Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuo valmis perunasalaatti kauhean epäterveellistä, jos sitä ostaa max kerran kuussa?

Vierailija
13.09.2022 |

Miten on?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kärpässienetkään ole hirveen epäterveellisiä jos niitä syö vaan kerran elämässään.

Vierailija
22/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ainesosaluettelo ja päättele siitä itse kannattaako syödä.

Siellähän saattaa olla E-koodeja, noita Pelsepuupin puhelinnumeroita. Onko sattumaa, että koodissa on kolme numeroa ja E on aakkosten kuudes kirjain, eli koodi on 6 ja 3, eli kolme kuutosta, eli kuusi kuusi ja kuusi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tvalmistuotteissa on aina lisäaineita, itse tehdessä voi myös vaikuttaa rasvapitoisuuteen

Oot kyllä raskasta seuraa, tiesitkö sitä?

Vierailija
24/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ainaista huutoa lisäaineista ja e-koodeista ikään kuin ne kaikki olisivat vähintäänkin syanidia.

Vierailija
25/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssan perunasalaattia voi syödä joka päivä.

Vierailija
26/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää majoneesi- tai Creme fraiche-pohjaisista perunasalaateista ja siksipä teen perunasalaatin itse baijerilaiseen tyyliin, jossa kastikkeena on kasvisliemi, hiukan öljyä ja etikkaa ja sinappia. Luultavasti terveellisempää.

Vierailija
27/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa,sipulia,suolakurkku,omenaa,kermaviiliä + suolaa pippuria ja vähän sokeria...... Nam. Tuli nälkä.....

Vierailija
28/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole.

Itse tehty on parempaa ja terveellisempää kuin kaupan mössö

Parempaa kyllä mutta ei kyllä yhtään terveellisempää. Samoja aineksiahan niihin molempiin suurin piirtein laitetaan.

Vierailija
29/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ainaista huutoa lisäaineista ja e-koodeista ikään kuin ne kaikki olisivat vähintäänkin syanidia.

Ja monen mielestä niitä ei ole itsetehdyissä tuotteissa. No kyllähän niitä raaka-aineissa takuulla on vaikka kuinka yrittäisi tehdä luomuna.

Vierailija
30/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää majoneesi- tai Creme fraiche-pohjaisista perunasalaateista ja siksipä teen perunasalaatin itse baijerilaiseen tyyliin, jossa kastikkeena on kasvisliemi, hiukan öljyä ja etikkaa ja sinappia. Luultavasti terveellisempää.

Voitko kertoa, mitä syöt noin niinku muuten? nää avautumiset on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mäkin voin kertoa, kuinka terveellisesti syön ja sitten vedän sipsejä pitkin viikkoa, liivatteettomia karkkeja nassutan aina kun mahdollista ja ruuissa upotan kasvisruuat kaurakermoihin ja valitsen vegeruokia maun perusteella. Ja sitten hyvesignaloin, kuinka terveellisesti syön. Paino vaan lähestyy sataa kiloa, enkä ymmärrä, onko kyse ferritiinistä vai kilppariarvoista.

Vierailija
31/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempää saa kun käyttää esim dieettimajoneesia

Vierailija
32/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa nyt voi syödä mitä vaan, kunhan ruoka on muuten kohtuullisen terveellistä.

Vierailija
33/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus ratkaisee. Mistä muusta se ruokavalio koostuu?

Välillä voi syödä vaikka voita sokerilla jos muuten on pakka kunnossa.

Eihän voissa ole mitään pahaa (tietenkin kohtuus kaikessa). Vehnämakaroni sokerilla olisi pahempi vaihtoehto.

Vierailija
34/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossa onkin enemmän sokeria kuin "tavallisessa" majoneesissa.

Vierailija
35/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään mitä syöt kerran kuussa ei ole terveydelle mitään merkitystä, ellei se nyt suunnilleen elimiä tuhoavaa myrkkyä ole.

Vierailija
36/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Dieettimajoneesi" 🤣🤣🤣Mäkin joskus huijasin itseäni sillä, että kevytmajoneesi on terveellistä. Sain tekosyyn syödä sitä enemmän. Mitä luulette, kuinka kävi painolle? Samaan ajanjaksoon mahtuu useamman vuoden jojoilujakso, mutta onneksi liikuin vielä suht' järkevissä kilomäärissä, enkä lörpsähtänyt 30 kiloa. Aikansa kun tuota tekee, niin elimistö on niin sekaisin, että on ihan sama, mitä diagnoosia sieltä sen jälkeen tulee. 

Vierailija
37/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikään yksittäinen ruoka tai elintarvike epäterveellinen, jos sitä syö kerran kuussa? Ei. Onko ruokavalio epäterveellinen, jos se koostuu vain valmisperunasalaatin tasoisista elintarvikkeista, vaikka jokaista yksittäistä niistä söisi vain kerran kuussa? Kyllä. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäinen ruoka tai elintarvike. Jos pääosa syödystä ravinnosta on terveellistä, satunnaisesti ruokavaliossa voi olla valmisperunasalaatti-nakki-lihapullapäivä.

Vierailija
38/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näköjään jo tavis ihmiset on terveyshysteerisempiä kuin ravitsemusterapeutit... Nekin yleensä neuvoo, että kunhan 80% ruokavaliosta on kunnollista terveellistä ruokaa, 20% muuta ei haittaa. Mutta täällä jo yksi perunasalaatti kerran kkuussa on epäilyksen alainen.

Vierailija
39/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus ratkaisee. Mistä muusta se ruokavalio koostuu?

Välillä voi syödä vaikka voita sokerilla jos muuten on pakka kunnossa.

Eihän voissa ole mitään pahaa (tietenkin kohtuus kaikessa). Vehnämakaroni sokerilla olisi pahempi vaihtoehto.

Hitto, mua ärsyttää toi "kohtuus kaikessa".Se on samanlainen synninpäästö kuin kehopositiivisuus. Kaikkea pitää tietysti ymmärtää, mutta miten helkkarissa kukin valvoo tuota "kohtuutta"? Ihminen on ihan sokea omalle toiminnalleen ja uskottelee mieluusti itselleen, kuinka terveellisesti elää ja syö. Todellisuus onkin sitten jotain muuta.

Vierailija
40/50 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tekee majoneesin, 2 dl öljyä ja yksi kananmuna, mitä huonoa siinä on ja kevyt kermaviili lisäksi, ei voi ymmärtää mikä siinä lihottaa?