Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää leikata työttömien sosiaalitukia ja keventää työssä käyvien verotusta, sanoo kokoomuksen Petteri Orpo

Kommentit (752)

Vierailija
701/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi maksaa veroja, jos hyvinvointivaltio puretaan? Kaikenhan pitää olla vastikkeellista, verojen maksamisenkin. En minä halua rahoillani elättää Orpoa enkä muitakaan urpoja. 

Sinä työtön luuseri joka et edes maksa veroja et elätä yhtään ketään. Olet kokonaan saamapuolella köyhäinavun varassa elävä  sosialisti. Pysy ruodussasi punakaartilainen.

Jos eläke on 900 niin siitä ei mene ollenkaan veroa.

Työmarkkinatuesta, joka on 700 menee 20% veroa eli jää 540 netto.

Irtisanotut katsoo kelan sivuilta, että saavat 700, mutta tuo summa on brutto😂

Vierailija
702/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi maksaa veroja, jos hyvinvointivaltio puretaan? Kaikenhan pitää olla vastikkeellista, verojen maksamisenkin. En minä halua rahoillani elättää Orpoa enkä muitakaan urpoja. 

Sinä työtön luuseri joka et edes maksa veroja et elätä yhtään ketään. Olet kokonaan saamapuolella köyhäinavun varassa elävä  sosialisti. Pysy ruodussasi punakaartilainen.

Nyt on köyhäinpuolue sosialistit vallassa. Kai olet pyytänyt heiltä korotuksen eläkkeeseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo ajaa Suomea tilaan, jossa rikkaat asuu aidatuilla ja vartioiduilla alueillaan.

Ite oon kyllä valmis maksamaan veroja enemmänkin, jotta saadaan säilytettyä yhteiskuntarauha sekä perinteinen pohjoismainen hyvinvointi.

Tämä fakta sekoomuslaisilta unohtuu. Eivät kaikki vähäosaiset tosiaankaan tyydy kiltisti joihinkin työkokeilujuttuihin, joista saa ehkä 9 euroa päivässä tai ei sitäkään, vaan alkavat tehdä rikoksia. Ei ole kiva herätä siihen, että sängyn vieressä seisoo tuntematon, joka kolauttaa jakoavaimella keskelle hammasriviä ja vie talosta kaiken mahdollisen.

Sinä olet sen verran lammas ja vätys ettet tee mitään rikoksia. Eikä tee kukaan muukaan. Fantasioinnin sijaan kannattaisi kouluttautua ja hakeutua oikeisiin töihin ansaitsemaan oikeaa palkkaa.

Sinä kaljuna miehenä voit käydä ottamassa 10 kertaa kuukaudessa ne 100 euron permanenttikiharat päähäsi, jotta parturi saa pitää työpaikkansa ja muistathan ottaa 10 lounasta ravintolassa kerralla.

Silloin kun korona alkoi oli Taloussanomissa juttu parturista, joka sanoi, että hänen asiakkaista on 80% eläkeläisiä ja parturi joutui pulaan, kun eläkeläiset ei uskaltaneet tulla koronan takia parturiin.

Työkokeilu rahoilla ei mennä sinne parturiin ottamaan 100 euron hiusväriä tai permanentti kiharoita.

Eipä hätää, nuorempi sukupolvi on tottunut ostamaan hiusvärin kaupasta 16 euroa ja leikkaamaan hiukset itse tai sitten ystävä leikkaa ja kiharoita tehdään kotikonstein.

Teinit värjäilee ja leikkaa toinen toistensa hiuksia.

Alhainen torakka pitää ihmisen olla jos kateuden kohteena ovat eläkeläiset!

Niin, he maksoi eläkemaksua 5% ja nyt se on 25%

2400 bruttopalkasta maksat heille 2000 vuodessa, nyt kun tulee isoja sähkölaskuja talvella niin se voi harmittaa.

Vierailija
704/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on köyhäinpuolue sosialistit vallassa. Kai olet pyytänyt heiltä korotuksen eläkkeeseesi?

