Vanhempien kalliit lahjatoiveet
Hei
Olen menossa erään ei niin läheisen lapsen syntymäpäiville, koska kutsuttiin. Kun kysyin lahjavinkkejä sain vastaukseksi yhden rakennussarjan, jonka hinta on 70 euroa. En millään pysty laittamaan lapsen lahjaan näin paljon rahaa. Kehtaanko mennä juhliin jonkun muun lahjan kanssa?
Kommentit (71)
Kerro niille vanhemmille että ehdottavat jotain seitsemän euron (tai niillä main) hintaista. Kun asiasta puhuu selvästi etukäteen ei tule mitään hämmentäviä yllätyksiä kumminkaan puolin.
Tunnetko ketään muuta, joka on menossa samoihin juhliin? Jos ostatte ko lahjan yhdessä? Koska se, että viet sinse sen tuhannen 10€ pehomelun, ei sekään ole hyvä idea. Tai sitten 20€ kuoreen ja sanot lahjaa antaessa, että tässä alkupanos siihen xx-sarjaan.
Eikö siihen rakennussarjaan ole mitään halvempaa osaa tms. jonka voisi ostaa?
Mietin vaan, että miten joku vanhempi edes kehtaa esittää tuollaisia lahjatoiveita vai ei vaan tiedä hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ketään muuta, joka on menossa samoihin juhliin? Jos ostatte ko lahjan yhdessä? Koska se, että viet sinse sen tuhannen 10€ pehomelun, ei sekään ole hyvä idea. Tai sitten 20€ kuoreen ja sanot lahjaa antaessa, että tässä alkupanos siihen xx-sarjaan.
Lapsi, jolla on tuhat pehmolelua, ei tarvitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että miten joku vanhempi edes kehtaa esittää tuollaisia lahjatoiveita vai ei vaan tiedä hintaa?
Voi hyvin olla, etteivät ole tietoisia hinnasta, mutta kyllä toiset kehtaa pyytää vaikka tietävätkin, ovat vaan sen verran röyhkeitä. Ja usein on sitten niitä, jotka ei kehtaa olla ostamatta, kun ovat kerran kysyneet, vaikka hinta olisi paljon enemmän kuin se mitä oli ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ainakaan vanhemmuuden mukana tullut tietoutta kaikkien mahdollisten lelujen hinnoista. Ei myöskään hintahaitarista. Eikä siitä minkä verran kukakin haluaa tai pystyy käyttämään rahaa lahjaan.
Kympin lahjakortti markettiin ratkaisee monta pulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ainakaan vanhemmuuden mukana tullut tietoutta kaikkien mahdollisten lelujen hinnoista. Ei myöskään hintahaitarista. Eikä siitä minkä verran kukakin haluaa tai pystyy käyttämään rahaa lahjaan.
Voi hyvä luoja. Googlaa se lelu ennen kuin kerjäät sitä muilta. Ja 70 e on hyvä summa lahjaan jos lapsi on lähisukua ja lahjan antaja päättää itse summasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin et kykene toivomaan mitään spesifistiä lahjaakaan lapsellesi.
Minä en menisi ollenkaan. Ostakoon itse penskansa lelut. Pölvästejä ihmisiä käytetään vain hyväksi. Kohta alkaisi satelemaan monen kersan kekkereille monta kertaa vuodessa kutsuja jos hevelinä alkaa niihin lahjoja kantamaan vaatimusten kasvaessa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi, jolla on tuhat pehmolelua, ei tarvitse mitään.
Ehkä jotain muuta kuin pehmolelun?
Oon ostanut 10 e lahjakortteja.
Hyvä lahja
Sano niille, että meillä ei ole tapana lahjoa vieraita lapsia, mutta voimme ilahduttaa teitä läsnäolollamme.
Vierailija kirjoitti:
Oon ostanut 10 e lahjakortteja.
Hyvä lahja
Tämä on hyvä lahja mielestäni.
Kympillä saa esim. Tokmannilta kivoja askartelujuttuja, pehmolelun tai vaikka hiekkalelusetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan tosissasi? Jos lapseni toivoo asiaa x ja en jostain syystä tiedä hintaa, niin todellakin selvitän sen ja EI TODELLAKAAN tulisi mieleenkään esittää mitään 70 euron lahjatoiveita yhtään kenellekään, varsinkaan jollekin ei niin läheiselle ihmiselle. Valoja tauluun!
Kehtaat