Ihmiset jotka valittavat, että 13,90€ lounas on kallista.
Nämä samat valittajat menevät kauppaan ja käyttävät sinne yli 100€ kerta. Nämä samat valittajat käy ravintolassa lauantaina ja tuhlaa sinne sen 60-100€. Onneksi ei ole kallista.
Kommentit (89)
Sitä menis n. 290e kuussa työpaikka ruokailuun yksin, kun voin sen rahan käyttää, et koko perhe käy pari kertaa ulkona syömässä.
eikö startti raha vaadi minkäänlaista asiakas tutkimusta näitä huu haa yrityksiä perustetaan joka kylään sitten syy kannattamattomuuteen onkin asiakas kunnan
Höh. Tuohan on ihan kiinni siitä, mitä se lounas sisältää.
No en kyllä itsekään ostaisi päivittäin 14 euron lounasta.
Mutta välillä ostan.
Vierailija kirjoitti:
No itse syön lounaaksi lautasellisen puuroa. Tuskin maksaa edes 10 senttiä.
Nauti puutostiloistasi.
Minulla olisi varaa mutta terveyteni ei kestäisi päivittäistä suolapommia.
Paarilounaasta tulee suolaa 5-10 grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse syön lounaaksi lautasellisen puuroa. Tuskin maksaa edes 10 senttiä.
Nauti puutostiloistasi.
No mistä tiedä mitä hän syö aamiaiseksi ja päivälliseksi?
Hemma igen och betalar 14 € för lunch. Det är visserligen priset för två personer och lunchen är då grillad grissaschlik med sallad (eller annat tilltugg) samt grönsaksjuice (eget val, betalas separat) som måltidsdryck. Väljer man soppa, blir priset 7 € - 8 € för två stycken. Urvalet är utsökt.
I affären får man sällan en hel hundring att gå åt om man inte råkar köpa en låda gott vin med sig eller någon bättre starkdryck. Storshoppar man på grossen, tar med sig något av räkor, kanske en hummer, nötfilé, anka, lamm, laxfilé (stor), förmånligare älgkött, hjort, fasan eller något annat gott, så blir fakturan sällan ens 200 €. Då har man 2 stora grossvagnar fulla med uppköp. Hos K-supermarket fick man väl i somras max. 3 medium kassar mat, utan dryck för det priset.
Kerran viikossa raaskisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa raaskisin maksaa.
Minä käyn kerran kuukaudessa syömässä intialalisen buffetlounaan. En edes kerran viikossa maksaisi 13,90 euroa yhdestä lounaasta.
Tuon lounaan kustantamiseksi joutuu matalapalkkainen tekemään pari tuntia töitä. Se ei ihan kannata.
Laskin juuri 8 vuotisen säästämisen, kun en ole ikinä käynyt meidän työpaikkaruokalassa, jos se maksaisi 13.90e. Olisin säästänyt 23 300e tuolla hinnalla. Aina eväät mukana, joka sisältyy siihen 100e ruokaostoksiin, mitä ostan kotiin perheelle.
Fiksua on kun tietää mistä säästää, turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meni 100€ kauppaan. Sillä sai parin viikon safkat kahdelle hengelle, koiran ruokaa ja pesuaineet. 13,90 lounaasta on sikahinta.
Tajuatko sä 🤡, että raaka-aineet maksaa? Tajuatko sä, että pitää maksaa palkat, ja kaikki ravintoloihin liittyvät laskut? 8€ lounaillako ne kaikki saa hoidettua?
Saa tai ei, mutta en minä niitä sinne tule kalliin lounaan muodossa makselee, eikä minua kiinnosta muuta kuin edullinen lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meni 100€ kauppaan. Sillä sai parin viikon safkat kahdelle hengelle, koiran ruokaa ja pesuaineet. 13,90 lounaasta on sikahinta.
Tajuatko sä 🤡, että raaka-aineet maksaa? Tajuatko sä, että pitää maksaa palkat, ja kaikki ravintoloihin liittyvät laskut? 8€ lounaillako ne kaikki saa hoidettua?
Se on sen lounaspaikan pitäjän ongelma, mutta 13,90 euroa lounaasta on sikahinta. Siksi olen siirtynyt kokonaan omiin eväisiin töissä kun hinnat alkoi keväällä nousta. Sen kun tekee kaikki muutkin niin ei lounaspaikan pitäjän tarvi enää murehtia palkoista ja laskuista kun voi laittaa lapun luukulle. Siihen toi hintojen nousu johtaa, tajuatko sitä 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä ahneutta taas selitellään, oliko Ferrarin osamaksuerä myös kallis kun piti maksaa siinäkin kaikki tilpehöörit,.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, mitä te syötte? Entä koira?
Mulla menee 100 € kahdessa viikossa kissan ruokaan. Ihan lemmikkieläinten liikkeestä märkäruokaa ja raksuja, ei edes kalliita merkkejä.
En valita vaikka olisi 49,90 kun kukaan ei minua sinne pakota ostamaan.
Sama kun ruikutetaan jostakin telkkari ohjelmasta
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä todella että ne 100€ kassit ovat täynnä ruokaa ja ne sisältävät vain yhden ihmisen yhden aterian tarpeet kun niitä voi verrata lounaan hintaan.
Vuodessa on 228 työpäivää joten 13,90€ työpaikkalounas maksaa vuodessa 3170€
Siis 3170€ yhden ihmisen yhdestä ateriasta päivässä.
Saa olla aika hyvätuloinen sinkku että tämä ei tunnu yhtään missään. Tuo on yhden koko kuukauden käteen jäävä liksa yli 5000€ bruttotuloilla.
Sitten toisen kuukauden palkka aamiaiseen ja illaksi tilattuun woltin orjan kantamaan rasvamättöön. Kai sitä jotain pitäisi juodakin.
Miksi ihmiset eivät tee eväitä töihin? On turha valittaa kalliista lounaasta, jos on mahdollisuus syödä työpaikalla omia eväitä. Vaikka lounas maksaisi 9,90e, niin n.50e viikossa lounaisiin on älytön summa, siis 200e/kk.
Juuri tänään uutisissa ->
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/matkailu-ja-ravintola-ala-odottaa-k…
"Valtaosa ravintolayrityksistä kertoo elintarvikkeiden tukkuhintojen olevan 1030 prosenttia korkeampia kuin vuosi sitten."
Millä logiikalla ap vertaa lounaan hintaa ja ruokakauppaan kuluvaa rahaa? Ne eivät ole millään tavoin verrannollisia.
Ruokakauppaan menee viikossa n. 100e, mutta saan sillä viikoksi perheelle ruuat.
Jos kävisin joka päivä syömässä 13 euron lounaan, niin jäisi perhe ruokkimatta.