Mene vero sivuille katsomaan.

Suomessa minimieläke on 880 netto.

Työmarkkinatuki on 540 netto.

Vierailija
705/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo ajaa Suomea tilaan, jossa rikkaat asuu aidatuilla ja vartioiduilla alueillaan.

Ite oon kyllä valmis maksamaan veroja enemmänkin, jotta saadaan säilytettyä yhteiskuntarauha sekä perinteinen pohjoismainen hyvinvointi.

Tämä fakta sekoomuslaisilta unohtuu. Eivät kaikki vähäosaiset tosiaankaan tyydy kiltisti joihinkin työkokeilujuttuihin, joista saa ehkä 9 euroa päivässä tai ei sitäkään, vaan alkavat tehdä rikoksia. Ei ole kiva herätä siihen, että sängyn vieressä seisoo tuntematon, joka kolauttaa jakoavaimella keskelle hammasriviä ja vie talosta kaiken mahdollisen.

Sinä olet sen verran lammas ja vätys ettet tee mitään rikoksia. Eikä tee kukaan muukaan. Fantasioinnin sijaan kannattaisi kouluttautua ja hakeutua oikeisiin töihin ansaitsemaan oikeaa palkkaa.

Teen rikoksia jo nyt, enkä epäröi käyttää mitään tilaisuutta hyötyäkseni taloudellisesti. Sellaiseksi elämä menee pakostakin, kun rahat vähenevät. Eikä oikein kiinnosta mikään muu kuin välitön nautinto.

Vierailija
706/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kokoomus haluaa lisää ilmaista työvoimaa. Joku päivä nää 9e orjat vie teidänkin hommat.

9€ orjat ovat Lipposen hallituksen ja Filatovin, silloisen työministerin käsialaa.

Olin itse Filatoviin yhteydessä asian tiimoilta 90-luvulla ja se miten asia silloin monessa paikassa toteutettiin ja ilmeisesti nykyään joka paikassa toteutetaan, ei ole sitä mitä työkokeilu eli ns orjatyö tarkoitti. Työttömän ei ollut tarkoitus osallistua työntekoon, vaan katsella sivusta miten se tapahtuu. Edellinen on suora lainaus Filatovin vastineesta.

Olin ollut huolissani työkokeilun vaikutuksesta yritysten kilpailutilanteen vääristymiseen ja tämä ei ollut Filatovin mukaan työkokeilun tarkoitus.

Kun nyt työkokokeilijat tekevät normaalia työtä, niin olisiko nyt oikea aika palkanmaksun kokeilulle.

Tempputöitä te teette. Ulkomaanvelalla keksittyjä hommia. Tilastot kaunistuvat. Se on sitä sosialistien järjestämää parempaa työtä. Nyt kun valtiolle tulee rahapula niin tempputyö loppuu.

Vierailija
707/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen rikoksia jo nyt, enkä epäröi käyttää mitään tilaisuutta hyötyäkseni taloudellisesti. Sellaiseksi elämä menee pakostakin, kun rahat vähenevät. Eikä oikein kiinnosta mikään muu kuin välitön nautinto.

Voisit joskus kokeilla oikeita töitä.

Vierailija
708/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kokoomus haluaa lisää ilmaista työvoimaa. Joku päivä nää 9e orjat vie teidänkin hommat.

9€ orjat ovat Lipposen hallituksen ja Filatovin, silloisen työministerin käsialaa.

Olin itse Filatoviin yhteydessä asian tiimoilta 90-luvulla ja se miten asia silloin monessa paikassa toteutettiin ja ilmeisesti nykyään joka paikassa toteutetaan, ei ole sitä mitä työkokeilu eli ns orjatyö tarkoitti. Työttömän ei ollut tarkoitus osallistua työntekoon, vaan katsella sivusta miten se tapahtuu. Edellinen on suora lainaus Filatovin vastineesta.

Olin ollut huolissani työkokeilun vaikutuksesta yritysten kilpailutilanteen vääristymiseen ja tämä ei ollut Filatovin mukaan työkokeilun tarkoitus.

