Hoitajat, älkää purkako kiukkuanne potilaisiin, kiitos
Joudun käyttämään paljon terveydenhuoltoa vakavan sairauteni vuoksi. Vaikka olisi ollut kuinka kovat kivut päällä taikka pahoinvointia niin en ikinä ole hoitajille pahasti sanonut tms. Joka alalta ns. mätämunia löytyy ja helmiä. Olen tavannut aivan ihania ja mahtavia hoitajia näiden vuosien aikana. Mutta nyt alkaa näyttää ja tuntua että useilla työntekijöillä on pinna tosi kireällä. Ymmärrän mutta pitäisi muistaa ettei sairas ihminen ole syyllinen hoitajien omiin ongelmiin yksityiselämässä taikka työtaisteluihin. Jos ei pysty työpaikalla käyttäytymään inhimillisesti ja olla puhumatta "törkeyksiä" niin on parempi jäädä sairauslomalle taikka vaihtaa alaa. Ei mulla muuta.
Kommentit (39)
Ilmaise tukesi sinua hoitavalle henkilölle niin taatusti saat paremmin asennoituneen hoitajan sinua kohtaamaan. Ihmisiä ovat hoitajatkin.
Tällä hetkellä todella monet irtisanoutuvat ja poistavat ammattioikeutensa rekisteristä. Määrät alkavat olla pelottavia. Nyt tarvitaan ymmärrystä puolin ja toisin.
Kuulin yhdeltä vuosien varrella tutuksi tulleelta asiakkaalta, että naamastani paistaa aina mielialani. Käyttäydyn toki kohteliaasti.
Hän on minulle helppo hoidettava, kun pyrkii ottamaan huomioon työskentelyympäristön toimivuuden ja vie aikaani juuri sen verran kuin on kulloinkin tarpeen. Kaikki asiakkaanihan eivät käy täysillä ja silloin en voi odottaa sujuvaa yhteistyötäkään.
kodinhoitaja
Potilaille kanssa tiedoksi, älä pyydä särkylääkettä siltä joka työntää siivousvaunua.
Olisko esimerkkiä millaisessa tilanteessa on sanottu ja mitä?
Ymmärrän sinua ap, mutta hoitajatkin ovat inhimillisiä ihmisiä.
Vuorotyö itsessään on kuormittavaa, välillä uni on heikkoa ja jää vähiin. Silloin voi hoitajakin käydä ylikierroksilla ja päästää sammakoita suustaan. Ei tietenkään ole suotavaa, mutta joskus niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaise tukesi sinua hoitavalle henkilölle niin taatusti saat paremmin asennoituneen hoitajan sinua kohtaamaan. Ihmisiä ovat hoitajatkin.
Tällä hetkellä todella monet irtisanoutuvat ja poistavat ammattioikeutensa rekisteristä. Määrät alkavat olla pelottavia. Nyt tarvitaan ymmärrystä puolin ja toisin.
Sössöti sössöti.
Ei kenenkään tarvitse mitään perseitä alkaa nuolemaan saadakseen normaalia, asiallista kohtelua. Itsekeskeistä ajattelua.
Kuinkahan paljon itse nöyristelet tuolla muiden alojen työntekijöitä?
Eihän se niin saa olla että et enää uskalla kysyä esim. mitään hoitoosi liittyvää kun toinen hyökkää sanallisesti päälle?! Taikka ettet uskalla kertoa uusista muutoksista voinnissasi kun sitten oletkin vasta rasite kun sinua pitääkin hoitaa enemmän jne. ap
Olet itse virheetön ja voit vaatia muilta täydellisyyttä? Veikkaan kuitenkin että sinullakin on joskus se paha päivä, kun voi vähän lipsua, eikä kaikki aina mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuulin yhdeltä vuosien varrella tutuksi tulleelta asiakkaalta, että naamastani paistaa aina mielialani. Käyttäydyn toki kohteliaasti.
Hän on minulle helppo hoidettava, kun pyrkii ottamaan huomioon työskentelyympäristön toimivuuden ja vie aikaani juuri sen verran kuin on kulloinkin tarpeen. Kaikki asiakkaanihan eivät käy täysillä ja silloin en voi odottaa sujuvaa yhteistyötäkään.
kodinhoitaja
Se ei ole sen asiakkaan vika.
Ne hoitajat ei tajua, että ovat töissä ja töihin kuuluu hyvä asiakaspalvelu. Ottaisivat loparit jos niin vtutttaa. Ärsyttää tympeät kyrpänaamahoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että olen vain ihminen.
Perus hoitsu.
Jännä et tää sama selitys ei kelpaa sit muilta kuitenkaan, kun pitäis olla vastaanottavana osapuolena
Vierailija kirjoitti:
Eihän se niin saa olla että et enää uskalla kysyä esim. mitään hoitoosi liittyvää kun toinen hyökkää sanallisesti päälle?! Taikka ettet uskalla kertoa uusista muutoksista voinnissasi kun sitten oletkin vasta rasite kun sinua pitääkin hoitaa enemmän jne. ap
Mätisäkki? Minua välillä kiukuttaa kun ihmiset ei osaa arvostaa sitä omaa terveyttään ja saamaansa hoitoa. Turhauttaa hoitaa sairautta, kun kukaan ei puutu niihin sairauksien juurisyihin. Annat ohjeet, neuvot, jne ja seuraavalla kerralla potilas tulee hoitoihin ja kilometrien päähän näkee ettei ohjeita ole noudatettu. Kunnioitus on ansaittava!
Eiköhän tämäkin ketju kerro ihan tarpeeks hoitajien asenteesta taas...
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen suomalainen on ylipainoinen ja täten pelkkä rasite terveydenhuollolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kodinhoitaja
Se ei ole sen asiakkaan vika.
Ei olekaan. Kiitin huomiosta ja kerroin hänelle, että hänen kanssaan on helppo tehdä yhteistyötä, mutta joskus kun olen saapunut hänen luokseen, minua on voinut vaivata edelliset asiakkaat. Nollaan kyllä pääni häntä varten.
kodinhoitaja
Täysin samaa mieltä ap! Sairas ihminen on haavoittuvainen eikä hänen pitäisi olla hoitajan sylkykuppina. Siitä on ammattimaisuus kaukana. Mutta täytyy sanoa, että itsekin näin terveyspalveluiden "super userina" (kyllä, meitä potilaita kategorisoidaan noin), olen saanut viime aikoina pelkästään hyvää kohtelua hoitajilta! Epäilen, että ne mielisairaat mätämunat ovat häipyneet alalta. Eli jotain hyvääkin tässä tilanteessa.
Alanvaihtajia kyllä riittää, saikutkin lisääntynet paineiden vuoksi. Huonot neuvot aloittaja antoi. Olisin myös odottanut konkreettisen esimerkin huonosta kohtelusta enkä vain yleistä liirumlaarua.
Vierailija kirjoitti:
Ne hoitajat ei tajua, että ovat töissä ja töihin kuuluu hyvä asiakaspalvelu. Ottaisivat loparit jos niin vtutttaa. Ärsyttää tympeät kyrpänaamahoitajat.
Jotkut, en sano että hoitajat mutta osa vakitöissä olevista uhriutuu siitä, että pitaa tehdä töitä.
Sullekko on sanottu jotain, vai mitä olet kuullut?