Minä en jotenkin enää siedä makaronilaatikkoa, makkarakastiketta ja perunoita ns kotiruokaa
45vuotta syönyt niitä. Ongelma vain on etten jaksaisi alkaa kääriä mitään sushejakaan. Vaihtelua täytyisi saada mutta miten.
Kommentit (50)
Synnytyksen jälkeen tuli itselle kyllästyminen kaikkeen ruokaan. Mitään ei ole enää tehnyt mieli. Nälkään syön banaanin tai jogurtin. Ehkä jonain päivänä keksin taas ruokaa joka maistuu.
Eli syö mitä tekee mieli vähän aikaa AP, ehkä sen jälkeen tulee uusia mielitekoja tms.
Kokeile kasvisruokia. Netti on pullollaan reseptejä, kasvisruoat on loistavaa vaihtelua juuri kun perus lihakastike ja perunat ei nappaa. Terveellisiä ruokia ja erilainen makumaailma. Esim. pastasalaatit, keitot ja sosekeitot, paella, vihannespastakastikkeet ovat superhyviä. Kikherneet, linssit, peruna, porkkana, bataatti, kesäkurpitsa, tomaatit, vihreät vihannekset ja yrtit omia lempiraaka-aineitani.
Olen myös kyllästynyt samaan kuivahkoon torttuun :(
Arska55
Nuo ovatkin tylsän näköisiä ja makuisia ruokia. Ihmettelen, että minkälaisen ihmisen lempiruoka on joku pula-ajan kastikepohjaan tehty nakkikastike.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovatkin tylsän näköisiä ja makuisia ruokia. Ihmettelen, että minkälaisen ihmisen lempiruoka on joku pula-ajan kastikepohjaan tehty nakkikastike.
EI kai tässä lempiruuista puhuttukaan.
Luin muuten joskus jonkun kokin haastattelun. Hänen lapsensa rakasti koulun pinaattilettuja vanhempansa kauhistuksesta huolimatta :D
Minä en jostain syystä enää pidä savukalasta tai lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt kohta kolme kuukautta pelkästään kiinalaisen ravintolan noutoruokia ja syön niitä luultavasti loppuikäni. M40
Tykkäätkö lotasta vai koilasta enemmän liisin kanssa?
Piti ihan lukea kaksi kertaa, ennenkuin tajusin 😂😂😂 Tää oli hyvä.
EI todellakaan ollut hyvä! mites olisi: pidätkò vauvoista? KäitettynA vai päistertynä
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kasvisruokia. Netti on pullollaan reseptejä, kasvisruoat on loistavaa vaihtelua juuri kun perus lihakastike ja perunat ei nappaa. Terveellisiä ruokia ja erilainen makumaailma. Esim. pastasalaatit, keitot ja sosekeitot, paella, vihannespastakastikkeet ovat superhyviä. Kikherneet, linssit, peruna, porkkana, bataatti, kesäkurpitsa, tomaatit, vihreät vihannekset ja yrtit omia lempiraaka-aineitani.
Tänään täällä oli aloitus, missä kysyttiin helppoja ja halpoja kasvisruokia (reseptejä siis). Eipä tullut vastauksia juuri mitään. Joku papupata.
Minäkin useimmiten väen väkisin noita perinteisiä, hampaattomien ruokia syön. On ne toisaalta silti helppoja ja valmistaessa ei tarvitse paljoa miettiä. Tulee lihasmuistista koko homma.
Liiat kokeilut jätän keittiön puolella väliin. Ravintolassa voi sitten kokeilla jotain eksoottisempaa. Kotona vaihtelua tuo peltiruoat. Tämähän on nyt trendikästäkin! Kun on niin laiska kokki ettei jaksa edes sitä vuokaversiota tehdä vaan haluaa jättää pois kaikki litkut, niin eikun vaan pellille ja uuniin.
Voi olla, että aivan tasalaatuista tulosta ei tule, mutta kunhan on kypsää, niin riittää mulle. Ei tarvitse edes tuskailla nirson perheen kanssa. Salaatit kun on siinä pellillä myös, niin siitä saa napsia lautaselleen sitä mikä maistuu.
Netti on täynnä ruokareseptejä. Mä en voi uskoa että joku joutuu kysymään ideoita täältä.
Mä olen muuten tehnyt makkarakastiketta tasan kerran elämässäni.
Mä en ole koskaan tykännyt noista. Teen sellaista Välimeren tyyppistä ruokaa aina, joskus lainailen Meksikon tai Intian keittiöistäkin kun mausteisesta tykkään. Ei mulla arkena mene puolta tuntia enempää ruoanlaittoon silti.
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä ruokareseptejä. Mä en voi uskoa että joku joutuu kysymään ideoita täältä.
Mä olen muuten tehnyt makkarakastiketta tasan kerran elämässäni.
En ole ap, mutta kyllä minäkin joskus luen jotain "mitä teillä on tänään ruokana"-ketjua, koska sieltä voi pompata sellainen ruoka, jota ei joko ole tullut ajatelleeksi tai ei ole edes koskaan tehnyt, mutta kuulostaa hyvältä.
Netin reseptihaut on sellainen suo, että aika tarkasti pitää seuloa, mitä haet. Ellei halua plärätä satoja reseptejä.
Muistan kun joku kertoi (tuollaisessa ruokaketjussa siis) laittavansa broilerin fileiden päälle vuohenjuustoa, tomaattia ja pestoa ja sitten uuniin. Noin helppo ruoka ja minä en ollut koskaan tehnyt. Nyt se on vakioreseptejäni, lisukkeita vaihdellen.
Ei kai nuo maistu kuin lapsille tuommoiset ns kotiruuat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään täällä oli aloitus, missä kysyttiin helppoja ja halpoja kasvisruokia (reseptejä siis). Eipä tullut vastauksia juuri mitään. Joku papupata.
https://satukoivisto.fi/kasviscurry-tahan-saat-upotettua-kaiken-eripari…
Tämä on tosi helppo ja halpa. Yksi suosikkejani. Täyttävä ja maittava. Itse laitan vielä vähän enemmän mausteita, koska olen lapsesta saakka tottunut voimakkaasti maustettuun ruokaan
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan tykännyt noista. Teen sellaista Välimeren tyyppistä ruokaa aina, joskus lainailen Meksikon tai Intian keittiöistäkin kun mausteisesta tykkään. Ei mulla arkena mene puolta tuntia enempää ruoanlaittoon silti.
Kuulostaa niin herkulliselta. Itsekin tykkään maustetusta ruuasta, Välimeren ruuissa taas yrttiset ruuat ovat ihania. Mitkä sun top kolme ovat ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo ikinä tajunnut makaroonilaatikkoa, enkä muitakaan munamaitoruokia ( tiedän, epäsuosittu mielipide). Maidon juonninkin lopetin kahdeksan vuotiaana, koska en pitänyt mausta. Ihme, että koulussa tuohon aikaan kasarilla tuohon suhtauduttiin ok, eikä pakotettu juomaan.
Noista muista ap. n mainitsemista pidän kyllä. Uudet perunat ja paistetut vasta pyydetyt ahvenet. Paras ruoka <3
En minäkään ole koskaan pystynyt syömään makaronilaatikkoa munamaitoon tehtynä, koska en syö kananmunia sellaisenaan muutenkaan. Lihaliemeen tehty on tietääkseni muutenkin se aito versio.
Joo, se on vähän enempi ok jos makaronit eivät ole ihan lötköjä.
Olen vaikeasti masentunut, ja usein nälkäinen mutta ruokahaluton. Olen huomannut, että ainoastaan etninen ruoka maistuu, ei hajuakaan miksi näin. Kävin yksi päivä nepalilaisessa ravintolassa, ja söin itseni ähkyyn! Sushi on ok, mutta nyt kylmänä kautena juurikin lämpimät ja mausteiset ruoat himottavat eniten. En saa kotikeittiössä aikaiseksi samanlaista, joten maksan mielelläni välillä lounaan hinnan makuelämyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Uunivuoat käyttöön! Vaihtelevaa ja hyvin helppoa ruokaa saa, kun vuokaan laittaa kasviksia tai juureksia, riisiä/pastaa/perunaa, jotain proteiinia (juusto, tuorejuusto, liha, kala, kana tms) ja kaataa päälle kattilassa tehdyn liemen. Sen voi tehdä itse mausteista ja yrteistä tai käyttää liemikuutioita. Olen keksinyt vuokaruoista kymmeniä variaatioita, kun innostuin tekemään niitä koronajumituksessa. Riisiä ja pastaa ei tarvitse keittää etukäteen.
Minäkin teen usein erilaisia vuokaruokia, tänään tällaista: https://blogit.meillakotona.fi/perinneruokaaprkl/kurpitsa-gnocchivuoka/
Kurpitsan pilkkominen on ärsyttävää, mutta muuten ei tarvinnutkaan kuin laittaa ainekset vuokaan.
Ap nyt alkaa vähän laajentamaan tuosta ikiaikaisesta arkiruuasta. Ostat vaikka alkuun kanasuikaleita, punaista currytahnaa purkin ja kookosmaitoa sekä jasmiiniriisiä. Näistä saat jo helpolla ihan erilaista ruokaa.
Sinäkin vastasit. 🤭🤭🤭