Kun nyt työkokokeilijat tekevät normaalia työtä, niin olisiko nyt oikea aika palkanmaksun kokeilulle.

Tempputöitä te teette. Ulkomaanvelalla keksittyjä hommia. Tilastot kaunistuvat. Se on sitä sosialistien järjestämää parempaa työtä. Nyt kun valtiolle tulee rahapula niin tempputyö loppuu.

Työkokeilija merkitsee sairaalassa potilaiden diagnooseja, tilaa takseja, laboratoriokokeita jne.

Vierailija
709/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi suunnitellaan sähkötukea, kun osa eläkeläisistä ei maksa veroja eikä saa verovähennystä.

Vierailija
710/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että työnteon kokeilun tulee olla tasapainossa palkanmaksun kokeilun kanssa. Työttömänä työkokeilijana toisin asian esille työvoimatoimistossa sekä työkokeilupaikassa.

Katselin aiheesta netistä löytyvää materiaalia ja työvoimatoimiston sivuilla sanotaan seuraavaa: "TE-toimisto arvioi, voiko työkokeilusta koitua sen järjestäjälle sellaista etua, joka vääristäisi yritysten ja yksityisten elinkeinonharjoittajien välistä kilpailua. Kilpailun vääristyminen estää työkokeilun järjestämisen."

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset

Kannattaa muistaa, että työkokeilija ei ikinä ole työsuhteessa yrityksen kanssa, jossa on työkokeilussa eikä näin ollen voi tuottaa yritykselle sellaista etua, joka saattaisi sen eriasemaan vastaanvanlaisen yrityksen kanssa - eli vääristäisi markkinoita.

Vierailija
711/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kaljuna miehenä voit käydä ottamassa 10 kertaa kuukaudessa ne 100 euron permanenttikiharat päähäsi, jotta parturi saa pitää työpaikkansa ja muistathan ottaa 10 lounasta ravintolassa kerralla.

käyn kampaajalla vain n 4 x vuodessa

Silloin kun korona alkoi oli Taloussanomissa juttu parturista, joka sanoi, että hänen asiakkaista on 80% eläkeläisiä ja parturi joutui pulaan, kun eläkeläiset ei uskaltaneet tulla koronan takia parturiin.

Työkokeilu rahoilla ei mennä sinne parturiin ottamaan 100 euron hiusväriä tai permanentti kiharoita.

Eipä hätää, nuorempi sukupolvi on tottunut ostamaan hiusvärin kaupasta 16 euroa ja leikkaamaan hiukset itse tai sitten ystävä leikkaa ja kiharoita tehdään kotikonstein.

Teinit värjäilee ja leikkaa toinen toistensa hiuksia.

Vierailija
712/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi suunnitellaan sähkötukea, kun osa eläkeläisistä ei maksa veroja eikä saa verovähennystä.

He eivät saa verovähennystä remontteihinkaan eikä palveluihin, koska eivät maksa veroja.

Vierailija
713/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä tuo työssäkäyvien veroalennus.

Nyt on kohta neljä vuotta sosialistit jakaneet rahaa köyhille. Tulee vaihteeksi maksajien vuoro saada jotakin.

Vierailija
714/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät saa verovähennystä remontteihinkaan eikä palveluihin, koska eivät maksa veroja.

Paljonko sulle on kertynyt eläkettä, saatko verovähennystä eläkkeellä palveluihin ja remontteihin.

Nyt eläkekertymää katsomaan.

Vierailija
715/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kohta neljä vuotta sosialistit jakaneet rahaa köyhille. Tulee vaihteeksi maksajien vuoro saada jotakin.

Sähkölaskussa maksimi on 600 kuukaudessa ensi talvena 4 kuukautena.

Vierailija
716/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan normi työssäkäyvä ihminen, samoin kuin mieheni ja taidamme tällä kertaa äänestää kokoomusta. Mitään tukia emme ole koskaan saaneet, mutta jatkuvasti pitää joka penni laskea, kun verotus on niin korkea. Miten on mahdollista, että viereisessä kaupungin vuokratalossa asuvilla lapsilla on uudet vaatteet, luistimet jne, ja meidän on pakko ostaa käytettyä lapsillemme jotta selviämme kaikista maksuista? Samoin näillä asumistuella asuvilla on varaa syödä viikottainkin ulkona, meillä korkeintaan kerran parissa kuussa. Miten voi olla? Jokuhan on selvästi pielessä. Siispä ääni kokoomukselle.

Teillä on rahanhallintaongelma. Tutkaile Kelan sivuilta tukien tasoja niin yllätyt. Pienituloisilla voi olla sukulaisia jotka ostavat lapsille vaatteita ym lahjaksi (vaikkapa hyvätuloiset isovanhemmat). On jokseenkin sairasta kadehtia köyhiä. Olen yh mutta palkkaa saan nettona n 3000 euroa kuussa. Minulla on yksi lapsi jolla on ns.kaikki. Toisaalta minulla ei ole uusinta autoa, kesämökkiä ym enkä tuhlaa itseeni. Elämänvalinnoilla voi vaikuttaa omaan talouteen paljonkin mutta äänestämällä vain vähän. Itse tulen äänestämään pienpuoluetta sillä vanhojen puolueiden korruptio on vastenmielistä.

Juu ei, meillä ei todella ole rahanhallintaongelmaa, ainoa ongelma on omistuskämppä pääkaupunkiseudulla. Olemme todella tarkan markan ihmisiä, emmekä silti mitenkään pysty tarjoamaan lapsillemme ns. kaikkea esim jatkuvasti uusimpia muotivaatteita jne. Pojat käyvät parturissa, itse olen käynyt kampaajalla viimeksi monta vuotta sitten. Ei vaan yksinkertaisesti ole varaa. Kuten ei myöskään ulkona syömiseen tai kahviloissa istumiseen tai mihinkään muuhunkaan ylimääräiseen. Näin se vaan on. Normi palkalla ei edes lähdetä ulkomaanmatkalle. Jos jotain ylimääräistä haluan hankkia, niin silloin teen toista työtä normi päivätyöni lisäksi. Ja siitä minua sitten rankaistaan ja verotus nousee entisestään.

No, siinäpä se tuli, omistusasunto Helsingissä ja paljon velkaa.

Omistusasunto on Espoossa, mutta kerropa minulle mikä voisi olla meille sopiva vaihtoehto? Asua vuokralla? Muuttaa jonnekin missä ei ole töitä??

Emme kaupungin vuokrakämppää varmaan näillä tuloilla saa, mutta jotain asumistukea mahdollisesti jossain ylihintaisessa vuokra-asunnossa kyllä. Normi työssäkäyvät ihmiset? Miten on mahdollista että sellaiset edes saa tukia??

Vierailija
717/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulle on kertynyt eläkettä, saatko verovähennystä eläkkeellä palveluihin ja remontteihin.

En usko eläkkeisiin ollenkaan.

Olen säästänyt ikäni sukanvarteen. Osakesalkussa on kivitalon arvosta osakkeita. Sieltä maksan eläkettä itselleni.

Vierailija
718/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa. Vakuutus ei korvaa 1970 - luvun putkia, jos tulee vesivahinko. Kastunutta lattiaa jne. voi korvata, mutta ei putkiremonttia.

Pienellä eläkkeellä ei saa verovähennystä remontteihin.

Vierailija
719/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Vierailija
720/752 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin omv:ltä kun joku tuumasi ettei edes halua enää töihin koska ahdistaa jos töissä ei ole kivaa. Sama olla työtön. Että kyllä se on kiva vääntää töissä kun siitä ei kohta jää mitään käteen ja saa veronkorotukset päälle että voidaan tommosten ahdistujien sähkölaskut maksaa. Onneks aina on töissä kivaa jee. Hohhoijaa... Työttömyys on ok mutta työnvieroksunta ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän