Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin aspana kansainvälisessä yrityksessä olen todennut, että pohjoismaalainen ovat suht fiksua porukkaa

Vierailija
11.09.2022 |

Toki pohjoismaalaisinkin kuuluu täysiä tolloja ja syvästi ihmettelen miten jotkut ovat eläneet aikuisikään asti, mutta meillä menee ihan hyvin verrattuna moneen muuhun maahan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on vielä vaikeampi tulla muslimivähemmistön, kohta varmaan enemmistön, kanssa toimeen- heillä ei ole juuri jaettuja arvoja länsimaalaisten kanssa. Heillä logiikka menee niin päin, että riidan voittaa se, joka huutaa koviten, eikä se, jolla on paras argumentti. Valehtelu ja huijaaminen on myös ihan ok, toisen vika jos on niin tyhmä, että lankeaa siihen.

Vierailija
22/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jenkkien kanssa yhteistyötä tehdessä on vaikeaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikanaan erään eurooppalaisen lentoyhtiön aspassa ja siellä jos missä tuli juteltua kaikenlaisten ihmisten kanssa ympäri maailmaa. Mukavia ihmisiä on kaikkialla, mutta olen samaa mieltä että pohjoismaalaisten kanssa oli helpointa. Raskaimpia oli amerikkalaiset ja intialaiset. Erittäin entitled, en tiedä sanaa suomeksi. 

Vierailija
24/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä jenkkien kanssa yhteistyötä tehdessä on vaikeaa? 

Vierailija
25/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
26/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Turhaan jotkut kiittämättömät kermap*rseet mollaa suomea.

Vierailija
27/27 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ois kiva kuulla, miten erot ilmenevät?

Esimerkiksi englanninkielen taito on muilla lähes olematon, kun pohjoismaalaiset pääosin puhuvat ja kirjoittavat sujuvaa englantia.

Pohjoismaalaiset myös kuuntelevat ja noudattavat aspan ohjeita, kun taas muunmaalaiset saattavat tapella joka asiaan vastaan, vaikka tekemällä yhteistyötä ongelma saataisiin hoidettua viidessä minuutissa, mutta pahimmillaan ongelman selvittämiseen voi mennä kuukausia, kun asiakas ei suostu yhteistyöhön.

Ap

Tämä englanninkielen juttu on muuten niin totta. 😁

Itselle sattui pari italialaista naista samoihin porukoihin ja he kumpikin kehuivat, kuinka osaavatkaan loistavasti englantia! No kysyin heiltä minkä nimisiä ovat, mistä tulevat, mitä tykkäävät Suomesta ja mitä tyyliin huomisen suunnitelmia heillä oli. Osasivat just ja just vastata nimensä ja, että ovat Italiasta. Eivät ymmärtäneet lähes mitään perusjuttuja keskiverto suomalaisen 9-vuotiaan englanti on parempi kuin näiden leidien.

Suomalaiset sanoo aina "en osaa kieltä/osaan, mutten kovin hyvin" ja sitten vetävät lähes natiivitasolla menemään.

Onkohan muissa pohjoismaissa samaa kuin täällä?