Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova ruokahalu koko ajan! Olen syönyt todella paljon. Auttaisiko kasviksien lisääminen?

Vierailija
12.09.2022 |

Eilen söin kaalipataa (kaalia, jauhelihaa, kermaa, voita, valkosipuli, sipuli) ison annoksen lounaalla. Smetanaa päälle.
Ajattelin, että kyllä vatsa kiittää, eikä heti tule nälkä.

Joidenkin tuntien päästä söin päivälliseksi kaapissa ollutta ruskeaa jauhelihakastkketta ja spagetti hyvän annoksen.
Parin kolmen tunnin päästä sama ruoka, reilu annos.

Sitten vielä kolme pientä lihapasteijaa illalla.
Taas nälkä, ihan siis oikeasti nälkä.
No, piti ottaa vielä myöhäistäiltapalana paljon kaalipataa, sitten riitti vasta.

Mietin, että ei kroppa kestä tällaista ruokamäärää. Muutenkin ihan sekaisin kaikesta koko keho. Olen toipuva alkoholisti, rasvaa elimistössä on ja olen juomalla (ja syömällä) liikaa. Ei ole ollut sellaista tasapainoa.

No, ehkä syön sitten ison kukkurallisen salaattia jos tulee tarve syödä. Tänään teen kananmunia ja kasvispyttipannun. Sekä kulhollisen salaattia, en tiedä riittääkö.

Minulla menikin viikonlopun aikana monen päivän ruoat vaikka olin suunnitellut, että riittäisi pidempään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa, että olen juomalla (ja syömällä liikaa) lihonut muutenkin.

Krapulassa on syönyt epäterveellisesti, taas juonut parin päivän päästä ja syönyt taas erittäin epäterveellisesti. Koko ajan kroppa ollut kovilla valinrijeni vuoksi. Ap

Vierailija
2/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mukana isosti tunnepuolen hoitamista syömällä. Kun ei energiantarve oikeasti ole tuollainen, ellei tee raskasta ja pitkäkestoista ruumiillista työtä tai treeniä. Kannattaa hakea apua, ennekuin paino pääsee liikaa nousemaan.  Ehkä addiktio on korvautunut toisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilareita, niin verensokeri pysyy tasaisena ja pidä 100 päivää tipatonta, jos pystyt siihen. Kummasti muuttuu terveys ja vireys.

Vierailija
4/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silloin kun olet juonut, syönyt huonosti ja elimistö on ollut ravinnonpuutteessa, niin nyt kun annat keholle hyvää ravintoa, se korjaa vaurioita ja tarvitsee tarpeeksi ruokaa. Kuuntele kehoasi, kyllä se ruokamäärä tasaantuu kunhan jatkat samalla tyylillä.

Vierailija
5/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä hiilareita, niin verensokeri pysyy tasaisena ja pidä 100 päivää tipatonta, jos pystyt siihen. Kummasti muuttuu terveys ja vireys.

Juu, yritän. Minulla taitaa olla nyt jokin sokeriaddiktio päällä tai hiilareista vierottautuminen myös sitten tuntuu nälkänä. Sillä juuri ajattelin tänään syödä kananmunia, sitten sitä kasvispyttäriä, johon tulee vain kesäkurpitsaa, sipulia ja nakkeja. Kylkeen tuo munakas, niin toivottavasti helpottaa. Täytyy vaan yrittää kestää nuo halut vetää kaikkea hiilaripitoista, niin ehkä sitten "nälkäkin" tasoittuu.

Ap 

Vierailija
6/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten jos tulee oikeasti sellainen ahmimishimo, että pakko saada jotain vatsan täytettä, niin minulla on tuolla keräsalaatti, jonka pilkon. Siihen hellmansin majoneesia ja kirsikkatomaatteja sekä vähän sitrunaaoliiviöljyä, ehkä sillä sitten helpottaa. Parempi sekin kuin spagetin, leipien tms syöminen.

