Oletko päässyt kirjaan jollain tapaa?
Painettuun kirjaan. Minä en. Olen sen verran vähän tekemisissä ihmisten kanssa ja muutenkin...
Kommentit (37)
Joo itseasiassa minut mainitaan nimellä eräässä romaanissa. Ja viitataan siis tällä juuri minuun itseeni. En viitsi kauhean tarkasti näin anonyyminä kertoa asiasta. Ihan kiva juttu se oli, koska asia liittyy työhöni.
Eräässä hyvin tunnetussa kirjassa puhutaan siitä kuinka minä loin taivaan ja maan.
T: Paavo Väyrynen
Suvun historiikki ja aikanaan kirja jossa mainittiin suomalaisia yrittäjiä ja patentoituja keksintöjä. Isäni siis oli tämä henkilö, mutta minut mainitaan kirjassa kuten muukin perheeni. Syntymävuoteni oli mainittu hieman pieleen, 2 vuotta nuoremmaksi.
Olen kirjoittanut tutkimusartikkeleita kokoelmateoksiin. Ja auttanut kollegoita niin useampi kiittää omien kirjojensa esipuheissa.
Ajattelin, että kirjoille. Että sanotaanko noin nykyään jos on joku nepsy. Oletko päässyt kirjaan?
Olen eräässä kirjassa yksi kirjoittajista ja nimi tietenkin mainittu. Olen myös taittanut muutamia teoksia ja saanut nimeni krediitteihin. Lisäksi yksi kirja on omistettu minulle. Eniten harmittaa, että ex-mies on ikuistanut ominaisuuksiani ja tekemisiäni useampaan kirjaansa ja tietenkin vain niitä negatiivisia asioita.
Olen. Siis anonyymisti, mutta tunnistin selkeästi, koska se liittyi siihen ympäristöön missä olimme olleet samaan aikaan. Sinänsä mielenkiintoista. Kyseessä oli novelli.
Entinen työkaverini julkaisi kirjan, joka oli fiktiivinen romaani, mutta jossa oli hänen omaan elämäänsä perustuvia aineksia. Tunnistin heti työpaikkakuvauksista itseni ja pari muuta.
Syntymäpaikkakunnaltani on joku talokirja ja vauvakirja, olisiko syntymävuodeltani ainakin kerätty sen vuoden tapahtumat ja syntyneet lapset koko nimellä, syntymäpäivällä ja vauvakuvalla. Talokirjassa taitaa olla osoite, rakennusvuosi, kuva, asukkaat ja syntymävuodet.
Luulin etten ole, mutta sukuni sukututkimuksessa äitini puolelta ainakin.
Sponsoroin Kickstarterissa erään brittiläisen kollektiivin antologiaa. Sain palkkioksi ehdottaa aiheen yhdelle teemaan sopivalle tarinalle, jonka joku kirjoittaisi. Tämä tausta mainittiin sitten kirjassa.
Nimeni on myös listattuna entisen lukioni historiikissä kuten muidenkin ko. koulusta ylioppilaaksi kirjoittaneiden, mutta se tuntuu lähes yhtä mitättömältä kuin aiemmin olisi ollut saada nimensä puhelinluetteloon.
Kyllä. Esitän tajutonta ea-oppaassa.