Kuinka monta vainajaa olet nähnyt eläissäsi?
Siis käynyt vaikka kappelissa hyvästelemässä? Itse 5.
Kommentit (54)
Äitini. Lisäksi useita kymmeniä muita kun olin hoivakodissa töissä.
Vastaan tähän, että monta. Sairaalassa kun olin töissä useamman vuoden, niin niitä tuli viikottain. Lukua en pitänyt.
Siis olen nähnyt vaan kaverini kuolleena, mutta ovat olleet arkussa kuten vanhempani. Yhden vainajan olen nähnyt siis.
Siis onko teillä ollut arkku auki hyvästelyyn?
Kaksi kuollutta. En tuntenut heitä, sillä olin seuraamassa ruumiinavausta opinnoissani.
Aika monta olet kyllä nähnyt kuolleena. Kävitkö tunnistamassa vai näytettiinkö vainaja vain kaikille hautajaisissa?
Lapsena neljä sukulaista, hautajaisissa joissa avoin arkku.
Vaikka kuinka monta,olin yli 40 vuotta vanhusten palvelutalossa töissä.
Puolet suvusta on ortodokseja ja arkku aina hautajaisissa auki. En oikeastaan ole pysynyt laskuissa siinä, kuinka monta olen itse nähnyt.
9-vuotias lapseni on nähnyt kaksi. Toisen alle kolmevuotiaana ja toisen viime talvena. Molemmat hautajaisissa. En ole itsekään nähnyt muualla kuin hautajaisissa.
Ystävän arkku oli auki. Hän nukkui siinä hyvin levollisena.
Niin monta että en ole pitänyt lukua. Olen töissä terveydenhuollossa vanhusten parissa
Äidin kädestä pidin kiinni hänen kuolemansa hetkellä, veli piti toisesta kädestä kiinni.
En minäkään ole halunnut katsoa sen koommin kun ukin näin. Ehkä sitten jos vainaja olisi ihan läheinen kuten oma lapsi tai puoliso.