Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka valittavat, että 13,90€ lounas on kallista.

Vierailija
13.09.2022 |

Nämä samat valittajat menevät kauppaan ja käyttävät sinne yli 100€ kerta. Nämä samat valittajat käy ravintolassa lauantaina ja tuhlaa sinne sen 60-100€. Onneksi ei ole kallista.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sinä todella että ne 100€ kassit ovat täynnä ruokaa ja ne sisältävät vain yhden ihmisen yhden aterian tarpeet kun niitä voi verrata lounaan hintaan.

Vuodessa on 228 työpäivää joten 13,90€ työpaikkalounas maksaa vuodessa 3170€

Siis 3170€ yhden ihmisen yhdestä ateriasta päivässä.

Saa olla aika hyvätuloinen sinkku että tämä ei tunnu yhtään missään. Tuo on yhden koko kuukauden käteen jäävä liksa yli 5000€ bruttotuloilla.

Sitten toisen kuukauden palkka aamiaiseen ja illaksi tilattuun woltin orjan kantamaan rasvamättöön. Kai sitä jotain pitäisi juodakin.

Miksi ihmiset eivät tee eväitä töihin? On turha valittaa kalliista lounaasta, jos on mahdollisuus syödä työpaikalla omia eväitä. Vaikka lounas maksaisi 9,90e, niin n.50e viikossa lounaisiin on älytön summa, siis 200e/kk.

En minäkään lounaasta 13,90 maksa, mutta tuon kympin verran hyvinkin voin useammankin kerran viikossa maksaa. Ihan siitä ilosta, että kotona tarvitsee tehdä vähän vähemmän itse ruokaa. Saan heilua hellan ääressä ihan riittämiin kun perheessä on kaksi urheilevaa teinipoikaa. Ei se ilmaista ole kotiruokakaan, koska minä haluan/tarvitsen oikean lounaan, en mitään voileipää tai kahta desiä eilistä keittoa, niistä ei tule kuin vihaiseksi. Mieluusti maksan siis vähän siitä, että joku tekee ruuan puolestani, ja onneksi myös työnantaja avustaa tarjoamalla lounasedun.

Vierailija
62/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole kallista. Tänään tilasin woltista lounaan kotiin (perus lihapullat ja muusi, lisukesalaatti), hinnaksi tuli 17,90. 

Eikä tuokaan nyt vielä kallista ole kotiin tuotuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ikinä katso, paljonko lounas maksaa? Syötävä on silloin kun on kova nälkä.

Vierailija
64/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama olisiko varaa vai ei, niin en silti maksaisi. Meillä täälläpäin suurin osa toimiston porukasta käy aina joka päivä syömässä 11,90 e maksavan lounaan. Ahtavat sitten tietysti mahansa täyteen koko rahalla ja tulevat loppupäiväksi istumaan toimistolle. Istumatyötä siis, niin mitään et kuluta edes. Minä ja muutama muu syö omia eväitä. Yleensä otan mukaan jotain itse tekemääni, joskus kaupan valmissalaatin, joka maksaa 4 e. Kotona etätöitä tehdessäni syön yleensä esim. keittoa tai joskus puuroa lisukkeilla. Halpaa, hyvää ja terveellisempää.

Mä syön useimpina päivinä tuon lounasravintolan 11,90 maksavan lounaan. Joskus kotoa eväät, mutta kaupan valmissalaateista en kyllä tule yhtään miksikään, puuroista puhumattakaan. Ja toimistotyötä tämäkin, en siis kuluta mitään työpäivän aikana. Mutta se, mikä ero näissä lounaista on, niin määrä. Jos käyn lounasbuffassa, syön itseni täyteen, siis niin täyteen, että korkeintaan illalla tarvitsen leipää/hedelmää ennen nukkumaanmenoa. Jos taas syön eväitä, tarvitsen lisäksi iltapäiväkahvin kanssa jo jotain syötävää, esim banaanin. Sitten on hirveä nälkä kun pääsen kotiin ja tarvitsen ruuan. Ja taas on illalla nälkä ja tarvitsen tukevan iltapalan. Eli minun tapauksessani ei niin kovasti säästöä synny, kun buffetlounasta vastaamaan syön eväslounaan, välipalan, kotona päivällisen ja ehkä vielä tukevamman iltapalan.

Vierailija
65/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo ole kallista. Tänään tilasin woltista lounaan kotiin (perus lihapullat ja muusi, lisukesalaatti), hinnaksi tuli 17,90. 

Eikä tuokaan nyt vielä kallista ole kotiin tuotuna.

Itse tehtynä kotimaisesta naudan paistijauhelihasta ja kunnon perunasta yhdelle annokselle tulee hintaa noin 3€.

Mutta turvallisempaa kun cityvihreä räpeltää vaan kännykällä Woltin orjan polkemaan eikä koskekaan hellan nuppeihin tai palaa koko talo. Ei kai "nykyaikaisessa" 17m2 Kalasataman kopissa enää mitään hellaa edes olekaan.

Vierailija
66/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei edes ole mahdollisuutta lähteä työpaikalta lounaalle. Omat eväät siis ja nekin yleensä itse tehtyä. Usein otan töihin kaurahiutaleita ja teen mikropuuron.

Laskin, että 2 aikuista säästää noin 50 000 euroa kahdeksassa vuodessa, kun ei käy 13,90 e lounailla. Eli tällä olemme säästäneet rahat uuden omakotitalomme rakentamiseen. Miettikää mihin rahanne pistätte.

Näitäpänei lasketa. Ostin kesämökin lottorahoilla. Töissä alkoivat jo kadehtia voittoani ennen kun selvitin että en ole eläissäni lotonnut. Laskettu oman kylän keskimääräisen viikko panoksen/asukas mukaan.

Vierailija
67/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin 5 kiloa 3 kk, kun lopetin syömästä ravintolalounaita. Se suola ja rasva Ja pysyn virkeänä koko päivän paremmin mahdollisimman kevyellä (salaatti, leipä, kanamuna) lounaalla. Ja säästän myös selvää rahaa.

Vierailija
68/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta lounaalle voisi mitenkään perustella lähes 14 euron hintaa, täytyisi kyseessä olla buffetravintola. Yksittäisen annoksen ja juoman myyminen tuohon hintaan olisi suorastaan törkeää rahastusta, mutta niinhän se menee että se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
69/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas on todellakin halvempi jos asuu yksin.

Sillä pärjää koko päivän jos syö tarpeeksi.

Jos taas alkaa tekemään ruokaa kotona, niin menee paljon aikaa, sähköä ja tulee hävikkiä.

Vierailija
70/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos ne, kenellä on varaa, edelleen kävisivät lounasravintoloissa. Eivät ne ravintolat pysy pystyssä ilman maksavia asiakkaita. Tämäkin on sitä yrittäjyyden tukemista ja suomalaisten työpaikkojen tukemista.

Vierailija
71/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallis lounas.

Vierailija
72/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sinä todella että ne 100€ kassit ovat täynnä ruokaa ja ne sisältävät vain yhden ihmisen yhden aterian tarpeet kun niitä voi verrata lounaan hintaan.

Vuodessa on 228 työpäivää joten 13,90€ työpaikkalounas maksaa vuodessa 3170€

Siis 3170€ yhden ihmisen yhdestä ateriasta päivässä.

Saa olla aika hyvätuloinen sinkku että tämä ei tunnu yhtään missään. Tuo on yhden koko kuukauden käteen jäävä liksa yli 5000€ bruttotuloilla.

Sitten toisen kuukauden palkka aamiaiseen ja illaksi tilattuun woltin orjan kantamaan rasvamättöön. Kai sitä jotain pitäisi juodakin.

Kuka niitä lounaita muka itse maksaa? Firman piikkiin

Vierailija
73/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, meni 100€ kauppaan. Sillä sai parin viikon safkat kahdelle hengelle, koiran ruokaa ja pesuaineet. 13,90 lounaasta on sikahinta.

Tajuatko sä 🤡, että raaka-aineet maksaa? Tajuatko sä, että pitää maksaa palkat, ja kaikki ravintoloihin liittyvät laskut? 8€ lounaillako ne kaikki saa hoidettua?

Tajuan mutta se ei silti saa minua menemään tuolla hinnalla sinne enää syömään.

Vierailija
74/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei osata arvostaa syömisen merkitystä. Suurimmalle osalle tuntuu olevan tärkeää vain vatsan täyttäminen ties millä valmisruualla.

Pienemmällä summalla saa tehtyä hyvät terveelliset eväät itse töihin.

Vierailija
75/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, meni 100€ kauppaan. Sillä sai parin viikon safkat kahdelle hengelle, koiran ruokaa ja pesuaineet. 13,90 lounaasta on sikahinta.

Tajuatko sä 🤡, että raaka-aineet maksaa? Tajuatko sä, että pitää maksaa palkat, ja kaikki ravintoloihin liittyvät laskut? 8€ lounaillako ne kaikki saa hoidettua?

En ole tuo, jolle vastaat, mutta ihmisen, kuluttajan, pitää jokaisen ITSE määritellä mikä on ITSELLE liian kallista. Sitä on järkevä taloudenpito. Voin ihan hyvin kuvitella, että jossain gourmetravintolassa raaka-aineet ym. maksavat tosi paljon, mutta ei minulla ole siitä varaa maksaa. Ja ei olisi maksaa joka päivä yli kympin lounastakaan. Teen onneksi töitä kotoa käsin niin lounas on oman maan pottuja, paistettua kananmunaa, jotain kasvista, puuroa. Totta kai toivon, että lounasravintolayrittäjät pärjäisivät, mutta en minä voi valitettavasti heitä auttaa.

Vierailija
76/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Vuokrat lohkoo niin suuren palan PALKOISTA. Meidän perhe käy ulkona syömässä korkeintaan 2x vuodessa. Se on haasteellista kun pitää asiakseen mennä ja rikkoa rutiineja. Tekee lapsille hyvää mutta itseä jo muualla syönti lähinnä aiheuttaa mietoja paniikkikohtauksia. Niin paljon tulee syötyä lähinnä kotona tai eväitä työpaikalla. Todennäköisesti lapset ei aikuisena tule koskaan käyttämään ravintoloita. Yrittäjät voisi luopua omista ylisuurista voitoistaan ja jakaa voittoja työntekijöiden välillä ja pistää reilusti lounaisen hintoja alas tai tulevaisuudessa kukaan ei syö tai opi syömään ravintoloissa.

Vierailija
77/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 40v hyvätuloinen köyhässä perheessä varttunut ja en ole koskaan käynyt omatoimisesti ravintolassa syömässä. Ei kuulu tapoihin. Kalliit hinnat aiheuttaa mahdollisesti sen että tulevat sukupolvet ei opi käyttämään palveluita. Käy kuten kansallisteatterille.

Vierailija
78/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin on lounasravintola, jonka tuolla hinnalla saa todella laadukkaan ja ravitseva lounaan. Syön usein siellä. Makuasia, mitä itse kukin arvostaa.

Minulla ei mene rahaa muuten mihinkään humppaan kun olen enemmän rauhallista ja kotonaan viihtyvää tyyppiä, joka on vielä raitiskin.

Vierailija
79/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla kirpuraja meni 11.90 kohdalla. Olettaen, että ruoan taso säilynyt samana. Moni paikka on heikäntänyt tasoaan.

Syy, ei ole varaa. Hinnat ovat nousseet. Miten vaikeata se on tajuta?

totta, ei olekaan varaa. Palkkani on noussut 1 %. Surullista vain seurata, jos ja kun lähialueen ravintolat menevät konkurssiin. 

Sitä se teettää kun ihmisiltä viedään ostovoima ja inflaatio jyllää. Konkursseja tulee väistämättä.

Vierailija
80/89 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas joka maksaa enemmän kuin puolet tuntipalkasta on rosvousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä