Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko päässyt kirjaan jollain tapaa?

Vierailija
11.09.2022 |

Painettuun kirjaan. Minä en. Olen sen verran vähän tekemisissä ihmisten kanssa ja muutenkin...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Suvustani on tehty historiikki ja olen työssä jossa usein autan kirjailijoita ja tutkijoita ja näin ollen minut mainitaan kiitoksissa useammassa teoksessa.

Vierailija
2/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään henkilön muistelmissa minut on mainittu nimeltä pariin otteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. Minun tekstiini on viitattu ja minua on lainattu.

Vierailija
4/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt ja useampaan kirjaan. Myös sukulaisiani on ollut jopa tunnetuissa romaaneissa. Olen myös ollut parin lehdenkin kannessa ja joskus ollut lehdessä aukeamankin juttuja.

Vierailija
5/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sen ottaa, että on itse päässyt kirjaan. Olen julkaistu runoilija.

Vierailija
6/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivuhahmona suomalaisessa tositapahtumiin perustuvassa kirjassa, tosin kaikkien siinä esiintyvien nimet on muutettu.

Vierailija
7/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppohullun Päiväkirja on aivan kuin suoraan elämästäni.

.

.

Marko

Vierailija
8/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä toki löydyn muutamasta pelialan teoksesta.

Vierailija
9/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En edes tiedä missä kaikkialla, joskus hyvinkin yllättävästi törmään omaan nimeeni ja teksteihini, jotka olen jo itse unohtanut. 

Minut henkilönä on kuvattu erääseen elokuvaan. Sivuhenkilö vain. Ystäväni oli naispäähenkilön esikuva todellisuudessa.

Vierailija
10/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki yliopistolle väitöskirjan ja laittoi omistuskirjoitukseen nimeni, se näkyy netissä. Ja en ole sen opuksen kanssa samaa mieltä, varmaan saattaisin olla vastakkaista mieltä. Se häiritsee. Pelkään että siinä väitöskirjassa on jopa ihmisten syrjintää tai jotain sellaista, en halua katsoa sitä. Hakutuloksen voisi yrittää poistattaa, mutta mikä perusteeksi.

Vierailija
11/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellinen teksti voi jokin muu?

Vierailija
12/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini teki yliopistolle väitöskirjan ja laittoi omistuskirjoitukseen nimeni, se näkyy netissä. Ja en ole sen opuksen kanssa samaa mieltä, varmaan saattaisin olla vastakkaista mieltä. Se häiritsee. Pelkään että siinä väitöskirjassa on jopa ihmisten syrjintää tai jotain sellaista, en halua katsoa sitä. Hakutuloksen voisi yrittää poistattaa, mutta mikä perusteeksi.

Suurin osa nimistä on tavallisia, joten voit sanoa, ettei kyse ole sinusta, jos tulee ongelma. Tuskinpa tulee. Väikkäri on kuitenkin myönteisenä pidetty asia. 

Vierailija
13/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 70-luvun lopussa tai 80-luvun alussa. Minusta tehtiin kirjaan yksi luku tai jakso. en ole lukenut kirjaa.

Vierailija
14/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduohjaajani väitöskirjaan.

Vierailija
15/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kerrottu ainakin lyseostani tehdyssä kirjassa jopa pariin otteeseen ja eräässä tänä vuonna julkaistussa väitöskirjassakin. Missään niistä ei tosin nimeäni ole mainittu. Työpaikkani henkilöstön lehdessä esiinnyin usein jopa kuvien kera.

Vierailija
16/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukukirjoista löydyn.

Vierailija
17/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kotikunnastani tehtiin pariinkin otteeseen koostekirja, johon haastateltiin asukkaat ja valokuvattiin heidän talonsa. Meidän perheestä löytyy maininta, itsestäni nimi, ikä ja ehkä harrastuksia. Kyyläkirjaksi sitä perheen kesken kutsumme, ajalta ennen facebookia ja muuta somea.

Sitten pari tieteellistä artikkelia, joissa olen kirjottajana.

Vierailija
18/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mainittu useassa väitöskirjassa työni vuoksi.

Sitten olen ollut ihmeissäni Kjell Wästön yhdestä romaanista, kun siinä on tapahtumat hyvin paljolti kuin minun elämästäni.

En minä itse, mutta osa eläämääni on päätynyt kirjaan😅

Vierailija
19/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, kotikunnastani tehtiin pariinkin otteeseen koostekirja, johon haastateltiin asukkaat ja valokuvattiin heidän talonsa. Meidän perheestä löytyy maininta, itsestäni nimi, ikä ja ehkä harrastuksia. Kyyläkirjaksi sitä perheen kesken kutsumme, ajalta ennen facebookia ja muuta somea.

Sitten pari tieteellistä artikkelia, joissa olen kirjottajana.

Meillä taisi käydä tuohon kirjaan liittyvä haastattelija. Me emme halunneet osallistua, mutta anoppi laverteli mitä uskomattomampia juttuja :D  Pyysimme poistamaan ne, mutta eipä ole kirjasta mitään edes kuulunut sen jälkeen eli ihmiset eivät varmaan halunneet kylällämme osallistua.

Aika on ajanut tuollaisten teosten ohi. Ihmiset haluavat olla yksityisiä. Minulla ei ole edes postilaatikossa nimeä.

Vierailija
20/37 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YO-kuvani on Spes patriae -kirjassa. Lisäksi "Minä suojelen sinua taiteelta" -kirjassa on pari minun väärinkuulemaani laulunpätkää.