Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en jotenkin enää siedä makaronilaatikkoa, makkarakastiketta ja perunoita ns kotiruokaa

Vierailija
11.09.2022 |

45vuotta syönyt niitä. Ongelma vain on etten jaksaisi alkaa kääriä mitään sushejakaan. Vaihtelua täytyisi saada mutta miten.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ei maistu.

Vierailija
2/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunivuoat käyttöön! Vaihtelevaa ja hyvin helppoa ruokaa saa, kun vuokaan laittaa kasviksia tai juureksia, riisiä/pastaa/perunaa, jotain proteiinia (juusto, tuorejuusto, liha, kala, kana tms) ja kaataa päälle kattilassa tehdyn liemen. Sen voi tehdä itse mausteista ja yrteistä tai käyttää liemikuutioita. Olen keksinyt vuokaruoista kymmeniä variaatioita, kun innostuin tekemään niitä koronajumituksessa. Riisiä ja pastaa ei tarvitse keittää etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato vaikka Soppa365:stä reseptejä. Oon tehny jo monta ruokaa sieltä ja todella hyviä on tullu.

Vierailija
4/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parhaita ruokia nuo. En pidä mistään ihmeellisistä mausteista jne.

Vierailija
5/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku maa, vaikka italia ja tee ruokia sieltä.

Vierailija
6/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllästynyt jouluruokiin vaikka syön niitä kerran vuodessa.

Vierailija
7/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kohta kolme kuukautta pelkästään kiinalaisen ravintolan noutoruokia ja syön niitä luultavasti loppuikäni. M40

Vierailija
8/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä tajunnut makaroonilaatikkoa, enkä muitakaan munamaitoruokia ( tiedän, epäsuosittu mielipide). Maidon juonninkin lopetin kahdeksan vuotiaana, koska en pitänyt mausta. Ihme, että koulussa tuohon aikaan kasarilla tuohon suhtauduttiin ok, eikä pakotettu juomaan. 

Noista muista ap. n mainitsemista pidän kyllä. Uudet perunat ja paistetut vasta pyydetyt ahvenet. Paras ruoka <3 

Vierailija
9/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllästynyt jouluruokiin vaikka syön niitä kerran vuodessa.

Minä en, mutta ensi vuonna ei stana osteta mitään kuuden kilon kinkkua ja isoa kasaa laatikoita sun muuta. Ei niitä vaan joulupäivän jälkeen pysty enää kunnolla syömään.

Vierailija
10/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä tajunnut makaroonilaatikkoa, enkä muitakaan munamaitoruokia ( tiedän, epäsuosittu mielipide). Maidon juonninkin lopetin kahdeksan vuotiaana, koska en pitänyt mausta. Ihme, että koulussa tuohon aikaan kasarilla tuohon suhtauduttiin ok, eikä pakotettu juomaan. 

Noista muista ap. n mainitsemista pidän kyllä. Uudet perunat ja paistetut vasta pyydetyt ahvenet. Paras ruoka <3 

En minäkään ole koskaan pystynyt syömään makaronilaatikkoa munamaitoon tehtynä, koska en syö kananmunia sellaisenaan muutenkaan. Lihaliemeen tehty on tietääkseni muutenkin se aito versio.

Vierailija
11/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Vuosiin en tehnyt hernesoppaa, makkarakastiketta tau makaronilaatikkoa. Yhtäkkiä niitä tuli ihan ikävä js voi että maistuvat taas.

Vierailija
12/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi tekemään mieli makkarakastiketta, perunoita ja porkkanaraastetta. Enpä ole hetkeen tehnyt.

Vierailija
13/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä makaronilaatikkoonkin kuuluu sriracha, tosin ketsuppikin käy. Jos tekee soijarouheesta, niin sitten kuuluu myös jeera, savupaprika ja valkosipuli. Miksei kurkumakin.

Vierailija
14/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt kohta kolme kuukautta pelkästään kiinalaisen ravintolan noutoruokia ja syön niitä luultavasti loppuikäni. M40

Tykkäätkö lotasta vai koilasta enemmän liisin kanssa?

Piti ihan lukea kaksi kertaa, ennenkuin tajusin 😂😂😂 Tää oli hyvä.

Vierailija
15/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi tekemään mieli makkarakastiketta, perunoita ja porkkanaraastetta. Enpä ole hetkeen tehnyt.

Ja ryssämmaan suolakurkkua ja ruisleipää niin on perkule hyvää.

Vierailija
16/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kokeilet enemmän proteiinia sisältäviä ruokia esim. kanasuikeletta suolalla ja perunaa +kurkku/tomaatti, kanafilee suolalla ja lisuke, pinaattiletut pannulla, karjalanpaisti, jauheliha 10% ja lisuke esim peruna tai kasvikset pannulla ja proteiini. Riippuen siitä oletko lihansyöjä vai vähentäjä löytyy vaihtoehtoja. Noissa mainitsemissasi ruuissa on jauhoa aika paljon, valkoista viljaa ja vähemmän proteiinia. Yksilöllistä tietysti mikä sopii elimistölle, ei liikaakaan proteiinia, sopivasti. Sitten on halloumi ja leivälle juusto, ab-piimä, marjat, hedelmät, viljat, salaatti.

Vierailija
17/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaivaudu edes vastaamaan rassistiseen kommenttiisi. M40

Vierailija
18/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ruispuuroa siihen väkiviinaetikkaa.

Vierailija
19/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinhan sä vastasit senkin tollo. 🤦

Vierailija
20/50 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinhan sä vastasit senkin tollo. 🤦

Ei se vastannut. t: eri M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi