Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?

Vierailija
11.09.2022 |

Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.

Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.

Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v on mielestäni vielä nuori. :)

t. N50+

Vierailija
2/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaat värit meikeissä, kuten punainen huulipuna tai smokey-eye -silmämeikit ei näytä enää hyvältä, ne kannattaa unohtaa tyystin. Olen usein lukenut, että vanhempana kannattaisi suosia mattapintaisia meikkejä, mutta tästä olen kyllä eri mieltä, koska mua ne vanhentavat - sen sijaan hohdot ja kiillot raikastavat ilmettä, tietenkin menemättä liiallisuuksiin niiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kanssa huomannut että esim toppaukselliset rintaliivit tekee vanhemman näköiseksi. Myös rusketus aika usein. Sekä just raskas meikki esim meikkivoiteet jne, mut tän huomasin jo 23 vuotiaana, että mulle ei sovi muutenkaan raskas meikki ja se myös vanhentaa. Myös monet pepun peittävät asut saa pepun näyttämään hyvin isolta mulla, ei tuo parhaita puolia esiin.

Vierailija
4/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt hame ja napapaita esim. vanhentavat melko reippaasti.

Vierailija
5/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä itsestä huomaa vaan muista. Käytän muita itselleni varoittavana esimerkkinä.

Muita kun katsoo, muistaa juurikin hyvien alusvaatteiden merkityksen.

Liika laittautuminen vanhentaa. Blondattu, pikimusta tai sokkivärinen tukka on paha, samoin kova meikki. Liian nuorekkaista vaatteista pitäisi yrittää luopua. Ristiriita tyylin ja iän välillä vanhentaa, ei nuorenna.

Vierailija
6/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaan- tai tummanpunainen huulipuna. Tulee heti sellainen kymmenen vuotta lisää ikää. Oikeastaan vain vaaleahkot nudesävyt sopivat mulle.

Vierailija
7/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanruskeaksi värjätyt hiukset. Ikään 46 v. Katsoin kesällä Jenni Haukiota, jonka hiusväri lähentelee jo mustaa ja ei kyllä pukenut enää. Vilkaisu peliin ja varasin kampaajan. Palautin oman keskiruskean värin.

Vierailija
8/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottimeikki! Olen 42v enkä voi meikata enää samaan tyyliin kuin 20vuotiaana ellen halua näyttää  puolikuolleelta negatiivisessa mielssä. Siinä missä nuorena muistutti seksikästä vampyyriä, nyt peilistä katsoo rähjäinen zombie.

Vierailija
9/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palasin jokin aika sitten grungevuosieni ruskeaan huulipunaan koska se ei vanhenna  minua kuten tummanpunainen puna tekee. Samasta syystä vaihdoin mustanruskean hiusvärin vaaleanruskeaan.  Sääntöjä on pakko muuttaa siinä vaiheessa, kun silmäpussit on tissejä isommat ja koko naama valunut alas. 

Vierailija
10/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaripsien meikkaaminen ripsivärillä tekee vanhemman näköiseksi ja mustat vaatteet tuovat kasvojen varjot esiin.

Vierailija
11/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtanut hiusväri tekee aina vähän kulahtaneen ja vanhan näköiseksi.

Vaatteet, joissa ei ole sisäänleikkauksia saavat näyttämään painavammalta ja tätimäiseltä. Terveyskenkämuotikaan ei imartele keski-ikäistä.

Vierailija
12/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin joku aika sitten miten paljon sellainen neutraali tyyli vanhentaa. Tai tiesin sen kyllä, koska nuorempana olen juuri työelämää varten ostanut niitä neutraaleja chinoja ja yksivärisiä simppeleitä neuleita. Nykyisin ne saa näyttämään lähinnä tädiltä eivätkä tuo enää tippaakaan lisää ns. uskottavuutta. Olen vapaa-ajalla käyttänyt paljon värikkäämpiä vaatteita, joissa on joku juju. Nyt olenkin alkanut yhdistelemään neutraaleihin työvaatteisiin näitä värikkäämpiä, jotten huku täysin sinne toimiston seinään.