Ap 

Vierailija
7/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tästä nyt apua, mutta minulle ainakin joskus vain tulee sellaisia päiviä, että voisin syödä helposti hevosen ja sen päälle vielä norsun. Menee sitten ohitse.

Vierailija
8/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi? Aiheuttaa jatkuvaa nälkää koska insuliini ei toimi enää tarkoitetulla tavalla -> ravinto ei pääse soluihin -> nälkä.

Kannattaa jättää leipä, sokeri, peruna ym pois. Paljon salaattia, kaalta, parsakaalta, kasviksia ja kohtuudella proteiinia ja hyvää, oikeaa rasvaa eli voita ja oliiviöljyä. Ei missään nimessä välipaloja vaan 2-3 kunnollista ateriaa päivässä, ruuan pitää olla sellaista että ateriasta toiseen pääsee tuskattomasti. Toki ei ylenmäärin pidä syödä vaan sen verran että tulee sopivasti kylläiseksi.

Vierailija
9/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hiljattain lopettanut juomisen niin kroppa vaan huutaa rakennusaineita. Syötkö vitamiineja ja hivenainelisiä? Voi olla jokin puutostilakin. Eiköhän ruokahalu tasaannu myös sitä mukaa kun henkinen tasapainokin paranee.

Vierailija
10/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kokemuksesta suosittelisin vaan kestämään nälän tunteen. Se on loppujen lopuksi vain tunne eikä siihen kuole. Pikemminkin nälän tunne tulee loppumaan kun kroppa tottuu uuteen ateriarytmiin. Jos opetat itsesi syömään monta isoa ateriaa päivässä niin siitä tulee uusi normaali kehollesi. Nälkä kun tulee silloin kun keho on tottunut syömään.

Ja koska kuitenkin tuo näläntunne loppui lopulta viimeisen aterian jälkeen eli oletettavasti sinulla ei ole myöskåån verensokeri ongelmia. Minulle tuli verensokeriongelmia kun olin korkea hiilihydraattisella (monille varmaan normaali) ruokavaliolla kuukauden ajan ja silloin tosiaan koin nälkää pahimmillaan tunnin päästä ruokailusta. Ja nälkä oli niin kova että voin huonosti eikä loppunut edes illalla viimeisen aterian jälkeen mikä häiritsi siksi unen saantia. Ainoa mikä auttoi oli vhh-dietti ja aloittaa osapäivä paasto. Jos kuulostaa tutulta niin suosittelen ap:lle samaa. Sillä tuo kertomasi ruokavalio sisältää paljon höttöhiilareita eikä ne pidä nälkää kauaa vaan pistää verensokerit sekaisin. Lisäisin enemmän proteiinia, rasvaa ja kuituja (en kumminkaan leipää vaan kunnolla vihanneksia).

Vierailija
11/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kokemuksesta suosittelisin vaan kestämään nälän tunteen. Se on loppujen lopuksi vain tunne eikä siihen kuole. Pikemminkin nälän tunne tulee loppumaan kun kroppa tottuu uuteen ateriarytmiin. Jos opetat itsesi syömään monta isoa ateriaa päivässä niin siitä tulee uusi normaali kehollesi. Nälkä kun tulee silloin kun keho on tottunut syömään.

Ja koska kuitenkin tuo näläntunne loppui lopulta viimeisen aterian jälkeen eli oletettavasti sinulla ei ole myöskåån verensokeri ongelmia. Minulle tuli verensokeriongelmia kun olin korkea hiilihydraattisella (monille varmaan normaali) ruokavaliolla kuukauden ajan ja silloin tosiaan koin nälkää pahimmillaan tunnin päästä ruokailusta. Ja nälkä oli niin kova että voin huonosti eikä loppunut edes illalla viimeisen aterian jälkeen mikä häiritsi siksi unen saantia. Ainoa mikä auttoi oli vhh-dietti ja aloittaa osapäivä paasto. Jos kuulostaa tutulta niin suosittelen ap:lle samaa. Sillä tuo kertomasi ruokavalio sisältää paljon höttöhiilareita eikä ne pidä nälkää kauaa vaan pistää verensokerit sekaisin. Lisäisin enemmän proteiinia, rasvaa ja kuituja (en kumminkaan leipää vaan kunnolla vihanneksia).

Kiitos. Totta, se on ilmeisesti vain nälän tunne. Tiedän sen menevän ohi, olen ollut itse joskus pätkäpaastolla ja söin sitten vhh-tyyppisesti. Se sopi minulle. Keho tottuu myös nopeasti hiilareihin ja tuloksena on tämä ja lihominen. Pakko siis nyt vain kestää. Olen lihonut aivan liikaa.. en yhtään ihmettele vaikka olisikin insuliiniresistenssi, oikeastaan ihmettelisin jos sitä ei ole. 

Tästä saan rohkaisua. Täytyy vain kestää tosiaan ja syön vaikka kananmunia, jos tulee paha hetki. Keho saa nyt tottua siihen, ettei höttöhiilareita tule. 

Hyvä, että pääsit kierteestä pois! 

Ap 

Vierailija
12/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset voi aiheuttaa jatkuvaa nälkää ja vatsan turvotusta ja outoja suolistoääniä.

Sanon tämän tosissani.

Ihmiset matkustelevat paljon eikä maailman puhtain juomavesi olekaan niin puhdasta mitä luullaan.

Nämä parasiitit ovat niin pieniä ettei niitä kunnolla silmin erota mutta elimistössä saavat aikaan monenlaisia häiriöitä.

Raaka kala, liha,kasvikset, marjat, kaikki safka jota et kypsennä kuumaksi/keitä voi olla lähde loistartunnalle.

Lääketiede laahaa kehityksestä jäljessä parasiittien hoidossa.

Muutama luontaishoito on olemassa jossa voidaan kartoittaa voivatko oireet johtua loisista.

Ei ole normaalia tämä nykymeno että suolistovaivat on kansantauti.

Tutkikaa muitakin hoitovaihtoehtoja heti silloin kun suoliston toiminta muuttuu oudoksi niin että se häiritsee päivittäistä elämää.

Jatkuva nälkä ei ole normaali, terve olotila.

Vierailija
13/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidun määrä ei tuossa esimerkissäsi ainakaan päätä huimannut, niitä olisi hyvä lisätä. Ja muista juoda riittävästi nestettä, sekin voi viedä näläntunnetta hieman.

Vierailija
14/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut juomatta? Jos kyse on vasta päivistä/viikoista, niin älä välitä ruuasta, vaan keskity vin juomattomuuteen. Jos keho haluaa vastineeksi jotain muuta hyvää, niin anna mennä. Liian monta muutosta kerralla on varma tapa epäonnistumiseen. Jos sitten on kulunut kuukausia/vuosia ja juomattomuus tuntuu jo luontevalta osalta elämää voi alkaa miettimään muita elämäntapoja.

Itse aloittaisin aina selvittämällä mitä nyt oikeastaan syöt ja kuinka paljon. Syö siis alkuun viikko normaalisti ja kirjaa kaikki tarkasti vaa'alla punniten johonkin appiin, niin tiedät, mitkä ovat lähtökohdat ja sieltä varmaan löytyy ne parannettavat asiat.  

Vierailija
15/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvishullu vauhdissa taas.

Vierailija
16/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pasteijat ovat paha, itse lihotin itseni pasteijoilla, kun niissä on ihan hirveästi energiaa siihen nähden, miten vähän ne täyttää. Suosittelen niiden tilalle jotain muuta, vaikka sitten isoa määrää niitä kasviksia.

Vierailija
17/17 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pasteijat ovat paha, itse lihotin itseni pasteijoilla, kun niissä on ihan hirveästi energiaa siihen nähden, miten vähän ne täyttää. Suosittelen niiden tilalle jotain muuta, vaikka sitten isoa määrää niitä kasviksia.

Jos oikeasti lihotit itsesi pelkillä pasteijoilla niin vedit niitä kyllä aika helvetinmoisen määrän joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi