Onko tuo valmis perunasalaatti kauhean epäterveellistä, jos sitä ostaa max kerran kuussa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tekee majoneesin, 2 dl öljyä ja yksi kananmuna, mitä huonoa siinä on ja kevyt kermaviili lisäksi, ei voi ymmärtää mikä siinä lihottaa?
No selvishän se, että tää ketju on silkkaa trollailua. Mutta hei, kiitos nauruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ainesosaluettelo ja päättele siitä itse kannattaako syödä.
Siellähän saattaa olla E-koodeja, noita Pelsepuupin puhelinnumeroita. Onko sattumaa, että koodissa on kolme numeroa ja E on aakkosten kuudes kirjain, eli koodi on 6 ja 3, eli kolme kuutosta, eli kuusi kuusi ja kuusi?
reps :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää majoneesi- tai Creme fraiche-pohjaisista perunasalaateista ja siksipä teen perunasalaatin itse baijerilaiseen tyyliin, jossa kastikkeena on kasvisliemi, hiukan öljyä ja etikkaa ja sinappia. Luultavasti terveellisempää.
Todennäköisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole.
Itse tehty on parempaa ja terveellisempää kuin kaupan mössö
No ei välttämättä. Riippuu miten sen teet. Oma tuttava tekee kotitekoiseen perunasalaattiin oman majoneesin. On se juu hyvää, mutta terveellistä? Eipä juuri.
Mikä siinä omatekoisessa majoneesissa on se epäterveellinen osa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole.
Itse tehty on parempaa ja terveellisempää kuin kaupan mössö
Parempaa kyllä mutta ei kyllä yhtään terveellisempää. Samoja aineksiahan niihin molempiin suurin piirtein laitetaan.
Ei muuten laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tekee majoneesin, 2 dl öljyä ja yksi kananmuna, mitä huonoa siinä on ja kevyt kermaviili lisäksi, ei voi ymmärtää mikä siinä lihottaa?
Vedätkö tämän setin kerralla? Se on reippaasti yli 2000 kaloria sitten.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää saa kun käyttää esim dieettimajoneesia
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Se kevyt kermaviili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää majoneesi- tai Creme fraiche-pohjaisista perunasalaateista ja siksipä teen perunasalaatin itse baijerilaiseen tyyliin, jossa kastikkeena on kasvisliemi, hiukan öljyä ja etikkaa ja sinappia. Luultavasti terveellisempää.
Voitko kertoa, mitä syöt noin niinku muuten? nää avautumiset on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mäkin voin kertoa, kuinka terveellisesti syön ja sitten vedän sipsejä pitkin viikkoa, liivatteettomia karkkeja nassutan aina kun mahdollista ja ruuissa upotan kasvisruuat kaurakermoihin ja valitsen vegeruokia maun perusteella. Ja sitten hyvesignaloin, kuinka terveellisesti syön. Paino vaan lähestyy sataa kiloa, enkä ymmärrä, onko kyse ferritiinistä vai kilppariarvoista.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Voin kertoa: syön ihan normaalia kotiruokaa ja paljon juureksia, kasviksia ja hedelmiä. En juo limsoja tai mehuja. Ruokajuomana yleensä vesi. Juon alkoholitonta olutta silloin tällöin ja hyvä viinikin maistuu.
Syön siis myös perunasalaattia ja bratwurstia aina joskus, en vaan pidä majoneesista enkä myöskään esim. kermavaahdosta.
Puheiden tasolla voivat olla, mutta ei se ruokakaupan hyllyillä näy. Vai mitä lottoatte, tuleeko sinne niitä raksuja ja poksuja ihan muuten vain? Ei. Meidän lähikaupassa esim. raksuhylly on kuin Raatteentiellä to-su. Ja kauppa käy todella tiiviisti sillä osastolla muulloinkin. Sen sijaan vihannekset kyllä saavat mädäntyä tiskiin.