Vuoden kestänyt selkäkipu
Mulla on ollut vuoden kestänyt selkäkipu ja kivuttomia päiviä ollut 20 maksimissaan. Lääkäri ei tee asialle mitään, tai väittää että iskias vain vaivaa. Särkylääket ei auta edes enää mitään mihinkään. Alkaa oma pää hajota. Olisiko teillä mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (16)
En tiedä pitäisikö tätä sanoa, mutta sanon silti.
Äitini ravasi toistuvan, kroonisen selkäkivun takia lääkärissä melkein 1v ajan ollessaan 41v-42v, sai vain lääkekuureja ja jumppaohjeita+fysioterapia lähetteen koko tuon vuoden aikana.
No, sitten selvisikin, että oli syöpä, etäpesäkkeitä mm lannerangassa ja ne aiheutti selkäkivut.
Sinulla tuskin tuo kyseessä, mutta pointtini on, että lääkäri, varsinkaan vain 1 sellainen, ei ole ikinä mikään Jumala! Aina on oikeus toiseen mielipiteeseen, kun lääkärissä asioi ja aina voi myös kyseenalaistaa, vaatia ja edellyttää jotakin muutakin kuin "ylös ja ulos"-toimintaa.
Jos en ennen tuotakaan pitänyt heitä ylimaallisen ainoan oikean tiedon lähteinä niin en varsinkaan äitini jälkeen.
Äiti kuoli 47v iässä tuohon syöpään joka sai rauhassa levitä sinä aikana, kun lääkärit antoivat kipulääkkeitä ja jumppaohjeita "vain" selkäkipuun.
No mulla on kestänyt 30 vuotta. Yhdet röntgenit otettiin, ja nivelrikkoa löytyi. Kysyin koskas otetaan uudet, ja lääkäri nauroi ettei kannata, ei siellä mitään näy vaikket pääsisi sängystä ylös.
Ohjasi työkyvyn arvioon, siellä sanottiin että korvien välissä se syy on, "älä siitä välitä, se on kuitenkin yhtä todellista kuin muukin kipu". Näin Oulussa.
Ja juu, välillä en pääse ylös enkä alas, mutta lääkäriin en enää mene.
Teini-iästä lähtien ongelma. Selkä ja vatsaliikkeitä tehnyt 100 kertaa sen mitä keskivertosuomalainen. Työkyvytön ilman eläkettä. Välilevynrappeuma, jolle ei voi tehdä mitään. Liian vaivainen, jotta pääsisin edes Kelan selkäkursseille: "Ei voi kuntouttaa." Tervetuloa kerhoon.
Ei ole Kuvattu ollenkaan kun ei nähdä syytä siihen. Ja tosiaan käsistä ja jaloista lähtee myös voimat ja jaloista tunnot välillä. Ikää tosiaan se alle 30v kuitenkin. Kaksi eri lääkäriä tätä mieltä
Mene yksityiselle ortopedille. Saat lähetteen magneettiin. Lääkärinpalkkio noin 90€ x 2 + magneetti noin 300-400€. Selviää syy ainakin.
Tunto- ja voimanpuutokset viittaa hermoärsytykseen tai -pinteeseen.
Onko säteilykipua jalkaan/jalkoihin? Milloin/missä asennossa puutuu? Onnistuuko kantakävely ja varpaillaan kävely?
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle ortopedille. Saat lähetteen magneettiin. Lääkärinpalkkio noin 90€ x 2 + magneetti noin 300-400€. Selviää syy ainakin.
Tunto- ja voimanpuutokset viittaa hermoärsytykseen tai -pinteeseen.
Onko säteilykipua jalkaan/jalkoihin? Milloin/missä asennossa puutuu? Onnistuuko kantakävely ja varpaillaan kävely?
Kantakävely ja varpaillaan kävely onnistuu. Puuttumisen asennot vaihtelee, seisten ja istuen pahimmat. Kipua on varpaissa
On myös tutun kautta kokemus kuinka selkävaivojen syyksi paljastui syöpä, tässä tapauksessa verisyöpä. Eli vaadi perusteellisia tutkimuksia.
Iskias jos vaivaa, niin salille ja selkätreeniä sekä syvien vatsojen treenaamista. Sillä loppui minun selkävaivat. Ei kannata istua paljoa päivän aikana ja makaamalla vain pahentaa tilannetta.
Itselläni nivelrikosta johtuva krooninen kipu!
Vierailija kirjoitti:
Iskias jos vaivaa, niin salille ja selkätreeniä sekä syvien vatsojen treenaamista. Sillä loppui minun selkävaivat. Ei kannata istua paljoa päivän aikana ja makaamalla vain pahentaa tilannetta.
Salilla on tässä nyt vuoden verran käyty eikä vaikutusta
Pyydä lähete osteopaatille. Minulle tämä auttaa enemmän kuin perinteinen fysioterapia tai saliharjoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin sit tarkempia tutkimuksia, jos oikeasti olet siellä salilla treenannut selkälihaksia, niin iskiaksen olisi pitänyt jo lihasten kasvaessa helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin sit tarkempia tutkimuksia, jos oikeasti olet siellä salilla treenannut selkälihaksia, niin iskiaksen olisi pitänyt jo lihasten kasvaessa helpottaa.
Jos hermopinne, niin kuin ap:lla melkein 100%in varmuudella on, niin siihen ei auta mikään muu kuin dekompressioleikkaus. Tosin niitä ei leikata kovinkaan helposti. Voimat pitää hävitä tyystin jaloista eikä niitä tahdota sittenkään leikata. Itse jouduin leikkaukseen kun jalka halvaantui polvesta alaspäin.
Mut joo, suosittelen ap:lle ortopedia joka erikoistunut selkäpotilaisiin ja sitä kautta magneettiin. Saa ainakin selville syyn.
Hermokipu on saa*****a.
- nro 7
Minulla todettiin kihti usean vuoden selkäkipuilun jälkeen. Oli noussut jo selkään asti tauti.
Alat oleen aika mummo jo.