Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
12.09.2022 |

pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuu elämästäsi. Sinusta on varmasti vaikka mihin, vaikka kaupankassan ura ei niihin lukeutuisi. En itsekään haluaisi työskennellä kaupankassalla vaikka olen melko rohkea. Luulen,että keskittymiskyky ei riittäisi ja sähläisin vaan.

Nykyään on vaikka mitä töitä, rohkeasti vain ! :)

Vierailija
182/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro työhakemuksessa/haastattelussa kun kysytään miksi hait kyseistä tehtävää että siksi kun työkkäri käski. Valehtele tulevasta hammasremontista joka aiheuttanee tarpeen anakin 2kk:n saikulle. Kerro ihmisvihastasi ja fibromyalgiasta jonka vuoksi joudut saikuttamaan ainakin viikon kuukaudessa.

Tähän kommenttiin annan täydet pisteet ja perustelen pisteeni sillä, että sain niin makeat naurut, etten vähään aikaan, onneksi tällaisia ihmisiä on olemassa, jotka haluaisivat olla raakarehellisiä. Hyvää syksynjatkoa, kommentti oli niin ihanasti rakennettu, että olispas tilaisuus soveltaa sitä käytäntöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnilla alkaa olla paniikki kun ihminen on ollut niin kauan työttömänä, että työttömyyskorvaus alkaa olla kunnan vastuulla maksaa. Siitä syystä ne haluaa keinoja kaihtamatta nöyryyttää työtöntä pakottamalla noihin kokeiluihin ja kuntouttavaan. Haluavat työttömän hetkeksi tilastoista pois, jollon kunta ei joudu maksajaksi, ja tilastot näyttää nätimmiltä.

Niiden touhussa ei muutenkaan ole päätä eikä häntää. Opiskelupaikaksi ei kelpuuteta käytännössä mitään paikkaa, mutta sitten seuraavassa lauseessa tyrkytetään yrittäjyyttä, kenties samalle alalle mistä opinnot kiellettiin.

Itsekin olen työtön ja mun työkyvyssä ei ole mitään vikaa. Asiat kannattaa ja pitääkin sanoa suoraan. Vaikka olen työtön, niin aikani on silti ihan yhtä arvokasta kun kenen tahansa toisenkin ihmisen, enkä sitä käytä asioihin mistä en koe hyötyväni. Töitä haen jatkuvasti, yli sen mitä kuukaudessa on velvoitettu hakemaan.

Onko työkkärin tapaamiseen pakko mennä jos sellainen soviittu vai voiko siitä jotenkin enää kieltäytyä tai perua? Ei millään huvittaisi mennä

Ei voi. Tapaaminen on myös velvoittava. Voithan soittaa ja yrittää saada sen hoitumaan esim teamsilla.

Vierailija
184/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään menis, en voi sietää ihmisiä.

Ei tosiaan minustakaan olisi kaupankassaksi, minusta se on aika vaativa asiakaspalvelutyö ja palkka ihan liian pieni. Miten työkkärissäkin kuvittelevat, että se sopisi, varsinkin ujolle ihmiselle. Ite en varmaan kestäisi viikkoakaan.

Vierailija
185/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kysyt vaan. Käytät vielä tota samaa kieltä hakemuksessa kuin alotuksessasi. Tuskimpa saat paikkaa, kerrot vielä että mieluiten työskentelisit takatiloissa koska pelkäät ihmisiä.

No mut käskettiin myös hakea työharjoittelupaikkoja.

Niitä ei tarvi hakea vaikka kuinka niin uskotellaan.

Itse sanon, että tarvin ja hean palkkatyötä, joten se on hyväksytty. 

Kassatyöhön ei nyt tosiaankaan pääse niin vain, työkkäri taas ihan pihalla. Niihin menee/pääsee opiskelijat, eikä vakitöitä etsivät. 

AP:lle suosittelen hakemaan tekstittäjän tms töitä, onnistuu kokonaan etänäkin.

Tsemppiä!

Mulle ainakin sanottiin, että mun tulee hakea työkokeiluun koska en ole saanut palkkatyötä.

Se, ettet ole saanut töitä, tai ettei töitä ole kaikille, ei ole sinun vikasi!

Sanot, ettet koe hyötyväsi siitä mitenkään ja töissä on koeaika jolloin selviää sovitko ko työhön (minulle yritettiin perustella työkokeilua sillä, että voin kokeilla sopiiko työ minulle). 

Aikuinen ihminen ei tarvi työkokeilua, ellei vartavasten itse tahdo.

Mutta aikuinen ihminen ansaitsee palkan työstään.

Sano esim. työkkärin soittaessa,jos tuputtavat työkokeilua, että koet olevasi työkykyinen ja ansaitset palkan, et ole kiinnostunut työkokeilusta, vaan oikeista palkkatöistä. (Ja palkkatöiden vuoksihan työnhakijana ollaan.)

Jaksa alkaa te toimiston naisten kanssa taistelemaankaan. Olen muutenkin ujo ja hiljainen ja en uskolla sanoa vastaan. Sitäpaitsi sanoin jo aikaisemmin että haen palkkatöitä ja hakenut aktiivisesti ja te toimiston nainen alkoi puhua päälle

Milloin sinä olet hakenut niitä palkkatöitä? Ei ihme jos te-toimisto alkaa potkimaan eteenpäin, jos olet kolme vuotta ollut työttömänä.

Koko ajan aktiivisesti. Minulla oli työvalmentajakin jonka kanssa hiottiin hyväksi cv:t ja hakemukset. kyllä mä jotain etätöitä tai oman alan rauhallista voisin tehdä, mutta olen hakenut ainakin yli sataan enkä ole päässyt. Tiedä sitten onko se minun vain tämän yhteiskunnan vika,

Jos nykyinen tapa ei toimi, olisiko aika kokeilla jotain uutta? Esimerkiksi sitä te:n tarjoamaa työkokeilua. Jos se tuntuu jo ylitsepääsemättömältä, miten ajattelit tehdä töitä 8 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa? Se kysymys saattaa olla myös työnantajan mielessä.

Sata hakemusta kolmessa vuodessa tekee muuten vähän alle kolme hakemusta kuukaudessa. Onko se sinusta paljon?

No jos en tunne pystäväni niin sittenhän minut pitäisi hoitaa kuntoon? mutta mitä jos en tunne olevani kunnossa koska minut on jo 5 vuotta sitten kuntoutettu? Eli pitäisi olla kunnossa.

Vierailija
186/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitempään muhjaat kotona niin sitä vaikeampaa sieltä on lähteä. Käytä mielikuvitustasi, hanki rohkeutta ja opettelet ihmisten kohtaamista vaikka jollain harrastuksella. Huolehdit itsestäsi, aloitat käymään vaikka uimahallissa tai kuntosalilla?

Sitten kun huomaat itsetuntosi ja kuntosi kohenevan ,niin haet johonkin sellaisiin paikkoihin jotka sopii sulle. Postinjakajaksi, siivoojaksi?

Opiskellakin voi nykyään vaikka mitä ihan etänä.

Et sinä voi täysin kotiin linnoittautua. Tsemppiä!

Heh mikä neuvo. Kirjoittaja kuvittelee, että TE-toimisto odottaa, että hakija on saanut itsetuntonsa uimalla tai kuntoilemalla takaisin, heh. Jos aiot saada työtä, pitää sinun olla kunnossa kaiken aikaa. Olipas helvetin idioottimainen neuvo, sinulle en ainakaan suosittele hakemaan neuvonantajan tehtävää. 

Hehheh vaan itsellesi. Kirjoittaja varmasti tarkoitti että nyt kun aloittaa, niin on tulevaisuudessa sitten parempi työkyky. Tällä hetkellä kun kasvattaa sitä kuntoaan ja opettelee muita taitoja, niin voi hakea esimerkiksi etänä opiskelee? Välttyy karenssilta ja työkkäri ei huohota niskaan. Silloin on esimerkiksi oikeutettu opintotukeen.

Kenties tuossa alkaa jossain kohtaa olee jo niin hyvässä kunnossa, että pääsee töihinkin. Ahkerasti vaan kokoajan hakee ITSELLE MIELUISIA paikkoja.

Suosittelen myös vakavasti harkitsee muuttoa, jos yhtään on mahdollista. Erilaiset pakkaustyöt esimerkiksi kaupoissa on lisääntynyt , koska ruokaa ostetaan paljon verkosta (isommat kaupungit).

Kannattaa miettiä laajasti eri vaihtoehtoja. Kyllä ujollekin virka löytyy 🙂

Vierailija
187/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kysyt vaan. Käytät vielä tota samaa kieltä hakemuksessa kuin alotuksessasi. Tuskimpa saat paikkaa, kerrot vielä että mieluiten työskentelisit takatiloissa koska pelkäät ihmisiä.

Kassatyöhön ei nyt tosiaankaan pääse niin vain, työkkäri taas ihan pihalla. Niihin menee/pääsee opiskelijat, eikä vakitöitä etsivät. 

Tsemppiä!

Mulle ainakin sanottiin, että mun tulee hakea työkokeiluun koska en ole saanut palkkatyötä.

Sanot, ettet koe hyötyväsi siitä mitenkään ja töissä on koeaika jolloin selviää sovitko ko työhön (minulle yritettiin perustella työkokeilua sillä, että voin kokeilla sopiiko työ minulle). 

Sano esim. työkkärin soittaessa,jos tuputtavat työkokeilua, että koet olevasi työkykyinen ja ansaitset palkan, et ole kiinnostunut työkokeilusta, vaan oikeista palkkatöistä. (Ja palkkatöiden vuoksihan työnhakijana ollaan.)

Jaksa alkaa te toimiston naisten kanssa taistelemaankaan. Olen muutenkin ujo ja hiljainen ja en uskolla sanoa vastaan. Sitäpaitsi sanoin jo aikaisemmin että haen palkkatöitä ja hakenut aktiivisesti ja te toimiston nainen alkoi puhua päälle

Milloin sinä olet hakenut niitä palkkatöitä? Ei ihme jos te-toimisto alkaa potkimaan eteenpäin, jos olet kolme vuotta ollut työttömänä.

Koko ajan aktiivisesti. Minulla oli työvalmentajakin jonka kanssa hiottiin hyväksi cv:t ja hakemukset. kyllä mä jotain etätöitä tai oman alan rauhallista voisin tehdä, mutta olen hakenut ainakin yli sataan enkä ole päässyt. Tiedä sitten onko se minun vain tämän yhteiskunnan vika,

Jos nykyinen tapa ei toimi, olisiko aika kokeilla jotain uutta? Esimerkiksi sitä te:n tarjoamaa työkokeilua. Jos se tuntuu jo ylitsepääsemättömältä, miten ajattelit tehdä töitä 8 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa? Se kysymys saattaa olla myös työnantajan mielessä.

Sata hakemusta kolmessa vuodessa tekee muuten vähän alle kolme hakemusta kuukaudessa. Onko se sinusta paljon?

Miksei sitten pääse sairaslomallekaan?

Vierailija
188/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään menis, en voi sietää ihmisiä.

Ei tosiaan minustakaan olisi kaupankassaksi, minusta se on aika vaativa asiakaspalvelutyö ja palkka ihan liian pieni. Miten työkkärissäkin kuvittelevat, että se sopisi, varsinkin ujolle ihmiselle. Ite en varmaan kestäisi viikkoakaan.

Joo ei tänäpäivänä kuka vaan pärjää kassalla. Siinä täytyy olla tietynlainen. Sosiaalinen, rauhallinen, tarkka ja usein kaupoissa sisältyy veikkausmyynti, postipalvelut ym. Ei olisi meikäläisestäkään.

Vierailija
189/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mennyt jo lupautumaan työkokeiluun, tee siitä mahdollisimman lyhyt, eli yksi päivä viikossa, neljä tuntiakohan oli lyhin? Sano ettet koe tarvivasi enempää. Näin vähällä määrällä et välttämättä edes "pääse" kokeiluun.

Muista myös, ettet saa yksin tehdä mitään, vaan sinulla olisi koko ajan oltava oikea työntekijä siinä. Eli jos asiakkaat kysyvät jotain, sanot, että anteeksi, haen työntekijän paikalle. Näin myös asiakkaat huomaavat, että osa on siellä pakotettuna. 

Ja työtehtäviä kokeillaan, eli jos yhtenä päivänä hyllytät, sitä ei tarvi toista kertaa kokeilla.

AP on ollut kolme vuotta työttömänä ja sinä jaat lisää neuvoja, miten voisi jatkaa kotona makoilua..

Ei vaan kannustan häntä pitämään ihmisarvonsa!

Ei kenenkään tarvi mennä orjahommiin vain siksi, että töitä ei ole.

Ja töitä ei ole siksi, että näihin "entry-level" -hommiin otetaan näitä kokeilijoita.

Jokainen ansaitsee työstään palkan, työterveyden, eläkkeen jne.

Vierailija
190/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitempään muhjaat kotona niin sitä vaikeampaa sieltä on lähteä. Käytä mielikuvitustasi, hanki rohkeutta ja opettelet ihmisten kohtaamista vaikka jollain harrastuksella. Huolehdit itsestäsi, aloitat käymään vaikka uimahallissa tai kuntosalilla?

Sitten kun huomaat itsetuntosi ja kuntosi kohenevan ,niin haet johonkin sellaisiin paikkoihin jotka sopii sulle. Postinjakajaksi, siivoojaksi?

Heh mikä neuvo. Kirjoittaja kuvittelee, että TE-toimisto odottaa, että hakija on saanut itsetuntonsa uimalla tai kuntoilemalla takaisin, heh. Jos aiot saada työtä, pitää sinun olla kunnossa kaiken aikaa. Olipas helvetin idioottimainen neuvo, sinulle en ainakaan suosittele hakemaan neuvonantajan tehtävää. 

Hehheh vaan itsellesi. Kirjoittaja varmasti tarkoitti että nyt kun aloittaa, niin on tulevaisuudessa sitten parempi työkyky. Tällä hetkellä kun kasvattaa sitä kuntoaan ja opettelee muita taitoja, niin voi hakea esimerkiksi etänä opiskelee? Välttyy karenssilta ja työkkäri ei huohota niskaan. Silloin on esimerkiksi oikeutettu opintotukeen.

Kenties tuossa alkaa jossain kohtaa olee jo niin hyvässä kunnossa, että pääsee töihinkin. Ahkerasti vaan kokoajan hakee ITSELLE MIELUISIA paikkoja.

Suosittelen myös vakavasti harkitsee muuttoa, jos yhtään on mahdollista. Erilaiset pakkaustyöt esimerkiksi kaupoissa on lisääntynyt , koska ruokaa ostetaan paljon verkosta (isommat kaupungit).

Herttaisuus ja positiivisuus luokitellaan vielä hyveeksi, mutta vain tilanteissa, joihin se soveltuu. Pääsi varmaan unohtumaan, että pitäisi löytää se työnantaja, joka katsoo hyvällä ja palkkaa sinut kun olet uinut, kuntoillut ja pakannut tavaroita laatikoihin. Katsos, kun niitä ilmaistulijoita TE-toimisto laittaa menemään kyseisiin töihin, niin miksi työnantaja siitä palkkaa maksaa jos saa pakkaajan 9 euron päiväkorvauksella. Nyt pää pois pensaikosta ja uimaan!

Vierailija
191/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Miksei sitten pääse sairaslomallekaan?

Oletko sairas vai miksi kyselet sairauslomasta? Se ettei huvita mennä töihin ei ole sairausloman syy.

No olen pienestä asti kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta. Minut on kuntoutettu mutta pelot on silti aina läsnä. Olen myös jonkin verran ahdistunut. Kävin kyllä juttelemassa näistä hoitajalle kesällä mutta en saanut sairaslomaa ja piti vaan jatkaa työnhakua. Kuitenkaan en tunnne olevani täysin työkykyinen, mutta jotain hommia etätöitänä voisin tehdä mutta sellaiseen en ole päässyt (oman alan) enkä luultavasti tule pääsemään.

Vierailija
192/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Oon ollut 3 vuotta työtön ja sanottiin että nyt on aika hakea esim työkokeiluun, koska olen ollut niin pitkään ilman töitä. Tähän oli vaikea sanoa mitään vastaan kun te-toimiston nainen alkoi vaan ehdotella työkokeilupaikkoja. Luulin että se on ihan ok hänen sanoa niin. SE on vaikea ujon ja hiljaisen ihmisen siinä sanoa, että en halua. Sitten sanoi myös että seuraava etappi on sitten kuntouttava työtoiminta.

Ihan kiinnostuksesta. Mitä ne työkokeilupaikat oli?

esim minun pitäisi lähikaupoihin soitella ja kysellä pääsenkö jotain tekemään siellä esim hyllyttämään. Mutta minua ei edes kiinnosta koko kaupan ala ja siellä työskentely.  Mutta kun en ole työllistynyt omalla alalla niin näköjään minua voidaan tökkiä minne vaan....

Eli niitä paikkoja ei ees ollut! Ja sun pitäis häiritä toisia ihmisiä! Ihan oikeasti! Tsiisus!

Vierailija
193/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin absurdia kuvitella pääsevänsä heti huippupalkoille ja "oman alan duuniin", jos on ollut vuosia työttömänä ja kokee ettei ole kykeneväinen oikein mihinkään.

Siihen on tasan yks vaihtoehto: laskea rimaa ja tehdä se työ, minkä tässä tilanteessa voi ja kykenee.

Kykenisin esim johonkin etätöihin ja sellaisiin olen hakenutkin mutta niihin en pääse. Että laitettaisiin heti jonnekin kauppaan niin kuulostaa kamalalta. Mutta sinne työkkäri nyt pakottaa...

Vierailija
194/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttaisuus ja positiivisuus luokitellaan vielä hyveeksi, mutta vain tilanteissa, joihin se soveltuu. Pääsi varmaan unohtumaan, että pitäisi löytää se työnantaja, joka katsoo hyvällä ja palkkaa sinut kun olet uinut, kuntoillut ja pakannut tavaroita laatikoihin. Katsos, kun niitä ilmaistulijoita TE-toimisto laittaa menemään kyseisiin töihin, niin miksi työnantaja siitä palkkaa maksaa jos saa pakkaajan 9 euron päiväkorvauksella. Nyt pää pois pensaikosta ja uimaan!

Taidat kuulua siihen ihmisluokkaan, jolle mikään ei käy? Löydät ongelman joka ratkaisuun? Se on voi voi sitten..

Jotain täällä täytyy jokaisen elääkseen tehdä. Ei voi jäädä loisimaan yhteiskunnan rahoilla vaikka olis kuinka ujo ja arka.

Minulle tärkeintä on PÄÄMÄÄRÄN saavuttaminen, ei sorkkia siellä täällä jotain pimpeli-pom hommia, joista ei tule kun rupia persiille. Minä MÄÄRÄÄN itse, mihin menen ja mitä teen ja mihin vahvuuteni myyn, en niitä ilmaiseksi TE-toimiston käyttöön anna. Jos en olisi kuin 9 euron arvoinen per päivä, ostaisin köyden ja rasvaisin sen puun oksaan. ONNEKSI EI OLE TARVETTA, joillekin se olisi ehkä pakko, jotta pääsee hanttihommia vuorille pakoon.

Vierailija
195/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postia jakamaan? Siivoojilla kans töitä riittää, oletko hakenut?

Mitä olen katsonut aika moneen siivojaan työpaikkaan tarvitaan ajokortti. Minulla ei ole ajokorttia eikä sellaiseen varaa

Vierailija
196/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin ihan mielelläni kauppaan töihin, jos nyt jäisin työttömäksi. Kokeile rohkeasti, uskon että tykkäät. Saa sieltä pois lähteä jos ei tykkääkään, koeajan puitteissa saa häipyä koska vaan.

Vierailija
197/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan minäkin yritin itseäni opiskeluaikoina elättää ilman lainaa osa-aikatöillä. Halveksintaa sain vain osakseni opiskelukavereilta, jotka eivät alentuneet töihin. Kyllä ihmetytti, kun pitivät itseään niin hienoina. No, nyt oman alan töissä ja kaikki hyvin. Nuo hienohelmat ovat nyt kotirouvina ukkojensa rahoilla - toivon vaan, että avioliitot kestää, eikä tule kylmää kyytiä...

Vierailija
198/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kassatyössä on vikana? Ihan hyvää homma monella tavalla. Varsinkin jos selviää määräaikaisella sopimuksella. (en siis itse jaksaisi pitkän päälle kyllä, mutta vaikka 6kk olisi ihan kiva)

Vierailija
199/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuulua siihen ihmisluokkaan, jolle mikään ei käy? Löydät ongelman joka ratkaisuun? Se on voi voi sitten..

Jotain täällä täytyy jokaisen elääkseen tehdä. Ei voi jäädä loisimaan yhteiskunnan rahoilla vaikka olis kuinka ujo ja arka.

Minulle tärkeintä on PÄÄMÄÄRÄN saavuttaminen, ei sorkkia siellä täällä jotain pimpeli-pom hommia, joista ei tule kun rupia persiille. Minä MÄÄRÄÄN itse, mihin menen ja mitä teen ja mihin vahvuuteni myyn, en niitä ilmaiseksi TE-toimiston käyttöön anna. Jos en olisi kuin 9 euron arvoinen per päivä, ostaisin köyden ja rasvaisin sen puun oksaan. ONNEKSI EI OLE TARVETTA, joillekin se olisi ehkä pakko, jotta pääsee hanttihommia vuorille pakoon.

Ja se PÄÄMÄÄRÄ saavutetaan sillä, että raavit niitä rupia p e r seestäsi kotona?

Ei, olen etsinyt ja löytänyt PÄÄMÄÄRÄNI, olen siis TYÖSSÄ, en TE-toimiston juoksupoikana tai tyttönä. Jos joku oikeasti saa mielekkään työn TE-toimiston listoilta, täytyy kyseessä olla "kaverihomma", lisäksi, yksikään työnantaja ei ole juurikaan kiinnostunut TE-toimiston työnhakijalistoista, mistäköhän johtuu?

Vierailija
200/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauppatieteen maisteri, mutta työkyvytön.

Sain ihan sekopään työkkärityypin, joka yritti tuupata kassalle tai siivoamaan.

Lähetin tuoreet lääkärintodistukset. Tyyppi turhautui täysin, kun en niiden perusteella kelpaa mihinkään. (Harmittaa todella paljon itseänikin)

Onneksi sain vaihdettua asialliseen työkkärityyppiin.