Huomasin myös, että ennen ylläpitämäni viileän vaalea hiusten sävy saa nyt kasvoni näyttämään lähinnä harmailta ja kuolleilta. Suunnitelmissa on värjätä lämpimämpään ja lähempänä omaa väriä olevaan sävyyn.

Vierailija
13/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikimusta tukka. 

Vierailija
14/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikimusta tukka. 

Ja kaikki muutkin ääripäät, kuten platinanvaalea, kirkkaanpunainen ja shokkivärit.

Vierailija
15/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota että paksut rajaukset silmissä vanhentaa. Ei sitä meikkiä kolmea kiloa tarvi.

Vierailija
16/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli79 kirjoitti:

Minä palasin jokin aika sitten grungevuosieni ruskeaan huulipunaan koska se ei vanhenna  minua kuten tummanpunainen puna tekee. Samasta syystä vaihdoin mustanruskean hiusvärin vaaleanruskeaan.  Sääntöjä on pakko muuttaa siinä vaiheessa, kun silmäpussit on tissejä isommat ja koko naama valunut alas. 

Naurahdin viimeiselle lauseelle, mutta tottahan se on.

Vierailija
17/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharretut hiukset :D näytän ihan "tädiltä" :D

Vierailija
18/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ette halua kuulla, mutta värjäämättömät hiukset saavat monet näyttämään hiirenharmailta mummoilta, mikäli oma väri on sellainen perus hiekanvaalea.

Vierailija
19/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vahva meikki vanhentaa.

Silmämeikki, johon kuuluvat tekoripset, mustat siipimäiset kajalit sekä musta ripsari alaripsillä, tekevät katseesta raskaan ja väsyneen näköisen. Luin jostakin, että joku meikkitaiteilija olisi suositellut 40+ ikäisille suomalaisille ripsarin vaihtamista kovasta mustasta pehmeämpään ruskeaan, joka sopii monen vaaleaan väritykseen paremmin.

Mattapintainen, meikkivoiteen kuorruttama iho pahimmillaan ilman poskipunaa tekee kasvoista vahamaiset ja elottomat, samoin mattainen, tumma huulipuna.

Liian laitettu look ja kovat, luonnottomat hiusvärit tuovat myös lisää vuosia. Samaten kiiltäväksi kypäräksi kiharrettu tai piikkisuoraksi käsitelty, liikkumaton tukka.

Näin 35-vuotiaana naisena olen huomannut, että ihonhoitoon kannattaa ensisijaisesti panostaa. Hyvinvoivan ihon päälle ei tarvitse paljoa meikkiä, vaan minimaalisen määrän peitevoidetta punoittaviin kohtiin. Voidemainen poskipuna on uusin löytöni ja raikastaa ilmettä paremmin kuin mattainen. Hohtavaa, nestemäistä korostusvoidetta käytän kulmaluille, keskelle liikkuvaa luomea, silmän sisänurkkaan, poskipäiden korkeimpaan kohtaan ja tipan leualle. Se tuo valoa kasvoille. Luonnolliset, mutta kasvoista erottuvat kulmakarvat tuovat skarpimman ilmeen ja ovat ehkä tärkein yksittäinen asia nykyisessä meikissäni. Silmiini käytän vain ripsaria (taivuttaminen must) ja nudea, helmiäistä luomiväriä. Huuliin riittää vaseliini ja pitkähkö tukkani on lämpimän vaalea.

Vierailija
20/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä itsestä huomaa vaan muista. Käytän muita itselleni varoittavana esimerkkinä.

Muita kun katsoo, muistaa juurikin hyvien alusvaatteiden merkityksen.

Liika laittautuminen vanhentaa. Blondattu, pikimusta tai sokkivärinen tukka on paha, samoin kova meikki. Liian nuorekkaista vaatteista pitäisi yrittää luopua. Ristiriita tyylin ja iän välillä vanhentaa, ei nuorenna.

Nämä on yksilöllisiä juttuja. Itselläni nykyinen maantieväri tukassa tekee todella väsyneen vaikutelman. Harmaita tukassa ei ole vaikka olen 61. Maantienväri tekee sen että hiukset näyttävät likaisilta. Olen siis blondannut hiuksiani jo pitkään lähinnä raidoilla. Voimakas meikki kyllä vanhentaa mutta ihan nudesta en tykkää meikeissä enkä vaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme