Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan huomauttanut kirjoitusvirheestä täällä?

Vierailija
12.09.2022 |

Jos olet, millaisesta virheestä?

Oletko koskaan huomauttanut kirjoitusvirheestä täällä?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä tulee, mutta usein huomaa, että kaikilla ei ole mitään käsitystä kieliopista.

Vierailija
42/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En kanna myöskään vettä kaivoon. Joskus sivusta seuraan väittelyitä, joissa toinen oikean argumentin puutteessa takertuu kirjoitusvirheeseen. Epä-älyllistä touhua.

Onko tämä sama kuin älytöntä?

Ei.

T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä en jaksaisi alkaa huomioimaan. Tekstin sisältö kiinnostaa enemmän. Olen tottunut noihin kirjoitusvirheisiin, kun lähipiiristäkin löytyy näitä, joilla hankaluuksia puheen tai kirjoittamisen tuottamista.

Vierailija
44/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Seurasin kyllä yhtä keskustelua täällä aiemmin, jossa tarkkanokkainen oli ottanut silmätikukseen autimisminkirjolaisen ja tarttui hänen kaikkiin kielioppivirheisiin.

Vierailija
45/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paristi oon huomauttanu yleensä sellaiselle joka muutenkin on ärsyttäny

Vierailija
46/52 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko koskaan huomauttanut kirjoitusvirheistä täällä. Olen kyllä laittanut tänne kommentin siitä että suomen kielen kirjoittsminen on niin foneettista ja helppoa että ihmettelen kuinka jotkut onnistuvat kirjoittamaan sitä niin huonosti.

Vierailija
47/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siiitä vokaaalien venytttäjästä. Venyttäää varrsinkin vokaaaleja muttta myös konsonanttteja.

Vierailija
48/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljoitusvilheet ova pelseesta.

Vierailija
49/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä väärästä sanasuomennoksesta, mutta kirjoittaja hermostui pahanpäiväisesti ja väitti, että kyseessä on kokonaan eri asiakin. 

Vierailija
50/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheistä en - niitä sattuu kaikille nopeasti kirjoittaessa. Sen sijaan kielioppivirheistä olen, jos niitä on tekstissä niin paljon, että viestin sanoman ymmärtäminen alkaa mennä haastavaksi.

Vierailija
51/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut ärsyttää kirjoittajat, jotka eivät osaa käyttää pistettä vaan sen sijaan pisteitä laitetaan aina kaksi tai kolme. Jollain oli myös tapana laittaa ihan jokaisen lauseen perään huutomerkki. Noiden keskustelu oikeassa elämässä voisi olla huvittavaa seurattavaa, kun toinen pohtii kesken jäävillä lauseilla ja toinen huutaa omat kommenttinsa.

Vierailija
52/52 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa multitaskaajana olla pikkumainen.