Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras käsivoide? Miten kädet pehmeiksi ja kivuttomiksi?

Vierailija
12.09.2022 |

Löysin useita keskusteluja aiheesta, mutta ajattelin, että päivitetään käsivoidekysely. Millä voiteella olet saanut kädet pehmeiksi ja ihon hyvään kuntoon?

Minulla on kuivat kädet, tulipunaiset ja pienillä haavoilla. Lääkärin määräämä kortisonivoide auttaa sen aikaa kun sitä käytän, mutta rumba alkaa uudestaan kun käyttö pitää lopettaa.

Mikähän olisi vähiten ärsyttävä käsien pesuaine ja millä voiteella saisin pidettyä kädet pehmeinä?

Olen kokeillut vaikka mitkä rasvat, esim. TBS:n hamppukäsirasvan ja se ei auta mun kuiviin käsiin.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTH:n skin repair intensive cream on toiminut ainakin perusvoiteita (Erisan, Aqualan, Apobase, Nivean perus-tuubivoide) ja kookosöljyä paremmin. Imeytyy myös nopeasti.

Vierailija
42/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on vinkkejä koko loppuelämäksi kokeiltavaksi!

Vierailija
44/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni working handsille. Vihreä pyöreä purkki. Tehoaa muutamassa vuorokaudessa.

Minun käsissäni kirvelee tolkuttomasti

Vierailija
45/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on vähän yli euron Lidlissä maksava SOS.

Vierailija
46/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutrogenan käsivoide, jonka tuubissa Norjan lipun kuva.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/neutrogena-norwegian-formula-50-ml-hand…

Vierailija
47/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Fairilla tiskaa niin ei tarvitse muuta käsivoidetta kuin Tummeli.

Vierailija
48/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki vedenkestävä käsivoide, kuten apteekista Avene cold cream, joka muodostaa iholle vettäpitävän kalvon. Ei tarvitse olla lisäämässä voidetta jokaisen käsienpesun jälkeen. Onkohan muita vastaavia tuotteita kuin tuo Avene?

Tiskaushanskat auttaa myös.

Mulla ei ole edes mitään äärivaikeaa kuivumisongelmaa käsissä mutta tuon voiteen koen kyllä huonoksi. Ei kosteuta kunnolla, jättää lähinnä sen rullautuvan kalvon vaan.

Pesen käsiä useita kymmeniä kertoja päivässä, joten käden iho on ihan naarmuilla talvisin. Minulla tuo Avenen cold cream on toiminut. Se on siitä ylivoimainen, että on tosiaan vedenkestävä. Jos joku tietää jonkun vielä tehokkaamman vedenkestävän voiteen, niin tuokoon ilmi.

Vierailija
49/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni working handsille. Vihreä pyöreä purkki. Tehoaa muutamassa vuorokaudessa.

Minun käsissäni kirvelee tolkuttomasti

Mun ihosta tekee vain jotenkin kuivemman tuntuisen.

Vierailija
50/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa ei saa pestä saippualla paitsi hätätilanteessa!

Pesunesteeksi Sebamed, voiteeksi Avenen Cicalfate. Tuota voidetta pitää laittaa monta kertaa päivässä, mutta sitten se kyllä tehoaa. Lentomatkustajille tiedoksi, että sillä saa aikaan väärän positiivisen räjähdysaineseulassa.

Vierailija
51/65 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil Extra. Viikonlopun ajan laitat yöksi käsiin sekä hanskat ja maanantaina sulla kädet pehmeät kun vauvan peppu. Se ei kirvele, sisältää mm lanoliinia. Olen jo vuosia käyttänyt mm kuiviin jalkoihin, käsiin, kyynärpäihin, nuhanenälle.. Ja kasvoille on oma face extra, vähän notkeampi mutta pehmentää ihanasti.. Suosittelen!

Vierailija
52/65 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi se, että hankin sulfaatittomat pesuaineet. Niin käsisaippua, suihkusaippua kuin shampookin sulfaatittomiksi. 

Minulla sama. Herkistyminen sulfaateille ja nämä kun vaihtoi pois niin hävisi vaikeat iho-ongelmat kuten rosaknena ja aknena hoidettu kasvojen iho, atooppisena hoidettu muu kroppa. Iho kuivuu edelleen hyvinkin paljon, mutta enää ei kuivu niin, että kutiaa ja itsestään halkeilee. Saa ihan kaupan perusrasvoilla suht tasapainoon.

Aloitin ihan perus Dovella, joka on nykyään sulaatiton.

Vierailija
53/65 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli. No alapeukkuja tulee kun mammoille liian halpaa.

Vierailija
54/65 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheavoi auttaa ainakin talven kuivattamiin käsiin. On tosin aika rasvaista, joten toimii parhaiten siten, että laittaa yöksi käsiin, voi myös laittaa puuvillahanskat, jos haluaa.

Vierailija
55/65 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hth.

Yöksi voisi kokeilla myös sinkkivoidetta+ puuvillahanskat, jos punainen ja kirvelevä iho.

Vierailija
56/65 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on siis kuivat ja haavaiset kädet, tarvitset rasvan, jossa on korkea ureapitoisuus. Apteekista löytyy näitä. Sellainen valkoinen tuubi, jossa on punaista. En muista nimeä tähän hätään.

Carbalan. Tämän lisäksi jätä gluteeni pois ruokavaliosta, juo tarpeeksi vettä, syö tarpeeksi proteiinia ja ota omega3-kapseleita.

Carbalan kirvelee hulluna, jos on haavaiset kädet.

Vierailija
57/65 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan viestin Working hands purkissa, ei tuubissa. Ei mikään ole koskaan ollut näin hyvää käsille. Onko ap kokeillut tämän?

Mitä eroa tällä on siihen tuubissa olevaan? Onko siis rasvaisempi versio? 

kyseleepi ensimmäinen vastaaja, joka välillä kaipailee esim. jalkapohjiin hyvää rasvaa. Joskus olen miettinyt sitä purkkiversiota myös.

Vierailija
58/65 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekan viestin Working hands purkissa, ei tuubissa. Ei mikään ole koskaan ollut näin hyvää käsille. Onko ap kokeillut tämän?

Mitä eroa tällä on siihen tuubissa olevaan? Onko siis rasvaisempi versio? 

kyseleepi ensimmäinen vastaaja, joka välillä kaipailee esim. jalkapohjiin hyvää rasvaa. Joskus olen miettinyt sitä purkkiversiota myös.

Luulen, että ei vaan ole kokeiltu molempia. Tuubia löytyy vain harvoista paikoista.

Jaloille on sininen purkki.

Vierailija
59/65 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulfaatittomia käsienpesuaineita olette käyttäneet?

Vierailija
60/65 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on siis kuivat ja haavaiset kädet, tarvitset rasvan, jossa on korkea ureapitoisuus. Apteekista löytyy näitä. Sellainen valkoinen tuubi, jossa on punaista. En muista nimeä tähän hätään.

Carbalan. Tämän lisäksi jätä gluteeni pois ruokavaliosta, juo tarpeeksi vettä, syö tarpeeksi proteiinia ja ota omega3-kapseleita.

Carbalan kirvelee hulluna, jos on haavaiset kädet.

Joo karbamidivoiteet on hyviä atooppiselle iholle, mutta jos iho on valmiiksi ärtynyt ja rikki niin kirvelee kyllä ihan hirveästi. Carbalan ja vastaavat on älyttömän hyviä ylläpitohoidossa, mutta pahimmassa vaiheessa ei kyllä.