asti, mutta lopulta ei enää jaksanut. Myös hän kuoli lopulta yliannostukseen. Jos lastensuojelu ilmoitukset kyseisestä perheestä olisi tehty jo kun lapset oli aivan pieniä ja lapset olisi otettu heti huostaan, niin tarinalla voisi olla paljon onnellisempi loppu. Tämän tarinan pojat tunsin henkilökohtaisesti ja olin heidän koulukaveri.

Lapsista se ilmoitus olisi pitänyt tehdä.

Vierailija
18/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisteista tekisin, muista en tiedä mitään muuta kuin sen, että ne ovat heroiinia lukuunottamatta alkoholia vaarattomampia. Väkivaltaisen alkoholistin lapsena tiedän, mitä pelko on.

Alkoholistien lapsista.

Vierailija
19/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en heroiinista tiedä, mutta osaan jo varoa paripäivää. Niitä täällä päin riittää. Ovat pelottavia.

Vierailija
20/29 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kassalla töissä ja kysyn perheellisiltä henkkareita kun näen alkoholia ostettavan. Varmuudeksi teen ilmoituksen. Kymmeniä perheitä ostaa viikonlopuksi salkkuja kaljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä