Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät säästöön lapsen tulevaisuutta varten!

Vierailija
11.09.2022 |

Näin meillä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä jotkut paheksuu?

Vierailija
2/5 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä jotkut paheksuu?

Kateus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tehtiin näin. Ja annettiin myös talouskasvatusta, ettei pää mene sekaisin, kun saa ne säästöt 18-vuotiaana haltuunsa.

Pari ensimmäistä vuotta täysi-ikäistymisen jälkeen rahankäyttö oli suurin piirtein järkevää eikä säästöihin isommin koskettu. Mutta sitten venenäyttelyssä lapsen puoliso meni aivan sekaisin yhdestä veneestä ja sai lapsenkin siitä innostumaan. Siihen meni kertalaakista 24000€, noin kolmasosa kaikista säästöistä, mitä oli 18 vuoden aikana kartutettu. 

Ei minua silti harmita, että säästettiin. Annettiin ainakin mahdollisuus tehdä niillä rahoilla elämästään helpompaa ja käyttää järkevästi. Nytpähän voidaan sitten rauhassa katsella, kasvaako tuosta järkevä rahankäyttäjä vai pitääkö miettiä tulevan perinnön ohjaamista osittain jonnekin muualle kuin tuhlurille.

Vierailija
4/5 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Nobeleita tipu sittenkään. Rahalla ei voi ostaa älyä. Eikä muutakaan tärkeitä asioita.

Vierailija
5/5 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aikuistumiseen kuuluu halu tulla toimeen omillaan. Nuori motivoituu työntekoon, myös niihin hanttihommiin, kun voi tehdä itse hankkimillaan rahoilla mitä haluaa. Mikään ei ole hyödyllisempää elämässä, kun kyky hankkia töitä. Kun cv:ssa on monenlaisia tehtyjä töitä, aina voi siirtyä parempaan. Tätä mieltä olen. Ja mun lasten lapsilisät, samoin kuin omani, ovat menneet suoraan elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi